شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. حجت

    آیفون خلاقانه تره و نگاهش به آینده جذابتره و این گوشی میتونه شروعی برای گوشی های قویتر و بهتر از اپل باشه

    1. ماهان

      دوست عزیز فکر نمیکنی اشتباه میکنی؟
      جایزه خلاقیت رو که هواوی گرفت و الان چند ساله که اپل دنباله رو و کپی کار برندهای دیگست.
      حتی ال جی و هواوی هم دنبال نوآوری و خلاقیت هستن…
      شرکت اپل بعد از استیو جابز عملا در حار درجا زدنه . استفاده از قلم و اندازه صفحه نمایش بزرگتر و دوربین دوگانه و صفحه نمایش اولد … همه اینا کارها و نوآوریایی بودن که اپل نمیخواست ازشون استفاده بکنه ، ولی برخلاف سیاستای کاریش ، مجبور شد که به سمتشون بره.
      الانم از نظر طراحی چه حرکت رو به جلو و تازه ای انجام داده؟
      سیستم عاملش واقعا سریع و فوق العادست ولی غیر قابل شخصی سازیه…
      کاربر و مصرف کننده دوست داره که بتونه دستگاهی رو که استفاده میکنه رو همونجوری که دوست داره شخصی سازی کنه و ازش لذت ببره.
      در آخر هم باید گفت که به لحاظ قیمتی اصلا به امکاناتی که داره نمیارزه …
      چون با قیمت پایینتر و کمتر میشه دستگاهی تهیه کرد که امکاناتی بیشتز از اپل داره…

  2. حسام

    بنظر من اصن نباید دو گوشی که دو سیستم عامل متفاوت دارن رو باهم مقایسه کرد..ولی اگه از لحاظ سخت افزاری بخوام بگم پردازنده ی آیفون x خیلی قوی تره.

  3. محمد

    مقایسه کردن این دوتا گوشی از پایه اشتباست، اولا که ۱۰۰% روی کاغذ محصولات اپل اصلا به پای سامسونگ نمیرسن ولی در عمل کاملا برعکسه، دوما سیستم عامل ios اصلا قابل مقایسه با android نیست، امنیت و سرعت ios خیلی بالاتره و اینم در نظر داشته باشید که ios فقط برای اپل طراحی شده نه مثل android، کسایی که میگن ios مارو محدود میکنه باید بهشون گفت که اصلا همچین چیزی نیست فقط باید بلد باشی، به همین راحتی، این که اپل اجازه نمیده app های بی اعتبارو نصب کنید خودش یه مزیته نه محدودیت، که البته واسه کسایی که خیلی علاقه به این appها دارن بازم یه راهی وجود داره، در کل اگه بلد باشی با ios کار کنی هیچ کاری نیست که با سامسونگ بتونی بکنی و با اپل نتونی، از همه این حرفا بگذری اپل هنوز داره واسه ۵s به روز رسانی میده که اصلا سامسونگ تو این زمینه حرفی واسه زدن نداره، راجبه faceID هم باید گفت که شاید سرعتش مثل TouchID نباشه ولی اولا که اصلا این اختلاف زمانی اصلا قابل لمس نیست دوما امنیت چندین برابر faceID و احتمال خطای فوق العاده پایینش دیگه حرفی واسه زدن نمیذاره، راجبه دوربین باید قبول کرد که از نظر کیفیت فرق زیادی با هم ندارن ولی باز هم از نظر نوآوری و امکانات چه در دوربین اصلی و چه در سلفی note8 هیچ حرفی برای زدن مقابل IPhone X نداره، الآن note8 چقدر از نظر امکانات فرق کرده با note7? ولی شما بیا iphone 7 با iphone X مقایسه کن.
    من از هر دو برند استفاده کردم و اینو میگم که اگه از iphone و سیستم عامل ios استفاده کنی دیگه هیچوقت نمیری سمت سامسونگ و android، دو تا دنیای کاملا متفاوت، اینو بدونید که تو مشخصات Iphone شما با اعداد و ارقام کاملا واقعی طرفید و در سامسونگ خیر و این چیزیه که ثابت شده، مهم نیست رم این چنده یا چقد ازون کمتره، مهم اینه که سنگین ترین چیزارو بتونی خیلی راحت اجرا کنی که باز اینم ثابت شده، مثل دوربینه وقتی همه گوشیا داشتن دوربینه ۱۶ و ۲۰ و خورده ای مگاپیکسل میزدن اپل هنوز داشت ۸ مگاپیکسل میزد، کیفیت عکسا تو اپل بهتر بود از بقیه برندا چون همه اعداد ارقامو نگاه میکردند هیچکس نمیدونست که مگاپیکسل فقط سایز عکسه و کیفیت عکس خیلی پارامترهای دیگه داره که اپل همیشه به اونا توجه میکرده و دنبال گول زدن نبوده، حرف واسه زدن زیاده…… ، بحث کلاس و این حرفا نیست واقعا با گرفتن iphone شما یه گوشی با کیفیت میگیری که تا سال ها همه نیازهاتو برطرف میکنه و در عین حال بروزرسانیم میشه یعنی در واقع به شما احترام گذاشته میشه

    1. سالار

      این خبرها هم نیست شما بهتره کارمند اپل بشی تا منتقد عزیز دل

      1. محسن

        موافقم

    2. سامان

      داداش واقعا ممنونم ازت یعنی یه نفر پیدا شد که واقعیت هارو بگه دمت گرم….
      دوستان لطفا احترام همدیگه رو نگه دارید هر دو شرکت کمپانی های بزرگی هستن و تونستن این چند سال گجت های بسیار قدرتمندی رو به بازار عرضه کنن پس جای دعوا و بحث های بی مورد نیست…
      اگه یکم واقع بین باشید خودتون میتونید گوشی مورد علاقه خودتونو خریداری کنید…
      حتی اتفاق ناگوار پارسال سامسونگ هم که باعث شد ضرر شدیدی به خاطر نوت۷ ببینه مهم نیست
      هر چی باشه سال هاست که داره گوشی های مختلف معرفی میکنه ….
      من اس ۷ داشتم و در تجربه استفاده از این گوشی باید بگم که عالی بود و هیچ مشکلی نداشت تا اینکه تصمیم گرفتم برای تنوع آیفون ۷ بگیرم و الان چند ماهه دارم ازش استفاده میکنم و صادقانه باید بگم هیچ وقت اپل رو با سامسونگ مقایسه نکنید
      هر وقت برای مدتی از هر دو برند استفاده کردید خودتون متوجه حرفم میشید….

      با تشکر از عزیزان دیجی کالا ….

    3. Sara

      ایول یکی حرف حساب زد
      دقیقا حرفات درسته ممنون بابت وقتی که واسه تایپشون گذاشتی

    4. آرمین

      اول اینکه روی کاغذ بالاترن ولی در عمل اینطور نیست پایه علمی نداره، یک سری استاندارد هست برای مثلا c.p.u که اگر سخت افزار شما اون استاندارد رو داشته باشه و تست بشه ( در عمل) یعنی در اون حد هست دیگه روی کاغذ و عمل مفهومی نداره. اون که شما احساس میکنی به علت روان بودن سیستم عامله و ربطی به سخت افزار نداره…مثل اینکه شما قارچ خور رو روی یه سیستم msi game series اجرا کنی و از اینکه گیر نمیکنی خوشحال باشی… اینکه شما میگی من از هر دو سیستم عامل استفاده کردم صرفا در مورد شما نیست خیلی های دیگه مثل من هم همین تجربه دارن و هنوزم اینکارو میکنن، و در مورد امنیت شما تو سیستم عامل ios اصلا راهی واسه نا امن بودن نداری وقتی نه اجازه نصب از منابع ناشناخته داری نه با otg مرتبط میشه مثل یک قلعه نظامی در بسته با این شرایط انتظار نا امنی هم دارید ؟ بماند که اگر از منظر یه برنامه نویس به قضیه نگاه کنیم آندروید شاید امنیتش کمتر باشه ( هر چند همین کم برای یک کاربر معمولی مثل من و شما کفایت میکنه) اما وقتی ios به مشکل امنیتی بخوره دیگه نمیشه کاریش کرد.و در مورد بروز رسانی..دقیقا اپل داره بروز رسانی میده و تو این بروز رسانی ها گجت قدیمی شما رو کند تر میکنه اتفاقی برای آیپد ۲ من افتاد تا جایی که کنار گذاشتمش، و این یک مزیت نیست بلکه یک سیاست کثیفه که این شرکت برای فروش بیشتر و القای این حس که به دستگاه جدیدی نیاز دارید در شما ایجاد میکنه، ضمن اینکه جهت اطلاعتون بروزرسانی های سامسونگ هم مثال برای نوت ۴ تا آخرین ورزن نوت ۵ اومده که خیلی هم کاربردی تره، و در مورد امنیت فیس آیدی…ابدا با سیستم تشخیص قرنیه نوت ۷ قابل مقایسه نیست ( حالا ما دیگه کاری نداریم که تو مراسم معارفه ش هم کار نکرد) در مورد تفاوت و نو اوری…تو همین سایت به قسمت مشخصات دستگاه مراجعه کنید کامل متوجه میشید، من هم مثل شما تا ۵ سال پیش بین آندروید و ios انتخابم قطعا ios بود ولی امروز ابدا، اینکه کی ثابت کرده ما در سامسونگ با ارقام غیر واقعی طرفیم رو نمیدونم ولی مطمئنم سازمانهای استاندار د تو امریکا و اروپا مثل اینجا اجازه درج آمار غیر واقعی روی کالا رو نمیدن و اینها همه توسط متخصصان خبره اونا تست شده که نتیجش از تجربه من و شما قابل اتکا تره ، و دوربین… همیشه دوستان آیفون به دستم و حتی خودم برای عکاسی دوربین سامسونگ رو ترجیه میدیم چون با همون آیفون دستش معترفه عکسهای با کیفیت تری میندازه، و درکل شما با گرفتن هر کدوم از این دو گوشی گوشی بدی دستت نمیاد منتها بستگی داره نیاز و دیدگاهتن چی باشه…پس به جای دادن اطلاعات غلط و بی پایه دلیلا مستدل بیاریم.

    5. Amirreza

      Like

  4. سینا

    من سال‌هاس که از لپ‌تاپ و گوشی اپل استفاده می کنم ولی باید بگم روند بازاری و دوزاری شدن اپل هر سال بیش‌تر از سال قبل اتفاق می‌افته، خوبه، عالیه، اما خیلی مسخره‌س هر روز با یک شکل من‌درآوردی و یه اسم مسخره و یه سری قابلیت‌های تکراری و دمده، فقط و فقط به‌خاطر یه سیب گاززده؟ و قیمت هم که الی ماشاءالله، فکر می‌کنم هنوزم تو خیلی ویژگی‌ها بهترینه ولی من دیگه دارم پوچی توش می‌بینم
    بنابراین گلکسی نوت ۸

  5. سعید قاری راثی

    آیفون۱۰ چه مزیتی نسبت به نوت ۸ داره؟

    اگه نداره چرا میریم سراغ اون ؟
    اگه داره بگین ما هم بدونیم.

  6. Parsa

    میخام گوشی جدید بسازم با لوگو گلابی گاز زده

  7. Parsa

    از سیب گاز زده بدم میاد

  8. Parsa

    اشغالی ترین طراحی برای iphone x هست

  9. milad

    من با نظر این آقا موافق هستم. آیفون در بعضی چیز ها از سامسونگ بهتر است و سامسونگ هم در بعضی چیز ها از آیفون ولی آیفون باز هم گوشی فوق العاده ای است.سامسونگ با گوشی نوت۸ فعلا غوغا کرده و قطعا هر آدمی سامسونگ می خرد چون در خیلی از چیز ها بشرفته تر و نسبت به پولش خیلی به صرفه تر است.خیلی از این تکنولوژی ها مانند شارژ بی سیم را سامسونگ خیلی قبل از اپل زد.نوت۸ در کل بهتر است.

  10. Parsa

    Note 8

  11. اصلان مجیدی

    با سلام
    در نقد آیفون X میشه به حذف سنسور اثر انگشت و طراحی اشاره کرد.
    – ممکنه خیلی از طرفداران شرکت اپل که معمولا هنگام معرفی محصولات جدید چشمشون رو بر روی همه مشکلات اون محصول میبندن توجه نکنن که آیفونX ممکنه یه گوشی با صفحه نمایش بزرگ باشه ولی یه گوشی با صفحه نمایش بدون حاشیه نیست، چیزی که در طراحی صفحه نمایش و بدنه آیفونX من رو اذیت میکنه فاصله لبه صفحه نمایش از لبه بدنه است که عملا تا ۴ میلیمتر میرسه که عدد بزرگیه، در حالی که این عدد در نوت۸، MI Mix2، G6 و S8 حدودا ۲ میلیمتره. پس صفحه نمایش کم حاشیه واژه بهتری برای این محصول به نظر میرسه.
    – نکته بعدی که به شدت شرکت اپل در کنفرانس روش تاکید داشت فیس آیدیه، سنسوری جذابه و بی نقص (به گفته اپل) ولی در عمل کُند، این کُندی زمانی به چشم میاد که فیس آیدی رو با سنسور اثر انگشت همین شرکت و سنسور عنبیه شرکت مایکروسافت و سامسونگ مقایسه کنیم. اینکه اپل فقط به فیس آیدی اکتفا کرده کمی عجیبه، این شرکت میتونست به راحتی سنسور اثر انگشت رو بدون بهانه در لوگوی پشتی اپل جایگذاری کنه، این کار به طراحی حال حاضر گوشی لطمه نمیزد و باعث میشد طرفداران دو اتشه محصولات اپل از داشتن خلاقییت بیش از حد شرکت!! در جاگذاری سنسور اثر انگشت لذت ببرن و حضور این سنسور رو در چشم طرفداران محصولات دیگه بکنن!!
    در پایان به طراحی زشت دوربین و جاگذاری بد جای فلش هم اشاره میکنم که قطعا برای رقابت با گوشی S8 و عکاسی بهتر در شب اونجا قرار گرفته که متاسفانه اصلا جای مناسبی نیست و روی عکس های گرفته شده قطعا تاثیر میذاره.
    این گوشی نکات مثبت بسیار زیادی داره ولی در نهایت فقط با اشاره به نقایص دهمین محصول اپل و وجه تمایز با نوت۸ در همین نقایص من محصول سامسونگ رو جذابتر، با طراحی بهتر و زیباتر میدونم و انتخاب میکنم
    البته در این بررسی به قیمت محصول اصلا اشاره ای نشد که خود این قیمت جای نوشتن نقدی طولانی تر رو داره !!!!!

  12. احسان

    بنظر من اون دوستانی که میخوان در مورد اپل نظر بدن بد نیست یه مدت محصولات اپل رو دست بگیرن تا متوجه شن!!
    دوستان سامسونگی یا اندرویدی اینو بی طرفانه میگم که سیستم عامل اندروید هیچگونه حرفی در برابر آی او اس نمیتونه بزنه دوستانی که از اندروید به آی او اس هجرت کردن میدونن.
    شرکت سامسونگ همون سیاستی رو داره که شرکتهای ماشینی کره ای یا چینی دارن آپشنهای زیاد اعداد و ارقام روی کاغذ عالی ولی در واقعیت نصف اون اعداد!!!!!(یک حرکت بازار یابی جهان سومی)
    در مورد اون دوستی هم که گفتن اپل به ایرانیها توهین میکنه باید گفت که اپل اینقدری فروش داره که بخاطر بعضی مسائل سیاسی خودشو در گیره چیزی نکنه! و سودی که از بازار ایران بدست میاره شاید ۱ در صد سود کلیش در کل بازارهای دیگه باشه!
    (قرار نیست چون تو ایران نمایندگی بنز نیست ما خودمون رو از لذت کیفیت بنز محروم کنیم)یا حق.

    1. Parsa

      قلم نوت ۸ به تمام iphone x می ارزه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما