شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. ناشناس

    اول BMW بعد بنز.

  2. سامان

    سلام
    بحث سر این دو برند تمامی نداره .. هر دو عالی هستن .. شخصا هر دو رو سوار شدم و هر کودوم ویژگی های خاص خودشونو دارن… با این حال اگر مجبور به انتخاب باشم بنز رو ترجیح میدم نه به خاطر مجله فلان و بهمان … بلکه بخاطر اصالت و شخسیتش .. bmw بیشتر به درد به رخ کشیدن میخوره و مرسدس برای داشتن آسایش و امنیت … یه مسئله مهم دیگه که به بازار گوشی هی هوشمند هم تامیم داده میشه .. طول امر و حفظ سلامت در طول زمان .. که مرسدس به جد در این بازی برندس … sum up : اگه خود نمایی براتون مهم نیست و سرمایتون براتون ارزش داره انتخابتون مرسدس خواهد بود .

    1. حمیدرضا

      لایک بنز به داخل و خود راننده اهمیت میده ولی بی ام و به خارجش یعنی اونایی که می خوان پز بددن باید بی ام و بردارن و اونایی که می خوان هم ظاهر و هم ابهت ماشینشون زیاد شه باید بنز بگیرن.در ضمن می گید سری ۷ و فلان وقتی یه بی ام و داره از یه جایی رد می شه اکثرا توجه جلب نمی کنه یعنی ادم خود بخ خود سرش کج نمی شه برا دیدنش مثل ماشین های معمولی می مونه ولی اگه یه بنز از ۱ کیلومتری رد بشه ادم خود به خود سرش کج می شه و از دیدنش هز می کنه حالا طرفدارای بی ام و وقتی تو خیابون بنز می بینن می گن عههههه بنز رو نگاه ککککن.ولی بی ام و “به بی ام و نگاه کن اونا بی ام و” توی مونه اول طرف داره کیف می کنه ولی دوم داره فقط نگاه اده می کنه ببینیه چه شکلی یعنی بی ام و دل نمیبره ولی بنز چرا .من طرفدار بی ام و بودم ولی از موقعی که مدل های جدید رو دیدم اصلا از جام تکون نمی خورم چند بار هم رفتم به طرف بی ام و ولی خوشم نیومند مثلا رفتم به طرف M2 بعد دیدم شاسی بلتد نیست و بعد رفتم طرف I8 بعد دیدم ۲ در هست و ۴ نفر ظرفیت داره که با خانواده ما ایرانی ها جور در نمیاد و بعد توی یه فیلمی M4 رو دیدم رفتم دیدم ۲ در داره و رفتم x6 دیدم ظاهر بسرونی خوبه ولی شبیه گاوه و داخلش هم تعریفی نداره و همچنان در طرفداری BENZ GLE موندم

  3. مسعود

    من Nikki Benz رو میپسندم . در اصالت و وقار هیچی کم نداره 🙂

  4. AHMADREZA

    به نظر من بنز تو خودرو سازی رو دست نداره کلا خیلی خاصه و مظهر شیک بودنه!!

  5. رحیم

    من این همه ماشین‌های بنز از یه S series خوشم میومد که وقتی بی ام و سری ۷ شو معرفی کرد،نظرم برگشت! اگه میتونید برید تو عکسا یا تو فیلم‌ها خودتون مقایسشون کنید!ببینید من چی میگم.
    درضمن بی ام و تو رانندگی اسپورت حرف اول رو می‌زنه، تو خودروهای هیبرید هم همین طور (سری i )، تو طراحی هم با این وضع سروکار داریم!(بنز بنظرم ماشیناش طراحیشون خراب شده!) اما بنز تو ایمنی یکم بهتره تو آیرودینامیک ماشیناشم خیلی کار می‌کنه! تازه بهترین موتورهای فرمول یک رو هم بنز می‌زنه!

  6. علی

    اصلا نمیشه به طور کلی قضاوت کرد چون بعضی مدل های BMW بهتره ..بعضی هم benz اما با این حال من شخصا طراحی bmw رو بیشتر دوست دارم ولیbenzهم عالیه

  7. علیرضا

    سلام
    به نظر من فاکتور هایی که برای خرید یک ماشین بیشتر مورد توجه داشتن ظاهر،کیفیت،قدرت،قیمت و راحتی است که هر دو به خوبی رعایت کرده اند اما من به شخصهBMW را ترجیح میدهم چون ظاهر اسپرت تری دارد.
    ممنون

  8. Ali S

    سلام
    بی ام دبلیو شرکتی خلاق و حرفه ایه
    بنز هم اصیله
    نه bmw i8 رو میشه فراموش کرد نه کلاس c رو
    ولی بی ام و انقدر تو سری هفت فناوری گذاشته که دلتونو میبره
    شما رو اسمم کلیک کنید و ویدیوی معری سری ۷ رو ببینید چون اینجا جا نمیشه راجبش توضیح داد
    ولی بنزم جالبه چون رو دست انداز ثابت میمونه و دو تا بنزم با یک پیغام متوجه میشن که نباید تصادف کنن و درجا ترمز میکنن
    سرعتو بیخیال چون ما اجازه نداریم از۱۱۰ تا بیشتر بریم!!!
    ظاهر:جفتشون خوبن ولی بنز کلاسیکه بی ام و مدرنه من خودم bmw دوست دارم ولی این سلیقه ایه
    سرتونو درد نیارم هر کدومو بگیرید حالشو میبرید و پشیمون نمیشید
    بازم میگم ویدیویی که در کانالم راجب bmw گذاشتم ببینید
    افرادی دوست ندارن پولشونو واسه این خودرو ها بدن یا مشکل مالی دارن بازی need for speed# 2015 بگیرن چون کاملا واقعیه و ماشینم تجربه میکنید سرتونم گرم میشه!!!!!
    ممنون از توجهتون

    1. سجاد

      بی ام دبلیو هرچیش از بنز بهتر باشه به هیچ وجه سری ۷ از سری s بنز بهترنیست
      خارق العاده اندs600 mybach/ AMG S65 /S500

      1. حمیدرضا

        من نمی دونم چرا فقط خلافکارا بنز سوار میشن . مثلا توی اکثر یلم ها مثل به کجا چنین شتابان خلافکار بنز داشت یا توی این اختلاس نفت که طرف بنز s500 داشت این برام سواله

  9. Foad

    من شخصا مرسدسو انتخاب می کنم
    به لحاظ اسپرت نبودنم به نظرم هستن سری هایی که
    هم از لحاظ ظاهری اسپرتند هم از نظر موتوری
    سری A که واقعا هاچبک های بسیار جذابیند
    سری C که با این که از سدان های معمولی بنز هست ولی بسیار چشم نواز و اسپرته
    و در کل دررنکینگ های این چند وقته bmw
    واقعا حرفی برا گفتن نداشته

  10. sinazx

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه ی دوستان بخصوص ماشین باز ها و بریتیش کارز ها:
    تا ۴۰ الی۴۵ سالگی BMW
    از ۴۵ سالگی به بعد Mercedes-Benz
    این تجویز من بود.

  11. MJ

    سلام
    جناب گرانمایه عزیز مطلبتون بیشتر به طرفداری از مرسدس معطوف شده و تقریبا اطلاعات غلطی رو به خواننده ها انتقال دادید.

    بی ام دابلیو توی طراحی موتور اصلا رقیب نداره شما رو چه حساب میگید که یه پله از مرسدس عقب تره؟

    سری سه
    سری چهار
    سری پنج
    سرس شش
    سری هفت جدید

    هم رده های مرسدسش رو باهاش مقایسه کنید ببینید کی برنده میشه؟
    سری سه که فکر کنم یه بیست و پنج سالی هست که رقیب نداره تو کلاس خودش
    M5 و X5 که مرسدس حرفی برای گفتن نداره در مقابلشون
    سری هفت جدید هم که الان چیزی از سری اس کم نداره.

    مرسدس فقط یه اس کلاس داره که میتونه روش مانور بده و گرنه هر مدلی که بخواد برای مقایسه با بی ام دابلیو بذاره قیمتش حداقل بیست درصد گرونتره!!

    1. حمیدرضا

      برو بابا .بنز هر جوری باشه بهتر از بی ام و اقای فلان کس.بی ام و واقعا عقبه باشه می ریم سر شاسی بلندا. خوب شما برید bmw x1رو ببینید و بعد برید benz GLA رو ببینید و بعد از اینا برید X6 رو ببینید الته دیق با مشخصات و بعد برید GLE رو ببینید با مشخصات حالا کدوم رو انتخاب می کنید؟

  12. ابوذر

    اصلا این چه بحثی هست؟؟؟
    بهتر بود سه قطب مختلف تولید خودرو به بحث گذاشته میشد(ژاپن، اروپا، امریکا) نه این که بنز یا بی ام و
    این ها هر دو نماد صنعت المان و نهایتا اروپا هستند با این که برند های بسیار معتبری در صنعت خودرو از امریکا و ژاپن هم وجود داره
    کلا به خودرو های اروپایی علاقه ای ندارم

    پر استحلاک
    پیچیده
    کم مقاومت

    حیف که مجبوریم سوار بشیم والا پژو و رنو از بدترین تولید کننده های خودرو دنیا هستند
    همیشه با فروش در افریقا و اسیا خودشون رو سر پا نگه داشتند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما