شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. حسن

    سلام.من اگه زمین برم و هوا برم ps4 . البته مهم هست که اورجینال باشه . کجا بهتر از دیجی کالا. باتشکر

  2. حامد

    فقط ایکس باکس. ماهانه ۴ تا بازی رایگان میده برای کاربران گلدش. بازیای رایگان ایکس باکسو با بازیای رایگان پی اس ۴ مقایسه کنید میبینید که سونی خیلی خسیسه

    1. امید دیهیمی

      جاست کاز ۳ شصت دلار هست و الان برای پلاس مجانی شده ، جدا از این نگاهی به تخفیف های ۵۰ – ۶۰ درصدی پلی استیشن بندازید و اطلاع رسانی اشتباه نکنید.

  3. امین

    xbox on یک Pc قدرتمند و یک کنسول دوست داشتنی که به همراه کینکت یک ترکیب بی نظیر تشکیل می ده……

  4. امیر حسین

    شما کنسول میخرید باهاش بازی کنید نه اینکه براتون اشپزی کنه . کورتانا و این چیزا چه کمکی به گیم میکنه؟ مهم بازی خوبه که ps داره . xbox جز GERAS تقریبا چیز خاصی نداره ولی لیست انحصاری های سونی میترکونه (لیست شما ناقص است ) . وقتیم که GOD OF WAR بیاد دیگه باید با XBOX خدافظی کنیم

  5. رضا مؤید (بخش تعمیرات کنسول کلینیک)

    سلام به همه دوستان عزیز. من کارم سرو کله زدن با کنسولهای بازیه. متاسفانه یکی از مشکلات ما نبودن نمایندگی اصلی این کنسولها تو ایران هست . دو تا کنسول تقریبا چیزی کم از هم ندارن هرکدوم مزیتهایی داره که اون یکی نداره. اما در مورد بخشی از مسئله که منظور من هست متاسفانه چند سالی هست که شرکت sony سیاست تولیدش رو تغییر داده و محصولات بیکیفیت و به قول یکی از دوستان ” زود خراب شو ” تولید میکنه. این مشکل در هرجای دیگه ای بود میشد با مراجعه به مراکز پشتیبانی برطرفش کرد . اما اینجا …. . متاسفانه ps4 لیست بلند بالایی از مشکلات داره که هزینه برطرف کردن سرسام آوری داره و در ۴۰% موارد تقریبا غیر قابل برطرف. در بعضی از موارد حتی لازم نیست خیلی خشن با دستگاه برخورد بشه، یه آپدیت ساده باعث از کار افتادن درایو، کنترلر یا حتی پروسسور دستگاه (APU) میشه. نمیگم xbox خراب نمیشه . مسئله اینه که اگر هر کدوم از این دو نسل خراب شد در درجه اول آیا درست میشه؟ و در صورت درست شدن با چه هزینه ای؟

  6. پیشنهاد

    لطفا یه نظر سنجی بذارید و آمارش رو هم آنلاین قرار بدین
    به نظرم اینطوری مشکل انتخاب خیلیا آسون میشه….با تشکر

  7. ANARCHER

    ببینید اینکه ما هوادار یک بند باشیم به لحاظ روانشناختی بسیار خوب و نشانه سلامت تفکر هست.”سونی” هم برندی هست که حتی در گوشی های xperia که (ظاهراً) از سامسونگ و اپل عقب افتاده لیاقت بهترین هواداری و هوادار ر داره.اما Microsoft در دهه جدید به خودش اومد و زیربنایی خانه تکانی کرد.SURFACE PRO که ظاهراً تبلت هست از لپ تاپ های MacBook پیشی گرفت(دیگه surface book و surface studio بماند) و Xbox one s هم تمام کنسول ها رو دور زد.زمان ۳۶۰ سونی باز ها میگفتند دسته مشکل داره.razer , Logitech و غول های بازی، دسته xbox رو انتخاب و تولید کردند.Kinect , xbox live , هماهنگی xbox با پلتفرم بزرگی مثل windows 10 و … دوستان.دیگه بحث xbox یا playstation نیست.مثل surface که خودش رو اصطلاحاً کَند(جدا کرد) xbox one هم همینکار رو کرد و همونطور که SURFACE BOOK بماند (بی رقیب هست ) دیگه” XBOX one X ” که واقعاً بماند … 🙂

  8. گیمر

    معلومه Ps4 . شمایی که میگید ایکس باکس کینکت داره بزارید من یه چیزی بگم من ps4 دارم و دختر عموم ایکس باکس اون کینکتم داره ولی بازی هاش خیلی مسخره و بچه گانه هستند تازه از این بگزریم تو کینکت همش باید بالا پایین بپریم که تو زندگی آپارتمان نشینی الان اصلا جایز نیست . میتونید از فروش دو کنسول مقایسه کنید . سونی همیشه با تجربه تر و بهتر بوده .

  9. همايون

    ایکس باکس وان البته من خودم وان اس دارم
    در مورد گرافیک: درسته پلی استیشن از نظر گرافیک از وان بالاتره ولی اگر به تصاویر و ویدئو هایه گرفته شده از اجرای بازی روی این دو کنسول دقت کنید، ایکس باکس وان کوچکترین ترین کمبودی از نظر کیفیت و روان بودن گیم پلی بازی نسبت به ps4نداره
    طراحی: (وان اس رو مقایسه میکنم): من به شخصه طراحی ایکس باکس وان اس رو نسبت ps4 ترجیح میدم حتی طراحی زیباتری نسبت به اسلیم و یا مدل پرو داره
    قیمت: تقریبا برابرند
    مجموع: خرید هر یک از این دو کنسول به سلیقه خود شما بستگی داره ولی مطمئن باشید هر دو کنسول عالین و با خرید هیچکدام احساس نا رضایتی نمیکنید. تشکر

  10. Alienware

    فقط XBOX ONE

  11. علی

    XOBOX ONE

    داشتن سرور های انحصاری برای گیم های خودش.
    دسته کاملا خوش دست و طراحی عالی. مخصوصا الیت.
    داشتن تعداد زیادی بازی انحصاری خوب.
    مشکل اصلی ما در ایران نداشتن اینترنت خوب برای آنلاین بازی کردن هست و کلا تبلیغات ماکروسافت در آسیا پایین هست. ولی اگر این دو مورد را در نظر نگیریم، داشتن بازی های مثل halo و froza کلا باعث میشود که فقط این کنسول مد نظر شما قرار بگیرد. بازی halo بهترین بازی first person shooter هست در مقایسه با تمامی بازی ها. به علت داشتن dedicated server, real timing, مهارت زیاد برای انجام بازی در حد که یا از بازی بدتون میاد و یا انقدر بازی میکنید که عاشقش میشید و همین موضوع باعث میشود که بعد از گذشت چند سال از ساخت بازی تعداد زیادی هنوز به صورت انلاین در بازی باشند. Match make فوق العاده بر اساس مهارت بازیکنان و….. اگه pro-player هستین، خودتون میدونید بهترین انتخاب xbox one هست.

  12. پویان

    ps4فقط!!!!!!!!!!!!!!!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما