شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. علی صالحی

    The Best Or Nothing
    صد در صد بنز ماشین های جدید رو هم کنار بگذاریم شما دقت کنی از قدیم ماشین های بنز بهتر بوده.ماشین های کلاسیک bmw ارزش چندانی نداره ولی ماشین های کلاسیک بنز چند صد هزار دلار هم میرسه.مبحث ماشین های جدید هم واقعا سری S حرفی باقی نمیزاره حتی با وجود اینکه رقبا چند برابر گرون ترن بهترین ماشین لاکچری میشه.خودم شخصا عاشق ۲۰۱۶ S-class convertible هستم همه چیز تموم که میگن همینه به نظرم.

  2. soroush

    من به شخصه برای هر دو خودذو ساز احترام زیادی قائل هستم…ولی بین این دو خودرو ساز تفاوت های زیادی وجود دارد.
    ۱-BMW هایی که در سری M قرار دارند مثل M3 و M4,M5 ماشینهایی بسیار بالانس شده ای هستند و برای اون دسته از راننده ها که عاشق رانندگی پر سرعت در جاده های پر پیچ و خم هستند عالیند ولی ماشین های بنز که لوگوی AMG را در پسوند اسم خود دارند به خصوص سری های C63,S63,SL65,SLSو… برای سرعت در خط مستقیم عالیند ولی در سر پیچ ها به دلیل گشتاور زیادی به چرخ های عقب منتقل میشه سر پیچ ها کنترل کردن آنها به شدت سخت است و معمولا چرخ های عقبشون به لطف گشتاور بالا به سرعت صاف میشن یا نابود میشن.
    ۲-BENZ در تولید ماشینهای شاسی بلند و off-road سابقه درخشانی داره به ویژه سری G این شرکت که یکی از سر سخت ترین ماشینهای off-road است البته ناگفته نماند که سری G بنز علاوه بر قابلیت های زیادی که در سطوح نا هموار دارد جلوه لوکس و خاصی رو هم داراست ولی BMW بیشتر به دنبال SUVهای لوکس شهری است مثل X3.X5,X6,X1
    ۳-در لوکس بودن هم ماشینهای دو کمپانی چیزی از هم کم ندارند چون این ویژگی در تمامی سری های ساخت آنها دیده میشود حتی در مدل های پایه مثل ۵۱۸i,318i از شرکت BMW و مدلهایی مثل C180,E200 از شرکت BENZ.
    درنهایت به نظر من هر دو کمپانی عالی هستند .

  3. مسعود

    چیزی که فک کنم دیگه همه باید بدونن اینکه ماشین های بنز چند سال متوالیه که دارن بهترین ماشینای جهان میشن…

  4. vano

    فقط بنز اصالتی که بنز با مارک زیباش به رخ میکشه رو بی ام دبلیو نمیتونه با جلوپنجره ی اسپرت نشون بده هرچی باشه بنز کارش لوکس تر بازم

    1. امیرحسین

      فقط بی ام دبلیو!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. ALI

    بنز

  6. دادخواه

    جدا از تکنولوژی مهمترین فاکتور ظاهر ماشینه که اول به چشم میاد
    بنز معمولا از چراغای جلو خیلی بزرگ استفاده می کنه و جلوی کاپوت هم همیشه گنده و پف کرده ست
    BMW مدلای با صلابت بیشتری داره مخصوصا سری هفت
    حتی مدلای سال ۲۰۰۰ سری ۳ هنوز هم ظاهر قابل قبولی دارن ولی چراغای گرد بنز که سالها رهاشون نکرد و به حالتهای مختلف استفاده شون کرد واقعا ساده و مضحکن، مثل ماشینای پلیسی که به ما دادن

  7. فرهام

    اقا انصافا این چه سوالیه؟؟اگه میگفتین پژو۴۰۵ دوگانه یا سمندef7 یه چیزی…نه اینکه benz یا bmw

  8. امير

    فقط مرسدس بنز و S500
    شما وقتی سوار این ماشین هستین هیچکدوم از ماشین های دیگه اصلاً به چشمتون نمیاد
    و اگه کل تولیدات BMW یک طرف و فقط S500 طرف دیگه باشه من بنزو برمیدارم.
    ضمناً سنم هم زیر سی سال هست!

  9. Erfan

    سلام خسته نباشید ویژه به تیم تحقیق دیجی کالا. امید وأر هستم أین نظر خواهی هایی که به عمل می اورید تاثیری بر روی قراداد های جدید دولت مردان إیرانی پس از دوره پسا تحریم داشته باشد
    به نظر من bmw ماشین های اسپورت تشریفاتی می زنه اما Benz ماشین های تشریفاتی اسپورت میزنه که اون کسی که پول داره به تشخیص خودش میتونه انتخاب کنه ولی باز به نظر خودم bmw ماشین بهتری میرسه چون تنوع بیشتری نسبت به Benz داره و همین طور قیمت کمتری برأی مثال سری هفت جدید bmw به قیمت یک ملیارد خورده إز یک ملیارد نیم کمتر هست اما سری s500جدید Benz إز دو ملیارد نیم بیشتره ولی إز نظر امکانات شبیه به هم هستن به امید روزی که کشور عزیزمان وارد بازار جهانی شده تا رقابت جدید بین ماشین سازان داخلی به وجود اید که ما را از شر صد مدل پراید و از أین که همون سمند چراغش عوض کنن یه مانیتور به نیمچه إمکانات داخلش اضافه کنن به عنوان ماشین جدید می فروشند (دنا) راحت بشیم و کمی از قیمّت های علمی تخیلی ماشین های وارداتی راحت بشیم بعد در اخر باید گفت bmw بهتر ی نسبت به Benz توی ایران داره به واسته نمایندگی پرشیاخودرو که در ایران وجود دارد ولی هر دو کارخانه ذکر شده جزو بهترین های دنیا محسوب می شوند و کسی نمی تونه بین أین دو غول صنعت ماشین سازی قضاوت کنه و اون کسی که ماشین باز هست و عشق خاصی به یکی از أین ها داشته بأشه هیچ موقع از خردینش یا رویا پردازی به یکی از أین ها منصرف نمیشه

    1. دادخواه

      خودرویی که اسمشو گذاشتن دنا در نظر اول یه کپی ناشیانه از فورد موستانگ به نظر میاد
      واقعا حیفه که این اسامی ایرانی رو اینجور هدر می دن
      سمند رو در نظر بگیرین
      این اسم باید روی خودرویی جوون پسند و تیز و فرز سوار می شد نه این مدلی که جلوش کپیه گلفه و عقبش کپیه میشتوبیشی
      وقتی امریکا موستانگ داره و انگلیس آستون مارتین ، سمند باید یه طراحی دقیق و بی نقص داشت

  10. رضا

    فقط بنز

  11. هیچکس

    هم بنز هم بی ام و بستگی به سلایق دارد .
    بنز ابوهت و سنگینی خاصی دارد که من میپسندم
    بی ام و هم ماشین های اسپرت و با طراحی سنگین عالی دارد
    برای ماشین های تشریفاتی بنز بهتر و حالت رسمی تری دارد
    در کل من سدان های بنز رو ترجیح میدم
    شاستی های هم بنز هم بی ام و
    کوپه و کروک هردو

  12. پارسا

    پراید وانت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما