شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. احمد

    عجب سوالی بود. مثل این میمونه که بگی ایرانخودرو بهتره یا سایپا ! خوب معلومه ! هردوشون عالی هستن ک 😉

    ولی خارج از شوخی: بنز از نظر من بهتره چون حس میکنم کلا باکیفیت تر و راحت تره و ایمن تره.

  2. آرش آقازاده

    فقط۱۴۱ رو عشقه!!

  3. lemmy kilmister

    برای ما پیرمردها بنز گزنیه مناسبی هست. البته : درویش را نباشد برگ سرای سلطان…..ماییم و کهنه دلقی کآتش در آن توان زد .
    منظورم همون ایران خودروی خودمون هست.والله

  4. امین

    سلام.
    این چه سوالیه دیگه؟ خوب معلومه که فقط پراید.
    اگه فقط بنز و بی ام دبلیو تنها بودن، انتخاب خیلی سخت بود چون هر دوشون چیزی کم ندارن و ته تکنولوژین. ام خدا رو شکر که پراید هست تا جواب همشون رو بده.
    لذا فقط پراید و دیگر هیچ.

  5. علی

    پراید SX

  6. حسین

    فقط و فقط BMW
    از اونجایی که عاشق طراحی ام، شدیدا به طراحی BMW علاقه دارم، چراغ ها و جلوپنجره BMW با آدم حرف میزنه، باید بشینید روبروش و باهاش درد و دل کنید!
    از اونور بنز دقیقا مثل آیفون میمونه، لوکس و شکیل و راحت و ضمنا بیشتر به درد کلاس گذاشتن میخوره!!
    بماند که انتخاب بین این دو تا یه امر کاملا سلیقه ایه
    من که عاشق BMW ام، حتی قدیمی ترین مدل هاش و بیشتر از همه سری ۳
    از سری ۳ های قدیمی تر مثل e30, e46, e92 بگیرید تا همین سری سه جدید f80
    شاید تنها سری BMW که شخصا نتونستم باهاش کنار بیام سری ۱ باشه وگرنه بقیه مدل هاشو فوق العاده دوست دارم:
    سری ۲، ۳، ۴ (که محشره)، ۵، ۶ (که غولیه واسه خودش) و ۷ (که میتونه تو لوکس بودن و راحتی با مدل های بنز رقابت کنه)
    سری Z و X مخصوصا مدل محبوب Z4 و X6 (تانک) هم که جای خود دارد
    حالا اینا به کنار، فرض کنید کیت M Performance هم روش باشه، دیگه واویلا
    من دیگه حرفی ندارم!

    1. matrix

      اصلا حرف دلمو زدی…مخصوصا اینکهm6 یه غولیه واسه خودش

  7. مسعود

    بنز همیشه بنزه
    حتی بعد از ۵۰ سال
    وسلام

  8. حسین

    من ک پول ندارم هیچکدومو بخرم اما هر دو خوبن.ولی من پرایدو پیشنهاد میکنم خخ

  9. daniel

    البته اینو فراموش کردم یاداوری کنم که از لحاظ امنیت و پایداری و همچنین تکنولوژی ساخت استفاده شده در موتور خودرو و الیاژ های فراوری شده در بدنه که باعث استحکام پفکی و سبکی زیاد که در نهایت منجر به سرعت سرسام اور در حد پرواز میشه ،در بین این دو کمپانی بزرگ و دیگر کمپانی های مطرح جهان نظیر لامبورگینی و فراری ،سایپا با طراحی شاهکارانه ی اخرین مدل خودرو پراید فعلا حرف اول رو میزنه که جای بسی امیدواری هست .

  10. میثم

    به نظر من بنز بیشتر جذب مشتری داره و برای هر سلیقه و بودجه ای تولید داره. بیشتر سیستم های بکار رفته در خودروها ابداع بنز هستن. با اون ستاره درخشانش که ساده ترین نشان هست نظر همه رو جلب میکنه

  11. sirgaga

    بنظر من بنز یه شرکت کاملیه.چون همه نمونه ماشین تولید میکنه.از ماشینای صنعتی و کامیون و این چیزا بگیر تا برسی به ماشینای سواری سدان و هاچ بک و کوپه و اسپرت و شاسی بلند و…. حتی ماشینای وانتی هم میزنه که مدل۶×۶ که یه وانت شش چرخ بود و تولید محدود داشت واقعا یه غول پرقدرت و لوکس ساخته بود.از طرف دیگه amg موتورای بسیار با کیفیتی تولید میکنه که بطور مثال میشه از موتور دو لیتر چهارسیلندری که توی مدلهای cla45 و a45 و gla45 استفاده میکنه نام برد که بالاتر از ۳۵۰ اسب بخار قدرت داره که شتاب ماشین رو به کمتر از ۴.۵ ثانیه میرسونه

  12. daniel

    بین این دو از بچگی بی ام دابلیو رو بیشتر میپسندیدم اونم فقط برای طراحی خشن و اسپرت چشم هاش ک
    الان هم همینطوره .

    ولی الان علاقه ی زیادی به محصولات امریکنی دارم و تو سال های اتی اگر قرار باشه برای خودرو هزینه ی سنگین کنم ۱۰۰% میرم سراغ فورد و شورولت..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما