شما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا کامپیوتر مخصوص بازی؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی دو هفته‌ی گذشته بود که مطلبی پر و پیمان از مقایسه‌ی بین ایکس‌باکس جدید مایکروسافت و یک کامپیوتر مخصوص بازی نوشتیم.

در حال حاضر، جو کنسول‌های بازی ارتقا یافته بسیار داغ است؛ طوری که همه‌ی افراد می‌خواهند بدانند که از بین مدل معمولی پلی‌استیشن۴ و پلی‌استیشن۴ پرو باید کدام را انتخاب کنند.

بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

از طرف دیگر، مایکروسافت هم تا دو ماه دیگر، می‌خواهد مدل ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان را به اسم ایکس‌باکس وان ایکس عرضه کند. تمام و کمال درباره ایکس باکس وان ایکس صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که قوی‌ترین کنسول بازی ساخته شده است.
با این حال، قدرت یک کنسول، هیچ وقت به کامپیوترهای حرفه‌ای نمی‌رسد.

با تمام این اوصاف، باید موضوع دیگری را هم در نظر بگیریم: کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو هر دو قیمتی معقول دارند و می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت ۴K اجرا کنند. ایکس باکس وان ایکس حتی می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K رندر کند. در صورتی که اگر بخواهید یک کامپیوتر بخرید که توانایی اجرای بازی را روی وضوح تصویر ۴K داشته باشد، باید چند برابر یک ایکس باکس وان ایکس یا پلی‌استیشن۴ پرو هزینه کنید.

برای مثال، قیمت یک کارت گرافیک بالارده‌ی انویدیا، به تنهایی اندازه‌ی یک کنسول ایکس‌باکس وان ایکس و حتی از پلی‌استیشن۴ پرو بیشتر است.

موضوع بازی‌ها هم در میان است. خیلی از بازی‌ها فقط روی کنسول‌ها پیدا می‌شوند و خیلی از بازی‌ها هم فقط روی کامپیوتر.

با این حال، این قسمت از مجموعه مقالات شما بگویید را برای گیمرهای حرفه‌ای نوشتیم و می‌خواهیم از آن‌ها سوالی بپرسیم. بحث ما در حال حاضر برتری God of War یا Forza Motorsport نیست؛ بحث ما، توانایی سخت‌افزاری کنسول‌های ارتقا یافته مایکروسافت و سونی است.

می‌خواهیم از شما این سوال را بپرسیم: به نظر شما، خرید یا ارتقا به کنسول‌های ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن۴ پرو، منطقی است؟ یا اینکه باید برای انجام بازی با بالاترین گرافیک و کیفیت‌های ممکن، باید یک کامپیوتر مخصوص بازی بخریم؟ موضوع قیمت را هم فراموش نکنید؛ اینکه به نظر شما، برای انجام بازی با بالاترین کیفیت، به صرفه‌ترین راه، کدام است؟

در نهایت، شما به ما بگویید: ایکس‌باکس وان ایکس، پلی‌استیشن۴ پرو یا یک کامپیوتر مخصوص بازی؟

telegram_ad2_1



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۱۲۷ دیدگاه
  1. MAHAN_5

    متاسفانه بعضی ها کاملاً بحث رو عوض کردن. بحث ما الان درباره سخت افزار نه بازی های انحصاری یا کپی. لطفاً اول متن رو بخونید بعد نظر بدید نه برای حال گیری. نکنه این موضوع ، گرفتن یک نتیجه برای به صرفه بودن کدام کنسوله ????????????????????

    1. مسعود

      خوب ایشون هم یه دلیل اوردن که pc بهتره دیگه حالگیری چیه خودت داری میگی بصرفه بودن که این دوستمون هم از لحاظ قیمت بازی نظر دادن

    2. Kazuhira

      میای در مورد بازی حرف میزنی ،میگی سخت افزار مهمه.میای در مورد سخت افزار حرف بزنی،میگی نه سخت افزار به چه دردی میخوره؟بازی مهمه.آدم واقعا میمونه به شما ها چی بگه.خوب هر دوش مهمه دیگه.بازی و سخت افزار،لازم و ملزوم هم دیگه اند.همه هم متن رو خوندن و هدف هم حال گیری نیست!!!!

  2. مرتضی (نادر )

    کنسول ها با در نظر گرفتن تمام پیشرفتهای سالهای اخیر دستگاههایی صرفا برای بازی و یا در بهترین حالت پخش ویدئو هستند در حالیکه PC همیشه برتری بیچون و چرای خودش رو در همه زمینه ها حتی اجرای بازی به کنسولها دیکته کرده اما سوال اینجاست که اگه PC واقعا برتره پس چرا کنسولها به دستگاههای محبوبی برای اجرای بازی تبدیل شدند؟! جواب در چند نکته ظریف اما کلیدی نهفته است. اول بحث قیمته . همونطور که جناب میرزایی اشاره کردند برای اجرای بازی در حد کنسولهای جدید شما ملزم به پرداخت بهایی تا گاه چند برابر همان کنسول هستید. دوم سهولت استفاده از کنسول برای اجرای بازی و حتی نصب کردن بازی به نسبت PC هست .شما برای اجرای یک بازی در PC زمان های زیادی رو صرف فقط روشن کردن PC اجرای SETUP و بعد از نصب هم سرعت بالا آمدن بازی ها در مقایسه با کنسول حتما کند تره که همه اینها بدلیل ذات سیستم عامل اونهاست.ضمن اینکه دلیل سوم محبوبیت کنسولها آماده بودن آنهاست چون شما برای داشتن یک PC گیمینگ باید دانش سخت افزاری کافی داشته باشید و پیچیدگی های فنی اسمبل و مونتاژ چنین PC هایی در استفاده از کنسولها دیده نمیشه.

  3. MAHAN_5

    به نظر من هم PC از همه لحاظ کامل تره و من خودم شخصاً PC رو ترجیح میدم مخصوصاً برای بازی های شوتر و ریسینگ.

  4. علی.س

    من خودم از کامپیوتر واسه بازی استفاده میکنم ولی خب کنسول هم برتری ها و لذت خودشو داره. شخصا کامپیوتر رو ترجیح میدم.

  5. بابک

    بستگی به بودجه داره.

  6. ShahabGT

    نظر من کاملا روی ps4 هست. مهمترین دلیمم بازی های انحصاریشه.
    قیمت تمام شده یه pc که بتونه راحت بازی هارو اجرا کنه چندبرابر یه کنسوله.
    دوستانی هم که میگن با موس راحت تره برای بازی های شوتر. کنترلر های خاصی وجود داره که همراه موس هستند مثل “HORI Tactical Assault Commander Grip KeyPad and Gamepad Controller”
    xbox x هم درسته که قوی تر از ps4 pro هست ولی بازم بنظر من وجود بازی های اختصاصی سونی باعث میشه من یکی سمتش نرم و بهش فکرم نکنم

  7. مُحمد

    انتخاب آنچه که باهاش بازی میکنیم یک امر کاملا سلیقه ای هست،
    خودم برای بازی های شوتر ترجیح میدم از PC استفاده کنم چون نشانه گیری با ماوس به مراتب راحت تر از کنسول ها هست.
    اگر از قیمت و هزینه ها نیز صرف نظر کنیم بدون هیچ شکی PC نسبت به بقیه کنسول ها از لحاظ سخت افزاری برتری کامل داره…

  8. امیرحسین

    PC gaming تا ابد

  9. مسعود

    من تقریبا از سال ۸۰ به اینور هرچی بازی اکشن تو pc اومده را بازی کردم اینقدر زیادن که حسابشون از دستم در رفتن اواخر سال ۹۵ ایکس باکس وان خریدم که بعد از ۱ ماه فروختمش بخاطر اینکه کسی که مدت زیادی تو pc بازی کرده باشه نمیتونه با کنسول کنار بیاد چونکه واقعا بازی اکشن fps تو کنسول درداوره و مجبور شدم ۲.۵ میلیون خرج کنم ودوباره سیستم را ارتقا بدم

  10. Ali Asghari

    من همیشه کامپیوتر رو ترجیح میدم چون میشه برای کار های دیگه ای هم استفاده کرد من خودم کارهای تدوین و موشن گرافیک انجام میدم و برای رندر هام به سیستم قوی نیاز دارم و میتونم با سیستم گیمینگ خودم کارهای تدوین هم انجام بدم.

  11. سپهر

    pc به خاطر اینکه در افزایش کیفیت محدودیتی نداره و سازنده ها هر چقدر که بخواهند میتوانند قدرت قطعات را افزایش دهند و از لحاظ سخت افزاری هم بخاطر حجم بزرگ کیس میتوانند خنک کننده های پر قدرتی رو قطعات قرار بدهند و از نظر اقتصادی چون قطعات مختلف به صورت جداگانه تهیه و عرضه میشوند و به دلیل ارایه مدل های مختلف از قطعات با کیفیت های متفاوت بنابر این نگرانی ندارند و به همین جهت بازی ها با کیفیت بسیار بالاتری عرضه میشوند ولی یک pc با قدرت معادل ps4 قیمتی بسیار بالاتر و تا ۱۰ برابر کنسول دارد ولی از نظر من این افزای قیمت ارزش افزایش کیفیت را ندارد از آن طرف ps4 بخاطر همگیر شدن و همچنین دلایل دیگر مانند اکانت های ترکیبی در ایران ترجیح بیشتری نصبت به xbox one دارد

  12. Big Gun

    PC Master Race

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما