شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. احمد

    قطعا اندرویدو انتخاب میکنم.

  2. محمد

    ایفون۱۰چون به نظرم درسته اونقدر ازش انتظار میرفت نواوری بخرج نداد ولی بازم از همه لحاظ گوشی هاش عالیه وهمه نوع برنامه ای که برای اندروید هست نسخه iosهم موجوده ولی بازم دید تو عمل چطوری عمل میکنن

  3. K1

    آیفون خوبه ولی نوت ۸ خیلی خیلی خوبه .

  4. Ali.Bozorgi.mehr

    بسیاری از ویژگی های مثلاً جدید آیفون ده در s8 یا گوشی های اندرویدی قدیمی تر وجود دارند و s8 هم به جزء در بخش دوربین «که در نوت هشت جبران شده» هم به درد رقابت با آیفون ده می خورد.

  5. mahdi farahnak

    به نظر من هر دو نسبت به قیمتشون ارزش ندارن ولی گوشی های خوبین.به نظرم note 8 بهتره چون اندرویده وتو ایرانم اندروید برای ایرانی ها بهتره ولی این نوتم خوب قیمتش واویلاس.خودم طرفدار ال جیم و واقعا فکر میکنم که ارزشlg v30 از اینا بهتره چون هم خیلی مناسبه هم قشنگه هم دوربینش البته هنوز ندیدم ولی این طور که از خبرا میشنوم و میبینم حرف نداره وسخت افزار هم که خیلی قویه واز همه مهمتر قیمته که واقعا مناسبه.باتشکر

  6. آتبين. يعقوبي

    آیفونx از نظر سخت افزار ومواردی این چنینی که جدیدا اپل در این محصول بکار برده خیلی جالب و استثنایی است ولی این که من از نرم افزار های ایرانی استفاده میکنم در این مورد من دستم تو گوشی های انرویدی باز تره ولی از نظر صفحه نمایش اپل همیشه یه سروگردن بالا تربوده ولی اینکه نوت۸ به قلم spen مجهزه این بحث رو کاملا جدا میکنه ومن باتوجه به خواسته ی خودم نوت۸ انتخاب میکنم ولی اگه اپل برای این قابلیت نوت۸ چیزی داشته باشه بی شک من انرا انتخاب میکنم

  7. علی25

    با سلام خدمت تیم دیجیکالای عزیز
    به نظر من تکنولوژی های وارده به مقدار بسیار زیادی پیشرفت داشته ، و واقعا هر دو اسمارت فون مزایای خیلی خوبی دارند و انتخاب و بین این دو گزینه بیشتر به سلیقه مرتبط میشه.
    اما در حالت کلی من خودم اپل رو انتخاب میکنم بخاطر رابط کاربری خیلی روان و نرم افزار مثال زدنی(ios) اما برخی ویژگی های نوت۸ مثل جک هدفون و شخصی سازی نسبتا خوب هم نمیشه نادید گرفت و باز هم انتخاب هر کدام ازینا به سلیقه برمی گردد.

  8. حسین

    به نظرم با این سیاست های یکجانبه اپل صد در صد نوت ۸ حذف اپلیکیشن های ایرانی از appstore و در عوض اضافه شدن playstore ایرانی به اندروید نداشتن یک فایل منیجر مناسب شدیدا انحصاری بودن عدم پشتیبانی از داک و مطمعن باشد تنوع گوشیهای اندروید اینقدر زیاد و متنوع است که شاید به ۲ ماه نرسه که شاهد تمام امکانات جدید و حتی اضافه تر در گوشیهای اندرویدی باشیم و به نظر من ایفون تمام امکانات جدیدش که به قول خودش انقلابی محسوب میشه رو از گوشیهای دیگه گرفته مثل دابل تب که از الجی faceid که میشه تکنولوزی پیشرفته تر گوشی سامسونگ شارز وایرلس که باز هم در گوشیهای اندرویدی شاهد ان بودیم و میشه گفت تمام ویزگیهای گوشیهای اندرویدی رو در خودش قرار داده و اسمشو گذاشته انقلابی. و این چیزی که من تو فامیلامون میبینم اپل فقط یه گوشی تجملاتی تو ایران حساب میشه و اکثر کسایی که دورو بر ما این گوشیو خریدن حت توانایی ساختن یه اکانت ساده رو ندارنو حاظرن هزینهای گزاف بابت ساخت یه اکانت یا حتی ریختن چند برنامه ساده بدن

  9. امیراحسان

    یه زمانی سامسونگ از اپل کپی برداری میکرد الان روزگار عوض شده حالا اپل از سامسونگ کپی برداری میکنه از تمام صفحه کردنش و همچنین هر دو دوربین پشت آیفون ۱۰ که دارای لرزشگیر اپتیکال هستند و تقلبی آشکار از نوت ۸ . متاسفانه آیفون بیش از حد ریسک زیاد میکنه سال‌گذشته پورت هندزفری رو حذف کرد و امسال حسگر اثرانگشت رو اگه اینطوری ادامه پیدا کنه ۳ سال بعد گوشی رد هم حذف میکنه . بعد از سال ها تازه شارژ سریع رو معرفی کرد حالا این هیچی شارژ بیسم رو که تو اس شش بود رو تازه الان آورده. از طرفی میدونم که آیفون همیشه تو عمل بهتره برای مثال نمونش روز معرفی آیفون ۱۰ که در جمع حضار گوشی با فیس آیدی باز نشد. صفحش رو هم سامسونگ تامین کرده.
    من نوت هشت رو انتخاب میکنم به دلیل حسگر اثرانگشت و حسگر عنبیه و حسگر ضربان قلب و قلم فوق العاده و کارت حافظه و تنظیمات پیشرفته دوربین و صفحه منحنی که علاوه بر زیبایی امکانت زیادی رو هم داره از طرفی یکی از علت انتخاب نوت هشت هم بیرون نزدگی دوربین اش هست و پردازنده ۱۰ نانومتری و دیافراگم اف ۱.۷ هم برای سلفی و هم دوربین اصلی و قابلیت کاربردی آلویز آن و چندپنجره و تنوع رنگ بیشتر و صدالبته قیمت کمتر از دلایل من برای انتخاب نوت ۸ هست.

  10. Sahar.mdst

    من خودم کسی ام که ایفون دارم ولی قطعا میگم سامسونگ چون واقعا برنامه ها و اپ های بیشتری در دسترسه و با توجه به تحریم هایی که روز به روزبیشتر میشن، خیلی سِیف تره که سامسونگ بخری برایً برنامه های ایرانی!
    از طرفی پولی بودن تهداد زیادی از برنامه ها،مشکلاتی که نمیتونی از تلگرام دانلود کنی اهنگ رو و پلی لیست دلخواهت رو داشته باشی،ک و و و و.. به طور کلی اپ های اندروید بیشتر ان!و اینکه میتونی ٢سیم رو همزمان استفاده کنی،
    کلا به نظرم خیلی نکات مثبت بیشتری نوت٨ داره
    ایفون به جز تشخیص حالت چهره، تمام چیز هایی که ارائه کرده، تو گوشی های دیگه دیده میشن
    البته منکر ان نمیشم که هنوز هم (نمیگم این تصور درستیه یا غلط) میگن ایفون لاکچری تره و اینا!!! :/
    ولی اگه دنبال کاربرد گوشی هستین،قطعا نوت بیشتر پاسخگو نیاز هاه است!
    اگه هنگ نکنه نوت٨ وقتی حافظه اش فوله، دیگه جای شکی باقی نمیذاره

  11. n.yavari

    از لحاظ زیبایی، اندازه و خوش دستی آیفون x خیلی بهتر هست از لحاظ امکانات note 8 ولی درکل اگر قرار باشه اختلاف قیمت بین ۱.۵ تا ۲ میلیون باشه note8 خریدش به صرفه تر هست چون قیمت نوت تو ایران از قیمت جهانی پایین تر میاد ولی آیفون اینطور نیست درکل نوت ۸ قیمتش تو ایران احتمالا زیاد بعد از مدتی ۳.۵ میلیون و آیفون ایکس ۵ میلیون به تعادل میرسند.

  12. محسن

    گلکسی نوت ۸ فوق العادس.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما