شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. ARMANm1382

    ps4 خییلیی بهتره.

  2. نوید عبداللهی

    کنسولی که Last Of Us نداشته باشه کنسول نیست دستگاه VHS هه !!! تمام .

  3. امیرعباس

    فقط ایکس باکس
    خیلی بهتر از سونی هستش

  4. امیرعباس

    بازی با ایکس باکس راحترو جذابتره وطرفدارهای بیشتری نسبت به سونی داره ودر آینده خیلی از سونی پیشی خواهد گرفت
    من هم میگم فقط ایکس باکس

  5. غزاله

    بحث همیشگی سر این دو کنسول مثل اختلاف نظر بین طرفداران آی او اس و اندروید میمونه و واقعا حل نشدنیه!
    ولی باید گفت واقعا پلی استیشن یه چیز دیگس!

  6. babak fardalian

    فرقی نمیکنه به خدا……..بحث سلیقه هستش فقط فقط……من xbox1

  7. کیارش مرتضوی

    من بعد دو سال بازی با کنسول ایکس باکس وان دل و زدم به دریا و ps4 slim هم کنارش خریدم اگه بخوام مقایسه شون کنم باید بگم که : از نظر دسته تفاوت زیادی ندارند ینی ارگونومی زیاد مسئله نیست با هرکدوم بازی کنید به همون عادت میکنید. ایکس باکس وان( نسخه ی معمولی) کاملا بی صدا هست و من تو این دو سال صدایی ازش نشنیدم (فن و اینا) ولی این یه کوچولو صدا داره فنش که مشکلی هم ایجاد نمیکنه تو بازی های انحصاری باید بگم اگه اهل بازی های شوتر و اسپورت و ریسینگ هستین ایکس باکس وان (تر جیها S) براتون پلت فرم مناسبیه ولی اگه مث من دنبال ماجراجویی و چیزای تازه و داستان های جذاب و انحصاری های هیجان انگیز هستین انحصاری های Ps4 بیشتر براتون لذت بخش خواهد بود از نظر حمایت فروشندگان و خرید اکسسوری و تعویض و اجاره ی بازی ها متاسفانه مورد تبعیض واقع شدن و PS4 یه سرو گردن بالاتره مخصوصا تو شهرستانا و البته رابط کاربری ایکس باکس وان واقعن بهتره مخصوصا واسه ما ایرانیا که با ویندوز بزرگ شدیم رابط PS4 پچیده تره وا کار باهاش سخت تره ولی امکانت جالبی مثل ریموت پلی با موبایل و سکند اسکرین رو تو خودش جای داده و یه قابلیت جالبی که PS4 داره اینه که میتونین اپدیت هارو هر موقع ای که احساس میکنین لازمه دانلود کنین و در غیر این صورت میتونین کنسولتونو وبازیاشو البته اپدیت نکنین و بازی افلاینتون ادامه بدین که البته ایکس باکس اینطور نیست و اگه اینترنت کنسول وصل باشه شما باید بازی رو اپدیت کنین و در غیر این صورت بازی براتون قابل استفاده نیست جمع بندیشو میزارم به عهده ی خودتون هگدومو احساس میکنید بیشتر به دلتون میشینه و به علایقتون سازگاره رو بخرین

  8. kunkka

    ps4 بهتر هستش بازی های دست دوم زیادی داره و قیمت بازی هاش نسبت به xbox پایین تر هست

  9. hoseii

    خیلی راحت بگم ps4
    من از ps3 دارم انلاین بازی میکنم
    ولی با اینکه بن شدم ۳ بار اما بازم تغییر کنسول ندادم
    کی میخواد لذت انچارتد رو مقایسه کنه با بازی دیگه ای ؟

  10. حامد

    از خیلی جهات و به خیلی دلایل پلی استیشن از ایکس باکس بهتر و جامع تره و مقایسه این دو، موضوع جدیدی نیست.

  11. Ariaa

    سلام. من خودم زمان ایکس باکس ۳۶۰ و ps2 و ,ps3 , ایکس باکس داشتم و حتی قبل از اون ایکس باکس کلاسیک درواقع وابسته مایکروسافت بودم, اما موقع خرید کنسول جدید وقتی کیفیت رو بررسی کردم دیدم هردو در یک سطح هستند, ولی از نظر دسته بازی تعجب کردم که چرا ایکس باکس پسرفت کرده؟!دسته ایکس باکس ۳۶۰ بازی باهاش خستگی نداشت برخلاف سونی اما توی نسل جدید این داستان کاملا برعکس شد!!!

    و البته دوستان یه چیز مهمتر وقتی شما آگهی های تعویض بازی رو چک میکنید به ازای هر سه یا چهار تا بازی PS4 یه بازی ایکس باکس میبینید و از نظر من یه گیمر واقعی باید بنا به محیط زندگیش شرایطش رو وفق بده, واقعیت اینه که توی ایران PS4 خیلی پرطرفدار تر از ایکس باکس وان شد. موقعی که یه بازی ای رو تموم کردید باید به فکر بازی بعد باشید, حالا بازی کدوم سریعتر تعویض میشه؟

    درضمن شما بازی The last of us رو توی لیستتون(برای PS4) نذاشتید لطفا تصحیحش کنید. این بازی به کل بازیای جهان می ارزه.

  12. نوید حقیقی

    فقط PS4
    ۱- بازی های انحصاری دو تا کنسول رو با هم مقایسه کنید.
    ۲- DS4 به مراتب ارگونومی بهتری نسبت به کنترلر XBOX داره. ظاهرشم بهتره.
    ۳- گرافیک بالاتر تو اکثر بازی ها

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما