شما بگویید: DC یا Marvel؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مجادله‌ی بین طرفداران مجموعه کمیک‌های «مارول» (Marvel) و «دی‌سی» (DC)، دعوایی است که نزدیک به هشتاد سال قدمت دارند. درست مثل AMD و Intel یا کوکا و پپسی، این دو شرکت بزرگ ناشر کتاب‌های مصور هم سال‌ها است که با هم رقابت دارند. عده‌ای از طرفداران کمیک‌ها، مارول را می‌پسندند و عده‌ای دیگر، دی‌سی را. این شرکت، دنیایی برای خود ساخته‌اند؛ دنیایی که تمام اتفاقات و داستان‌های کمیک‌های‌شان در آن اتفاق می‌افتد. منظورمان این است: هر اتفاقی که در کمیک‌های مارول روی می‌دهد، در «دنیای مارول» (Marvel Universe) جای می‌گیرد و هر داستانی که در کمیک‌های دی‌سی روایت می‌شود، در «دنیای دی‌سی» (DC Universe).

این دنیاهای بزرگ و قدیمی، شخصیت‌های خودشان را دارند؛ قصه‌ی خودشان را تعریف می‌کنند و از همه مهم‌تر، طرفداران دوآتشه‌ای برای خودشان دست و پا کرده‌اند. برای مثال، دنیای دی‌سی قصه‌هایی تیره و تاریک‌تر از مارول دارد و برخی کمیک‌های‌اش، مخاطب بزرگ‌سال دارند؛ از سوی دیگر تنوع قهرمان‌ها و گروه‌های قهرمانی مارول بیشتر از دی‌سی است.

بیاید قبل از هر چیز، نگاهی به معروف‌ترین شخصیت‌های دو دنیای مارول و دی‌سی بیاندازیم.

شخصیت‌های محبوب و معروف دنیای مارول، از این قرار هستند:

Marvel

  • Iron Man
  • Captain America
  • Hulk
  • Thor
  • Spider-Man
  • Wolverine
  • Deadpool
  • Doctor Doom
  • Red Skull
  • Loki
  • Magneto
  • Daredevil

دنیای مارول، گروه‌های قهرمانی بزرگی هم دارد، مثل:

Marvel-Avengers_1

  • The Avengers
  • X-Men
  • Fantastic Four
  • Guardians of the Galaxy

شخصیت‌های معروف دنیای دی‌سی هم از این قرار هستند:

DC

  • Superman
  • Batman
  • Wonder Woman
  • Green Lantern
  • The Flash
  • Aquaman
  • Harley Quinn
  • Joker
  • Lex Luthor
  • Catwoman
  • Deathstroke
  • General Zod

برخی تیم‌های کمیک‌های دی‌سی هم از این قرار هستند:

DC-Justice-League_2

  • Justice League
  • Teen Titans
  • Green Lantern Corps
  • Batman and Robin

قهرمان‌هایی که همه جور قدرت دارند و در دنیای‌شان، شکست‌ناپذیر و نامیرا محسوب می‌شوند، در کمیک‌های دی‌سی کم پیدا نمی‌شوند. از طرف دیگر، قهرمان‌های مارول بیشتر قدرت‌هایی دارند که روی یک عنصر خاص تمرکز می‌کند.

به لطف مجموعه‌های سینمایی مارول و دی‌سی، قهرمان‌های این دو شرکت امروزه بسیار شناخته شده هستند؛ طوری که بزرگ‌ترین فیلم‌های هالی‌وودی و پرفروش‌ترین آن‌ها را فیلم‌های دی‌سی و مارول تشکیل می‌دهند.

می‌خواهیم در قالب مطلب «شما بگویید»، از شما بخواهیم تا دنیای دی‌سی و مارول را در مقابل هم قرار دهید. مطمئنا شما هم مثل ما و بسیاری از طرفداران این شخصیت‌ها، از بین این دو دنیا و قهرمان‌های‌شان، یکی را به عنوان دنیای محبوب خودتان انتخاب می‌کنید.

از دلیل خودتان برای پشتیبانی و دفاع از دی‌سی یا مارول بگویید. برای ما و دیگران بگویید که کدام دنیا را می‌پسندید و چرا.

دنیای کمیک‌های دی‌سی یا مارول، بالا و پایین‌های زیادی داشته‌اند، اتفاقات زیادی در آن‌ها روی داده است و این همه تناوب، مورد علاقه‌ی همه‌ی ما نبوده است؛ برخی ممکن است از اینکه در دنیای کمیک‌های مارول، تایم‌لاین‌های مختلفی پیش می‌آید و قصه‌ها را بدون هیچ منطقی به یکدیگر ربط می‌دهد، خوش‌شان نیاید، برخی دیگر هم ممکن است از اینکه در دنیای کمیک‌های دی‌سی، قهرمان‌های بزرگ می‌میرند و به خنده‌دارترین حالت ممکن دوباره زنده می‌شوند، راضی نباشند.

به این سوال ما پاسخ بدهید که بالاخره کدام قهرمان‌ها و قصه‌های‌شان بهتر است: دی‌سی یا مارول؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۴۷۵ دیدگاه
  1. Tjoker

    خب معلومه دی سی چرا؟
    چون که شخصیت های با ابهت تر و بهتری نسبت به مارول داره مثلا جوکر به اندازه کل تاریخ مارول می ارزه حتی اگر مارول در فیلم ها (با اختلاف کمی) بهتره ولی هیچ وقت به سه گانه نولان نمیرسه نه تو کمیک هاش بهتره نه بازیام! مثلا سری ارکام از کل داستان های مارول سرتره
    در یک کلام دی سی سرور مارول در همه چیزه
    تازه در بیشتر سایت های مشهور برید ببینید میبینید سوپرمن و بتمن سرور کل مارولن

    1. محمد

      دقیقا حق با شماست بازی بتمن ارکهام نایت غوغا کرک می ارزید به کل بازی های مارول . ولی در عوض بازی مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ گند زد طرفدارای مارول گفتند حتی اگه قحتی هم بیاد من این بازی رو نمی کنم جالب این جاست ۲۹ نفر حرفش را تایید کردن مثلا مرد عنکبوتی لیاقت بودن در گروه انتقام جویان رو نداره واسه همین داخلش نیست قهرمانای قوی مارول کمتر از دی سی است منظورم قهرمانان اسطوره ای است بازی های بتمن مثلا بتمن ارکهام سیتی از نظر مردم بهتر از سری بازی های مرد عنکبوتی است

    2. i.a_1962

      ادم بعضی از این کامنتارو میخونه شاخ در میاره!
      شخصیتای دیسی با ابهت ترن اولا که داداچ داری اشتب میزنی الان از دهه نود به اینور دیسی سعی کرده یکم کاراکتراشو دارک و خفن کنه وگرنه تا قبل از اون خیلی داستانای مضحک و غیر قابل باوری چاپ میشد از همین دیسی برعکس مارول تو همون سالا خیلی تم بزرگسالانه تری داشت نسبت به دیسی.
      جوکر؟واقعا جوکرو مثال میزنی؟جوکر یکی از تکبعدی ترین و خشک ترین کاراکترای دیسیه یعنی کشش شخصیتی نداره باور کن شما و امثال شما فقط حرف میزنید جوکر خیلی خفنه جوکر به کل تاریخ مارول می ارزه دریغ از دوتا دلیل درست و محکم.جوکر یعنی دیوانگی افسار گسیخته یعنی سادیسم!اره اولش شاید خیلی خفن به نظر برسه و برای کسی که من مطمعنم چیزی از جوکر کمیگ نمیدونه یا اگه بدونه محدآد میشه به همون مرگ در خانواده یا کیلینگ جوک
      و فقط و فقط سگانه ی نولانو دیده جوگیر شده شاید به نظر بهترین خبیث کمیک بوکی باشه!ولی کسی که مدام داره میبینه یه دیوونه از تیمارستان فرار میکنه چند تا نقشه ابکیشو اجرا میکنه اخرشم برمیگرده به ارکهام خیلی زود از کاراکتر خسته میشه فرد از شخصیتی که فقط یه هدف داره زود خسته میشه از تک بعدی بودن!
      جوکر سمبل هرج و مرجه بتمن سمبل نظم و قانون؟که چی تا کی میخواد ادامه پیدا کنه و جذاب بمونه؟ببین حتی گرین گابلین هم از جوکر سرتره اونوقت میگی جوکر به کل تاریخ مارول می ارزه؟چی زدی؟از نظر فروش هم بخوایم بگیم فقط کمیک های ایکس من مارول یه اندازه کل دیسی تا الان فروخته این یعنی مردم از شخصیتای چند لایه خوششون کیاد از کسایی که مشکلات خودشونو دارن و یه بیگانه خدا مانند نیستن که از سیاره دیگه اومده باشه در مورد بتمن من واقعا بتمنو دوس دارم و بهش احترام میذارم و واقعا بتمنی که اسکات اسنایدر تحویلمون داده رو عاشقشم ولی این دلیل نمیشه شما وقتی درکی از کاراکترای کمپانی مقابل ندارید با تعصب کورکورانه بگید فلان شخصیت به کل مارول می ارزه من به عنوان یه کمیک فن که تا حد اقل امکان سعی میکنم بادتعصب نظر ندم (البته هر کسی بالاخره یکم تعصب داره و رو نظرش تاثیر میذاره)میگم جوکر شخصیت جالبی نیست نه لحظه ماندگاری نه شخصیت پردازی و اوریجین معلوم(قربونش برم هرکی میاد یه اوریجین جدید واسش مینویسه)اون از کیلینگ جوک که از نیو۵۲به بعد همش کشک اون از مرگ جیسون تاد که خیلی راحت ماسمالی شد و برگشت
      (حتی مرگشم اونقدر ماندگار نبود و همه خوشحال شدن که دیگه نمیبیننش)تازه چه جوری برگشت؟
      سوپرمن پرایم با مشت کوبید به دیوار زمان و در نتیجه خیلی از اتفاقات تو دنیای دیسی عوض شد جیسون تو قبر زنده شد!
      اونایی که میگید دیسی خیلی عمیقه دیسی واقع گرایانس مارول تخیلیه دقت کنید،پس میبینید جوکر هیچ چیزی نداره که میگی جوکر اندازه کل مارول می ارزه (جالب توجه کسایی که میگید مارول کپی کنندست خود جوکر هم از یه شخصیت دیگه خلق شده با سرچ تو گوگل میفهمید!
      سگانه ی نولان یه شاهکاره کمیک بوکیه منم قبولش دارم ولی شما دیگه خیلی دارید جوگیر میشید اولا بتمنی که نولان تحویل ما داد اصلا کمیک بوکی نبود یعنی این سگانه اصلا کمیک بوکی نبود پس لطفا جو نگیرتتون درسته لجر خیلی خوب از پس نقشش بر اومد ولی واقعا جوکر نولان خیلی از جوکر کمیک بوکی سرتره پس از این به بعد یا نظر ندید درباره دیسی یا حد اقل برید چارتا کمیک بخونید!من خیلی جوکرو و خبیث های دیسی رو دوست دارم و به نظرم انگیزه های خوبی دارن ولی با کمال احترام دیسی هیچ خبیثی نداره که از گرین گابلین،لوکی،دکتر دووم،مگنتو،رد اسکال،سر تر باشه البته تو این مورد یه چند تایی هستن که تو سطح همینان سینسترو،دارکساید،فلش معکوس و لکس لوثر که به نظرم یه سر و گردن از اکثر خبیث های دیسی بالاتره جوکر رو هم بنظرم شخصیت پردازی جالبی نداره ولی خیلیا برترین خبیث کمیک بوکی میدوننش ولی بازم دلیل نمیشه به کل مارول بی ارزه خیلی جاها شاهد شخصیت پردازی ضعیف و داستان های احمقانه و بی معنی از جوکر بودیم خیلی جا شخصیت پردازی خیلی خوبی رو دیدیم از خبیث های مارول و به نظرم تو اکثر کمیک ها مارول خبیث های بهتری رو ارائه داده .
      باشه اصلا نولان خدا نولان اسطوره سینما ولی باور کنید کسایی که دوست داشتن یه شخصیت پردازی خوب از بتمن ببینن و به کمیک وفادار باشه نا امید شدن پس نولان خیلی هم ضعیف عمل کرده میدونی مشکل من چیه با جوکر؟تک بعدیه فقط یه هدف داره خیلیا میگن جوکر سمبل هرج و مرجه اونوقت این سمبل هرج مرج تا حالا چه غلطی کرده؟خیلیا میگن گرین گابلین فقط دشمن اسپایدر منه بذارین یه چیزیو مشخص کنم گرین گابلین دشمن اسپایدر من نیست دشمن پیتر پارکره این یعنی دشمنی شخصی در صورتی که جوکر با بروس وین کاری نداره مشکل اصلیش با بتمنه و اگه بتمن نباشه جوکری هم نیست خب این یعنی فقط دشمن بتمن این در مورد لوثر و سوپرمن هم صدق میکنه لوثر مشکلش با سوپرمنه نه کلارک کنت ولی یه فرقی بین این دو تا هست گفتم اگه بتمن نباشه جوکری هم نیست ولی این در مورد لوثر فرق میکنه یعنی اگه حتی سوپرمنی هم نباشه لوثر اهداف دیگه ای داره این موردیه که بوثر رو یه سر و گردن بالاتر از جوکر قرار میده، لوثر تک بعدی نیست!گرین گابلین هم همینطور ما دیدیم تو جریان تهاجم مخفی و حمله اسکرال ها نورمن سر کل دنیارو شیره مالید و شد رییس شیلد ولی اون تا همینجا قانع نشد
      و به مقام رییس جمهوری رسید اینجا بود که تبدیل شد به ازگارد حمله کرد و شد دشمن دنیا های دیگه شما به من بگید جوکر تا حالا چیکار کرده که انقد دم از جوکر میزنید؟(اها حتما چون ملاکتون فیلم های نولانه)
      هر کاری هم کرده بود یا میکنه دیسی عزیز با شتر فرض کردن شما فن های گرامی بار ها و بار ها به خاطر سود بیشتر تاریخچه کاراکتراشو ریبوت میکنه .
      امید وار اونقد برات کافی بوده باشه که بتونی بفهمی
      دیسی هیچ برتری تو هیچ زمینه ای به مارول نداره(اون ارکهام سیتی رو هم باور کن چه مارول چه شرکت های دیگه ده تا مشابه ش رو ساختن)
      پس لطفا اول یکم اطلاعات راجع به کمیک های مارول و دیسی کسب کنید(یه ذره هم کافیه به قران فقط چارتا دلیل بیارید!)و وقتی که احساس کردید از اون حالت جوگیر بودن به خاطر سه گانه نولان یا بازی های ارکهام رو ندارید بیاید اینجا یه نظر منطقی با چن تا دلیل بدید نه فقط اینکه بگید جوکر به اندازه کل مارول می ارزه چون!منم میتونستم مثل شما تو یه خط جوابتون رو بدم
      «گرین گابلین به اندازه کل تاریخ دیسی می ارزه!»

    3. یاسین

      از کی تا حالا اختلاف ششصد میلیون و یک میلیاردو پانصد میلیون اختلافشون کمه.تازه بازی اسپایدرمن صد برابر بهتر از آرخام نایته.

  2. PERSIAN LORD

    می‌دونید ، در سال های اخیر مارول با ساختن فیلم اونجرز خیلی طرفدار جذب کرده و فیلم های مارول یکم رنگی تر از دی سی هستش یعنی هم بزرگتر ها و هم بچه ها میتونن ازش لذت ببرن . درسته که دی سی فیلم های تاریک و بزرگونه داره ولی دلیل نمیشه از مارول کم بیاره ، اونجوری که من تحقیق کردم دی سی با ساختن فیلم لیگ عدالت می‌خواد رو دست فیلم اونجرز بزنه ، در فیلم لیگ عدالت به احتمال صد در صد طنز وجود داره چون با وجود شخصیت فلش که خیلی شوخ طبعه فیلم از حالت تیرگی در میاد ، در فیلم لیگ عدالت بتمن ، زن شگفت انگیز ، فانوس سبز ، فلش ، سایوبرگ و آکوامن وجود دار ن و احتمال زیاد سوپرمن هم در این فیلم زنده خواهد شد ، من خودم شخصاً دی‌سی رو بیش تر دوست دارم و از فیلم های مارول هم خوشم میاد ولی کودکانگی توی فیلم های مارول موج می‌زنه و شخصیت هایش هم نسبت به دی‌سی ضعیف تر هستن. خلاصه می‌تونم بگم بچه ها بیشتر مارول رو میپسند .

    1. i.a_1962

      خب امیدت نا امید شد جاستیس لیگ یه فیلم افتضاح بود یه افتضاح واقعی تحقیقت هم به درد خودت میخوره دیسی همین فرمون رو بره به فنا رفته این از بزرگ گروه ابرقهرمانی دنیا شوخی های این فیلم کاملا تصنعی بود و من نمیدونم چرا نمیخواید قبول کنید ککاراکترای دیسی پتانسیل ندارن برای سینما بجز بتمن و سوپرمن
      یه بزرگی حرف جالبی زد “به نظر من مشکل از کارگردان نیست شخصیت های اونا(دیسی)جالب نیستن یعنی کشش ندارن اونا توی عصر طلایی خلق شدن و این یعنی دوره ای که شخصیت پردازی ملاک نبود برای همین دیسی مدام کراکتراش رو ریبوت میکنه(البته پول در اوردن هم یه دلیلشه)ولی همچنان جوهره اون کاراکتر مال عصر طلاییه و قابل تغییر نیست شاید تو کمیک بتونه موفق شه ولی تو سینما عمرا
      یکی از کراکترایی که واقعا درکش نمیکنم و نمیدونم چرا انقد بزرگش کردن واندر وومنه خب که چی هرچی قدمت داره عالیه؟هر سوپر هیرویی یه تم خاصی داره پیتر پارکر مسئولیت پذیری رو یاد میگره سوپرمن یه بیگانس که سیارش نابود شده و میخواد خونش رو تو زمین پیدا کنه و از بشریت دفاع کنه بتمن میخواد کسی مثل خودش تو گاتهام یتیم نشه حالا یکی بی زحمت بگه واندر وومن چه تم خاصی داره یه امازونی که میخواد سفیر صلح باشه؟البته هر دهه اوریجین عوض کرده و میشه گفت تم خاصی نداره
      این قضیه در مورد بتمن هم صدق میکنه دهه۴۰کاراگاهیه دهه۵۰فانتزیه دهه۶۰علمی تخلیه دهه۷۰دوباره جناییه دهه۸۰خفن میشه دهه۹۰بعدم که کم کم تا سال۲۰۱۰دارک میشه

  3. ميثم

    بنظر من مارول این اواخر با ساخت فیلمهای بتمن در برابر سوپرمن و suicide squade خیلی پسرفت داشت و رو به عقب حرکت کرد و اما در مقابل مارول با ساخت فیلمهای کاپیتان امریکا civil war و کاپیتان امریکا جنگهای داخلی و سری فیلمهای avengers واقعا کولاک کرد و نشون داد خیلی متفاوته و صحنه هاش خاصه که ندیدیم قبلا و مثل dc خط داستانیش تکراری نیست. دی سی قهرمانای فوق العاده ای داره. هیچ فیلمی به اندازه سری فیلمای بتمن کریستوفر نولان قشنگ نیس اما من انتظار داشتم دی سی پیشرفت کنه نه پسرفت. باید قبول کنیم اگه اینطوری پیش بره و دی سی کارگردانای ضعیفی رو بگیره شانسی نداره در مقابل مارول.

  4. رضا

    قطعا دی سی
    البته مارول رو بخاطر مگنیتیو و ددپول و هیومن تورچ دوست دارم
    ولی هیچ کدوم جای سوپرمن و بتمن و جوکر و دث استروک رو نمی گیرند برای من

  5. سامان

    من قبل از تیتان ها ماولی بودم بعد تیتان ها من عاشق دو شخصیت شدم یکی ریون که یه نظرم من میتونه یک تنه خیلی هارو حریف بشه و رابین که برنامه ریزی بهتری نسبت خیلی ها داره من از اینجا دی سی رو شناختم بعد رفتم تحقیق کردم دیدم دی سی چند شخصیت داره مثل فلش و ریون و واندر وومن و شزم که زیاد به قدرت اصلیشون مردم اشاره نکردن و از یک لحاظ دنیای دی سی منطقی تر و جذاب تر و بزرگونه تره و تو دار تره و سر هر فیلم کلی کار میکنه ولی مارول سر فیلمی زیاد کار نمیکنه و داستان هاش بیشتر جنبه فانتزی داره مخصوصا از زمانی که دیزنی خریدش و بچگانش کرد ولی باز مقایسه سخته چون تنوع قهرمانی مارول از دیسی بیشترهاز دیسی ولی میتونم بگم دی سی قوی تره

  6. Mohsen

    به نظر من مارول خیلی از دی سی بهتره و قهرمان های بسیار خوب و جذابی داره و بعضی از قهرمان های مارول شوخ طبع و خنده دار هستند مثل ددپول واسپایدر من که این ویژگی خیلی جذاب ترشون میکنه.

  7. عباس

    مارول خیلی بهتر از دی سی هست من که به مارول رای میدم شخصیت های مشهور زیادی دارهو فیلم هاش حساب شده هست ولی دی سی هر چیزیو که میبینه می خواد فیلمشو بسازه مثل هارلی کویین و بلک آدام که ابر شرور هستن

  8. Matin

    بنظر من dc بهتره چون شخصیت هایش بیشتر شبیه به افسانه هستند ولی مارول شخصیت هاش جذبه کافی ندارند و به اندازه شخصیت های dc نیرومند نیستند

    1. Mohsen

      اگه بخوایم از نظر قدرت بگیم که هر دو گروه به اندازه ی یکسان قدرتمند هستند. مثلا در مارول هالک و تور دو شخصیت بسیار نیرومن هستند ودر دی سی سوپرمن و دیگر هیروها قدرت کافی رو دارند.

  9. mori

    ب نظر من هر dc خیلی بیشتر از مارول روی شخصیت های بد داستانهاش تمرکز کرده ک همین مساله بهترین آنتیاگونیست _جوکر رو خلق کرده و به همون اندازه تضاد ایجاد کرده بین خوب و بد داستان ولی شخصیت های بد مارول همینجوری دوست دارن دنیا رو تسخیر یا نابود کنن

  10. X_men

    هر دو عالی هستند در DC به The flash,wonder woman,lex luthor,super man…می توان اشاره کرد ولی در Marvelمی توان به scarlet witch,quicksilver,ultron,wolverine…اشاره کرد.
    در فیلم ها Batman VS Supermanعالی بوده،همچنین Captain America:civil war هم خیلى جالب بود
    ولى در نهایت Marvelچیره تر است تا DC براى اینکه در Marvel گروه هاى جذاب،شخصیت هاى محیر،
    فیلم هاى جالب و ابر انسانان بیشترى پیدا مى شود و من هم دلایل زیاد و زیاد ترى هم دارم:
    ۱️⃣در Marvel مى شود گفت که انسان هاى زیادى از را تقلید کردند و به شخصیت هاى دیگرى تبدیل کردند براى مثال از quicksilver ,The flash ساخته شده است
    ۲️⃣بله،Marvel خیالى است ولی در DC چه شخصیت هایى مثل:Mystique,night crawler…پیدا کرد
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    نمى گم DC بده عالى و بى نظیر هم هست اما Marvel از نظر من چیره تر است.????

    1. علیرضا

      بتمن علیه سوپرمن خوب بود؟واقعا عجیبه

  11. Mahdi

    به نظر من DC که البته دلیل هم واسش دارم شاید مارول بتونه در بخش قهرمان ها برابری بکنه ولی marvel معمولا در بخش ضدقهرمان ها ضعیف عمل کرده و ضد قهرمان های معروف واقعا کمی داره ولی در دنیای DC ما ضد قهرمان هایی مثل lex luthor-deathstroke-zoom-sinestroرو داریم و از همه معروف تر شخصیت joker که درواقع از خیلی از قهرمان ها هم معروف تره و هیچ ضد قهرمانی در دنیای کمیک نمیتونه باهاش رقابت کنه علاوه براین فیلم های DC معمولا واقع بینانه تر بوده در قسمت سریال ها هم کهmarvel حرفی برای گفتن نداره وسریالی در سطح arrow نداره از لحاظ کمیک هم حساب کنیم همیشه DC دارای طرفداران بیشتری بوده ☺Dc ✌

    1. mars

      شما توی مارول مگنیتو، دکتر دووم، تانوس،التران،لوکی،دکتراختاپوس و … حساب نکردی؟
      شما سریال دیردویل، جسیکا جونز، لوک کیج و ماموران شیلد رو دیدی؟
      شما که می گید فیلم های دیسی واقع بینانه تر هستش به نظر من فقط بتمن اینطور بوده!

      1. سامان

        عزیزم شما فلش و ارو رو دیدی یا تریلر فیلم تیتان ها و یا رابین و شزم یا سوپر من یا خیلی های دیگه اینا همشون اینا همشون واقع بینانه هستن

      2. Dr.strange

        مارول خیلی واقعی تره مخصوصا فیلماش.اخه خدایی کجاش شزم و سوپرمن واقعی هست که شما میگید.تیتان ها شخصیت خیالی هم داره.یا مثلا فلش واقعی شده جدیدا!!?!?!?فقط گرین اررو بین اینایی که گفتید واقعیه که مارول هاکای رو داره که قدرت بیشتری نسبت به حریفش اصلیش تو دی سی یعنی گرین اررو داره.

    2. علی

      واقعا درست گفتی

  12. faraz

    ما دیسییی ها با دیسی زندگی کردیم ……………….تمام سختی هایی که بروس کشید رو دیدیم و تمام زندگیشو دیدیم……..امدن رابین ها و بتگرل و یارانش رو دیدیم .دوران خوشش و دوران برزخش رو دیدیم .مرگ جیسن که بروسو عزاب داد دیدیم ………………وقتی سوپرمن اومدو دیدیم ……..وقتی همه ی انها برای عدالت میجنگیدن رو دیدیم ……………..ولی از مارول بجز ماجرا ها و شخصیت های علکی و داستان های بی هدف چی دیدیم؟
    ما با دیسی زندگی کردیم و تمام عمر ابر قهرمانها رو دیدیم ولی مارول برای گفتن چیزی نداره اگه در فیلم هاش طرفدارانش بیشترن به دلیل تخیلی بودنشه که هیجان داره ولی هدفی نداره

    1. امیر حسین

      ما مارول ها هم با مارول زندگی کردیم…………پسر دست و پا چلفتی ای رو دیدیم که به طور اتفاقی قدرتشان گرفت و از تمام همکلاسی هایش سر شدر ولی هویت خودش رو مخفی نگه داشت تا زن عموش آسیب نبینه……..مرگ عموش که همش به خاطر بی مسئولیتی خودش بود رو دیدیم……کشته شدن اولین عشق زندگیشو دیدیم ……..و فردی رو دیدیم که بعد از این همه این نشکست به یک دلیل.جمله ای که عموش همیشه بهش میگفت که شاید خیلی ها ازش درس گرفتن:با قدرت زیاد مسئولیت زیاد هم میاد……….مردی رو دیدیم که از نظر فیزیکی کوچیک بود ولی قلب خیلی بزرگی داشت…….مردی که حاضر شد آزمایشی واسه کشورش بکنه………مردی که بعد از هفتاد سال از یخ در اومد و دید که بیشتر دوستانش مردن و دنیا کلی تغییر کرده…….گروهی رو دیدیم که داشتند برای دنیا با تیتانی دیوانه با دست کشی عجیب میجنگیدند……..حالا تو میگی که مارول هیچی نداره و کاملا بی هدفه.
      ما انسان هایی رو دیدیم که مثل خیلی از ما ها بودند بودند و سر یک اتفاق یا با هوش و تمرین توانستند قهرمان بشن و سرنوشتشان رو خودشان تعیین کنند. ولی توی دیسی همه سرنوشتشان از بدو تولد نوشته شده همه با قدرت به دنیا میان و خیلی کم پیش میاد که شهروندی معمولی قهرمان شوند.خیلی خنده داره وقتی میگی فیلم ها و کمیک های مارول به خاطر تخیلی بودنشان فروش میرن.تا اونجایی که من میدانم دیسی هزاران برابر مارول تخیلی و خیلی چیز ها توش بی هدفه و نمیشه توجهشان کرد. مارول زندگیه. زندگی با فراز و نشیب های عالی و به یاد ماندنین که همه با اون ارتباط برقرار میکنند و میتوانند احساسات قهرمان ها و شرور هارو درک کنند.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما