شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. مصطفی

    پراید از هردوشون بهتره
    تضمینی میبرتت اون دنیا
    کدوم یکی از این خودرو ها قابلیت سفر به اون دنیا رو دارن ؟!! …

  2. امیر

    ما که فقط خواب این ماشینارو میبینیم…
    ولی اگر یه روز یه شهاب سنگ از جنس طلا بخوره خونمون میفروشم یه BMW 330i 2008 میخرم.
    باقیشم واسه بابام یه ماکسیما میخرم ( خیلی دوست داره )
    اگر بازم موند دیگه نمیدونم چیکارش کنم.
    لامصب همشو باید تو خواب دید…
    شاید خیلیا بگن تلاش کنی میتونی بهش برسی خخخ
    تلاش هم واسه قدیمیا بود! الان باید تلاش کنی شب گشنه نخوابی خخخ.

  3. هومن

    با سلام
    خوب بنز یه چیز دیگس، کلاس و اصالت خاصی داره که کمتر خودروسازی داره به غیر از اصالت که شاید برای بعضی مهم نباشه اکثر سیستم های مربوط به خودرو رو بنز ابداع کرده.
    بیخود نیست بنز برای تشریفات انتخاب میشه یا همینطور برای خودروهای پلیس چون از لحاظ عملکرد، ایمنی، قدرت موتور، راحتی، مصرف سوخت و سایر عوامل یه سرو گردن از تمام خوروهای بالاتره مثلا همین هیوندای کره ای از نوآوری های بنز داره استفاده میکنه
    انتخاب بنز و بی ام دبلیو ربطی به سن سال نداره مدل های جدید بنز رو ببینید هر سن و سال و پوشش میده.

  4. امیر

    کلا به نظرم هیچ کدوم اون راحتیه خاص و آس پراید رو ندارن. D:
    و مایی که نمیتونیم این پراید های گران قیمت و لوکس رو سوار بشیم و نمیپسندیمش نباید سوار همچین فرغون هایی بشیم.

  5. مهرداد

    فقط و فقط شورلت ایمپالا مدل ۱۹۶۷

  6. مسعود

    چقدر خوب یاد دو خودرو ساز کشور افتاد که چقدر رقابت تنگاتنگی باهم دارن

  7. Ali Reza

    یک کلام بنز ???

  8. حسین صدری

    bmw با معرفیbmw i8 غوغا به پا کرد. بدنه ی علمی-تخیلی *سوخت دوگانه یعنی برق و بنزین * در های بازشو به شکل بال پرنده و … . اما بنز در این زمینه فلا تلاشی نکرده. اما در کل لامبورگینی *مک لارن* بی ام دبلیو* فراری * جگوار*بنز*استون مارتین*تسلا* (در کل همه!!!!!!!) خوبن.(البته نه همه!!!)

  9. aliakbar

    فقط bmw و بس

  10. seyed hassan

    bmw+ benz

  11. امیرمحمد

    جفتشون از بهترین ها هستند ولی من به شخصه به این دلایل بنز رو بیشتر میپسندم :راحتی بی حد و اندازه کابین و نرم بودن ماشین ۲ لوکس بودن ۳ تکنولوژی و آپشنهای بسیار قویتر از ب ام و ۴ به نظرم قدرت و سرعت و شتاب بنز کافیه با ماشین مسابقه ای طرف نیستیم که در ضمن من ۱۸ ساله هم هستم پیرمرد نیستم همش میگید بنز مال مسن هاست

  12. محمد

    به نظر من هر دو شون یکی از بهترین خودروخای جهان هستند و البته رقیب و برای عقب نموندن از رقابت هیچ کدوم مدل بد و یا متوسطی رو طراحی نمیکنن واز لحاظ کیفیت هر دو از دیگری چیزی کم نداره اینم که میگن BMW ماشین اسپورت و Benz ماشین سنگین و برای سنهای بالا است بستگی به سلیقه طرف داره ولی باید اینرو هم در نظر گرفت که بنز سابقه و تجربه بیشتری تو صنعت خودروسازی داره ولی در کل من بنز رو بیشتر دوست دارم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما