شما بگویید؛ بنز یا BMW؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بنز بهتر است یا BMW؟ سال‌های زیادی است که این دو غول خودروسازی آلمانی، رقابت نزدیک و به‌ ظاهر دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. همچنین طرفداران دو‌آتشه‌ی این دو شرکت، همواره بر سر این موضوع که بنز بهتر است یا BMW، اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. ما از شما می‌خواهیم که نظرات فنی خود را با ما به اشتراک بگذارید به ما بگویید به چه دلایلی کدام یک از این دو برند را می‌پسندید. ولی قبل از آن، دوست داریم خودمان چند نکته را درباره‌ی خودروهای این شرکت به شما بگوییم.

به‌طورکلی، طراحی ظاهری خودروهای شرکت بنز کلاسیک است و استفاده از کاپوت‌های کشیده از شاخصه‌‌های اصلی خودروهای این شرکت به حساب می‌آید. در نتیجه افراد پا به سن گذاشته، این نوع طراحی‌ را بیشتر می‌پسندند. از سوی دیگر، طراحی ظاهری خودروهای BMW، عموما اسپرت‌ است و جوانان را بیشتر جذب خود می‌کند. همچنین «جلو پنجره‌ی بی‌ام‌و‌» یا همان (BMW’s Eye) که در اصل سنت قدیمی این شرکت به‌حساب می‌آید؛ در تمامی این خودرو‌ها حفظ‌ شده است.

بنز عموما از موتور‌های V (نحوه‌ی قرار گیری سیلندر‌ها در کنار هم به شکل حرف V انگلیسی) و BMW از موتورهای «خطی» (Line) استفاده می‌کند. موتورهای خطی فضای بیشتری در کاپوت اشغال می‌کنند و از سوی دیگر موتور‌های V، قابلیت تقسیم وزن بهتری دارند. لازم به ذکر است که BMW با استفاده از آلیاژ‌های خاصی در قطعات موتور‌های خطی‌اش، می‌تواند تقسیم وزن مناسبی را مثل موتور‌های V بنز، برای خودرو‌هایش به ارمغان آورد.

به‌طورکلی، شرکت بنز به هنگام معرفی محصولات جدید‌اش، تمرکز خود را روی نو‌آوری و معرفی یک فن‌آوری جدید می‌گذارد. از سوی دیگر BMW، عموما روی موتور‌های پرقدرت، سرعت و شتاب بالای محصولات‌اش مانور می‌دهد و از نظر فن‌آوری، همیشه یک پله از بنز عقب‌تر است.

و در آخر، خودرو‌های بنز به هنگام رانندگی روان‌تر و نرم‌تر هستند و صدای موتور خیلی کم داخل کابین شنیده می‌شود. از سوی دیگر، خودرو‌های BMW، تجربه‌ی رانندگی اسپرت تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان ‌می‌آورد. با همه‌ی این اوصاف، شما بگویید، بنز بهتر است یا BMW؟

Table_Benz_BMW



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۸۲ دیدگاه
  1. محسن

    چقدر کامنت واوووووووو……ولی در مقایسه ای که دربرنامه تخت گاز کرده بودن وچندسال پیش دیدم که بین دوتاماشین بی ام دبیلیو وبنز تولید یک سال در دهه نود بودن بعداز بیست سال از استفاده ثابت کردن بی ام دبیلیو ماشین قرص ومحکم تر وبا دوام تری میسازه..(هرچندشرایط نگه داری ومصرفم مهمه)

  2. سجاد

    ۱۱_جی ام سیسلام خدمت همه ی دیجی کالای های عزیز نویسنده ی محترم و کاربران گرامی
    به جرات میگم هیچ کس تا بحال اندازه ی حقیر در مورد اتومبیل تحقیق نکرده
    علاقه ی بنده به اتومبیل چنان بود که تو کودکی هر وقت گریه میکردم ماشین که به من نشون میدادند اروم میشدند
    بنده حدود ۱۴ ساله مجله ماشین میخونم و به همه ی سایت های معتبر تخصصی خودرو(البته انگلیسی زبان فقط) سر میزنم
    اینها همش علاقست که شایدم اشتباه باشه پس نمیخوام ابراز چیز خاصی داشته باشم
    با این حال الان دفعه ی اولی هست که در باره ی خودرو جایی نظر میدم چون دیدم خود اقای گرانمایه برای نظر دهندگان احترام قایل میشند و بهشون پاسخ میدن
    بنده بعد از اینهمه مطالعه اگه بخوام در مورد برند نظر بدم اینجوری عرض میکنم
    ۱_لکسوس
    ۲-تویوتا
    ۳_بی ام دبلیو
    ۴_پورشه
    ۵_مرسدس بنز
    که همینجا عرض کنم فقط یک مدل مرسدس میشناسم که از بی ام دبلیو بهتر باشه و اونهم s600 2015 از ۷۶۰i 2015
    ۶_کادیلاک
    ۷-جاگوار
    ۸_بیوک
    ۹_لینکولن
    ۱۰_شورولت
    ۱۱_آیودی
    ۱۱_جی ام سی
    ۱۲_اینفینیتی
    ۱۳_فورد
    ۱۴_نیسان
    ۱۵_اکورا
    ۱۶_هوندا
    ۱۷_مزدا
    ۱۸_تسلا
    ۱۹_سوبارو
    ۲۰_میتسوبیشی و ولوو
    برندهای بوگاتی -مک لارن -رولز رویس-آستون مارتین-لامبورگینی-بنتلی-فراری-پاگانی و مازراتی هم تقریبا به همین ترتیب تو کلاس خودشون برترند.
    اینم عرض کنم که اینها فقط نتیجه ی مطالعات بندست و جایی این رده بندی رو موسخ ننوشته و بنده هم هیچ تعصبی نسبت به هیچ برندی ندارم و تنها خودرویی که بهش علاقه دارم bmw i8 هست.
    ممنون از عزیزان علاقه مند که وقت گذاشتن.

    1. ALIREZA

      برو بابا ….. خودتو مسخره کردی یا مارو..؟

  3. پیوند

    آقای گرانمایه عزیز لااقل دوتا ماشین در رده هم عکسش رو میذاشتی مثل بنز اس با بی ام و سری هفت_نه با سری پنج_ با عکس سری پنج که الان گذاشتی باید بنز کلاس ای میذاشتی قربونت برم_ باید لول و تراز رعایت بشه آخه_ این مقایسه عدالت درونش نیست البته ببخشید هااااا موفق باشید

  4. پیوند

    راستی اینم بگم شما لکسوس با کیت اف رو سوارشید دیگه کیت ای ام جی و براباس رو یادتون میره چ برسه ب کیت ام پاور

  5. پیوند

    به نظر شخصی من بنز ماشین پیرمردهاست و هزینه نگهداریش نسبت به بی ام و بیشتره که این خودش در صنعت رقابت امروزی یک نقطه ضعفه و بی ام و اسپرت و یاحالتره و قیمتش منطقی تره و از نظر کیفیت هیچی از بنز کم نداره_ ولی من خودم ازبین این دو فقط وفقط لکسوس رو ترجیح میدم چون هم اسپرت تره هم موتورهاش پرفورمنس تره و هم جزو برندهای لاکچری به حساب میاد قیمتش هم منطقی تره و از نظر آپشن و کیفیت و طراحی داخلی و خارجی و متریال بکار رفته هیچ چیزی هیچ چیزی کمتر از بنز و بی ام و نداره در ضمن هزینه نگهداریش هم پایینتره و بهنسبت اون دوتا کمتر پول برند بودنش رو میگیره در ضمن از همه مهم تر تکنولوژیه ژاپن(تویوتا) و سفارش آمریکاست__ولی در کل نظر من اول لکسوس و دوم بی ام و و سوم بنز اونم فقط اس کلاس فرست کلاس ادیشن وان مدل دوهزاروپونزده_ولی اول لکسوس (روح سامورایی)

  6. رضا

    بنز حس لوگویی و مارک رو همچنان داره و خاصه و از هر لحاظ میشه گفت از BMW یه کم بالاتره.

  7. امیر اسدی

    فغت سایپا ۱۱۱!
    ولی بی شوخی،
    ماشین باید اندازه ی خونه باشه! یا جیپ، یا فورد اف ۱۵۰، یا ram.

  8. حسام

    به جان خودم دیجی کالا این نظرسنجی رو راه انداخته میخواد نمایندگی یکی از این شرکتا رو بگیره میخواد ببینه مردم کدومو میخرن. من هر دو رو دوست دارم اما اگه بی ام دابلیو رو بزنین پیشنهاد ویژه حتما میخرم =))))))))))))))

  9. مسعود نودوشنی

    با توجه به دریای امکانات این دو هم وطن که هر دو را در این صنعت به غولی بزرگ و سر سخت تبدیل کرده نظر من اینکه برای انتخاب همچنان همه چیز واضح هست.
    در مورد کابین این دو، طراحی لوکس و کلاسیک بنز با اون ساعت داخل ماشین! وای منا همیشه یاد پولدارهای پا به سن گذاشته میندازه یا شاید هم جوان های که قصد فخر فروشی در خیابان های ایران را دارند.من یک جوانم و همیشه ظاهر اسپرت و چشم نواز را میپسنیدم، بنظر م زیبا شناسی نیاز به تخصص ندارد پس چیزی زیباست که اکثریت به آن بگویند زیبا، نه اینکه موزه داران و افرادی که عشق کلاسیک دارند بخواهند با هزار دلیل بگویند بنز زیباست. بی ام و یا(بی ام دبلیو) زیباتر و چشم نواز تره، من از کودکی که هیچی از خودرو نمیدانستم با نگاه کردن به تصاویر این دو خودرو همچنان زیبای BMW را تحسین میکردم و یادم نمیرفت هر عکسی از BENZ میدیدم فکر میکردم این همون قبلی هست!
    خودروی سواری باید نشان سرعت و قدرت باشد این حس را فقط BMW با ظاهر اسپرت به من میدهد، برعکس Benz که همیشه در جاده یه ماشینه که با ان ظاهر باد کرده انگار چیزی زیادی از سرعت نمیداند.
    داخل کابین Benz جا دار تره و طراحی کلاسیک، این مزیتی هست برای دوستدران این امر از طرفی درسته داخلBMW به آزادی رقیب هموطن قدیمی نیست اما هیچ آزاری هم در کار نیست برعکس همه چیز راحت و پر هیجانه مثل بیرون خودرو داخل آن هم حس اسپرت و سرعت و تکنولوژی را به ادم میدهد.
    وقتی اسم شتاب میاد شما هم یاد BMW می افتید یا فقط من اینطورم؟ درسته اینهای که از ظاهر BMW گفتم فقط در ظاهر خاتمه نمیابد، در اکثر مدلها و میدان ها این BMW بوده که در رقابت درگ Benz را شکست داده.
    من از نگاه جوان خود همیشه BMW را پیروز میبینم اما منکر امتیازان Benz هم نمیشم، درسته بنز هم عالی و کم نقصه مثل خود بی ام و اما من میگم ماشین سواری یعنی وقتی شروع به رانندگی میکنی راحت گاز بدی و هیجان زده بشوی و باز هم گاز بدی و هرچه بیشتر پدال گاز را فشار میدی خودرو و راننده بیشتر از این کار لذت ببرند نه اینکه وقتی میشینی تو ماشین همیشه ماشین تو را با اون طراحی کلاسیک دعوت به آرامش بکنه و بگه با یک رانندگی آرام به مناظر اطراف نگاه کن.
    شاید خیلی ها این چیزهای که من بهش اشاره کردم را نقطه قوت نبینند و ضعف بدانند پس سلیقه انها بر عکس من همان Benz هست.
    به هر حال خوشبحال رانندگان این دو خودرو، من فقط یک جوان ۲۳ ساله هستم که تجربه و خاطرات زیادی با این دو ندارم و با آخرین مدل خودروی وطنی از نظر عدم امنیت و کیفیت حرف اول ر ا میزنند (پراید-و) جانم را کف دستم گذاشتم و خدا را شکر مجبور شدم همان را هم به یک جوان دیگر بفروشم و از متروی تازه تاسیس شهرمان استفاده کنم.(جا داره و پر سرعت و امن)

  10. ملودي

    بی ام دبلیو در مقابل بنز حرفی برا گفتن نداره

  11. بهزاد

    اینم مثل دو تا مطلب قبلی سلیقیه و به نوع نگاه کاربر و البته پولی که داره بستگی داره. اما من بی ام دابلیو رو ترجیح میدم

  12. علی

    چرا مارو حرص میدید با این مقاله ها
    این نظر سنجی واسه المان خوبه
    اینجا پراید بهتر است یا پژو

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما