شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. ارمان

    عذر خواهی به خاطر اشتباهات نوشتاری ….

  2. ارمان

    سلام شاید سوال شما کمی دو گزینه ای به نظر برسه ولی تصور میکنم که میخواستید از ذاغقه ما اگاه بشید که کمی بی بینش بودن و رو نشون میده قطعا یکی از این دو خودرو ساز البته بدون در نظر گرفتن سایر خودرو سازان از نظر فعالین این حوزه برتر و البته قویتر هست تصور نمیکنم نیازی به اسم اون باشه اما به چند المان اشاره میکنم .۱بهروز بودن۲عدم تعصب بر روی اقری یا الگویی خاص با حفظ اصالت ها ۳ایجاد تغیرات سودمن با توجه به نیاز نه علاقه مشتری۴ قدرتمد بودن وبزرگ بودن که توان عملکردی شرکت رو میافزاید و البته مدیریت رو دشوار میکند که به راه کار های خودش نیازمند است۵ و البته استفاده از ترکیبی مناسب و خوب در زمینه خودرو البته زمینه هامرتبط با خودرو البته که باید تا حالا تشخیص داده باشید نظر من کدام بنز ولی در بی ام دبلیو هم طرح های بوده که قابل توجه بوده و البته در بنز هم طرح هایی بوده که چیزی بیشتر ازشکست نبودند .خداحافظ ….

  3. arash

    این سوال مثل همون سوالیه که میپرسن پدرتو بیشتر دوست داری یا مادرتو؟
    هر دو موفق و بی نقص هستند ولی BMW واسه سن زیر ۳۵ خوبه و بنز بالای ۳۵

    1. حمیدرضا

      نخیر من حدود ۱۰۰ نفر می شنلسم که سنشون زیر ۲۵ هست ولی طرفدار بنز مثل خودم ۱۳ ساله

  4. M.Sadegh

    با سلام
    نظرات تخصصی زیاد داده شده و اکثر نکات بیان شده اما به عنوان یک نظر و یک رای باید خودم رو طرفدار بی ام دبلیو معرفی کنم مخصوصا به خاطر طراحی های بی نظیر و البته پایبندی به اصالت طراحی های گذشته که بسیار محبوب هست.
    البته مسلما مرسدس بنز هم بسیار عالی هست و از نظر کیفیت و راحتی این دو برند در رتبه بهترین های دنیا هستند و به نظر من اینجا بیشتر بیشتر بحث طرفداری هست تا بهتر و بدتر بودن این دو برند بزرگ.
    در مورد عزیزانی که برندهای دیگه رو در نظرات دخالت دادن باید عرض کنم که نویسنده انتخاب خوبی داشته و این دو برند در سطح و همپای هم هستند و اگر یکی از این دو با برند هایی مثل آئودی و … می خواست مقایشه بشه اصل هم سطحی و همپایه ای رعایت نشده بود!
    نظرسنجی جالبی بود
    موفق باشید

  5. AliAsghar

    Just Mersedes-Benz

  6. کیا

    بنز خیلی خیلی ماشین خوبیه ، ولی هر جور حساب کنی ، اگر میخوای از ماشین لذت ببری ، صدای اگزوز با روح و روانت بازی کنه زیاد نمیتونی سمت بنز بری، اما بنز فناوری و رانندگی نرم تری داره همونطور که تو متنم نوشته شده.من که هر اتفاقی بیوفته بازم میرم سراغ BMW ، رانندگیش خیلی لذت بخش تره

  7. امین

    در نهایت این خواسته شخص خریدار است که باعث برتری و پیروزی یکی از دو برند بالا می شود . در واقع اون حس درونی و سبک زندگی که برتری برند بالا رو مشخص می کنه .

    اگر مثل یک جوان درونت پر از شور و هیجان و شرارت باشه و عاشق این باشی که با اندکی فشار روی پدال گاز صدای نعره های اگزوز و جیغ لاستیک در بیاد … یامثل دوران جوانی هر لحظه به فکر آدرنالین باشی … قطعا برند BMW انتخاب شماست …

    اگر از اون دسته افرادی هستی که در جوانی محافظه کار بودید و حتی شرارت و بازیگوشی شما در چهارچوب خاصی بوده … به نوعی زندگی با اصول و قواعد داشتید… قطعا برند Mer-B انتخاب شماست …

  8. پوریا

    اگر بیننده مسایقات فرمول ۱ باشید چند سال است که ماشین های شرکت مرسدس بنز رده های اول رو در دست دارند و این نشان دهنده ی تکنولوژی و جنس قطعات بی نظیر بکار رفته در این خودرو می باشد. (بنز رقیب نداره).

  9. مهدی

    سلام. من با اون قسمت از مقاله که گفته بود بی ام دبلیو در فناوری و تکنولوژی یک پله عقب تر از بنز هست رو اصلا قبول ندارم، خیلی از تکنولوژی و امکاناتی که بی ام دبلیو توی خودروهای جدیدش به کار می بره،برای اولین بار به کار برده میشه توی صنعت خودرو.
    هر دو برند خوب و عالی هستن. اما من نظر شخصیم همیشه روی ‘بی ام دبلیو’ بوده.

  10. متین

    با سلام خدمت همه دوستان.
    با اینکه بی ام دبلیو ظاهری زیبا و جوان پسند داره و تکنولوژی های داره اما بنز علاوه بر این تکنولوژی ها و زیبایی نسبت به بی ام دبلیو در تست تصادف ها
    معمولا امتیاز بالاتری رو کسب میکنه و در ضمن باید متذکر شویم که سیاست بنز اینه که هرکس با هر سطح سوادی بتونه از رانندگی با این ماشین لذت ببره و به شعور مصرف کننده از این ماشین احترام میذاره که این مطلب رو میشه به راحتی از ساخت ماشین و آپشن های داخلی ماشین فهمید و….
    از لحاظ ظاهری و زیبایی داخل ماشین بنز از بی ام دبلیو بازهم بالاتر.
    به نظرم اگر کسی میخواد از رانندگی لذت ببره بنز بهترین گزینه براش میتونه باشه.

    1. مهرداد

      خیلی عذر میخوام دوست عزیز در کدوم تست تصادف تو خودرو های همکلاس دو کمپانی بنز برتر بوده که شما میگی معمولا بنز بهتر بوده؟!!!!در مورد زیبایی نظر نمیدم چون امری سلیقه ای هست ولی در مورد احترام به شعور مصرف کننده و راحتی در استفاده از خودرو و آپشنهاش وسیله ای به اسم دفترچه راهنما و خدمتی به عنوان خدمات پس از فروش وجود داره که مصرف کننده با شعور با مراجعه به اون جواب سوالاتشو میگیره…

  11. سیدرضا

    من زیاد تو ماشین سررشته ندارم ، ولی میدونم که آلمان اگه کوفتم بسازه خوبه
    بنز و BMW که دیگه خودشون رو ثابت کردن ، با این حال نظر شخصی من بنز رو میپسنده.

  12. محمد رضا

    با سلام خدمت همه دوستان و نظرات محترمشان به نظر من benz
    چون کاملا اقتصادی تر از BMW هستند یکی از آشناهای نزدیک من BMW سری ۳ داشت که واقعا خودروی پراصطحلاکی بود و هزینه نگهداری و تعمیر بسیار بالایی هم داشت که مجبور به فروشش شد یه حرف جالب راجع به BMW می گفت که این ماشین از بیرون همرو کشته از تو صاحبشو. من تو جریان بعضی از این خرجاش بودم مثلا بعد یک سال جک سقف کروکش خراب شد که ۳ میلیون(حدود ۳سال پیش) پولش بود ماشینشو فروخت ویک c200 خرید که بنهایت ازش راضی بود.
    به نظر من خودرو های بنز علاوه بر لوکس بودن حس اسپرت هم به ادم منتقل میکنن که عکس این قضیه در مورد خودرو های BMW صدق نمیکنه
    البته که دو تا خودرو بسیار با کیفیت و عالی هستن اما من هر موقع قصد خرید خودرو های گرون قیمت رو داشتم تا سقف ۶۰۰ میلیون از این دو برند اصلا خرید نمی کردم.
    موفق باشید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما