شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. سینا سلیمی

    دوستان عزیز
    وقتی خود اپل توانایی تولید صفحه نمایش گوشی های خودش رو نداره و نیازمند سامسونگ میشه دلیلی نداره که آیفون رو انتخاب کنید تازه حذف شدن کل برنامه های ایرانی از اپ استور بماند.
    الان میخواید بگید گوگل استور هم حذف کرده! درسته حدف کرده ولی حداقل میتونیم از مارکت های مطمئن ایرانی که دانلود کنیم!
    چرا باید فقط برای اینکه کلاس بزاریم اپل بخریم؟
    باید گوشی ای بخریم که کیفیت رو به ما بده نه کلاس…
    درسته بنده هم میدونم اپل سیستم عامل روان و فوق العاده ای داره ولی الان دیگه سامسونگ هم پیشرفت کرده و حتی بهتر از اپل داره کار میکنه…
    شما خودتون مشاهده کردید که حتی اپل در کنفرانس معرفی آیفون آبروش رفت و سنسور تشخیص چهره نتونست چهره رو تشخیص بده!
    نوت ۸ میخرم و از انتخابم مطمئن هستم.
    به شما هم پیشنهاد میکنم!
    خدانگهدار

  2. ali black

    طبیعتا اسکنر سه بعدی و تمرکز در یه سری قسمتهای خاص قدم بزرگی هست که اپل واردش شده و شرکتهایی مثل سامسونگ هنوز باید صدها مدل طراحی و روانه بازار کنند تا به سود دهی قابل توجه و پاسخگوی مشتریانشون باشند ولی اپل با معرفی سالانه نهایتا سه مدل گوشی به بسیاری از نیاز ها و طیف وسیعی از مشریانش پاسخگو هست.
    در کل برای نیاز های خیلی از ایرانیان هر دو گوشی بیش از واقع کاربرد دارند . هنوز زوده نسبت به این دو گوشی قضاوت بشه چون در عمل هنوز کارایی هیچ کدوم مشخص نشده است.

  3. ناشناس

    نوت ۸ . به دلیل هایی که بسیار زیاد اند

  4. آیدین

    نظر شخصیم اینه اپل به درد جهان سومی نمیخوره به هزارو یک دلیل. ظاهر نوت ۸ صد در صد زیباتر از آیفون ۱۰. ولی با توجه به عملکرد عالی آیفون نسبت به سخت افزارهای گوشی هاش، ماهیت سیستم عامل خیلی پیشرفته تر + قابلیت های نوینی که اینبار ارائه داده باید اعتراف کنم بهتر از نوت ۸ هست.

  5. علی

    به نظر من نوت ۸ انتخاب معقولانه‌تریه

  6. عرفان

    آیفون x حتی با s8 هم قابل مقایسه نیست با نوت۸ مقایسه کردین؟

    1. محسن

      موافقم دمت گرم

    2. Abbas ps

      داداچ با توجه به این نظرت مشخصه هیچ اطلاعاتی تو این زمینه نداری! چون که نوت ۸ از اس ۸ هم جدید تره هم از نظر سخت افزاری و نرم افزاری امکانات بهتری داره و پرچمداره سامسونگه!پس لطفا توی زمینه ای که اطلاعاتی نداریم نظر ندیم بهتره!

  7. سهیل

    به نظر من امسال سامسونگ نوآور تر بوده به نسبت اپل‌
    حسگر عنبیه چشم، صفحه نمایش infinity، دوربین دوگانه با دو لرزشگیر، پردازنده قوی، حسگر اثر انگشت، جک ۳.۵
    قلم فوق العاده

    اما اپل به جز شارژر وایرلس که سامسونگ ۴ ساله داره و تشخیص چهره که چیز جدیدی نیست نکته قابل توجهی برام نداشت
    صفحه نمایشش هم که تولید سامسونگه و به پای نوت ۸ نمی‌رسه

  8. آرمین رحمانی

    من یه سامسونگی واقعی ام.
    خیلی زیاددد تعصب دارم رو سامسونگ نسبت به اپل
    ولی آیفون ۱۰ واقعا منو شگفت زده کرد
    محشر بود
    ولی بازم نوت ۸ رو بیشتر ترجیح میدم.
    هم بخاطر spen و هم برای نرم افزار بهتر و امکانات بیشتر و عالی

  9. مرتضی امینی جشوقانی

    پول هیچ کدومش رو ندارم
    اما اگه داشتم
    قطعا آیفون ۱۰

  10. مهدی

    نظرم بدون این که طرف دار این دوتا شرکت باشم..اینه که از نظر امکانات هر دو شبیه به هم هستن.در خرید ایفون شما به مشکل بر میخورید از جمله ref بودن و اکتیو و اکتیو نبودنو…این داستان ها از جمله..محدودیت هاایی هم داره خوده گوشی از جمله نداشتن کارت حافظه و انتقال فایل.نصب برنامه و غیره نبود زبان فارسی..و از جمله که ایفون به صورت ۹ شرکت وارد بازار میشه..و شرکت ایفون حتی نمایندگی هم نداره تو ایران و از همه مهم تر قیمت گرونش.درسته که سامسونگ چنتا از محصول اخیرش مشکل داشته اما سامسونگ گزینه بهتریه.دلیلش هم کار کردن با گوشی خسته کننده نیست..از جمله داشتن منو.انتخاب ویجت بر روی صفحه اصلی و حتی نرم افزار های بیشتر و بدون محدودیت نصب.

  11. hossein

    بی شک ایفون.طراحی لوکس نوت ۸ که دوستان گفتن دیگه فوق العاده قدیمی شده.هنگ نکردن گوشی های ایفون به تنهایی برنده ماجرا میتونه باشه.این روزا تقریبا علم به یه حد سکون رسیده و تقصیر هیچ برندی نیس که فعلا نمیتونه شاهکاری رو خلق کنه.در هر حال رقیب نوت ۸ هنوز ایفون ۶ هست 😉

  12. حسین

    من مخالف هر دو هستم .
    اما خواهش میکنم این شماره گذاری در ایران رو باب نکنید .
    بذارید اسمی که گذاشته ، خوانده بشه .
    آیفون ایکس نه آیفون ۱۰ . خواهش میکنم ازتون .

    1. شهاب

      خودشون تو رونمایی گفتن(( آیفون ده ))نه((آیفون ایکس))
      ((X))یه عدد رومیه به معنی ((ده))

    2. مجید

      با حرفت موافقم حتی توی تیزر معرفی دیجی کالا وقتی که زیر نویس میکنه صدا رو بخشی که گفته میشه I Phone Tec که خلاصه I Phone Technology هست رو ایفون ۱۰ زیر نویس میکنه و واقعا من تعجب کردم وقتی این موضوع رو دیدم

    3. مظفر

      آیفون ده اسمی هست که خود شرکت اپل گزاشته
      قبل از رونمایی و دوران شایعات بهش میگفتن آیفون ایکس
      پس بهتره همون آیفون ۱۰ بگیم و الکی اسم دیگه روش نزاریم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما