شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. Amirhosein mirzayi

    هیچی به ایکس باکس one s نمیرسه اون دوستی که گفته بود صفحه از بی کیفیتی داغ نمیکنه اگه یکم‌ سواد داشته باشی میفهمی که صفحه نمایش ایکس باکسone s 4k است ولی برایPS4 full HD بعدشم خدا شاهده کلاس چهارم بودم معدلم ۲۰ بود خواهرم میخواست برام کنسول بازی بخرند بعد منم از چند نفر پرسیدم اونها هم گفتم ایکس باکس خوب نیست PS بخر رفتم PS1 خریدم ۸۵ هزار بعدشم یک دو روز اول هم نیم ساعت همچنین داغ میکرد که نگو بعدشم یک روز هم آمدم روشن کنم هرچه کردم روشن نشد بردم درست کرد بعد ۶۰ هزار هم فروختم بعد اون از هر چه کنسول بازی بدم می آمد تا چهار سال بعد با ایکس باکس ONE S آشنا شدم والان یک دونه یک ترابایت شو دارم و اصلا هم داغ نمیکنه بعد اون دوستی که گفته بود سرعت دانلود کم است بله اول که داری راه اندازی میکنی ایکس باکس ازت میپرسی که سرعت دانلود آهسته باشه یا سریع و آهسته سریعش که پولی است بعد بازم به سرعت اینترنت بستگی داره بعدش یک روز هم براش آپدیت آمده بود زدم آپدیت شد بعد یکم تلوزیون را خاموش کردم رفتم بیرون بعد دو ،سه ساعت آمدم دیدم ایکس باکس آپدیت کرده و خودش اتومات خاموش کرده بعدشم این ایکس باکس کوچولو وسبک است میتونید راحت حمل نقلش کنید بعدشم تا حالا سه بار جداش کردم بعد دوباره وصل کردم هیچی هم نشد
    بازهم‌انتخاب با شماست که چه چیزی میخرید

    1. جواد

      خسته نباشی دلاور
      توی کامنتت ۱۵ بار از کلمه “بعد” استفاده کردی
      جا داره ازت تشکر کنم

  2. رضا

    سلام خدمت همه دوستا من رضا هستم ۱۵سالمه کلاس نهمم پسر عموم ایکس باکس۳۶۰گرفته منم عاشق بازی هاش شدم اگه میشه بگیدمن ایکس باکس وان اس بگیرم یاپلی۴همه میگن پلی۴خوبه ولی خودم ایکس باکس وان اس دوس دارم نمیدونم چرا ولی الان که نظراتتونو خودم از پلی۴از چشم افتاد من فقد بخاطر گرونی بازی هاش از ایکس باکس وان اس نمی خام بنظر شما کدمو بخرم من زیاد پول دستم نمیاد مثل داداشتون راهنمایم کنید ممنون میشم

  3. کوروش

    سلام به دوستان
    یه راه حل میخوام مشکلی که در اکسباس وان دارم اینکه آپدیت میکنه و با این اوضاع اینترنت خیلی سخت میشه بازی رو آپدیت کرد مثل pess 2017 بعد از مدتی آپدیت میخواد سوال اینه نمیشه از طریق کامپیوتر آپدیت کرد و بعد به اکسباکس انتقال داد ؟
    ممنون

  4. navid

    سلام دوستان من خودم هر دورو دارم xbox one به هیچ وجه داغ نمیکنه و بازی های جذاب تری نسبت به ps4 داره مثل کوانتوم که واقعا انچارتد در برابرش هیچییییی نیست کسایی که بازی نکردن نظر های الکی میدن ولی نمیدونن که ایکس باکس وان خیلی معرکس مخصوصا کینکت و دسته خوش دستش و کارش به تعمیرنمیخوره یا خیلی کم میخوره ولس ps4 هر دوماه کارش به تعمیر نکشه ps4 نیست اکه بازم شک دارین میتونین داخل یک گیم سنتر تستشون کنید #نظر من xbox one

  5. سعید

    سلام . با خوندن نظراتتون به این نتیجه رسیدم که جفتشون بدرد نمیخوره . بچسبیم به همون xbox360 خودمون . البته اینم بگم وسواس زیاد اصلا خوب نیست . همین وسواسه که نمیتونین انتخاب کنید بین این دو کنسول بازی. منم میخوام کنسول جدید بخرم ولی از همه کاراییها و بازیهای xbox360 تا الان استفاده نکردم . ببینید اگر واقعا گیمر هستید و دوست دارید بازیهای فکری رو تا آخرش برید به کیفیت بازی زیاد اهمیت نمیدید .
    بعنوان جمله آخر بگم اول۱ xboxبعدpcبعد ps4

  6. M.m.m

    میشه تو x1بازى تو هارد ریخت و انلاین بازى کر؟
    توps4 بازى هاى کینکتی و یا کینکت هست؟
    کدوم یکى از کنسول ها از لحاظ همه چی بهتره من نمی تونم زیاد پول به بازى بدم ایا تو این کنسول ها میشه تو هارد بازى ریخت سریع تر جواب بدین اگه میشه

  7. ملیکا

    ببخشید برای بازی های حرکتی و بازی با دوربین کدومشون بهتره؟

    1. شهروز

      معلومه ایکس باکس وان

    2. رضا

      دوتاشون یکیه

  8. amin

    سلام و عرض خسته نباشید…
    من واقعا بین خرید این دو کنسول دودل شدم و طبق چیزایی ک فهمیدم از نظر کیفیت و قدرت ۱۰۰% ps4 بهتره ولی بزرگترینو تنها مشکل جدیه من قیمت بازی های خیلی گرونه ps4 ک میگن کپی خور کردنشم تضمینی نیستو احتمال خراب شدن یا بن شدن اکانتش خیلی زیاده…از طرفه دیگه خیلیا میگفتن کنسولیه ک زیاد عمر نمیکنه و طی مروره زمان زیاد گذرش ب تعمیر میوفته!
    با این حساب مجبور شدم بیشتر ب xbox one روی بیارم.
    نظر شما چیه؟
    لطفا یکی منو از این دو دلی در بیاره……بدجور گیر افتادم

    1. شهروز

      درست انتخاب کردی
      ایکس باکس وان یه چیز دیگه است
      من دارم ازش هم خیلی راضیم.

  9. علی

    کیفیت گرافیکی و کیفیت بازی پلی استیشن بالا تره پس دیگه چی لازم داریم جز کیفیت؟؟ایکس باکس هم به خاطر لوازم جانبیش معروفه که هرکاری هم بکنن بازم شما میخواین کنسول بخرین نه لوازم جانبی.

  10. مهدی

    آز فروش سه برابری پلی استیشن نسبت به ایکس باکس معلومه که ایکس باکس حرفی برای گفتن نداره

  11. علی

    من میخام ps4بخرم ولی موندم کودوم بهتره آیا بازی هایی که ایکس باکس داره ps4هم داره؟

  12. محمد

    نقد نهایی:
    سلام به گیمر های عزیز
    در اینجا قابلیت هایی از XBOX رو بهتون می گم که تا حالا نمی دونستید و بین XBOX و PS شک دارید:
    ۱)ایکس باکس بزودی کپی خور می شود
    از مزیت های ایکس باکس وان ، راحت بودن در کپی خور کردنش هست
    که بزودی و تا پایان سال ۹۶ ، ایکس باکس وان کپی خور می شه
    ۲)کنترل راحت ایکس باکس با کامپیوتر
    شاید تو یک مرحله گیر کردید و با دسته نمی تونید اون مرحله رو رد کنید
    شما می توانید با اجرای نرم افزار XBOX در ویندوز ۱۰ ، براحتی کنسول خود را با موس و کیبورد کنترل کنید و حتی بازی کنید.
    ۳) داغ نکردن از برتری های XBOX نسبت به PS4 هستش
    ۴)اجرای بازی های XBOX360
    البته فقط بازی های اصل رو می خونه ولی زمانی که XBOX one کپی خور بشه، می تونه بازی های کپی خور ۳۶۰ رو هم اجرا کنه
    ۵) شبکه بازی قویتر نسبت به PS4
    ۶)خرابی خیلی کمتر نسبت به PS4
    ۷) ساخت کلوب (یه چیزی مثل سرور های بازی اختصاصی یا همون گیم نت ها که ادمین داره )
    ۸)کنترل XBOX one توسط گوشی های Lumia ( و گوشی های که ویندوز فون دارند)
    ۹)دسته ی خیلی بهتر نسبت به PS4
    ۱۰)یک پارچگی و هماهنگ بودن شبکه های Windows و XBOX
    برای مثال: شما PC دارد و دوستتان XBOX
    هر دوی شما یک بازی مشترک برای مثال Halo را دارید
    شما می توانید با دوستتان به صورت انلاین و چند نفره در شبکه XBOX LIVE بازی کنید
    امیدوارم لذت برده باشید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما