شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

پلی‌استیشن بهتر است یا ایکس‌باکس؟

این سوال یکی دو نسل است ذهن بسیاری از گیمرها را مشغول نگه داشته. مطمئنا شما هم هنگامی که به دنبال خرید یک کنسول بازی بوده‌اید، تمام ویژگی‌های مثبت کنسول‌ها را در کنار کم و کاستی‌های‌شان بالا و پایین کرده و سپس برای خرید دستگاه بازی‌تان هزینه کرده‌اید.

حدود سه سال است که از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم بازی‌های ویدیویی می‌گذرد. با این حال، هنوز هم این سوال باقی است: «پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟» پاسخ به این سوال، با توجه به تغییرات زیادی که دو شرکت مایکروسافت و سونی در کنسول‌های بازی‌شان اعمال کرده‌اند، روز به روز سخت‌تر می‌شود. قابلیت‌هایی به کنسول‌های ایکس‌باکس وان (XBOX One) و پلی‌استیشن۴ (PS4) اضافه شده یا در شرف اضافه شدن هستند که امکانات آن‌ها را تغییر می‌دهند.

‌‌‌‌

قابلیت‌ها

بیایید در ادامه، نگاهی کوتاه به قابلیت‌های اصلی دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ بیندازیم:

پلی‌استیشن۴ در اجرای بازی‌هایی که روی پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند بهتر عمل می‌کند. از سوی دیگر، ایکس‌باکس وان توانایی اجرای بازی‌های ایکس‌باکس۳۶۰ را هم دارد. البته این موضوع فقط برای دیسک‌های اصل ایکس‌باکس۳۶۰  و بازی‌هایی که دیجیتال خریده‌اید، صدق خواهد کرد. برای افزایش هارد دیسک پلی‌استیشن۴ باید یک هارد داخلی بخرید و آن را با هارد اصلی‌اش عوض کنید (که البته کار چندان سختی هم نیست)، یا اینکه یک هارد اکسترنال با اتصال USB به کنسول متصل کنید. ایکس‌باکس وان می‌تواند به صورت پیش فرض از هاردهای اکسترنال به عنوان حافظه‌ی اصلی استفاده کند.

‌‌‌‌‌‌

دسته‌های بازی

دسته‌های این دو کنسول هم مزیت‌های خاص خود را دارند:

با تمام این اوصاف، این بازی‌ها هستند که یک کنسول را جذاب می‌کنند. پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان هر کدام بازی‌های انحصاری خاص خود را دارند. ایکس‌باکس وان تعداد بازی‌های انحصاری بیشتری دارد، اما از سوی دیگر، امکان عرضه‌ی برخی از این بازی‌ها تا یکی دو سال آینده روی پلی‌استیشن۴ هم وجود دارد. (خرید بازی PS4 و XBOX)

‌‌‌‌‌‌‌

بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس

ما این بستر را برای‌تان فراهم کرده‌ایم، تا بعد از دفاع از کنسول‌های محبوب‌تان نتیجه‌ی نهایی را مشخص کنید. مطمئنا بحث و تبادل نظر شما می‌تواند برای کسانی که قصد خرید یک کنسول بازی جدید دارند، مفید باشد و اطلاعات کافی و لازم را به آن‌ها بدهد. بالاخره، پلی‌استیشن۴ بهتر است یا ایکس‌باکس وان؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۹۴۷ دیدگاه
  1. Rs

    سلام
    دوستان من بین Xbox one s و PS4 slim نمیدوونم کدوم بهتره، یه هفتس به هیچ نتیجه ای نرسیدم، میشه یه گیمر بهم بگه از کدوم راضی تَر بووده، من خودم روزی ١٠ ساعت بازی نکنم روزم شب نمیشه
    ممنون

    1. kia

      من xbox box one s.دارم واقعا حرف نداره

    2. شهروز

      قطعا ایکس باکس وان بخر چون توی مدت طولانی داغ نمی کنه و با شرایط تو سازگاره

  2. عرفان

    باور کنید با هر دوتا دستگاه بازی کردم طوری که اول xbox one و بعدps4 و الان باز هم xbox one باور کنید از هر لحاظ xbox one بهتره شناسی که ps4 دوست دارید ps4 بگیرید یه ماه بازی کنید متوجه نقص فنی این سیستم میشوید کافیه فقط برق دو بار پشت سر هم قطع و وصل بشه تا ببینید ps4 چجوری می سوزه باور کنید من با هر بار زیست شدن سیستم عصبی میشدم باور کنید اگه ps4 یه ذره گرافیک رو بالا نمیبرد محصولش هیچ برتری نداشت…… قاچاق ps4 از xbox one بیشتر است . محصول ps4 آنقدر تبلیغات کرده که حتی تو بازی fifa.pes هم تبلیغات کرده است تو دهن مردم هم انداختن که ps4 بهتره ولی و ایران کمتر کسی به سمت xbox one می ره و متوجه قابلیت های خوب این کنسول میشه.وقتی در xbox one بازی دانلود کنی اون بازی برای همیشه رو کنسول می مونه اما وقتی در ps4 بازی دانلود کنیم باید اکانت pan شارژ داشته باشه تا بتونیم بازی کنیم. کنترل های ماکروسافت خیلی راحت تر و خوش دست تر هستند اونهایی که میگن کنترل کنسول سونی بهتره فقط به خاطر صفحه لمسیه که اون هم فقط تو یکی دوتا بازی و در سایت ها میتوانیم به عنوان لمسی استفاده کنیم.اون اکانت هکی ها هم که نظرات ps4 بازان رو بر خودش جلب میکنه اگه اکانت دزدی باشه دستگاهتان بن میشود و زمین و زمان و خراب کنی نمی تونی درستش کنی ….. از نظر من کنسول xbox one بهتر و قابل اعتماد تر از ps4 است.منم گفتم که ps4 گرفتم تو یه ماه خراب شد ولی xbox one نزدیک یه سال گرفتم یه آخ هم نگفته . Xbox one بگیرین خیلی بهتره.

    1. امیر حسین

      سلام
      آقا عرفان نمی دونیم چیزی در مورد spot و steam نی دو نی یا نه ولی برو بین بازی های ps4 و xbox one یک vs بزار متوجه میشی که بازی ها ی انحصاری xbox one عددی نیست در برار ps4 دوست من

      1. مهدی

        منم تو خریدن اون کنسول یا اون یکی گیر کردم.برای اینکه روشن بشیم میگم یه گیمر چی میخواد؟
        معلومه یه کنسول که برای خرید بازیش عذاب نکشه و ارزونم باشه تازه نه برای ۲تا بازس مثل انچارتد و گاداف وار یه ۲ ۳ سالی راحت ازش استفاده کنه.ماشالله گیمرا هم که میشناسید کارشون گیم غذا خواب بازم گیم!… با این ملاک ها کسی نظری داره که کدوم کنسول تو ایران پر کاربرد تره؟؟؟

    2. مهدي

      دیگه کاملا تو گل گیر کردم……

  3. Hussain

    سلام خدمت دوستان و تیم محترم دیجکالا
    من xbox 360 داشتم که چراغش قرمز شد والان میخوام یک دستگاه دیگه بگیرم ( xbox one یا ps4 )
    البته برادرم که ٨ سالشه بیشتر بازی میکنه والبته بیشتر بازی های کینکت که هم جذابه هم باعث تحرک در آپارتمانه
    س: آیا ps4 هم دستگاه و بازی هایی مشابه به کینکتxbox را داره
    س: آیا ps4 هم بازی های کینکتی داره
    س: با این نوع استفاده کدوم دستگاه( xbox or ps) مناسب تره

    1. شهروز

      ایکس باکس وان برای بازی shape up خوبه و راحت میشه بازی کرد
      ایکس باکس وان داغ نمی کنه و بدرد بخوره

  4. مسعود

    باسلام خدمت دوستان گرامی . من نظراتتون رو خوندم .من عاشق گیم وبازی های ps4شدم از زمانی که این کنسول رو شناختم همیشه دنبالش بودم راستش قراره ps4بگیرم ولی الان که دیدم xbox1 هم تقریبا جالبه بین این دوتا موندم راستش زیاد از اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری این دو کنسول خبر ندارم وزیاد بلد نیستم باهاشون کار کنم درضمن وقتی قیمت های بازی های این دو کنسول رو نگاه کردم واقعا بازی هاش گرونه من دبیرستانی هستم و زیاد پول دستم نمیاد به نظرتون چیکار کنم ؟
    دوستام میگن xbox360بگیر که بازی هاش ارزونه بازم موندم لطفا راهنماییم کنین واقعا ممنونم

    1. محمد

      با سلام
      دوست عزیز
      شما XBOX بگیر
      چون کنسول باید عمر کنه
      PS4 زود داغ می شه
      و این داغی کم کم باعث خرابی می شه
      دسته ی XBOX خیلی بهتره

      1. علی

        اصلا اینجوری نیست بعد از سه چهرساعت بازی تازه شروع میکنه به داغ کردن من میخام ps4پرو بگیرم اینطور که معلومه از ایکی باکس وان اس بهتره من تا یک هفته دیگه از دیحیکالا میخرم

      2. حمید

        دوست عزیز با کنترل کردن تایم بازی به مشکل داغی برنمیخورید…..در ضمن iphone7 هم داغ میکنه …دلیل بر بی کیفیت بودن وکم شدن عمر نمیشه…یه سری به یوتوب بزنید PS4 بع دلیل اینکه خیلی کویچیک و جمع و جور ساخته شده داغیه قطعات بدنه رو داغ میکنه ولی xbox بدنه رو بزرگ گرفته تا فضای باز بین قطعات و بدنه باشه…مسلما داغ نمیشه

  5. پارسا

    ببینی فرق ریادی بین این دو کنسول نیست تنها فرق هایی که دارن دیسک بلوری پلی فور از اکس باکس قوی تره و فرمان صوتی اکس باکس هم از پلی ۴ بهتره و یک ویظگی که پلی ۴ نسبت به اکس باکس داره دسته هاشونه که تاج پد داره و فضای کمتری نسبت اکس باکس میگیره و کمی هم پلی ۴ به بازی های مولتی مثل black ops3 .gtav.uncharted.gad of war…… و غیره بها و کیفیت بیشتری داره و بازی هاش نسبت به اکس باکس وان ارزان تر هستش بعد درون نرم افزار کنسول هر کدام اپشن خودشونو دارن مثل ریموت پلی و پلی استیشن اپ واتس نو پلی استیشن ویدو یوتوب و… و برای اکس باکس اجرای بازی های نسل قبل اتصال به ویندوز و ویندوز فون در نتیجه پلی استیشن بهتر از اکس باکس وان هست

    1. abbas

      من کنسول بخرم یا pc بنظرتون؟؟؟بخدا گیر افتادم گیج شدم نمیدونم کدومو بگیرم سیستم میگن بازیهاش کرک نمیشه و سخت نصب میشه کنسول هم میگن بازیهاش گرونه

      1. حامد

        حیالت راحت همیشه برا پیسی کرکر گیم پیدا میشه ولی حیف خود پیسی رو لعدا مجبور میشی ارتقا بدی

  6. Mr.farzad

    سلام ببخشید از یکی دوستام شنیدم که برا ایکس باکس وان بازی های هکی با قیمت زیر ٢٠ تومن اومده میخواستم ببینم این واقعیت داره؟؟؟ و اینکه اگه بخوایم رو ps4 بدیم بیرون بازی بریزه هزینش تقریبا چقدر هست.. ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    1. آقا نیما

      سلام هیچ وقت همچین ریسکی نکن
      موفق باشی

  7. Naweed

    سلام
    اقا لطفااااا جواب بدین
    از یک دیسک بازی ps4 کلا چند کاربر میتونن استفاده کنند؟
    )نه به صورت‌ همزمان)
    یعنی مثلا یکی که یه بازی نو میخره بعد میفرشه به یکی دیگه بعد اون شخص دوم میتونه بفروشه به شخص سوم و چهارم و … ؟
    یا فقط ۲ نفر میتونن بازی کنن کلا

    1. حامد

      اگر دیسک بازی را در اختیار داشته باشید، نفر های بعدی هم می توانند بطور کامل از آن استفاده کنند. فقط کد های مخصوص پک های اضافی DLC یا غیره فقط برای بار اول قابل استفاده می باشند.

  8. یه دوست

    سلام من واقعا نمیتونم نظری بدم اما مثل مقایسه هیوندا با کیا هست یکیشون مترش قوی تره یکی دیگه اپشناش بالا تره و این ها همه نقشه های تجارتی هست و برای همین هیچ کدومشون را کامل نمیسازن تا بتونم تو ورژن های بعدی امکانات اضافه کنند اگه مفید بود لایک کنید دوستان و باز هم راجب این دو کنسول نظر بدید تا من هم تکلیفم با خودم روشن بشه ????

  9. Sina

    سلام من میخواهم ps4بخرم ونمیدونم اکانت به چه درد میخوره لطفا بهم توضیح دهید ممنون

    1. حامد

      اکانت مخصوص PSN جهت خرید بازی از فروشگاه Playstation و همچنین ثبت کردن امتیازات، استفاده از سرویس های آنلاین، ثبت Trophy های بدست آمده از بازی ها و غیره استفاده میشود. می توانید به آن بعنوان اکانت user خود در شبکه Playstation بشناسید. ترجیحا اگر اکانت USA بسازید جهت خرید بازی و غیره از بقیه قاره ها راحت تر خواهید بود.

  10. سوپرمن

    یک سوال داشتم . پلی استیشن ۴ معمولی ۲۰۱۳ چند سال پشتیبانی میشه . تا چند سال براش بازی جدید میاد

    1. حامد

      از روی تجربه و سابقه میشه گفت این نسل از کنسول ها حداقل تا ۲۰۲۰ ساپورت شده و می توانید منتظر بازی های جدید برای آنها باشید. مخصوصا که الان ورژن های Pro برای هر دو کنسول سونی و مایکروسافت در راه است و این نشان میدهد که PS4 و XB1 فعلا پیش ما می مانند.

  11. بهروز

    سلام من در منزل اینترنت بی سیم ندارم ایا هر دو دستگاه بع اینترنت نیاز دارند

  12. عدنان جرارد

    سلام
    میخواب کلوپ بزنم بنظرتون ایکسباکس بگیرم یا پی اس ۴؟؟؟؟

    1. محسن

      صد درصد ps4 حداقل بتونی اکانت هکی روش بذاری با قیمت کمتر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما