شما بگویید: DC یا Marvel؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مجادله‌ی بین طرفداران مجموعه کمیک‌های «مارول» (Marvel) و «دی‌سی» (DC)، دعوایی است که نزدیک به هشتاد سال قدمت دارند. درست مثل AMD و Intel یا کوکا و پپسی، این دو شرکت بزرگ ناشر کتاب‌های مصور هم سال‌ها است که با هم رقابت دارند. عده‌ای از طرفداران کمیک‌ها، مارول را می‌پسندند و عده‌ای دیگر، دی‌سی را. این شرکت، دنیایی برای خود ساخته‌اند؛ دنیایی که تمام اتفاقات و داستان‌های کمیک‌های‌شان در آن اتفاق می‌افتد. منظورمان این است: هر اتفاقی که در کمیک‌های مارول روی می‌دهد، در «دنیای مارول» (Marvel Universe) جای می‌گیرد و هر داستانی که در کمیک‌های دی‌سی روایت می‌شود، در «دنیای دی‌سی» (DC Universe).

این دنیاهای بزرگ و قدیمی، شخصیت‌های خودشان را دارند؛ قصه‌ی خودشان را تعریف می‌کنند و از همه مهم‌تر، طرفداران دوآتشه‌ای برای خودشان دست و پا کرده‌اند. برای مثال، دنیای دی‌سی قصه‌هایی تیره و تاریک‌تر از مارول دارد و برخی کمیک‌های‌اش، مخاطب بزرگ‌سال دارند؛ از سوی دیگر تنوع قهرمان‌ها و گروه‌های قهرمانی مارول بیشتر از دی‌سی است.

بیاید قبل از هر چیز، نگاهی به معروف‌ترین شخصیت‌های دو دنیای مارول و دی‌سی بیاندازیم.

شخصیت‌های محبوب و معروف دنیای مارول، از این قرار هستند:

Marvel

  • Iron Man
  • Captain America
  • Hulk
  • Thor
  • Spider-Man
  • Wolverine
  • Deadpool
  • Doctor Doom
  • Red Skull
  • Loki
  • Magneto
  • Daredevil

دنیای مارول، گروه‌های قهرمانی بزرگی هم دارد، مثل:

Marvel-Avengers_1

  • The Avengers
  • X-Men
  • Fantastic Four
  • Guardians of the Galaxy

شخصیت‌های معروف دنیای دی‌سی هم از این قرار هستند:

DC

  • Superman
  • Batman
  • Wonder Woman
  • Green Lantern
  • The Flash
  • Aquaman
  • Harley Quinn
  • Joker
  • Lex Luthor
  • Catwoman
  • Deathstroke
  • General Zod

برخی تیم‌های کمیک‌های دی‌سی هم از این قرار هستند:

DC-Justice-League_2

  • Justice League
  • Teen Titans
  • Green Lantern Corps
  • Batman and Robin

قهرمان‌هایی که همه جور قدرت دارند و در دنیای‌شان، شکست‌ناپذیر و نامیرا محسوب می‌شوند، در کمیک‌های دی‌سی کم پیدا نمی‌شوند. از طرف دیگر، قهرمان‌های مارول بیشتر قدرت‌هایی دارند که روی یک عنصر خاص تمرکز می‌کند.

به لطف مجموعه‌های سینمایی مارول و دی‌سی، قهرمان‌های این دو شرکت امروزه بسیار شناخته شده هستند؛ طوری که بزرگ‌ترین فیلم‌های هالی‌وودی و پرفروش‌ترین آن‌ها را فیلم‌های دی‌سی و مارول تشکیل می‌دهند.

می‌خواهیم در قالب مطلب «شما بگویید»، از شما بخواهیم تا دنیای دی‌سی و مارول را در مقابل هم قرار دهید. مطمئنا شما هم مثل ما و بسیاری از طرفداران این شخصیت‌ها، از بین این دو دنیا و قهرمان‌های‌شان، یکی را به عنوان دنیای محبوب خودتان انتخاب می‌کنید.

از دلیل خودتان برای پشتیبانی و دفاع از دی‌سی یا مارول بگویید. برای ما و دیگران بگویید که کدام دنیا را می‌پسندید و چرا.

دنیای کمیک‌های دی‌سی یا مارول، بالا و پایین‌های زیادی داشته‌اند، اتفاقات زیادی در آن‌ها روی داده است و این همه تناوب، مورد علاقه‌ی همه‌ی ما نبوده است؛ برخی ممکن است از اینکه در دنیای کمیک‌های مارول، تایم‌لاین‌های مختلفی پیش می‌آید و قصه‌ها را بدون هیچ منطقی به یکدیگر ربط می‌دهد، خوش‌شان نیاید، برخی دیگر هم ممکن است از اینکه در دنیای کمیک‌های دی‌سی، قهرمان‌های بزرگ می‌میرند و به خنده‌دارترین حالت ممکن دوباره زنده می‌شوند، راضی نباشند.

به این سوال ما پاسخ بدهید که بالاخره کدام قهرمان‌ها و قصه‌های‌شان بهتر است: دی‌سی یا مارول؟



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۴۷۵ دیدگاه
  1. امیر

    بنظر من دی سی ضعیفتره

    ۱-دی سی از بیشتر شخصیتاش دوتا داره و این خودش نشانه ی ضعفه و اینو نشون میده که قدزت اینو نداره چیز جدید خلق کنه
    مثال:
    بتمن سیاه و قرمز
    دوتا رابین
    دو نوع فلش
    گرین آروو و رد آروو
    سوپر وومن و سوپر من
    و….

    ۲-دی سی شخصیتاش خیلی قدرت دارن و شخصیتاش برای پیروزی تلاش خیلی زیادی نمیکنن
    مثلا سوپر من کسیه که نه کشتهمیشه نه زخمی میشه نه ….. و این خودش نشانه ی ضعفه
    یه آدمی مث بتمن اینقد پولداره که هرچی بخواد داره تو یک ثانیه همرو میخره و به همه رشوه میده
    از اسکنر اثر انگشت تا چهره شناس و ماشین و هرچی دلش بخوادهم داره

    ۳-مارول شخصیتاش قدرتشون محدوده و فقط یه قدرت یا چن قدرت ضعیف دارن و بیشتر از فکرشون بحره میزارن و همینم باعث میشه بهم نیاز داشته باشن وس همین خوب میتونه همکاری شخصیتاشو نشون بده

    ۴-مارول شخصیتاش جوریه که از بچه ی ۳ ساله تا آدم ۷۰ ساله همه میتونن نگاه کنن و سر در بیارن
    ولی شخصیتای دیسی جوریه که فقط بعضی آوما میتونن اونارو نگاه کنن تازه دی سی در سالای قدیم چنبار به مرز ورشکستکی رسید و برای اولین بار هم روی بتمن ضرر کرد این نشون دهنده ی این بچد مه تو کتابای کمیکش خوب نمیتونه داستان پردازی کنه و چیزارو بیان کنه

    ۵-شخصیتای دی سی خیلی کم نابود میشن ولی شخصیتای مارول همیشه درحال نابود شدنن و جاشونه شخصیتای جدید با قدرت و ضعف جدید میگیره و همین خودش نشون دهنده ی ذهن بار ماروله

    مارول سریعتر فیلماشو میسازه و شخصیتای بیشتری داره

    و تا حالا هم خیلی از شخصیتای دی سی روی مارول و یا شخصیتای شرکتای جزئی کپی کرده
    البته ناگفته نماند مارول هم تا حالا کپی کرده ولی تعداد کپی های دیسی خیلی بیشتر بوده

    خلاصه که مارول در خیلی از چیزا از دیسی قویتر بوده ولی خب هرکسی نظری داره

    1. محمد امین

      سوپرمن نمیمیره؟
      کمیک مرگ سوپرمنو نخوندی؟ شاهکاره
      بتمن رشوه میده؟ آقا خدایی اینو از کجا درآوردی؟!
      بعد اینکه چهره شناس و ماشین داشته باشه بده؟ خود مرد عنکبوتی میدونستی دو تا ماشین عنکبوتی داشت؟ حالا کدوم عجیبتره؟
      آره آدم های ۷۰ ساله هم میتونن برنامه کودک ببینن و این چیزی نیست که برای مارول مزیت باشه
      تازه جهان گیج کننده مارول رو چی میگی؟ اونم میتونن بچه ها ببینن و درکش کنن؟
      تازه شم کی گفت دیسی برا بچه هاچیزی نداره؟ پس تین تایتان رو ندیدی؟
      تازه خودت حرف خودتو نقض میکنی و میگی دو تا شخصیت داره درحالی که الان میگی شخصیت های مارول میمیرن و جاشون یه شخصیت دیگه با قدرت بهتر میاد . پس یعنی این نقص نیست ؟ رابین هم همینه . پس دید تعصبانه ی کورکورانه نداشته باش
      از همه اینا گذشته بحث کامیکه نه فیلم که تو میگی فیلماشو سریع میسازه
      دیگه این خدایی از همه خنده دار تره که میگی کپی های دیسی بیشتره خخخخخ یه سرچ ساده گوگل هم که بزنی علوم میشه که کپی زده( البته من با بحث کپی کلا مخالفم و اینا اصلا کپی محسوب نمیشن نه مارولاز دیسی نه دیسی از مارول)
      ونکته آخر هم بگم بله نظر محترمه ولی درست و با فکر نه با دلایل (ببخشید) صد من یه غاز!

      1. یاسین

        آره سوپرمن میمیره ولی به صورت چرتی دوباره زنده میشه ولی شخصیت های مارول بعد از مرگ زنده نمیشن.تازه جهان گیج کننده جذاب تر از جهان ساده دی سیه.همچنین مشخصه دی سی مقلد بزرگیه وقتی شخصیتی مثل شزم رو از یه کمپانی دیگه می دزده به جرم اینکه از سوپرمن کپی کرده (درحالی که اینطورنیست) مشخصه که کپی کاره.

  2. A.S.M

    دوتاشون خوبن ولی مارولو خیلی زیاد نسبت به دی سی میپسندم چون شخصیت های باحالی دارند . این هم بگم دی سی هم از مارول تقلید کرده مثلا bettle ساخته شد که دشمن مردعنکبوتی بعدش دی سی blue bettle ساخت یا electro که زودتر ساخته شد و بعدش black lightning در دی سی اومدش و یا killer croc دی سی که از lizard تقلید کردند.مارول هم حتما جاهایی تقلید کرده ولی به کپی های دی سی نمیرسه.مارول هم بعضی وقتا استفاده کرده و الگو گرفته ولی کپی نکرده.بهتره برین بیشتر در مورد شخصیت های دی سی بخونین.این چیزهایی هم که گفتم نشون میده که دی سی سعی داره از کمیک ها و شخصیت های اسپایدی که پرطرفدارترین کارکتر دنیا چه در الان و چه در آن موقع بوده استفاده کنه.batman beyond هم از spiderman تقلید شده.شاید بگین چه ربطی دارن ولی برین سرچ کنین متوجه میشین. دی سی خودش بلد نیست بسازه ولی مارول خیلی خوب از ذهنش استفاده میکنه.خلاصه بگم که دی سی فقط مثل یک دستگاه زیراکس هست.

    1. hamed

      معرکه س . همه شو برعکس گفتی . درضمن خودت نمیدونی چیه بتمن بیاند از مردعنکبوتی تقلید کرده . فقط یه جا دیدی . برو چارتا کمیک بخون بعد بیا نظر بده .

      1. i.a_1962

        شما هم همونجا رفتی و همون مطلبو خوندی و منطق میگه مطلب درستیه پس جوابشو بده بجا اینکه فقط بگی برو چن تا کمیک بخون لطفا از سوال فرار نکنید چیز خوبیه!

  3. دانیال

    اولا که بچه بودم مارول ولی حالا واقعا از دی سی لذت میبرم
    تاریکی خاصی که داره و شخصیت های عمیقش مخصوصا بتمن ،هارلی کویین و…
    کلا دی سی شاید شخصیت ها اونقدر رنگ و وارنگ نیستن اماواقعا عمیق و خاص پسند هستن

    الان نگاه کن تو دنیای بازی مثلا سبک مبارزه ای مارول اومده بازی داده بیرون marvel vs capcom از همون اول که شروع میشه سبک کارتونی ناشیانه موسیقی متن افتضاح و …. خیلی جالب نیست از اون ور دی سی چندین سال قبلش یه بازی مبارزه ای داده خیلی واقعی تر جوری که حتی شاید یاد فیلم های بتمن هم بیفتی،زمین ها مبارزات،حرکات مخصوص و..خوب کار شده جوری که طرفدارای مشکل پسند مورتال کمبت هم از این بازی خوششون اومده(البته وحشی بازی های مورتال کمبت توش نیست چون سازنده ها میدونن معمولا طرفدارای دی سی خاص هستن و عامی نیستن که عاشق وحشی بازی وهوچی گری و .. بشن و عمیق تر و پخته تر سمت چیزی میرن، اماهمین بازی هیجان خاص خودش رو هم داره و میتونی از بازیش واقعا لذت ببری)

    خلاصه دی سی رو ترجیح میدم و امیدوارم باز شاهد فیلم های درست حسابیش مثل سه گانه بتمن و … باشیم
    نه اینکه خودش رو در سطح مارول پایین بیاره تا فروش کنه و عواملش باز به خودشون بیان..

    کلا به نظرم مقایسه این دو کار بیهوده هستش مثل مقایسه سبک پر ابهت و عمیق گوثیک
    بایه سبک ساده و عامی پسند و پر رنگ و لعابکه معمولا دنبال جلب رضایت و سرگرم کردن و البته پول در آوردن بیشتر هستش…

    1. ALIREZA22

      شما اول چندتا مقاله بخون
      در سبک بازی مبارزه ای مارول علیه کپکام درسایتcbrرده اوله و بعد اینجاستیس تنهای بازی موفق مبارزه ای که دیسی داشته همینه اما مارول علیه کپکام ۴ الان داره وارد بازار میشه و کلیم بازی ایکس من مبارزه ای داره

      1. hamed

        اون که اره شما راست میگی ولی تا جایی که یادمه مارول علیه کپکام ۵ از ۱۰ گرفته و اینجاستیس ۱ از ده نمره نه گرفته و اینجاستیس ۲ نمره کامل و گرفته . خود سی بی ارم به اینجاستیس بیشتر نمره داده . متاسفم

    2. a

      من به نظر شما احترام میزارم ولی ما داریم کمیک ها رو مقایسه میکنیم . نه فیلم و بازی و انیمیشن بچگانه که شما نگاه میکنی . البته اگر فیلم سازی را هم نگاه کنیم مارول برتره و بهترین بازی تاریخ بازی مرد عنکبوتی هست . شما چون که بتمن دارک و خفنه میگی بتمن بهتره ولی مهم عمق شخصیت است . برو سایت spidey.ir و مقالات اون رو بخوان با دلیل و منطق کپی های دی سی از روی مارول رو میبینی . شما دی سی فن نیستین که . ۲ تا بازی و کارتون با حال برا شما از بتمن میسازن میگین بتمن بهتره .

    3. یاسین

      همون تاریکی باعث میشه غیر واقعی نشون بده.تازه یه نگاه به بازی اسپایدرمن بنداز بعد هر چی تونستی بگو. تازه سطح دی سی مشخصا پایینه پس چرت نگو.

  4. Yas

    شما از هر نظر بخوای نگاه کنی شخصیت های Dc جذبه بیشتری دارند در حالی که شخصیت های ماورل از روی شخصیت های Dc کپی شدن مثلا تانوس بعد از معرفی darkseid از روی اون کپی شد یا doctor strange بعد از معرفی Doctor fate از روی اون کپی شد مارول یک کپی کنندست

    1. ALIREZA22

      عزیز به این نمیگن کپی شخصیت پردازی تانوس و دارک ساید زمین تا آسمون باهم فرق میکنه

      1. محمد امین

        آره منم با گفته کپی شخصیت ها مخالفم و دیسی هم اینکار های مارول رو ( البته کمتر) کرده
        ولی این ایده قدرت، لباس و اسم کاملا واضح و غیر قابل انکاره

    2. Just MARVEL

      آخه برادر من میشه لطفا به من بگی چی استرنج به فیت شبیهه.بله شباهت دارن ولی نه اون چیزی که فکر میکنین:۱-لباسشون ۲-هر دو جادوگر هستند
      ولی خدایی این شباهت ها چیزهای خیلی خاصین که بخواین مارول رو به کپی متهم کنید.قدرت این دوتا مثل اوریجینشون سرتاپا با هم فرق داره.فیت فقط اینده رو میگه و شکل های کلید مانند میسازه اما استرنج میتونه زمان رو به عقب برگردونه و حتی داستان های مهیج و زیباتر داره اوریجینش رو هم برین تحقیق کنید اصلا یه چیز جداست.آخه مگه فیت جراح بود.مگه تصادف کرد.مگه رفت کاتماندو.مگه استادش انشت وان بود.
      تانوس هم تنها شباهتش به دارک ساید اینه که ابرخبیث دنیای خودشه وگرنه برین تحقیق کنید که اصلا قدرت و نحوه پیدایششون خیلی فرق داره.مگه دارک ساید دستکش بی نهایت یا حتی فرقه سیاه داره.خلاصه شباهت ها اصلی رو اینا بود که قطعا چه در دور و چه در نزدیک مارول برای خودش جادوگر و ابرخبیث میساخت خب مگه میشه این دو رکن اصلی که توی تمامی کتاب های کمیک هست توی مارول به این معروفی و پرابهتی نباشه.

    3. i.a_1962

      الان که چی؟ شخصیتای دیسی خیلی جذبه دارن این دلیل برتریه؟شما میگی «دارکساید»خلق شد بعد «ثانوس» از روی اون کپی شد،واقعا شما شباهتی میبینی بین «ثانوس»ودارکساید»واقعا به نظرت شخصیت پردازی یکسانی دارن یا انگیزه هاشون مثل همه؟
      خود خالق «ثانوس»یه بار گفته که اونو از شخصیت «new gods»الهام گرفته به اسم «متران» حالا شباهتشون چیه؟ هردوشون روی یه صندلی معلق میشینن!جالبه خود متران هم میگه توی واقعه های جهان دخالتی نداره و فقط نظاره گره،بنظرتون یکم شبیه همون کاری که «واچر»توی دنیای مارول انجام میدخ نیست؟

      خب میرسیم به اینکه شما گفتی «دکتر استرنج» از روی «دکتر فیت»کپی برداری کرده الان شما چه دلیلی داری که این حرفو میزنی؟اها،چون هردوشون یه جادوگرن همین؟فکر کنم شما فرق
      (الهام گیری) با (کپی)رو نمیدونی )الهام گیری یعنی اینکه شما بااستفاده از جزییات مشابه شخصیتی خلق کنی که شخصیت پردازی،توانایی و اوریجین متفاوتی داره؛یه مثال میزنم بهتر متوجه شی [دیسی] میاد یه شخصیتی خلق میکنه که سرعت خیلی زیادی داره،مارول هم میبینه با توجه به اوضاع فعلی یونیورسش به همچنی شخصیتی نیاز داره در نتجیه شخصیتی خلق میشه به نام «کوئیک سیلور»یا بلعکس مارول گروهی خلق میکنه به نام «مردان ایکس»
      دیسی میبینه این ایده که یه سری افراد برای اموزش و کنترل توانایی هاشون دور هم جمع میشن خوب فروش میکنه میاد گروهی مشابه خلق میکنه به نام «تایتان های نوجوان»خلاصه میخوام بگم این نوع الهام گیری ها تو کمیک زیاده و نمیشه گفت فلان شرکت بیشتر از اون یکی کپی برداری میکنه.
      و این که نوشتید “مارول یک کپی کنندست واقعا توهین امیزه”هنوز یادشونه اون اوایل هر ایده موفقی که مارول داشت رو میدزدید،اون زمان مارول دست به چاپ رویدادی به نام«جنگ های پنهان»زد؛ یه مدت بعد دیسی که دید این کمیک خیلی فروش کرده چیکار کرد؟یه رویداد مشابه به نام «بحران در دنیاهای نامحدود»چمیزنم،.
      خب اگه هنوز قانع نشدید من با منطق خودتون باهاتون حرف میزنم،«زتانا»چیزی جز یه کپی اشغال از اسکارلت ویچ»درسته؟چون هردوشون یه جادوگر معنث هستن.

    4. یاسین

      تانوس اصلا حتی شبیه به دارکساید هم نیست وداستانش هم خیلی بهتره.

  5. ♡MARVEL♡

    مارول خیلی بهتره چون داستان های بسیار جذابی داره و اینکه داستان ها بجایی میرسه که ابرقهرمان ها یا گرو های ابرقهرمانی با هم متحد میشوند برای من جالبتر است.شاید مارول ابرقهرمان ها و یا شخصیت هایی داشته باشه که هویتش معلوم نیست ولی این دلیل نیست که باید دور مارولو خط کشید چرا که روی شخصیت های معروفش هم خوب سرمایه گذاری میکنه و سعیشو برای معروف کردن کارکتراش میکنه.و دی سی هم شخصیت های گمنان داره ولی باز هم تلاشی برای شناخته تر کردنش نیست و فقط به روی بتمن و سوپرمنش دل بسته که همونا هم با فیلم اخرشون یعنیbvs حسابی گند زدن طوری که ۴ یا ۵ جایزه ی تمشک طلایی بردن(تمشک طلایی یه جشنواره ی فیلم هست درست مثل اسکار اما با تفاوت اینکه تمشک طلایی نقطه مقابل اسکاره.مثلا اگه تو اسکار بهترین ها رو معرفی میکنن توی تمشک طلایی به بدترین ها جایزه میدن) و اینکه مارول واقعی گرانه تره و متاسافانه چند نفر که تظاهر به بزرگی میکنن و نمیخوان یکم واقع بینانه تر باشن.
    و اخرین مطلب هم که درباره ی شخصیت هاست بگم که مارول ابرقهرمان های بهتر و قویتره داره و واقعیتر هستن مثل کاپیتان امریکا یا ایرون من که اینا به واقعیت نزدیکن حتی اسپایدرمن هم از نظر من میتونه واقعی باشه.وب شوتر ساخته شده و یه دستکش که کشنده های چسبنده داشته باشه که اونا هم حتما ساخته شدست و یه ادمی هم که حس ششم قوی ای داشته باشه پس در کمال خیال از واقعیت هم زیاد دور نیست.و حالا ابر خبیث ها و ضد قهرمانان.دی سی فقط یه جوکر داره اینقدر زبانزد شد البته لوتر هستاز نظر شما ها ولی ایا به پای دکتر دوم،لوکی،گرین گابلین و… میرسه.اصن شما به نورمن ازبورن نگاه کنی میفهمی چه شرارتی داره کافیه بلاهایی که سر پیتر اورده رو بخورنید از حمله به زن عمو ی گرفته تا دزدیدن زن عمو عموی و بچه ی پیتر و مری جین و کشتن اون.ایا جوکر به این خبیثی هم هست.این برای اجرای کاراش نقشه های خیلی پلیدی میکشه ولی جوکر میخواد بی دلیل گاتهام رو تسخیر کنه.خلاصه مارول سرور دی سیه.

    1. hamed

      دونه دونه به کامنت شما جواب میدم
      ۱این که شما مارول و دوست دارید یه نظرشخصیه ولی هیچ چیز مارول از نظر فنی بهتر از دی سی نیست
      ۲قظعا شما هیچ کمیکی از دی سی نخوندید چون مثله بچه های کلاس اولی فکر میکنید دی سی فقط بتمن و سوپرمنه . خیلی شخصیتهای دی سی هست که (شما) نمیشناسی و دلیل نمیشه خوبن
      ۳این که میگید مارول واقع گرایانس خنده داره چون تخیلی ترین سری های کمیک ماله ماروله البته دی سی هم تخیل زیادی داره . درضمن شما در دنیای سینمایی نباید بگی دی سی چرته چون بهترین فیلم قرن ۲۱ شوالیه تاریک (بتمن۲ )هست و اونجرز جزو ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ هم نیست .
      ۴میگید قوی ترین قهرمانها رو دی سی داره ولی در کراس اور مارول و دی سی که قهرمانانش با هم در یک کمیک جنگیدند دی سی برد. قوی ترین ابرقهرمان هم سوپرمن هست که از ۹۹ درصد کل قهرمانان مارول قوی تره ولی تو دی سی خیلی ها زدنش . حتی الفرد پنی وورث (پیشخدمت بتمن) .نمیگم چجوری ولی خلاصه همه شخصیتهای دیسی از همه شخصیتهای مارول قوی ترن .
      ۵راستش رو بخوای خبیث های درجه ۳ دی سی هم از خبیث های مارول بهترن .نورمن ازبورن فقط گیر داده به مردعنکبوتی و عقده ایه ولی جوکر و امثال اون که همه خوباشون تو دی سین میخان نابودشدن دنیا روببینن
      ۶خلاصه مارول زیر ….. دی سیه

  6. Arvin

    مارول زیرا؛
    فقط خود دکتر استرنج تنها میتونه کُل دیسی رو شکست بده.
    اگه کسانی طرف دار دیسی هستند یا مارولی هستند وفیلم دکتر استرنج رو ندیدند، با دیدن فیلم دکتر استرنج نظرشون تغییرمیکنه وطرف دار مارول می شون.
    بماند که من خودم طرفدار دیسی بودم ولی بادیدن فیلم دکتر استرنج نظرم تغییر کرد.
    .
    .
    .
    .
    .
    این رو برای دوستانی میگم که موضوع رو نگرفتند(دکتر استرنج)برای مارول هست وبا دیدنش طرف دار مارول می شوید.

    1. علی

      خخخخخ من واقعا حرفی ندارم اخه اون بیچاره که با شنل پرواز میکنه و با گردنبند زمان تغییر میده دربرابر دکتر استرنج که همه کاراشو با قدرت جادوییش انجام میده چیزی نیست

  7. علیرضا

    واقعا دی سی بهتر از ماروله چون شخصیت های مارول خیلی اخلاق و رفتار بچگانه ای دارند مثلا ددپول واقعا شوخی های بی مزه ای وسط جنگ انجام میده و کلا از یه داستان بی سر و ته داره و همیشه آخر فیلم های مارول معلومه و میشه پیش پیش خوند داستانشو ولی دی سی اینجوری نیست کی فکرشو میکرد آخر بتمن الیه سوپر من سوپر من پیروز شه در کل مارول واسه بچه هاست با اون داستانای سبک و بی مفهومش ول دی سی از بتمن تا فلش داستان های سنگین و مفهومی و تقریبا غیر قابل پیش بینی.

    1. ALIREZA22

      پس لابد جوکر خوبه که همش دیوونه بازی در میاره
      عجبا

    2. i.a_1962

      اقای علیرضا واقعا کامنتتون سطحیه “شخصیت های مارول رفتار و اخلاق بچه گانه دارن”؟واقعا؟بعد ددپول رو مثال میزنید؟میدونین مثل چیه؟مثل اینه که من بگم شخصیت های دیسی همشون دیوانه اند و جوکرو مثال بزنم،میتونم بگم تا حالا حتی یه کمیک از مارول نخوندید و فقط چند تا فیلم از مارول دیدید و اومدید اینجا همچین نظر سطحی میدید ددپول یکی از جوهره های اصلی داشتاناش همین شوخ طبعیشه در ضمن کی گفته داشتانای ددپول بی سر و ته؟شما سری جدید ددپول رو بخونی (قبل از سیکرت وارز)مفهمی که اصلا بی سر و ته نیست ددپول قراره به همه چی و همه کس تیکه بندازه شما هرگز انتظار داستان عمیق رو ازش نداره به اصطلاح فقط فانه (البته همین چند وقت پیش تو رویداد گناه اصلی شاهد یه داستان فوق العاده عمیق ازش بودیم)اینم بگم ددپول اصلا واسه بچه هایی مث شما خوب نیس ترش میکنین به خدا فقط به نظر شما شوخی های ددپول بی مزس.
      حالا اینجا شما چیزی گفتید که واقعا عجیب بود فیلم های مارول قابل پیشبینی ان؟و بعد شما چیزی گفتید که از اون هم عجیب تر بود داداچ شما فیلمو دیدی؟اصلا؟ سوپرمن پیروز شد؟بتمن علیه سوپرمن قابل پیشبینی ترین فیلمی بود که تا حالا دیدم عالم و ادم میدونستن سوپرمن تو جاستیس لیگ حضور داره بعد کشتنش تو فیلم این یعنی غیر قابل پیش بینی بودن؟ به چه قیمتی؟احمق فرض کردن مخاطبین یا کشتن بی دلیل سوپرمن برای غافلگیری؟البته دروغ چرا بعضی جاها غافلگیر شدم مثلا اونجایی که بتمن اون ادمارو با تفنگ کشت اره همون بتمنی که بیس چاری ژست میگیره و میگه من ادم نمیکشم چون اگه این کارو بکنم میشم مثل اونا بتمن علیه سوپرمن احمقانه ترین توهین امیز ترین و بچگانه ترین فیلمی که تا حالا دیدم بود بچه گانه نه برای اینکه مثلا شخصیتای دارک و خفن نداره یا توش قتل رخ نمیده چون زک اسنایدر و رفقا مارو بچه های شیش ساله فرض کردن راحت میشه پنجاه تا دلیل واسه احمقانه بودن فیلم اورد
      حالا چرا انقد ازش بد میگم؟یه کلمه مارتا!
      و باور کنید نه شما و نه هیچ کس دیگه نمیتونه دلیلی بیاره که فیلمای مارول سبکن فقط حرف!
      میدونی چیه همون اونجرز نمره های بهتری از بتمن علیه سوپرمن گرفته و همون اونجرز داستان بهتری داره و همون اونجرز مبارزه های بهتری داره و خبیث فیلم اسم مامانش مارتا نیست!حتی متعصب ترین هوادارای دیسی میگن فیلم بدی بوده شما نمیدونم چجوری میگید فیلم عمیق!بهتره اون چشاتونو باز کنید و حد اقل دو طرفه قضاوت کنید و فقط نگید فیلم سبک چارتا دلیل بیارید و یه چیز دیگه دیسی یکی از بهترین داستانارو داره و منم بهشون احترام میذارم ولی باور کنید دیسی هم داستانای افتضاح و توهین امیز کم نداشته نمونش داستانای فرانک میلر برای بتمن یا همین مرگ در خانواده (این جدیده)حتی گند زدن به خیلی از شخصیت ها تو همین نیو ۵۲ از واندرومن بگیر تا استار فایر و بتوومن اگه دقت کنید همین دیسی داره مدام تاریخچشو از نو مینویسه این یعنی چی یعنی توهین به اون افرادی که با کمیک های قبلی اون شخصیت ها بزرگ شدن یعنی رسما به اونا میگن اون پولایی که دادین برای کمیکای قبلی همش کشک!و در ضمن شما و امثال شما یلدشون نمیاد بتمن اون زمانی که خلق شد و تقریبا یه دهه بعد چه داستان های احمقانه ای چاپ ازش چاپ میشد و بتمن چه گجت های احمقانه و مضحکی داره و هر دهه هم تمش رو عوض میکرد الان هم که رفته تو فاز دارک و خفن که هر تینیجر جوگیری رو جذب خودش میکنه و میدونی مشکل دیسی چیه قهرماناش مال عصر طلایی کمیکن یعنی اون عصری که هر ابرقهرمانی خلق میشد همه شگفت زده میشدن و همه ابرقهرمانا همه یه جور بود زیاد طولانی شد بقیش رو کامنت بعدی میگم……

  8. sssxz

    به نظر من دیسی بهتر از مارول است چرا؟
    زیرا.اول از همه میریم سر تبهکارای دیسی که واقعا نقش به خصوصی دارند و هر کدام نقش خاصی دارند من جوکر را مثال نمی زنم چون تکراری شده است پس هارلی کویین را مثال می زنم یک شخصیت دیوانه ولی در این حال عاشق ولی اگر بخواهم از تبهکارای مارول حرف بزنم چیزی برای گفتن ندارم.

    1. i.a_1962

      خدایی هارلی کویین؟جوک گفتی حد اقل میگفتی لوثر یا کاپتان کولد ولی خدایی هارلی کویین؟شخصیت بدی نیست ولی هیچ عمقی نداره داداچ هرکی ندونه فک میکنه فقط جوخه انتحار رو دیدی که چی دیوانه ولی عاشق؟هارلی کویین نه تاریخچه چندانی داره نه شخصیت پردازی درست درمون تو کمیک هم حتی خلق نشده “چیزی هم بیشتر از یه دستیار که جوکر محل سگ بهش میذاره بیشتر نیست هیچ کار خاصی هم نکرده نه لحظه ماندگاری نه چیزی
      نوشتی”اگر بخواهم از تبکارای مارول حرف بزنم چیزی برای گفتن ندارم” اصلا شما چیزی از ابر خبیث های مارول میدونی که بخوای چیزی بگی؟ اصلا تو عمرت یه کمیک خوندی که بخوای نظری بدی؟لطفا اگه در موردی اطلاعی ندارید نظر بیخود ندید اگه تو چیزی نمیدونی یا حرفی برای گفتن نداری دلیل نمیشه خبیث های مارول عالی نباشن از گرین گابلین و دکتر دوم بگیر تا رد اسکال و الترون یا حتی امثال بولزای و سیبرتوث حتی بارون زیمو ها و کراس بونز ها و خبیث های کیهانی مثل گالاتوس سیاره خور! اسکرال ها ،
      امپراطوری کری، دورمامو، بیاندر ها ،مفیستو از دنیای ایکس من هم بخوام مثال بزنم مگنتو،مستر سینیستر،میستیک،بارون استراکر،اونوقت شما هارلی کویین رو مثال میزنی و میگی به نظر من بهترین خبیث دیسیه و از خبیث های مارولم بهتره مث این میمونه من بگم ددپول سرور همه خبیث های مارول و دیسیه این منطقیه؟لطفا کامل حرف بزنید و دلیل بیارید نه اینکه فقط بگید اون دیوانه و عاشقه!

  9. Spidey

    سلام به همگی.اول از همه بگم که من مارول را ترجیح و برتر از دی سی میدونم.حالا چرا؟
    ۱-شخصیت های مارول بسیار جذابترند و اصلا تک بعدی نیستن و همه حس و حالی توشه از شوخ طبعی و طنز گرفته تا جدیت در جنگ.در مارول همه چی هست خنده ها و گریه ها و تمام حس و حالاتی که ما در زندگیمون تجربه میکنیم ولی دی سی خیلی تاریک و تک بعدی و سرده.
    ۲-شخصیت های جالبی هم داره به ویژه اسپایدرمن،تونی استارک،کاپیتان آمریکا و … و همچنین ابرشرور های بزرگی هم داره مثل دکتر دووم، لوکی و … و همچنین ضد قهرمان های جذابی همانند ددپول.پس فقط دی سی شخصیت های منفی باحالی داره و مارول هم توی این مورد سهم داره.و اینکه روش مبارزه هاشون به یک روش نیست و از چند روش استفاده میکنن و بیشتر از عقلشون بهره میگریند تا امکانات.در فیلم ها و کمیک هاش هم میتوان به این مورد پی برد.
    ۳- داستان هاو شخصیت های متنوعی هم داره و بسیار جذابن و اینکه از یک ابرقهرمان،همان ابرقهرمان را در دنیای دیگر می اورند مثل مرد عنکبوتی ۲۰۹۹ و noir spiderman و… و اینکه مارول از ذهن و خلاقیتشون برای خلق کارکتر استفاده کردن.مثلا استن لی از ذهنش برای ساخت اسپایدی،تونی استارک ، کاپیتان آمریکا و… استفاده کرد ولی اکثر شخصیت های دی سی تقلید هستن مثلا بتمن لباسش مثل زورو و شخصیتی به نام خفاش است که قبل از اینکه بتمن ساخته بشه در سریالی پخش میشد و همه ی کاراشون هم مثل همه مثلا تو یه قسمتی شخصیت خفاش برای یکی نامه ای میفرستد که پایینش عکس خفاش است و در کمیک ها یا فیلم های بتمن هم به به همین شکل بود،خود باب کین هم گفته الهام گرفته از این کارکتر ولی این بیشتر کپی برداریه تا الهام گرفتن یا همین شخصیت اکوامن که سال ۱۹۴۱ خلق شد از یک شخصیت مارول به نام نیمور که در سال۱۹۳۹ ساخته شده تقلید شده.و اکثر شخصیتاشون هم مثل همه که بازم نشانه ی تقلید دی سیه.من نمیگم مارول تقلید نمیکنه بلکه تقلید میکنه اما الهام میگیره نه کپی مثلا تانوس از دارک ساید ساخته شده ولی خدایی کپی ها و تقلید های دی سی کجا مال مارول کجا.
    و در نهایت بگم که من با مارولم و کارکتر و فیلم و کمیک ها و شخصتاش از دی سی پرطرفدار ترند.

  10. ALIREZA22

    به نظرم به سلیقه خود شخص بستگی داره یکی دارک دوست داره یکی لایت یکی یه دنیای پر ناامیدی و یکی پر از امید. مارول از لحاظ خیلی چیزا از دی سی بهتره فیلم هاش عالین همه نمرات بالایی دارن بر خلاف bvs زک اسنایدر سریال هاش در حال حاضر خیلی از دی سی بهتره کمیک هاشم خیلی متنوع و خوبه جوری که لقب ایده سرا رو بهش دادند فقط انیمیشن مونده که اونم کم کم روش کار میشه
    در پاسخ به بعضی از دوستان که میگفتن چون سوپر من قوی تره بهتر کاملا در اشتباهن محبوبیت شخص به قدرتش نیست به شخصیت پردازیشه که به نظرم عالی تر از همه پیتر پارکره که هویتشو حفظ میکنه برای محافظت از عزیزانش نه مثل سوپر من با یک عینک تغییر هویت بده و همه رو گول بزنه (اصلا تو کتم نمیره) در اخر marvel the best

  11. علی

    مارول یا دیسی؟؟؟
    من بدون دریغ جواب خودمو میگم
    مارول حالا چرا؟؟
    هوادار های دی سی دارند دم از قدرت میزنند اما انگار خبر ندارد که عالم کمیک قدرت حرفی واسه گفتن نداره محبوبیت همه چیزه فکر میکنید استن لی نمیتونست تونی استار ک طوری بسازه که در قالب یک بیگانه ی با هوش بالا که تازه به زمین اومده و وقتی که بزرگ شد یه لباس مرد آهنین بسازه که حتی بمب اتم هم نتونه نابودش کنه چرا میتونست اما این کارو نکرد در عوض یه انسان باهوش ساخت یه نابغه خوش گذران که هوادارا از روش حسابی همزاد پنداری کنند استن لی مردی بود که به این باور رسیده بود اگه قهرمان بخواد محبوب شه باید به انسان بودن نزدیک بشه و همین باور به خلق یکی از بزرگترین مظاهر تخیلی تاریخ یعنی مرد عنکبوتی رسوند پیتر پارکر یه پسر دست پا چلفتی عاشق علم و دانش که همیشه مسخره میشد یه پسر بچه که کنجکاویش در مورد علم اونو به مرد عنکبوتی تبدیل کرد تا حالا به این فکر کردید چند نفر ممکنه تو دوران جوانیشون زندگی پیتر پارکر و تجربه کرده باشند پسر بچه ای که یکی از نزدیک ابر قهرمان ها به ما بود مثل بتمن میلیونر نبود مثل سوپرمن بیگانه نبود اسپایدر من یکی از ما بود مرد عنکبوتی یعنی مظهر واقعی امید چیزی که میتونه انسان و شکست نا پذیر ترین مو جود خلقت کنه کاپتان آمریکا شخصیتی که برای همه محبوبه داستان پسرک اهل بروکلین یعنی استیو راجرز که عاشق کشورش بود برای اینکه بره به جنگ هر کاری میکرد یه انسان تماما پاکدل با تینت عالی همین کافی بود تا کلی طرفدار داشته باشه یه نماد برای یه کشور یه مرد واقعی که حاظر بود از همه چیزش بگزره فقط آدما بتونن راحت زندگی کنند. این ماروله دنیایی که واقعا همه دوسش دارند اما دی سی شما چقدر میتونید باور کنید یه نفر زمین و به حرکت در بیاره مقابل همه چی فنا ناپذیر باشه چرا سوپرمن دیگه مثل قبل محبوب نیست واقعا کاراکتری مثل شزم چقدر برای یه انسان قابل درکه چقدر ما میتونیم باور کنیم که فانوس سبز فقط بخاطر یه انگشتر اینقدر قدرتمنده
    این از بحث قدرت بریم سراغ ویلن ها
    دی سی معتقده ویلن های بهتری داره مثل جوکر یا لکس من همین جا به شما میگم که شما فقط یه هیث لجر دیدید کافیه دشمن شماره یکه مرد عنکبوتی نورمن آزبورن(گرین گابلین) در موردش تحقیق کنید میفهمید که لکس لوتر هیچ حرفی برای گفتن مقابلش نداره لوتر یه جانی که کل دنیا اینو میدونه اما نورمن یه جانی که کل دنیا اینو نمیدونه جالبه که بدونید مردم دنیای مارول نورمن آزبورن و قهرمان تر از مرد عنکبوتی میدونند و اگه بهشون بگی نورمن آزبورن همون جن سبزه فقط به حرفت میخندند میدونید این یعنی چی؟؟ یعنی هیولای درون یعنی مار داخل آستین آتش زیر خاکستر نورمن هیچ وقت هدفش برای این دنیا معلوم نبوده اما جوکر فقط نابودی دنیارو میخواد
    دکتر دووم:بدترین خلقت بیرحم تاریک نماد درد نماد سختی دشمن بزرگ هستی همه ی این ها میشه دووم دشمن کل دنیا ویکتور دوم جادوگر نابغه مطمعنم اگه همین شخصیت تو سینما خوب ریپوت میشد بهترین بود
    ثانوس:شیفته ی نابودی مرگ قوی ترین موجود جهان یک نابودگر بیرحم تیتانی دیوانه همه ی این ها یعنی ثانوس
    خلاصش که اگه دیسی دارک ساید و داره ما ثانوس و داریم اگه جوکر داره ما دووم داریم اگه لوتر داره ما آزبورن داریم

  12. سید حسین هاشمی

    توی چند سال گذشته مارول با فیلمهاش کولاک کرده ولی دی سی روز به روز داره تو بخش فیلم ها پس رفت میکنه البته به نظرم تو بخش بازی ها و سریال دی سی واقعا خوب کار کرده (که البته سریالاش اوایل بهتر بود ولی بازم بد نیست)ولی تو بخش کمیک و فیلم به نظر من مارول خیلی جلو تره مخصوصا با فیلمای معرکه ای مثل دکتر استرنج و کاپیتان آمریکا و…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما