شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. آرلن

    جفتشون هم مدلهای اسپرت دارن هم کلاسیک. سری SL و CLA یا CLS یا SLS این مدلهای اسپرت و بسیار زیبای مرسدس بنز هستن و همچنین مدهای سری Z و سری ۳-۴ و ۶ بی ام دبلو سری های اسپرت این خودرو ساز هستن.
    مرسدس از نظر تکنولوژی یک سر و گردن از BMW بالاتر قرار میگیره همچنین تعداد مدلهای مرسدس بیشتر هست و تقریبا برای هر شرایطی مدل دارد.
    هر جفتشون در طراحی بسیار دقیق هستن و استایل کلاسیکشون رو حفظ میکنن یعنی شما از دور یه BMW یا مرسدس ببینید میتوانید تشخیص بدین که این ماشین ها BMW یا مرسدس هستن ولی در خودروهای دیگه اینطور نیست یا بسیار کمتر هست.این نشان دهنده طراحی فوق العاده این خودروسازا هستن.
    من خودم به شخصه سری ۳ و ۴ BMW و سری SL و سری C مرسدس بنز رو نسبت به قیمتشون دوست دارم و زیبا و جوان پسند هستن

  2. FEIZ

    من که طرفدار BMW هستم،چون:
    ۱.لذت رانندگی : متاسفانه تجربه رانندگی با هیچ کدوم رو ندارم به همین خاطر من کاملا با مجری های برنامه TOP GEAR هم عقیده هستم که BMW بهترین ماشین از نظر لذت رانندگی هست مخصوصا سری M این کمپانی.
    ۲ طراحی :به نظرم طراحی BMW واقعا همون کلاس قدیمی خودش رو حفظ کرده و هر روز بهتر از دیروز شده، کلا اینکه سبک و سیاقشو بدون اینکه ماشین هاش تکراری بشه حفظ کرده برای من خیلی مهم و باعث ترجیح دادنش به BENZ میشه، البته این مسئله که BMW هیچ خودرویی در سبک و سیاق هایپر اسپرت ها نداره نکته منفی از نظر من به حساب می آید، حتی BENZ هم از این دست خودرو ها داره ولی این BMW فقط Z4 رو میشه شبیه این سری خودروها در نظر گرفت، واقعا من همیشه منتظر یه خودرو هایپر اسپورتتو از BMW هستم واقعا حیف که نمیسازه،این تنها گله من به BMW هست، مثلا همین i8 از همه نظر میتونست برای رقابت با Porsche 918 و McLaren p1 و LA Ferrari آماده بشه مخصوصاً از نظر طراحی ولی متاسفانه این کار رو نکرد.
    ===اما BENZ، BENZ یه خورده راه خودشو گم کرده اینو به دلیل طراحی جدید چراغ عقب ماشین هاش میگم، پشتش دیگه اون کلاس بنز بودن رو نداره، در کل به نظرم بهترین از نظر طراحی و کلاس و…. تو ماشین های این شرکت اون مدل بنز که (تو فیلم Men in black استفاده شده بود(اسم این مدل رو نمیدونستم)) یعنی اون مدل نهایت BENZ بودن تو تمام ماشین هاشه از اون به بعد دیگه هیچ مدل بنزی مثل اون مدل منو شیفته خودش نکرده،بعد از اون بنز برای من مرده.
    اما واقعا این خودروی جدید بنز که یه مدل مفهومی و در سال ۲۰۲۰ به فروش میرسه رو نباید نا دیده گرفت که واقعا بی نظیر حتی از i8 اصلا قابل مقایسه نیستند.
    .
    .
    .
    در کل من هردوشون رو دوست دارم ولی BMW رو خیلی بیشتر، در لیست من BMW اول.
    .
    .
    .
    به نظرم :
    بنز راه خودشو گم کرده.
    بی ام دبلیو همون راه خودش رو داره ادامه میده با یکسری متفاوت از بقیه ماشین هاش،i8 و… .

    1. رضا گرانمایه

      نظر بسیار خوب و تخصصی بود. ممنون از شما
      به نظر من در آینده این دو شرکت هر دو حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.
      با تشکر

  3. محمدحسین

    فقط BMW

  4. ahmad

    برای ما انتخاب بین پراید و ۲۰۶ فقط

  5. Sorush

    از نظر من بنز بهتره چون بسیار طراحی خوبی داره که با سلایق من هم خوانی داره ، اما بنز امنیت بدون همتایی داره واز نظر راحتی وزیبایی درون ماشین هم که عالی عمل کرده

  6. Mehdi

    Bmw بهتر و با اصالت تر است و طراحی مهندسی حرفه ای داره . اگه به نسل های قدیم تا به امروز بی ام و نگان کنی دیده باشی رونده باشی اینو میفهمی
    بی ام و کیفیت خیلی بالایی تو رارندگی داره از لحاز آپشن که تو سری ۷ سنگه تموم گذاشته..

    1. نیما

      رانندگی! :-/

  7. عرفان بیک محمدی

    هر دو از موفق ترین خودرو سازان دنیا هستند و همین گواه این هست که برتری کلی وجود ندارد بسته به ارزش و اولویت ها می توان انتخاب کرد به طور مثال اصالت برای من حرف اول را می زند پس انتخاب من بنز خواهد بود .

  8. علی

    نظر من اینه که هر دو واقعا عالی هستن هر دو سبک خاص و طرفداران خاصی دارند.
    من طرفدار هر دو کمپانی بودم اما از وقتی فیلم معرفی بی ام و سری هفت رو دیدم عاشق بی ام و شدم باید قبول کنیم که ماشین های بنز گرچه از لحاظ رانندگی از بی ام و بهتر است اما هوشمندی هم باید یک اولویت قرار داد.
    ماشین های بی ام و بیشتر شبیه ماشین های فیلم های هالیودی هستن واقعا قابلیت های کنترل از راه دور خودرو و صفحه نمایش داخل اتاق ماشین و قابلیت های ایمنی هوشمند نور پردازی هوشمند و… بی ام و عالی هستن.
    من هم قبول دارم که بنز اکثر این قابلیت ها را داره ولی باید قبول کنیم که بنز کمی در این باره کمی کم کاری کرده.

    1. حمیدرضا

      ماشین های بنز رو خوب ندیدی یه سر به شاسی بلنداش بزن هوشمندانه و خودران تازه ماشین های خودران هم تولید شد

  9. mahdi

    فقط ایران خودرو
    خخخخخ

    1. mahdi2

      سایپا مطمئن یادت رفت

  10. َُSAEED

    آقا پولش باشه اصلافرق نمیکنه…

  11. رحمان

    من اگه پیر پولدار باشم بنز میخرم
    اگه پسر پیر پولدار باشم ب ام و میخرم
    بازار هاشون تا حدودی از هم جداست
    جدای از این بحث ها واقعا لازمه دیجیکالا رو اس ۶ اج پلاس پیشنهاد شگفت انگیز بذاره…

  12. Milad

    بنز = آیفون
    Bmw = سامسونگ

    1. َُSAEED

      ایول خخخخ

    2. حامد

      پراید = جی ال ایکس همه چیمون به همه چیمون می خوره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما