شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. behrooz

    just ps4

  2. Omar

    ps4 خیلی بهتره خودم چند وقت پیش slim رو خریدم یه بازی Last Of Us ی ارزه به اول و اخر ایکس باکس

    1. امیر

      شما اصن اکس باکس بازی کردید؟ بورو تریلر forza 7 رو بببین بعد نظر بده

  3. سهیل

    ps4

  4. mahdi

    از مزیت های ایکس باکس این هست که بازی هارو با کیفیت ۴k میتونه اجرا میکنه و قابلیت HDR داره که در ps4 اگه این قابلیت رو بخواین باید پول
    بیشتری بدین( ps4 pro)… از نظر این که بعضی دوستان گفتن بازی های انحصاری ps4 بهتره با تمام احترام باید بگم که کاملا در اشتباه هستن هرکسی یه سلیقه ای داره و مطمعا باشید که مایکروسافت با تولید بازی های انحصاریش همیشه سعی کرده تو رقابت باقی بمونه نمیشه هم گفت که کدوم بازی از هم بهتره چون هرکسی یه سبک بازی رو دوست داره که مایکروسافت بازی های خاص خودشو داره گرچه همه ما میدونیم کنسول که بخریم یا فیفا بازی میکنیم یا gta یا بازی های شوتینگ تو سبک call of duty یا battle از نظر سخت افزاری هم که دیگه قویترین کنسول جهانه با دایرکت ایکس ۱۲ ترکونده و در آخر این که با توجه به این موضوع که بیشتر ما ایرانی ها از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنیم و اینکه xbox one قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ رو داره میتونه دست مارو بازتر از قبل در زمینه های مختلف نگه داره و از دسته های بازی هم به راحتی با ویندوز های ما و حتی گوشی هایی که بلوتوث داشته باشن وصل شه و از این امتیاز مایکروسافت و ویندوز میشه لذت برد. با تشکر…

  5. محمدرضا پی جی

    آقای میرزایی، اول باید بهتون بگم که بعضی از مورد های که توی اون عکس ها که گذاشتین قدیمیه و الان اوضاع خیلی فرق کرده.
    ولی اگر میخواهیم بازی ۳۶۰ رو بازی کنیم بهتره سراغ همون ۳۶۰ برین نه وان. ولی اگه میخواین بازی های بهتری رو تجربه کنید، به نطرم ps4 انتخاب بهتریه.
    و اینکه بزرگ ترین برتری ایکس باکس وان کنترل حرکتی و صوتی و ویندوز-ه؛ این که کینکت بهتره رو قبول دارم ولی ما کنسول بازی میخریم چی کار کنیم؟ جوابش رو اسمشه «بازی». پس ویندوز دقیقا چیه؟ اگه کاری با ویندوز داریم باید با پی سی یا لپ تاپ بریم نه کنسول«بازی».
    در کل اینکه به نطرم ps4 اتنخاب درست تریه چون بازی های بهتری داره؛ ولی از نظر ظاهر و … ، باز هم ps4 بهتره.
    با تشکر.

  6. حسین

    من یک ماهی هست ps4 خریدم آنچارد و ریوال رو بازی کردم زیاد آش دهن سوزی نیست من قبلا ایکس باکس داشتم بیشتر دوست داشتم
    این سونی همه چیزیش پولیه دستش هم زیاد خوشدست نیست به سختی میتونی فایل توش اجرا کنی من که موزیک نتوستم پخش کنم توش
    در کل دوسش ندارم

  7. امیر

    از نظر ضاحر دسته و کنسول بازم ps4

    1. امیر

      مگه میخوای سوارش شی که میگی از نظر ظاهر ps4?چه فرقی داره چه شکلی باشه؟مهم اینه که سخت افزار خوبی داشته باشه و بتونه بازی هارو خوب اجرا کنه. از نظر دسته هم خوش دستی مهمه که اکس باکس بهتره

  8. امیر

    ps4 از نظر گرافیک عالی تره

  9. bahram

    ps4 بلود بورن گاد اف وار

  10. mehrdad

    من میگم xbox one چون از لحاظ سیستم عامل و رابطکاربری یه سرو گردن از ps4بالاتره کورتانا سیستم عامل ویندوز ۱۰ قابلیت استریم روی لپتاپ اواتار مخصوص خودتون وکلی اپلیکیشن داره تو استور مثلا تلگرام خیلی خوبه و من یه شخصه بازی های انحصاری مایکروسافت رو بیشتر میپسندم در کل همه اینا سلیقه هست…نمی دونم چرا تو ایران همه سعی میکنن از ps4تعریف کنن….تا بیام یه کنسول بخریم فروشنده میگه فقط سونی اگه باهاش مخالفت کنی برخوردش باهات عوض میشه….هردو خوبن ولی سلیقه وبازی های انحصاری حرف اول تو خرید این دوتاکنسول رو میزنه….

  11. آریا

    xbox one مخصوصا دسته هاش فوق العاده هست.

  12. mahdi

    ps4 justt

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما