شما بگویید؛ اینترنت ADSL یا TD-LTE؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
اینترنت ADSL یا اینترنت TD-LTE

این هفته قصد داریم در مطلب «شما بگویید» به یکی از مهم‌ترین اجزای زندگی مدرن بپردازیم: اینترنت. اینترنت به عنوان بستری برای ارتباط، تحصیل، سرگرمی، تجارت و انجام بسیاری از امور روزمره، به بخشی جدانشدنی از زندگی همه‌ی ما تبدیل شده است. امروز برای بسیاری از ما کیفیت و سهولت دسترسی به اینترنت همان‌قدر مهم است که زیرساخت‌هایی مانند آب و برق و خیابان‌های خوب شهر را جزئی از یک زندگی راحت می‌دانیم. بنابراین انتخاب یک شیوه‌ی مناسب برای اتصال به اینترنت می‌تواند تاثیر زیادی در زندگی ما داشته باشد. هر چند گسترش شبکه‌های موبایل کمک کرده تا همیشه و همه‌جا به اینترنت متصل باشیم، ولی همچنان اکثر ما به یک اتصال اینترنت پایدار، سریع و ارزان در خانه یا محل کار نیاز داریم. اگر همین امروز قصد داشته باشید برای خانه یا محل کار خود اینترنت ثابت تهیه کنید، دو انتخاب اصلی خواهید داشت: ADSL و TD-LTE. در ادامه با هم نگاهی به محاسن و معایب هر کدام از این دو انتخاب می‌اندازیم. با مقاله‌ی ما همراه باشید و در پایان با رفتن به بخش نظرات، به ما بگویید انتخاب شما چیست: اینترنت ADSL یا TD-LTE؟

دو تکنولوژی ADSL و TD-LTE تفاوت‌های فوق‌العاده زیادی با هم دارند. البته ما در این مقاله قصد نداریم درگیر جزئیات فنی شویم. مهم‌ترین تفاوت فنی این دو تکنولوژی این است که ADSL بر مبنای نقل و انتقال اطلاعات روی سیم‌ها مسی از طریق خطوط تلفن ثابت کار می‌کند، ولی TD-LTE بر پایه‌ی شبکه‌های موبایل نسل چهارم توسعه یافته. بنابراین از همین ابتدا می‌توان برخی از محاسن و معایب این دو تکنولوژی را متوجه شد. برای استفاده از ADSL لزوما به یک خط تلفن ثابت نیاز دارید. TD-LTE شما را از خط تلفن ثابت بی‌نیاز می‌کند، ولی برای استفاده از آن لازم است محل مورد نظر شما در منطقه‌ی تحت پوشش شبکه‌ی TD-LTE قرار داشته باشد. خوشبختانه پوشش شبکه‌ی TD-LTE در ایران رو به گسترش است ولی همچنان خط تلفن ثابت ضریب نفوذ بیشتری دارد.

البته با در اختیار داشتن خط تلفن ثابت هم کار برای استفاده از ADSL تمام نشده است. به برخی دلایل فنی گاهی امکان راه‌اندازی اتصال اینترنت ADSL روی برخی از خطوط ثابت وجود ندارد. حتی اگر جزو این دسته هم نباشید ممکن است به دلیل پر بودن پورت‌ها در مرکز مخابراتی محل مورد نظر، امکان استفاده از ADSL را نداشته باشید. اگر خوش‌شانس باشید و با هیچ‌کدام از این موانع روبرو نشوید، لازم است برای اتصال به اینترنت از طریق ADSL ابتدا مدارکی مانند کد ملی صاحب خط و آخرین قبض پرداخت شده را برای ISP مورد نظر بفرستید. در این مرحله هم ممکن است گاه تا چند ماه در صف تایید مدارک و انتظار برای رانژه شدن خط از سوی مخابرات بمانید.

در سوی مقابل خریداری و راه‌اندازی اتصال اینترنت TD-LTE به مراتب سریع‌تر و آسان‌تر است. تنها کافی است از قرار داشتن در منطقه تحت پوشش مطمئن شوید و پس از آن به صورت آنلاین یا حضوری نسبت به تهیه مودم، سیم‌کارت و اشتراک TD-LTE از یکی از ارائه‌دهندگان این سرویس اقدام کنید. بلافاصله پس از دریافت می‌توانید سیم‌کارت را در مودم قرار دهید و اتصال شما فعال خواهد بود. نکته‌ی مهم دیگر این که اگر زمانی قصد تغییر محل کار یا خانه‌ی خود را داشته باشید، برای دریافت مجدد اتصال اینترنت ADSL باید تمام مراحل را از نو طی کنید؛ ولی امکان جابجا کردن مودم TD-LTE در کل مناطق تحت پوشش این سرویس وجود دارد.

اینترنت ADSL یا اینترنت TD-LTE

تکنولوژی ADSL از آنجا که قدمت بیشتری دارد و برای نقل و انتقال اطلاعات با محدودیت‌های شبکه‌ی کابلی روبرو است، نسبت به TD-LTE حداکثر سرعت کمتری را می‌تواند ارائه کند. آخرین نسل از ADSL که با نام ADSL2+ شناخته می‌شود، در بهترین حالت می‌تواند سرعت دانلودی حدود ۲۵ مگابیت در ثانیه داشته باشد. این در حالی است که تکنولوژی TD-LTE امکان پشتیبانی از سرعت‌هایی تا چند برابر بیشتر را دارد. البته در عمل عوامل مختلفی باعث می‌شود که کاربران سرعت‌های کمتری را تجربه کنند.

سرعت، کیفیت و پایداری اینترنت ADSL به زیرساخت‌هایی نظیر عمر تجهیزات مخابراتی، شبکه‌ی کابلی، فاصله‌ی کاربر تا مرکز مخابرات و حتی سیم‌کشی داخلی ساختمان بستگی دارد. در حال حاضر بالاترین سرعت اینترنت ADSL در ایران ۸ مگابیت در ثانیه است. البته تجربه نشان داده که کیفیت و سرعت اتصال اینترنت ADSL می‌تواند در مراکز مخابراتی و محل‌های مختلف بسیار متفاوت و گاه کمتر از این رقم باشد.

در تکنولوژی TD-LTE هر فرستنده می‌تواند سرعتی برابر با ۱۰۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر را تامین کند. این ظرفیت بین تمام مشترکان متصل به آن فرستنده توزیع می‌شود. علاوه بر تعداد مشترکین، طبیعتا میزان فاصله از فرستنده هم روی سرعت اتصال TD-LTE تاثیر دارد. در مجموع طبق تجربه‌ی ما، در حال حاضر سرعت دانلود در تکنولوژی TD-LTE حتی در شرایط نه چندان مطلوب هم می‌تواند با یک اتصال ADSL مناسب رقابت کند. همچنین سرعت واکنش پینگ (Ping Response Time) پایین و پایدار در تکنولوژی TD-LTE آن را برای مصارف خاصی مانند بازی‌های آنلاین مطلوب می‌کند. البته طبیعتا اگر خارج از ناحیه‌ی پوشش مطلوب شبکه باشید ممکن است با ناپایداری‌هایی روبرو شوید.

در گذشته‌ای نه چندان دور، هزینه‌ی کمتر یکی از محاسن اینترنت ADSL نسبت به شیوه‌های مرسوم دیگر محسوب می‌شد. ولی با رشد و توسعه‌ی تکنولوژی و شبکه‌های موبایل، هزینه‌های اینترنت بی‌سیم به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر هزینه‌ی هر گیگابایت اینترنت TD-LTE بسته به میزان مصرف چیزی در حدود ۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان خواهد بود که تقریبا با هزینه‌ی اینترنت ADSL برابر است. البته با توجه به پشتیبانی TD-LTE از سرعت‌های بیشتر می‌توان این تکنولوژی را مقرون به صرفه‌تر تلقی کرد.

نظر شما در مورد محاسن و معایب دو تکنولوژی ADSL و TD-LTEچیست؟ در حال حاضر از کدام تکنولوژی اینترنت ثابت استفاده می‌کنید؟ تجربه‌ی استفاده از کدام‌یک از این دو تکنولوژی را داشته‌اید؟ در بخش نظرات می‌توانید تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید و دلایل خود را برای ترجیح دادن هر تکنولوژی بیان کنید. از اینجا به بعد شما بگویید؛ اینترنت ADSL یا TD-LTE؟

telegram_ad2_1



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۱۱۷ دیدگاه
  1. Faezeh

    سلام
    من نزدیک به ۴ سال و نیم هست که دارم ازADSL شاتل استفاده میکنم توی این مدت خوب بود منو راضی نگه داشته اما این ۱ سال آخر واقعا اعصاب خورد کن شده سرعت من از ۸۰۰ شده۱۰۰، اوایل که این مشکل براش پیش اومده بود سیم تلفن رو مستقیم میکردم وسرعت دوباره میشد ۸۰۰ ولی الان با اینکه سیم تلفن رو مستقیم میکنم باز هم همون ۱۰۰ هست، واسه همین میخوام مودم همراه بگیرم،نظرات رو که خواندم اکثر مردم راضی بودن

    1. رضا

      نه راضی نیست کسی درد مجبوریه وختی خط تلفن ثابت نداره طرف مجبوره واسه ۱۰۰ گرم پلاستیک ۲۰۰ هزار تومان + شارژ ماهیانه بالای ۵۰ هزار تومان پول بده . با همون بساز که عالیه یا شرکتت رو عوض کن !

  2. ناشناس

    adsl بهتره

  3. علی

    بنده هم تجربه خودم رو از اینترنت TD-LTE و ۴G معمولی عرض کنم خدمت دوستان .
    بنده حدود ۱ سال اینترنت ۴G معمولی ایرانسل با مودم D100 داشتم و هنوز هم مودم رو دارم . بعد از نمایشگاه الکامپ و معرفی مودم جدید ایرانسل که توی نمایشگاه خیلی تعریفش رو میکردن و خلاصه تبلیغات دروغ ایرانسل . رفتیم و ۳۵۰ هزار دادیم مودم جدیدش یعنی TF-i60 جدیدترین مودم ایرانسل ، ۱۰۰ تومن هم بسته خریدیم خلاصه حدود ۵۰۰ تومن پیاده شدیم به امید اینکه از کیفیت بالاتری توی اینترنت بهرهمند بشیم . ..

    بنده با مودم D100 توی خونه جایی که همیشه بود پهنای باند ۳۵-۴۰ مگابایت داشتم و سرعت دانلود ۴ تا ۵ مگ

    اما مودم جدید رو با ذوف آوردم و وصل کردم دقیقا همون جایی که D100 بود و تحت هیچ شرایطی بیشتر از ۱۶-۱۷ مگابایت پهنای باند نمیده و انگار لیمیت شده توی محل ما .

    و جالب اینجاست که همزمان هر دوتا مودم رو با هم تست میگیرم D100 حدود ۴۰ مگ پهنای باند میده و TF-i60 15 مگابایت :))) واقعا سیستم ایرانسل رو نمیفهمم . چندین بار تماس گرفتم با پشتیبانی جواب درستی نمیدن و میگن توی محدوده نیستین !!!!

    این در صورتیه که توی نقشه کاملا منطقه تحت پوشش هستیم

    ۵ تا چراغ آنتن مودم روشنه

    توی پنل مودم فرکانس ها
    -۶۹ ( خیلی عالی )
    و -۴ ( تقریبا عالی )
    هستش
    و من نمیدونم افراد به قول خودشون کارشناس طبق چه منطقی میگن منطقه پوشش ضعیف … چون BTS ایرانسل دقیقا ۱۵۰ متر با خونه ما فاصله داره :))

    وجالب اینجاس توجیه بعدیشون بار ترافیک شبکه هستش که با وجود هر دو مودم بنده تست گرفتم تحت هر شرایطی بالای ۱۶ مگ نداد این مودم جدید TF-i60 و همون موقع دقیقع هم زمان D100 حدود ۴۰ مگ ، بالاخره شلوغی شبکه باید یه ساعتی توی ۱ ماه کم بشه یا نه ؟ ! :)) لیمیت شدن سرعت توی بعضی از مناطق کاملا حس میشه . اونم فقط توی سرویس TD-LTE .

    نتیجه گیری اینکه به امید سرعت بالاتر TD نخرین که خیلی مشکلات داره . یا حداقل قبلش تست کنین با مودم دوستی آشنایی اگه ۴G شما سرعتش بالاش توقع نداشته باشید اگه TD بذارید همونجا حتی با سیگنال کنار BTS سرعت بالاتری بهتون بده چون اصلا ایرانسل معلوم نیست چیکار داره میکنه با TD-LTE بعضی جاها لیمیت شده و بار ها این موضوع رو با دلایل علمی و شبکه بهشون گفتم ولی هیچکس زیر بار نمیره و کارشناسای بدون علمش فقط بلدن انکار کنن . بالاخره ما از نسب دایال آپ هستیم و به اینجا رسیدیدم . خوشبختانه نرم افزار و شبکه هم خوندیم . یه چیزایی بلدیم که حداقل فک نکنن ما خریم !

    امید وارم این کامنت ها روزی به اندازه ای مهم بشن که مسولین شرکت های ISP واقعا به کیفیت و اعتراض های حق مشتری هاشون احترام بذارن یا حداقل ارزش یک پیگیری ساده رو براشون قائل بشن …. افسوس ….

  4. GP-2101

    سلام دوستان
    من از دی ماه ۹۵ به اینترنت ثابت ایرانسل دسترسی دارم و مواردی را در میان میگذارم

    ۱- تمام کامنتهای این پست را مطالعه کردم و طی این ۷-۸ماه با تمام مشکلاتی که دوستان گفتنه اند از جمله «اینترنت آفلاین! = ایرانسل ثابت»، مشکل پهنای باند بسیار کم آپلود، کیفیت بد ارتباط صوتی تصویری، فریز شدن صفحات وب در زمان وبگردی، سرعت کم لود پروتکل https سرورهای خارج از کشور ووو دست و پنجه نرم کرده ام و تمام مشکلات این سرویس را تایید میکنم ضمن اینکه پشتیبانی ۷۰۷ هم هیچ کاری از دستش بر نمی آید به غیر از گفتن چند راهنمایی تکراری و خارج از موضوع! و تنها مزیتش را هم سرعت دانلود تقریبا خوب میدانم. لذا این سرویس را به کسانی که نیاز به استفاده از تمام امکانات ارتباط با اینترنت دارند به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم و فقط کسانیکه نیاز به دانلود زیاد از اینترنت دارند میشه گوشهء چشمی به این سرویس ایرانسل داشته باشند. نهایتا اینکه ۴G سیمکارت معمولی ایرانسل سگش به ۴G TD-LTE ثابت ایرانسل می ارزد.

    ۲- در این چند ماه به تجربه پی بردم زمانی که گوشی موبایلم را که سیمکارت ایرانسل در آن است کنار مودم ثابت میگذارم حدودا ۲۰ تا ۲۵ درصد قدرت آنتن ارتباط مودم به شبکه افزایش پیدا میکنه که هیچ ارتباط علمی در این رابطه پیدا نکردم!. لذا اگر در مکانی هستید که ارتباط مودمتان با شبکه ایرانسل ضعیف است حتما این راه حل را هم امتحان کنید و نتیجه اش را در بخش LTE Settings مودمتان مشاهده کنید. در حالت معمول RSRQ آنتن ارتباط مودم من با شبکه (۰ تا ۱-) است و کیفیت ارتباط را good نمایش میدهد ولی وقتی گوشی موبایل را کنار مودم قرار میدهم بعداز گذشت حدود یک دقیقه RSRQ به (۲+ تا ۴+) افزایش پیدا میکند و کیفیت ارتباط را ۸/۵۰۰۰
    Very good نشان میدهد! و متعاقبا سرعت آپ و دان اینترنتم در تست سایت speedtest تقریبا ۲۰% بیشتر میشود!

    ۳- مودم من ۲۱۰۱ است و در راهنمای آن گفته شده چراغ lan در حالت معمول خاموش است و زمانی که کابل lan به آن وصل میشود این چراغ باید روشن شود، ولی در مودم من چه کابل وصل باشد چه وصل نباشد چراغ lan مودم روشن است که البته اخلالی در روند کار مودم ایجاد نمیکند. میخواهم بدانم آیا مودم دوستان دیگر که ۲۱۰۱ دارند به همین صورت است یا فقط مودم من چراغ lan آن دائم روشن است؟؟؟! از پاسختان پیشاپیش سپاسگزارم.

  5. حشمت بخارايي

    من مودم ۲۱۰۱ ثابت را الان حدود ۲ ماه است در تهران و کرج استفاده میکنم. از ابتدا در بازدید از صفحات وب بخصوص زمانی که از گوگل وارد یه سایتی میشدم اکثرا با پیغام Internal Server Error 730 مواجه می گشتم و فکر میکردم سرور اون سایت مشکل داره با اینکه سایتیهایی معتبر بودند و یا در ازتباط تصویری همزمان کیفیت بسیار بد بود طوری که از تماس تصویری قطع امید کردم و پس از گذشت مدتی به فکر افتادم مگر میشود اینهمه سایتهای معتبر سرورهایشان مشکل داشته باشد و اقدامی صورت نداده باشند؟! بعدها بعداز مشاهده مداوم از این خطا چند بار صفحه را رفرش میکردم و بالاخره صفحه با هر زحمتی بود کامل یا ناقص لود میشد. با دوستان متخصص مشورت کردم گفتند با چیزشکن استفاده کن اگه باز هم این خطا را دیدی مشکل از آن سایت است اما اگر خطا را مشاهده نکردی، مشکل از سرور کش سرویس دهنده اینترنتت است که به نفس نفس افتاده یا بلد نیستند صحیح تنظیم کنند و یا به منظور استفاده هرچه کمتر از ارتباط مستقیم با اینترنت و کاهش مصرف پهنای باندشان کش سرور را در بالاترین مقدار استفاده از کش قرار داده اند که باعث اخلال در روند سرویس دهی شان میشود!. الان یک هفته است با فیلترشکن وبگردی میکنم و کوچکترین مشکلی مشاهده نکردم و خواستم گفته دوستانی که اینجا گفته اند که اینترنت آفلاین ایرانسل (همان ثابت ایرانسل) فقط برای دانلود مناسبه و دیگر امکانات اینترنت در این سرویس مشکل داره را تایید کنم. اگر مجبورید از این خدمات ایرانسل استفاده کنید توصیه می کنم حتمن از چیزشکن استفاده کنید که هم سرعت لود صفحاب وب سریعتر میشه و هم خطایی مشاهده نمیکنید و در غیر اینصورت از دیگر سرویسها و سرویس دهنده های اینترنت بهره ببرید تا وقتتان با کلک سرعت دانلود بالا! در اینترنت تلف نشود. اگر هم دانلود کننده حرفه ای هستید این سرویس ممکن است مناسبتان باشد.
    .

  6. امين

    بنده چند جور سرویس اینترنت و مودم مخلتف رو به مدت چند ماه امتحان کردم تجربه ای که دارم او اینجا مینویسم
    ۱ – ایرانسل مودم D100 که هزینه مودم بالاست ولی سرعت دانلود بسیار خوب بیشتر مواقع ۱ مگابایت سرعت ثابت و آنتن دهی بسیار خوبی داره ولی سرعت آپلود بد برای بازی های آنلاین و سرویس هایی مثل youtube و twitch اصلا مناسب نیست
    ۲ – مودم GP-2101 TD-LTE آنتن دهی و سرعت دانلود یک سوم سرعت مودم D100 برای استفاده معمولی دانلود فیلم ….. مناسبه ولی برای بازی های کامپیوتر سرویس ویدئو live و stream / psn / steam / ….اصلا توصیه نمیشه و بسیار کند و عملا ناکارآمد —– حجم های این سرویس قیمت مناسب و خوبی دارند نکته اینکه تمامی جزییات و پیچیدگی ها و نکات مثبتی که در مورد این سرویس گفته میشه تبلیغات دروغی بیش نیست مثال اینکه با این اینترنت شما حتی قادر به متصل شدن درست به سرور steam و psn نیستید که فاجعست – اگر طراح وب هستین و با برنامه هایی مثل filezilla و برنامه های طراحی وب آنلاین و دیتا بیس سر و کار دارین این سرویس رو دورش خط بکشید و اگر فقط مجبورید از ایرانسل استفاده کنید بهترین سرویسش ۳g است که هم با ثبات تره هم اینکه سرعت آپلود و دانلودش تقریبا یکسان است و در ۳g کیفیت فدای کمییت(سرعت) نشده و تقریبا از تمام امکانات اینترنت در حد معقول میتوان بهره برد.
    ۳- از تمامی سرویس های اینترنت ADSL بهترین تجربه من سرویس صبانت هست
    قیمت مناسب حجم و سرعت آپلود و دانلود بسیار عالی , پشتیبانی ضعیف ولی بهتر از ایرانسل
    خصوصا برای بازی های آنلاین و سرویس های دیگه مثل psn صبانت رو پیشنهاد میکنم که بسیار سرعت آپلود بالایی داره بسیار مناسب برای کسایی که کار ای آپلود و طراحی وب میکنند برای youtube و سرویس های ویدئو live بهتر از sabanet تا به حال ندیدم

  7. مشفق

    الان حدود یک ماه است که ایرانسل روی سرویس اینترنت ثابت یک کش سرور گذاشته که دیگه به مفت هم نمی ازره. در سایتهای کم تردد با این سرویس مطالب و تصاویر حداقل ۲۴ ساعت قبل اون سایت را نشون میده بخصوص سایتهایی که سرورهاشون خارج از کشورند. ولی همون سایتها را وقتی با ۴g یا ۳g ایرانسل یا با قندشکن چک میکنم تصاویر و مطالب جدید سایتها را نشون میده (انگار دو اینترنت متفاوت هستن!) و وقتی باز با ایرانسل ثابت چک میکنم باز هم مطالب و تصاویر چند روز قبل اون سایتها را نشون میده هرچی هم کش مرورگر را پاک میکنم باز هم فرقی نمیکنه حتی با یه کامپیوتر دیگه هم چک کردم باز هم کش سرور ایرانسل ثابت مطالب قدیمی را نشون میده

  8. منصور

    سرعت بالای دانلود ایرانسل ثابت توی سرش بخوره وقتی که نمیتونی از ۹۰% امکانات دیگر اینترنت استفاده بکنی.
    اسم اینترنت ۴gثابت ایرانسل را باید گذاشت (اینترنت آفلاین ایرانسل!) لامذهب اکثر سایتهایی که هاستش در خارج از کشوره مطالب ۲ تا ۱۰ روز پیش اون را نشون میده یا اصلا نصف صفحه نمایش داده نمیشه. معلوم نیست چرا کش سروری که در این سرویس قرار دادن هفته ای یک بار هم آپ دیت نمیشه!

    نمیدوم چرا ما ملت ایران اینقدر بدبخت شدیم که با اینهمه امکانات باید هنوز در حسرت یه اینترنت بدون دردسر بمانیم. بخدا اگر اینترنت ۱۰G هم توی ایران بیاد باز همین آش و همین کاسه است و همه جوره از سر و ته اون میزنن طوری که بلا استفاده بشه!

  9. صادق

    من به جرات میتونم بگم کیفیت سرویس ۳جی ایرانسل در وبگردی و و برنامه های p2p مانند تماس صوتی و تصویری به مراتب از ۴جی سیمکارت و ۴جی ثابت ایرانسل بهتره. در ۴جی ثابت ایرانسل را که نگو و نپرس! که اصلا نمیشه یک تماس صوتی صاف و بدون دی لی داشت تماسهای تصویری هم که قربونش برم همش فریز میشه. بنابر اگر مجبورین از سرویسهای اینترنت موبایل استفاده کنید توصیه میکنم بیخودی برای ۴جی ایرانسل هزینه نکنین همون مودم ۳جی یا گوشی ۳جی بسیار بی دردسرتر و با کیفیت تر از ۴جی های آن است بخصوص ۴جی ثابتش. خلاصه اگه می خواین ۲۴ساعته دنبال تماس با پشتیبانی نباشین به قول دوستمون دور ۴جی ثابت ایرانسل را خط بکشین که مفت گرونه!

  10. حمیدرضا

    من بیش از ۱۰ سال از ADSL استفاده میکردم و کمتر زمانی بود که سرعتم از ۴ مگابیت بر ثانیه بالا تر بره.الان حدود ۳ ماه هست که از TD LTE استفاده میکنم و سرعتم به ۶۰ مگابیت بر ثانیه هم میرسه(توی دانلود با IDM-در حالت وبگردی با یک کانکشن تا ۱۵ مگابیت). تویه یوتیوب با کیفیت ۱۴۴۰p میتونم فیلم رو از پلی تا آخر ببینم ولی روی ۲۱۶۰p یه مقدار لگ پیدا میکنه. در مجموع به یه تجربه جدید از استفاده از اینترنت رسیدم. آشنا ها که از آمریکا امدبودنهم میگفتن که سرعت از اونجا هم بهتره! من توی شیراز هستم و از مودم فضای باز ایرانسل استفاده میکنم.

  11. مرتضی

    سلام

    ضمن احترام به نظر دوستان بنده اینترنت ثابت ایرانسل رو گرفتم و با وجود اینکه تقریبا لب مرز محدوده ی پوشش بودم و اطراف هم ساختمان وجود داره آنتن میده و دو جراغ از سه چراغ روشنه و سرعت خوبی هم داره و گوشی و لپ تاپ هم متصل سد چون برخی از دوستان نوشتن گوشی متضل نشده

    با توجه به فروش ویزه جشنواره که مودم بهمراه ۱۰۰ گیگ رو به ۲۰۰ هزار میدن هم قیمت مناسبه و هم کیفیت
    برای من ک از ای دی اس ال مخابرات استفاده میکردم جون فیبر نوری هست و شرکت های دیگ نمی تونن خدمات بدن هم سرعت بالاتر و هم قیمت بهتری رو داره مخضوضا الان که تنوع بسته هاش بیشتر شده

    این قیمت در واقع پول ۱۰۰ گیگ هم نیست
    خیلی خوبه توضیه می کنم دوستان بخرن

    البته ممکنه برخی مشکل داشته باشن که اون طبیعیه و بین این همه افراد جند تایی گیدا میشه

    من ک این مطالب رو خوندم مردد شدم ولی رفتم خریدم و الان کاملا راضی ام

  12. Amir_Shaarifi

    به نظر من اینترنت TD-LTE بهتره و از سرعت فوق العاده ای برخورداره 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما