شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. behnam

    بنظر من مقایسه نباید بشه بین این دو چون کار خیلی سختیه و تا حد زیادی برمیگرده به سلیقه شخصی افراد و منبعی برای بهتر بودن هیچکدوم نیست
    اما اشاره میکنم که شرکت بنز زیر مجموعه شرکت دایملره که شرکت هایی مثا اسمارت و بیجینگ بنز رو هم ساپورت میکنه
    اما کمپانی بی ام دبلیو سر مجموعه هستش و چندین زیر مجموعه مهم داره که شاید ندونسته باشیندو تا از شرکت های خیلی معتبری که خیلی تو خودرو سازی مشهور و صاحب سبک هست رولز رویس و شرکت مینی هستند که زیر مجموعه بی ام دبلیو هستند
    نویسنده متن نوشتن که بی ام دبلیو از لحاظ تکنولوژیکی همیشه یک قدم از بنز عقب تره… من نمیدونم بر چه اساسی این رو گفتین تا اونجایی که من میدونم اصلا اینطور نیست کافیه هر ساله نمایشگاه خودرو فرانکفورت رو یه نگاهی بندازین جناب گرانمایه عزیز… تکنولوژی های بی ام و بسیار نوآورانه و بیشتر در سطح موتوره مخصوصاااااااااااااااااااااا در سری ۳ هیچ ماشینی قابل رقابت باهاش نسبت به قیمت و کیفیت و زیبایی نیست این مثال رو میشه تو سری هفت که خود دیجی کالا تریلر اون رو هم گذاشته بود به وضوح دید از کنترلر های حرکتی تا سیستم های تعلیق خاص اون
    نکته دوم اینه که خودروهای بنز از لحاظ قیمت بالاتر از همرده های بی ام دبلیو
    طراحی بنز بیشتر دیپلماتیک و سنگینه به غیر از سری اس که وقت زیادی روشون میزاره
    در کل نمیشه گفت کدوم برتری داره
    اما من
    بی ام دبلیو رو از هر لحاظ بیشتر دوس دارم و بیشتر از دیدنش به وجد میام

  2. اکبر فخیمی

    تا حالا از خودتون پرسیدین چرا اونایی که سنشون بیشتره و مسنن بنز سوارن ؟؟؟
    خیلی ساده اس جوابش
    ۱-اول به خاطر تجربه چون اکثر ماشینارو سوار شدنو امتحان کردن و فقط اونایی میرن بنز میخرن که میدونن بنز چیه!
    ۲-دوم همین راحتی بی همتا و بی نظیر اونه که اونو به راحت ترین ماشین دنیا بدل کرده
    ۳-سوم این که احتمال زیاد این جمله رو همتون بلد باشین که میگن فلان چیز در حد بنزه چرا ؟چون همتا نداره
    والسلام

    1. حمیدرضا

      این اهنگ یادت رفت . “اومدم از هند اومدم با ماشین بنز اومدم به عشق شیرین اومدم مثال فرهاد اومدم” تازه قبلنا هر کی بنز داشت می گفتن اهههههه طرف بنز داره!!! بنز ابهت داره ولی بی ام و اسپورت تازه مدل GLE بنز حالت رانندگی SPort + داره .

  3. Amir

    به امید روزی که همه ی مردم کشورمون توانایی خرید ماشین از این ۲ برند رو داشته باشن و بعد بیان از روی تجربه ی شخصی نظر بدن.
    به هر حال مقایسه به این شکل خیلی صحیح نیست، هر ۲ برند هم ماشین های کلاسیک و هم ماشین های اسپرت فوق العاده دارن اما بی ام دابلیو تنوع بیشتری تو سبک اسپرت داره و بنز تنوع بیشتری در ماشین های کلاسیک داره
    فعلاً تا جوان هستم ترجیح می دم از بی ام دابلیو استفاده کنم 🙂
    یا حق

  4. محمد

    من گه میگم پراید وانت چووون همه چیزش فوله میفهمی فول موتور قدرتمند در کنار طراحی کاملا حرفه ای و شبیه به دمپایی دستشویی میتونه شما رو مجذوبه خودش کنه به طوری که هم برای حمل بار و هم برای سواری بسیار مناسب بوده عمر مفید بسیار بالایی هم دارند به هر حال کاش یه پرایدم تو عکس میذاشتین خیلی بی حرمتی شد 😀

  5. AM

    با سلام!
    BMW 🙂

  6. محمد20

    C63 ام آرزوست!!!

  7. mamaad

    البته بنز و بی ام و کلاس های مختلفی دارن. تو این عکس کلاس اس بنز رو با سری ۵ مقایسه کرده. کلاس اس کاملا لاکچریه باید cl میزاشت

    1. payam

      باید Eمیذاشت نه Cl

      1. saeid

        eهم با کلاسه… cl و sl اسپورت ترن

  8. mamaad

    اصالتی که بنز داره رو بی ام و نداره. با این که بیست سالمه ترجیح میدم بنز مدل ۱۹۸۰ سوار شم تا خیلی خودرو های دیگه….

    1. مجید

      سلام آقا محمد
      منم با شما هم عقیده هستم
      مدل w114 یا w 115 بنز ( همون بنز ۲۰۰ یا ۲۲۰ خودمونن)رو نگاه کنید عاشقش میشید ، تو کلاسیک رقیب ندارند.

  9. مهندس

    بنز یا بی ام دبلیو..؟ مسئله این است. پپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپرررررررررررررررررررررررررررررااااااااااااااااااااااااااااااااااااااییییییییییییییییییییییییییددددددددددددددددددددد.

  10. هوشنگ

    بنز همیشه در زمینه فن آوری های جدید به ویژه در زمینه رفاه و ایمنی یک گام جلو تر بوده . در مقابل بی ام و بیشتر روی حس رانندگی تمرکز می کنه . بنا بر این انتخاب خودرو برتر بین این دو برند بستگی به این داره که چه خواسته ای از خودروتون داشته باشین .

    وانت پیکان ؟!

  11. محمد رضا

    مثل مقایسه ی انروید با IOS ه
    ولی میشه یه جمع بندی کلی اجام داد :
    بنز:…
    ۱- طراحیش بیشتر مال افرادی هست که سن سال بالاتری دارند
    ۲- بنز مال افرادی هست که میخوان بیشتر خودنمایی کنن تا بقیه
    ۳- بنز بیشتر ماشین هاش طرحش کلاسیکه تا BMW
    …….
    BMW:
    ۱- طراحی ماشین های BMW بیشتر اسپرت ه و جون پسند تر ه تا بنز
    ۲-BMW بیشتر به فکر محیط زیست و سوخته ه
    ۳- BMW سعی میکنه که ماشین هاش با علم و تکنولوژی جلو بره
    ……

  12. متین

    هرکدوم که معادل موبایلیش میشه آیفون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما