شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. پارسا

    من بنز رو بیشتر دوست دارم به خاطر تمرکز شرکت روی نوآوری های خلاقانه و پیشرو مثل طرح مفهومی که به تازگی از خودرو با قابلیت تغییر شکل ارایه داد و به نظر من از طراحی کلاسیک فاصله گرفت. اما طراحی BMW رو تحسین میکنم. سابقه و شعار بنز (یا بهترین یا هیچ چیز) باعث میشه علاقه ی خاصی به بنز داشته باشم (شاید قضاوت منصفانه ای نباشه) اما سابقه و تجربه و کارنامه فوق العاده بنز رو نمیشه نادیده گرفت. در مجموع آینده صنعت خودرو سازی رو دست مرسدس بنز میدونم نه BMW و نه اپل چون طرح های آینده بنز برای BMW و تجربیاتش برای اپل خطر محسوب میشه. البته در زمینه ماشین های لوکس.

  2. amir

    به نظر من جفتشون واقعا ماشین هاى فوق العاده اى هستن و بنظرمن اگر فردى بین این دو برند شک داره باید نسبت به موقعیت خودش انتخاب داشته باشه و خودم به شخصه ماشین هاى BMW رو مناسب افراد جوان تر و business man هاى جوان میدونم و benz رو مناسب افراد سن بالاتر ولى به هر حال سلیفه اى …. با تشکر

  3. مهرداد

    شعار هر دو کمپانی گویاست :

    بنز : نهایت لذت از رانندگی (comfortability)

    بی ام دبلیو : بشین و شتاب بگیر (acceleration)

    1. amir

      البته شعار بنز اینه یا بهترین یا هیچی

  4. مهرداد

    هر دو خوبن و با امکانات عالی اما مهمترین تفاوت ظاهرشونه مثلا تو سرعت و شتاب BMW کمی بهتره ولی تو نوآوری داخل خودرو و امنیت بنز کمی بهتره پس تو انتخاب ماشین های هم رده این دو گمپانی کار خیلی سخت میشه و مثلا کسی نمیگه BMW امنیت یا امکاناتش از بنز ضعیفتر یا بنز سرعت و شتابش و سیستم های هدایت و فرمانش از BMW پایین تره در نهایت انتخاب سلیقه‌ای میشه ولی از خرید هیچکدام نمیشه پشیمون شد البته از اختلاف قیمت هم نمیشه چشم پوشی کرد ولی از روی سلیقه میتونید یکی رو انتخاب کنید و مطمئن باشید که در همه جوانب شمارو راضی نگه میدارن و در پایان من به شما ابر خودروی گمپانیه سایپا مطمئن یعنی پراید رو پیشنهاد میدم این اتومبیل خارق‌العاده به سبکیه پر سرعت باد پایداری کوه و قدرت سونامی میتونه لذت پرواز رو براتون به ارمغان بیاره و مثلا اگه تو اتوبان با سرعت ۱۳۰ با این خودرو حرکت کنید پستی و بلندی های جاده حکم سکوی پرتاب رو خواهند داشت و اگه یه بال به طرفین ماشین وصل کنید براحتی پرواز میکنه و نقطه اتصال شما به ابدیت رو فراهم میکنه

  5. اشکان

    کل بنز یکم جلوتره
    بنز همه جور ماشینی میسازه از ماشین های نسل اینده مثل همینی که تازه معرفی شد و شکلش عوض میشه تا شاسی بلند و هاچ بک و فست بک و استیشن تا همین اتوبوس مینیبوس و کامیون هایی که تو ایران هم هستن حتی یه مدل مشاسی بلند شبیه جیپ شیش چرخ داشت که X6 رو میخوره
    جالبه بدونید که ۱۲% بنز ماله ایرانه !!!!!!
    در کل BMW تو ماشین های جوون پسند جلو و بنز تو ماشین های مفهومی و اینده و لوکس ولی در کل بنز کلی تره و قویتره و بهتره مثل قضیه اپل و سامسونگ که سامسونگ لوازم خانگی و حتی باتری قلمی هم میزنه ولی اپل اینطوری نیست

  6. مرتضی اکبری

    به نظر من بنز لوکس تره و در مجموع کیفیت بیشتری داره

  7. محمد

    من طراحی داخلی بنز مدل سی با کیت amg رو به هر نوع مدل رقیب ترجیح میدم کلا بنز بالاتر از رقیب هست
    صد درصد بنز

  8. عزرائیل

    benz و bmw هیچ کدوم بدرد بخور نیستن.چون اصتحلاک بالایی دارن.با کمی تحقیق متوجه میشین که اصتحلاک بنز و بی ام و بالاست.ماشین فقط toyota و فقط و فقط ماشین ژاپنی

    1. رضا گرانمایه

      دوست عزیز. صحبت شما تا حدودی درست است. ولی در این مقاله بیشتر صحبت سر فن آوری های برتر و نو آوری هست.
      قصه خودروهای ژاپنی چیز دیگری است.
      با تشکر از نظر بسیار خوبتون

  9. احسان

    واقعا نمیشه نظر قطعی داد
    خود آلمانها میگن بنز نشانگر صنعت ما و bmw نشانگر هنر ماست!
    دربرخی کلاس ها یکی از اونیکی سرتر هست
    مثلا تو سدان های لوکس همیشه سری ۷ bmw زیر سایه کلاس s بنز بوده و تو این رده واقعا بنز فرمانروایی میکنه
    ولی تو کلاس اسپرت شهری میشه گفت سری ۳ bmw اسطوره ایه که بنز با کلاس cخودش خیلی سعی داره که به جایگاه bmw تو این کلاس دست پیداکنه!
    خلاصه همه چی تی رقایت و نوآوری خلاصه میشه
    هر کدوم هم با ایجاد زیرمجموعه هایی برای شخصی سازی و تیونینگ مثل amg و مجموعه m نیاز های تمام نشدنی مشتریانشون رو تا حد امکان پاسخ میدن
    هر دو شرکت هم سعی کردن با تمرکز و سرمایه گذاری روی طراحی کانسپت های پربار تر بتونن آینده بازار رو ترسیم و تصاحب کنند. نمونش هم bmw hommage و IAA بنز هست.
    امیدوارم کشو ماهم روزی برسه که شاهد چنین کیفیت و رقابتی باشه
    ضمنا از شما جناب گرانمایه عزیز هم تشکر میکنم و امیدوارم بخش خودروی مجله با کمک شما هر روز پربار تربشه
    موفق باشید

  10. اميرحسين

    به نظر من سایپا 🙂

  11. حمید رضا

    هر دو ماشین واقعا بی نظیرن و قبول کنید خیلی نمیشه فرق گذاشت
    ولی وقتی تو ب ام و میشینید و بعد تو یه بنز با همون کلاس میشینید حس بهتری بهتون دست میده که روی کاغذ نمیشه عنوان کرد

  12. عزرائیل

    فقط و فقط پراید و سمند تو کل دنیا بگردی ماشینی به باکلاسی و ایمنی و قدرت موتور و کم مصرفی بنزین پیدا نمیکنی.انقدر متقاضی داره که همش قیمتش داره میره بالا.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما