شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

شب گذشته آیفون X که در واقع باید آن را آیفون ۱۰ بخوانیم سرانجام معرفی شد. گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی نوت ۸ سامسونگ می‌دانند. هر چند حتی اگر این گونه هم به ماجرا نگاه نکنیم، در هر حال با معرفی آیفون ۱۰ رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم فرصت را از دست ندهیم، و بر خلاف همیشه به جای روز شنبه، همین امروز با یک مطلب «شما بگویید»، نظر شما را در مورد این دو گوشی بپرسیم. شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ی بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد، ولی گلکسی نوت ۸ هم حرف‌های بسیاری زیادی برای گفتن دارد. گلکسی نوت ۸ بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

با این حال مقایسه کردن آیفون با سایر گوشی‌ها همیشه یکی از دشوارترین کارها بوده است. از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی نوت ۸ و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد. ولی آیفون همیشه ثابت کرده است که بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار به همان اندازه‌ی مشخصات فنی تاثیرگذار است. بر اساس نتایج بنچمارک‌ها به نظر می‌رسد آیفون ۱۰ با وجود سخت‌افزار به ظاهر ضعیف‌تر، به راحتی می‌تواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

گلکسی نوت 8 - آیفون 10 - آیفون X

از این موارد که بگذریم، دلایل دیگری از جمله حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی نوت ۸ مطرح کرد. ولی از سوی مقابل آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌نگرانه‌تر مطرح کند.

با توجه به تمام چیزهایی که گفته شد، به نظر شما کدام یک از این دو گوشی بهترند؟ در این مطلب فرصت دارید دلایل خود را برای دفاع از هر کدام از این دو محصول قدرتمند بیان کنید و با حفظ احترام با دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ به بحث و تبادل نظر بپردازید. باز هم مثل همیشه، شما بگویید؛ آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؟

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۹۶ دیدگاه
  1. Ava

    بدون شک نوت ۸ خیلی بهتره
    اپل دیگه تو ایران تموم شده هست ، معلوم نیست ۲ روز دیگه چه محدودیت جدیدی برای ایرانی ها اضافه کنه ( شاید پشتیبانی از سیم کارت های ایرانی رو متوقف کرد ! )

  2. مهران

    سلام
    جفتشون عالین
    اما باید در نظر گرفت سامسونگ پرچم داراشو زود فراموش میکنه (بر خلاف سونی و…)
    گرچه نوآوری زیادی نسبت به سریای قبلی نداشته ( اس ۸ پلاس و نوت۷ ) ولی بازم.. ، راستی توی فروشش معمولا آیفون سالی ۱۰۰تومن میخوره تو سرش ولی سامسونگ به محض روشن شدن قیمتش ۱/۳کم میشه..
    از طرف دیگ آیفون نسبت به سریای قبلی خیلی تغییرات داشته (برخلاف سونی سنت شکنی کرده )((ظاهرش))
    ولی قیمت بالا و عرضه محدودش …
    فک کنم نوت
    اگه بیخیال گوگل پیکسل و بقیه گوشیای جدید بشیم

  3. سجاد

    همیشه توی مقایسه سخت افزاری آیفون با سایر گوشی ها این اشتباه وجود داره که در نظر نمیگیرن آیفون داره رزولوشن کمتری رو پردازش میکنه و گوشی های دیگه رزولوشن بیشتری.
    مثل این میمونه شما یه بازی رو ۴k روی یه سیستم تست بزنی و بسرعت ۶۰ fps برسی و روی یه سیستم ۸۰۰*۶۰۰ تست بزنی و بسرعت ۸۰ fps برسی و بگی اون ۸۰fps قویتره !!!!
    من بروز رسانی ترغیب کننده ای تو هیچکدوم نمی بینم ولی وقتی استیو جابز بود سامسونگ و برندهای دیگه جلوی اون یه جوک بودن ولی الان آیفون داره به کیفیت صفحه نمایشی مینازه که سامسونگ براش درست کرده و داره واسه سامسونگ کُری میخونه

  4. آرمین

    اصلا دیگه قابل مقایسه نیست…کسی که هدفش تنها نمایش گوشی و به اصطلاح خودمون شوآف باشه اپل رو انتخاب میکنه، چون از نظر امکانات و قابلیتها هیچ جای توجیهی برای این کمپانی وجود نداره، که حتی با توجه به قیمتهای اخیر سامسونگ و همچنین طراحی بینظیر گلکسی دیگه اپل اون قابلیت رو هم نداره، جز تعصب طرفداراش

  5. علیرضا دانایی

    سوال خوبیه من در حال حاضر گوشی سونی دارم ولی اگه بخوام بیناین دو گوشی یکی رو انتخاب بکنم ایفون رو انتخاب میکنم یه زمانی گوشی سامسونگ رو واسه این میخریدیم که قیمت معقول و خوبی داشتند ولی حالا هیچ فرقی ندارن سامسونگ هم قیمت گوشیاشو بالا برده و هر کسی توان خرید اون رو نداره بعضی ها میگن قلم نوت خانمم من نوت ۵ داره حتی یکبار هم از اون استفاده نکردهچون بکارش نمیاد در ضمن گوشی ها ی سامسونگ افت زیادی دارن گوشی رو میخری ۲۵۰۰ بعد از یک ماه گوشی افت زیادی داره دلیلش اینه که سامسونگ هر روز یه گوشی میده بیرون همه اونا هم مثل هم و هم سطح

  6. elias

    note 8

  7. mohamadreza

    ایفون ۱۰ یه گوشی عالی و بی عیب و نقصه به خاطر سیستم عامل و طراحی فوقعاده ای که تو ایفون ۱۰ داشت که انتخاب من ۱۰۰ در صد ایفون هست

  8. abbas

    نوت ۸.به دلیل توجه بسیار زیاد سامسونگ از خواسته های کاربرهاش.

  9. سعید

    ????????????ایفون۱۰ چون باتوجه به توضیحاتی که در کنفرانس اپل داده شد اینده در دستان نسل بعد این گوشی هوشمند خواهد بود دلیلم هم اینه که اپل در کنفرانسش با تاکیدغیر محسوسی قدرتش در هوش مصنوعی و پردازش عمیق (مودهای جدید عکاسی )و واقعیت مجازی و افزوده (استفاده از این دو در بازیهای موبایلی )وتشخیص حالات چهره(انیموجی )اختلاف فاحشش نسبت به سایر تولید کنندگان موبایل رو به رخ کشید.????????????

  10. ارین

    Note 8

  11. امید شکری

    به نظرم یه نظر کاملا شخصی هست کدوم یکی بهتر هست. در حال حاضر اکثر گوشی های پرچمدار اکثر تکنولوژی ها را دارن حالا کمی کمتر یا بیشتر.

  12. سپهر

    مسلما آیفون ۱۰ با طراحی انقلابی و رابط کاربری فوق العاده و ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری قابل توجه برتری کاملی نسبت به نوت ۸ داره

    1. امیر

      میشه بگی کدوم یک از ویژگی هاش از نوت ۸ بهتره ؟
      خیلی تعصبی نظر دادی تو حتی نمیدونی اسم آیفون جدید چیه!!

    2. محسن

      طراحی انقلابیشو سامسونگ تو اس شیش انجام داد و فقط حاشیه بالاش کمی تغیر کرد ولی رابط کاربریش میشه قبول کرد

    3. مجید

      باید بگم سخت افزاری رو اشتباه عرض کردی دوست عزیز

    4. علیرضا

      دوست عزز این انقلاب تقلید ۵ سال پیش گوشی های شرکت سامسونگ ال جی و شیائمی هست برای شما انقلابه اما برای ما خاطرس …. ویژگی نرم افزاری خاصی هم که نداره در مقابل دریای امکانات نوت و رابط کاربری هم کاملا سلیقه ای هست هر زمان تونستی به یه گوشی ایفون یه هاب یو اس بی یه هارد ۲ ترا یه کیبورد و موس وصل کنی و عین یه سیستم باهاش فیلم ببینی و اطلاعاتتو مرتب کنی باز تازه میشه تقلید از نوت ۳ سامسونگ …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما