شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. سید مرتضی صالح شریفی

    بعد از سال ها در طراحی های آیفون با یک طراحی نو و متفاوت مواجه شدیم که نظر منو به خودش جلب کرد در سال‌های گذشته و زمان استیو جابز مرحوم آیفون جلودار همه گوشی های هوشمند بود اما پس از آن به یک دنبال رو تبدیل شده اند امروزه با یک اپلیکیشن خواص یا منحصر به فرد مثل ایموجی های سه بعدی نمی توان توجیه قابل قبولی باشد من قبل از خرید نوت ۴ خیلی با آیفون آن زمان کلنجار رفتم اما تاکنون هیچ مدل از گوشی های آیفون مرا مجاب نکرده است از حدود ۸ ماه پیش که نوت ۴ خود را از دست داده ام انتظار برای نوت ۸ کشیده ام و در آخر باید بگویم که اگر کسی با قلم‌های سری نوت کار کرده باشد نمی تواند به تبلت یا گوشی هوشمند دیگری فکر می کند

  2. علی لطفی

    امروز دیگه اونقدر گوشی های هوشمند به هم نزدیک شدند که واقعا نمیشه برتری قطعی یکی از اونها رو تایید کرد.
    الان هم دیگه اپل و سامسونگ هم بسیار نزدیک به هم دارن پیش میرن و ما شاهد کلی تکنولوژی های جدید شبیه به هم در این برندها هستیم.
    بنابراین انتخاب بین آیفون۱۰ و نوت۸ ، بیشتر بستگی به علاقه ی افراد به سیستم عامل و برند داره.
    هرچند آیفون همیشه ثابت کرده در دراز مدت کیفت خودشو خیلی خوب حفظ میکنه.
    ضمن اینکه برای کسانی که عاشق طراحی و نوت برداری بدون مرز هستند، به شدت سری “نوت” پیشنهاد میشه…

    پس ببینید نیازتون چیه؟
    وگرنه کیفیت و تکنولوژی های بکار برده شده در این دو گوشی اونقدرها هم نسبت به همدیگه برتری ندارن!

  3. Arshiya

    فقط سامسونگ فقط نوت۸

  4. AB

    اگر دور از جبه گیری حرف بزنیم من سه نسل از ایفون هارا داشتم و در هیچ موردی از محدودیت هایی که شما میگید مشکلی نداشتم شما بگید چرا شیامی با رم ۴ یا گلکسی اس۸ بارم۶ باز هم از ایفون ۷ و۷+ ضعیف تر است دیگه چه برسه به ۸و۱۰ .اپل محصولی میسازه که تمام ویژگی های یک محصول خوب را داشته باشه هم از نظر زیبایی وهم از نظر قابلیت ها. من هم گوشی ایفون داشتم هم در حال حاظر سامسونگ اس۷

  5. سید مرتضی صالح شریفی

    بعد از سالها در آیفون تحولی صورت گرفت و از لحاظ طراحی نظر من و بخودش جلب کرد . در زمان استیو مرحوم ایفون و اپل جلودار همه ی گوشی های هوشمند بودند اما بعد از اون می بینیم که بیشتر به یک دنباله رو تبدیل شدند .اینکه با یکی دو تا اپلیکیشن خاص و منحصر بفرد مثل ایموجی های سه بعدی بخواهیم خودمون رو خاص و جدید نشان بدیم خیلی قابل توجیه نیست.من قبل از خرید نوت ۴ خیلی با ایفون اون زمان کلنجار رفتم اما اصلا قابل قبول نبود برام و بعداز حدود ۸ ماه که نوت۴خودم رو از دست دادم رو در حال انتظار کشیدن برای نوت ۸ بودم .ودر اخر باید بگم اگر کسی با قلم سری نوت کار کرده باشه دیگه سراغ هیچ فبلت یا گوشی هوشمند دیگه ای نمیره

  6. آی تی من

    سلام رفقا
    نمی دونم مراسم رونمایی و دیدید یا نه
    ولی خواهشا بدون تعصب نگاه کنید
    خدایی سالن کنفرانس مثل سینما کوروش بود
    نمی دونم مراسم رونمایی از نوت ۸ و دیدید یا نه
    ولی همه منتقدیدن می گفتن یکی از زیباترین کنفرانس هایی بود که تابحال دیده بودن
    واقعا استجیش عااالی بود
    گوشی بدون حاشیه!!!
    گوشی بدون حاشیه و رو اولین بار کمپانی شیائومی روانه بازار کرد
    این روزا هم که اکثر کمپانی ها مثل سامسونگ ال جی هواوی و… گوشی های بدون حاشیه می زنن
    همچنان لنز‌ دوربین بیرون زدگی داره
    هر دو لنز لرزه گیر اپتیکال داره که چند هفته پیش سامسونگ پیش دستی کرد و اینکار انجام داد
    تشخیص چهره سه بعدی داره درست اما چند هفته پیش تو نمایشگاه ایفا سونی از گوشی پرچمدار جدیدش رونمایی کرد که عکس برداری سه بعدی می کنه درست قفل گوشی باز نمی کنه ولی اینم بگم که تو تاریکترین شرایط نوری در تاریکی مطلق اسکنر عنبیه چشم سامسونگ قفل گوشی بدون هیچ خطایی باز می کنه که بقول کارشناسان فناوری یکی از امن ترین روش هاست
    باز نمی دونم مراسم دیدید یا نه اون فردی که اومد قفل گوشیو با چهره اش باز کنه باز نشد ????
    یه گوشیه دیگه براش آوردن
    ایموجی لایو داره؟ خب این خیلی جالب وباحاله
    ولی فقط تو اکوسیستم اپل کار می کنه در حالی لایو مسیج نوت ۸ توی تلگرام واتزاپ وی چت اسنپ چت و… کار می کنه
    شارژ وایرلس داره که خیلی وقته سامسونگ از زمان اس ۶ که من داشتم این تکنولوژی و پیدا کرده
    بنظر من دیروز شاهد یک مراسم انقلابی مثل نسل اول آیفون نبودیم
    ناگفته نماند
    که آیوفن اکس (۱۰) فقط بایک روش بایومتریک قفل گوشیو باز می کنه
    اونم تشخیص چهره است
    در صورتی که سامسونگ با ۳ فناوری می تونه این کارو انجام بده
    تشخیص چهره
    اسکنر عنبیه چشم
    و حسگر اثر انگشت
    همچنان هم فاقد درگاه حافظه است
    ینی یا باید ۶۴ گیگ بخری یا ۲۵۶
    نمی تونه حافظه جانبی بهش اضافه کنی

  7. محمد

    گوشی های اپل حداقل تو ایران با سیاست هایی که این شرکت داره خریدش عاقلانه نیست…..با این که گوشی هاش رو دوست دارم ولی بین این دو بخوام بگیرم نوت رو انتخاب میکنم…..هر وقت به ایران احترام گذاشت اون وقت به خرید دوباره گوشی از این شرکت فکر میکنم.

  8. امیر زارع

    شما با یه آیفون ۴ کار کنی انگار با همه آیفونا و آیپدا کار کردی.خیلی تفاوتاش به چشم نمیان.ولی مثلا شما با یه پرچمدار سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ کار کنی کاملا تفاوت و پیشرفت رو میبینی.غیر از اینا محدودیت های مضحک اپل آدمو عصبی میکنه.تنها چیزی که از اپل قابل تحسینه نسبت به اندروید سرعتش هست که با گذشت زمان هم تغییر نمیکنه.البته اندرویدی های پرچمدار هم جدیدا خیلی خوب شدن و مثل قدیم نیستن.

  9. TED

    معلومه که صد درصد نوت۸ بهتره از هر نظری که بگی به همه گوشیا می ارزه
    من خودم نوت۳ و ۵ و ۷( سری اول )رو داشتم و امکاناتو کاراییشو نسبت به آیفون ۵ و ۶ و ۷+ مقایسه کردم
    تنها برتری که آیفون ۷+نسبت به نوت۷ داشت دوربین دوگانه اون بود و دیگر هیچ
    که الان نوت۸ چند پله جلوتر از آیفونه
    اپل داره یه روند همیشگی رو ادامه میده و همیشه طرفدارای همیشگی خودشو داره که زیاد نمیشن و روز به روز کم میشن
    ولی از موقعی که S8 و Note8 رو نمایی شد روز به روز تعداد طرفداراش زیاد میشه و حتی با اتفاقی که برای نوت۷ افتاد هم خم به ابرو نیورد و پابرجا به رقابتش ادامه داد که جوابشم گرفت و تا الان تونسته موفقیت خودشو حفظ کنه…

  10. محمد وحید

    ایفون با حذف آپ های ایرانی و تحریم ایران و نادیده گرفتن حق مشتریان ایرانیش (که کم هم نیستن) عملا به شعور مخاطبای ایرانیش توهین کرد. هرچند قبلا هم این اتفاق افتاده بود و بدون دور زدن نمیشد حتی یه اپل آیدی که ابتدایی ترین نقطه اتصال به ios بود رو ساخت.به نظر من با این اتفاق هر گوشی غیر از ایفون…

  11. حسین تکرار

    من از طرف سامسونگ هستم چون با قیمت مناسب وارد بازار می شود ولی آپل خیلی گران قیمتر است .%۱۰۰سامسونگ

  12. امیرحسین

    ایفون x شروع پایان اپل هست هم از نظر قیمت هم از نظر نو آوری و امکانات،قطعا نوت انتخاب بهتریه هر چند که بیشتر افرادی که میتونن انقدر هزینه کنن از دانش کافی برخوردار نیستن و بازم اپل میفروشه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما