شما بگویید؛ اندروید یا iOS؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اندروید در برابر iOS

اندروید بهتر است یا iOS؟ نزدیک به ۸ سال است که طرفداران دو آتشه‌ی گجت‌های دیجیتالی سعی می‌کنند به این سوال پاسخ بدهند. ما هم اینجاییم تا با کمک شما به قانع‌کننده‌ترین دلایل برسیم.

‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

طرفداران سرسخت اندروید و iOS گاه با دلایل منطقی و گاه غیر‌منطقی می‌خواهند شما را قانع کنند تا یک گوشی اندرویدی بخرید یا مستقیم سراغ آیفون بروید. برخی از این دلایل با گذشت زمان بی‌معنی می‌شوند: به‌طور مثال دیگر نمی‌توان به گوشی‌های اندرویدی به‌خاطر نداشتن حسگر اثر انگشت ایراد گرفت. روزبه‌روز‌ دستگاه‌های اندرویدی بیشتری به این حسگر مجهز می‌شوند. از طرف دیگر، اگر تا دو سال پیش می‌گفتیم آیفون به خاطر نمایشگر کوچکش از قافله عقب‌مانده، دیگر باید حرف خود را پس بگیریم؛ حالا با آیفون‌های ۴/۷ و ۵/۵ اینچی می‌توانیم از قابلیت‌های iOS بیشترین بهره را ببریم.

در کنار اندروید و iOS، ویندوز هم با تمام پتانسیل‌هایش حضور دارد. ما در مطالب بعدی به این اکوسیستم پویا و درحال احیا در دستگاه‌های موبایل خواهیم پرداخت؛ اما این‌جا به‌طور کامل می‌خواهیم روی اندروید و iOS‌ تمرکز کنیم.

بیایید خیلی ساده به جهان‌بینی این دو سیستم عامل نگاهی داشته باشیم: iOS در انحصار اپل است. اگر iOS‌ را دوست ندارید، کلا باید قید آیفون را زده و گوشی دیگری بخرید. در این سیستم عامل همه‌چیز به همان شکلی است که اپل می‌پسندد. اپل بررسی می‌کند که شما چه می‌خواهید و چه‌چیز به‌صلاح شماست؛ سپس آن را در قالب یک پکیج آماده پیش روی شما قرار می‌دهد. اما داستان اندروید کمی فرق دارد. گوگل پس از خرید «شرکت اندروید» در سال ۲۰۰۵، به‌تدریج اکوسیستم موبایل خود را روی این سیستم عامل بنا کرد. به‌جز دستگاه‌های نکسوس، اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با تغییرات ظاهری چشم‌گیری روانه‌ی بازار می‌شوند؛ در اندروید، دست کاربر کاملا باز است و به‌راحتی می‌تواند از اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌اش به‌جای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم استفاده کند. حتی کاربر می‌تواند به‌وسیله‌ی اپلیکیشن‌های لانچر، رابط کاربری دستگاه را به‌سلیقه‌ی خودش تغییر دهد. در یک کلام، اندروید «قابلیت شخصی‌سازی» بیشتری دارد. یک نکته‌ی مهم دیگر هم وجود دارد: شما تقریبا بدون دردسر می‌توانید از اکثر اپلیکیشن‌های گوگل روی اکوسیستم iOS‌ استفاده کنید. گوگل در این مورد بذل‌و‌بخشش زیادی دارد! اما در سوی دیگر ماجرا، اپل علاقه‌ای ندارد کاربران دستگاه‌های اندرویدی از اپلیکیشن‌های اختصاصی‌اش استفاده کنند. شاید شوخی به‌نظر برسد، اما با جستجو در گوگل پلی، تنها یک اپلیکیشن اپل را پیدا می‌کنید؛ آن‌هم Move to iOS است و به‌درد کاربرانی می‌خورد که می‌خواهند از اندروید به iOS‌ مهاجرت کنند.

کاربران در اقصی نقاط دنیا دلایل مشترکی برای دفاع از این سیستم‌های عامل دارند. با در نظر گرفتن کاربران ایرانی می‌توان یک جمع‌بندی ساده انجام داد:

مزیت‌های اندروید و iOS

در کنار این مزیت‌ها، هر کدام از این سیستم‌های عامل مشکلات خود را هم دارند؛ به‌طور مثال، تنوع زیاد در سخت‌افزار، آن‌هم بعضا با کیفیت پایین، یک معضل بزرگ در دستگاه‌های اندرویدی است. بی‌کیفیت بودن برخی از گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی به‌طور مستقیم با ایجاد یک تجربه‌ی نامطلوب در کاربران در ارتباط است. برخی از کاربران هم از محدودیت‌های محصولات اپل می‌نالند. اتکای بیش‌ازحد به برنامه‌ی «آی‌تیونز» برای مدیریت فایل‌ها و برنامه‌ها ازجمله‌ مواردی است که خیلی از کاربران را به سمت محیط باز اندروید می‌کشاند.

جدا از این موارد، بیایید یک بار دیگر نقاط ضعف و قوت این دو اکوسیستم را مرور کنیم و نظرات همدیگر را به چالش بکشیم تا به پاسخ‌های درست‌تری برسیم؛ پاسخ‌هایی که از تجربه‌ی کاربری ما ایرانی‌ها ریشه گرفته. شما این فرصت را دارید که با دلایل منطقی‌تان با یکدیگر مخالفت کنید و تجربه‌های خود را با همدیگر به‌اشتراک بگذارید.

‌‌‌ ‌‌

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۴۳۶ دیدگاه
  1. سامان

    آقا اصلا شما راست میگین همه شرکت های بزرگ و قدیمی نمیفهمن و نادان هستن که روی اندروید سرمایه گذاشتن و فقط اپل میفهمه ……..

    اره باشه ۲بار………….والا

    1. هادی

      آقاش رو نمی دونم با کی بودید دوست عزیز ولی
      کدوم شرکتی هست که داره سیستم عامل تولید می کنه سونی عرزه اش رو داره یا ال جی یا اون اچ تی سی ؟ کدوم
      سامسونگ که سیستم عامل بادا رو آورد و نتونستم پشتیبانی کنه ؟ یا سامسونگی که سیستم عامل اندروید رو کاستوم کرده و شده تایزن ( یعنی مقداری از مشکلاتش رو برطرف کرده که با گوش یهای خودش مچ باشه )
      چرا سامسونگ تایزن رو نمی ده به سونی که گوشی بزنه ؟
      سیستم عامل ios هم انحصاری شرکت اپل هست و نمی خواد به کسی بده شاید یه روزی دلش خواست و داد و این به خود شرکتش بستگی داره اما سرمایه گزاری شرکت های بزرگ روی یه سیستم عامل open source به هدف بزرگشون بر نمی گرده برعکس به ناتوانی رقابت در دنیای تکنولوژی بر می گرده که مجور شدن برن سمتش که از قافله پیشرفت عقب نمونن.
      نوکیا که خودش روزی پیشتاز سیستم عامل ها بود نتونست توی رقابت باقی بمونه و مجبور به عقب نشینی شد و حتی بعد از خرید توسط مایکرووسافت کاملا دیگه گوش ویندوزی تولید می کنه و ۲ تا گوشی هم مجبور شد اندرویدی تولید کنه که از قافله عقب نمونه ولی بازم نتونیست دووم بیاره .
      الان شما بگو به ما چرا خیلی وقته دیگه شرکتی گوشی ویندوزی عرضه نمی کنه و همه رفتن سمت اندروید )
      یا چرا بازار و یا شرکتهای دیگه نمیرن سمت بلک بری ؟ یا چرا بلک بری به پر فروشی اپل نیست که سیستم انحصاری داره اون هم
      این از کم بودن مطالعه شما و بررسی ها کم شما از بازار هست دوست عزیز
      موفق باشید

      1. امیر

        همه حرفها یه طرف! تایزن هیچ ربطی به اندروید نداره!
        اون رابط کاربر اختصاصی سامسونگ برای اندروید اسمش تاچ ویز است که اون هم به تایزن هیچ ربطی نداره.

        این از کم بودن مطالعه شما و بررسی ها کم شما از بازار هست دوست عزیز

      2. امیر

        در ضمن تایزن هم برای سامسونگ نیست و یه سیستم عامل open source است که مهمترین متولیانش سامسونگ و اینتل هستند، و شرکتهای دیگر مثل سونی هم اگه دوست داشته باشن میتونن درگیرش بشن.

        ولی نمیشه انکار کرد در حال حاضر اندروید به بلوغ رسیده (و بیش از ۸۰ درصد بازار رو داره) و شرایطی داره که یک سیستم عامل جدید برای تلفنهای هوشمند به سختی بتونه باهاش رقابت کنه! پس شرکتهای دیگه مثل سونی و … ریسک نمیکنن و الا کسی جلوشون رو نگرفته که از Tizen و یا Ubuntu Touch و یا FirefoxOS (که همه Open Source و مختص گوشیهای هوشمند هستند) استفاده نکنن.

  2. هادی

    با سلام به همه بحث خیلی خوبی هستش
    چند مورد هست که از تمام حرف های دوستان متوجه شدم که می خواتم بگم خدمتتون
    ۱- اولین چیزی که ما هیچوقت یاد نمی گیرم نقد سیستم عامل ها هست ما اول دعوا می کنیم که اون چیزی که ما داریم از مال همه بهتره و ۱۰۰% تلاش می کنیم که اثباتش کنیم و برای همه همون چیز رو که خودمون داریم بخریم یا اون رو بیارم توی تیم خودمون

    ۲- بحث راجع به بهتر بودن سیستم عامل ها رو باید بزاریم خود شرکت های تولیید کننده OS ها با هم انجام بدن نه ما اونا بهتر می تونن امکاناتشون رو به رخ همدیگه بکشن

    ۳- یک شرکت تولید کننده گوشی اندرویدی دلیل به کل اندروید ها نیست سامسونگ و ال جی و سونی گوشی تولیدد می کنند و اندروید رو کاستوم می کنند نه اینکه اندروید تولید می کنند .

    ۴- نداشتن سطح دانش کلی برای کار کردن با سیستم عامل ها چه اندروید و چه IOS ربطی به شرکت نداره ه مصرف کنننده داره ( حالا اینکه کی می فهمه چی داره و کی می فهمه چی نداره و توی ایران که فقر فرهنگی و بی سوادی بی داد می کنه به خود سیستم عاملها و تولید کننده ها ربطی نداره )

    ۵- همیشه همه چیز محدودیت نیست تعریف شما از محدودیت امکان داره برای کسه دیگه ای تعریف از مزیت باشه و این دید ککه این کار محدودیت هست یا نه کاملا غلط هست .

    حالا می خوام یه مقدار از محدودیت هایی که ما به اشتباه ا ونها رو محدودیت می دونیم بگم .
    وابسه بودن برای دانلود آهنگ و ویدئو از آی تیونز = برای مردمی که نمی ونن کپی رایت چیست و حق اثر چیست و هزینه نمی کنند برای موسیقی بله میشه محدودیت اما برای مردمی که فرهنگش رو دارند میشود مزیت ( یکی از فامیلهای دور ما که بپه هاش متولد امریکا هستند به ایران اومده بودند و تقریبا هم سن من بود پسرشون و من مام موسیقی های خارجی از بند ها و شخصیت های معروف رو داشتم و هر چقدر اصرار کردم که بریزم براش روی گوشیش اون می گفت و نه و من ممیرم و حتما اون آهنگ رو می خرم و قبول نمی کرد ( من بها این می گم جا افتادن فرهنگ )
    بعد این مشکل مشکل حادی نیست کاربران ios می تونند به راحتی با برنامه itools و نظیر این برنامه ها اگر لازم داشته باشند گوشی خودشون رو مدیریت کنند و آهنگ فیلم و عکس و هرچی می خواهند بریزند .

    نداشتن سواد ساختن اپل آی دی به سیستم عامل بر نمی گرده به مردم بر می گرده .

    حالا می خوام یه بحث بهتر بکنم ( من از همه سیستم عامل ها رو ی تمام پلتفرم ها استفاده کردم )
    می خوام بگم خرید و استفاده از سیستم عامل به نیاز هر کسی بر می گرده . الان من برای پدرم یه گوشی اندرویدی بخرم و بگم می تونی باهاش هر کاری بکنی آ[رش پدر من عکس می گیره تلفن می زنه پیام میده تلگرام می ره و در نهایت از ضبط صوت گوشی استفاده می کنه و هیپ شخصی سازی دیگه ایی انجام نمی ده . حالا من چه گوشی ۱۰۰ میلیونی براش تهیه کنم چه ۲۰۰ تومنی . ۶۰ تا ۸۰ درصد کاربران موبایل کارشون همین هست و ۸۰ درصد کسایی که می دونند از گوشی چه استفاده های میشه کار استفاده روزمرشون محدود به همین کارهای ساده است.
    ولی همون پدر منو همه کند شندن هنگ و بسته شدن برنامه وسط کار و یا مشکلات دیگه رو که متوجه میشند.

    خوب متن داره طولانی میشه
    حالا بریم سر بحث راجع به پلتفرم ها
    شما توی اندروید هزاران امکانات دارید که به خاطر سورس باز و سیستم عامل با کاستومایزشین بالایی که داره هست اما شما برای راحت اجرا شدن سیستم عامل اندروید به یک گوشی با سخت افزار سی پی یوی ۴ هسته قوی یا دو هسته خیلی قوی و ۲ گیگ رم و ۱۶ گیگ حافظه احتیاج دارید تا گوشی روون کار کنه و به کمترین مشکلات برخودر کنید و با کمترین هزینه که به مشکلات پر شدن فضای داخلی گوشی برای نصب نرم افزار ( حافظی جانبی ملاک صحبت ما برای نصب برنامه نیست چوندر هر صورت حافظ های جانی برای عکس فیلم و آهنگ مناسب هستند نه برنامه ها با این حقیقت باید روبرو بشیم ) و یا پر شدن رم و کند شدن کار کردن برنامه و سرعت در اجرای اونها
    ارزون ترین گوشی که میه تهیه کرد برای این کارها توی اندروید honor 3c یا honor 4c هست و رور سات باشیم از این پایین اتفاده باید برسه به ۱۱۰۰ تا گوشی مشکلی نداشته باشه و سیستم عامل بهونه هست. این واقعیت رو نمیشه انکار کرد که اثباتش زمان رو بیهوده حروم میکنه

    اما توی سیستم عامل ios به خاطر یک پارچگی گوشی آیفون ۴ با کمترین سخت افزار هنوز کاملا روون هست و داره بازی ها و برننه ها رو به راحتی اجرا می کنه ( من خودم هم آیفون ۴ دارم هم ۶ همین الان که دارم صحبت می کنم ) اما از امکانات آی فون بعد از کار کردن باهاش نمی تونیم بگذریم چون خیلی امکاناتش برای من مزیت بود با اینکهب برای خیلی ها محدودیت

    اما یه پلتفرم که در حقش ظلم شده ویندوز فون هست. شما با یه گوشی ویندوز فونی پردازنده ۲ هسته ای معمولی مثل SD200 و یه رم ۵۱۲ و گرافیکم معمولی adreno 302 می تونید یه گوشی کاملا روون خوب قوی با اجرای قوی نرم افزارها ی حتی بازی های با گرافیک بالا و قیمت فوق العاده پایین داشته باشید مثل lumia 630 یا lumia 535 که با اپایین ترین سخت افزار دارند عالی کار می کنند .

    در هر صورت انتخاب سیستم عامل شخصی هستش اما هر کدوم باید پیش نیاز هایی داشته باشند اپل خوبه اما قیمت بالایی داره نصبت به امکاناتی که می ده اما باز هم از نظر خریداری که نیاز های رو پاسخ گو باشه ممکن هست براش منطقی باشه و اینکه هرچی گرون تر بهتر خیلی غلط هست

    ویندوز فون پلتفرم عالی هست که من خودم تا چند روز آینده یه گوشی از اون رو به گوشی ها اضافه می کنم که واقعا عالی هست با قیمت فوق العاده خوب امکانتی شبیه به ios و قدتی خوب و با قابلیت پشتیبانی زیاد از طرف تویلد کنندهع سیستم عامل

    اندروید سیستم عامل خوب و قوی هست و تا زمانی که مشلاتی که دارد رو برطرف نکند جایگاهش بالا نمیاد فروش زیاد اندروید دلیل بر خوب وبدن نیست برای اینه که یه عالمه گوشی در هر بازه قیمتی براش وجود داره و گرنه ما غربال گری درستی انجام بدیم صدر فرو دست کمپانی اپل و بعد ویندوز و بعد اندروید هست از نظر رضایت و هزینه و انتخاب مناسب و پشتیابنی
    در نظر بگیریم عمر گوشی های پرچمدار اندروید نهایت ۲ تا ۳ سال هست
    و چیزهای که ما ازشون توی اندروید یا می کنیم و بههشون می گیرم فایل منیجر یا وصل کنم به کامپیوتر آهنگ بریزم یا بازار بریزم و استفاه از زبان فارسی برای همه مهم نیست و فقط نیاز کاربران مبتدی پلتفرم ها رو بر آورده میکنه و مردم در تمام دنیا نشون دادن نبودش براشن مشکلی پیش نمیاده

    و باید متذکر بشم که کسی که توی جامعه توسعه یافته با سرعت اینترنت ورای تصور ما و خیلی راحت داره کار می کنه و فضای کلود رو به خوبی می شناسه خلی از محدودیت های گوشی ها براش برداشته میشه و شرکت های های تک نمیان به خاطر کشورهای جهان سوم و دور از امکانات از تکنولوژی روز فاصله بگیرند .

    با تشکر از که تا اینجا من رو همراهی کردید ( منتظر نظرات تند و بی منطق شما دوستان عزیز هستم )

    1. حامد

      ممنون !

  3. PIA

    کیفیت ساخت و هماهنگی قطعات در گوشیهای اپل یه برتری انکار ناپذیره. همه چیز فکرشده است. مشکل استفاده از گوشیهای آیفون در سختی انجام کارهای ساده است که بخاطر قوانین سازنده باعث دردسر میشه و حتمن مقداری سواد/تجربه به همراه صبر نیاز داره: مثلاً انتقال فایلها به/از گوشی، اضافه کردن زنگ گوشی و… => سخت گیری بیش از حد
    گوشیهای اندرویدی راحتی استفاده را به همراه آوردن ولی مشکلات خاص خودشون را دارن، خاطره ی هنگ کردنهای فراوان و کندی گوشیهای اندرویدی به این زودیهای از ذهن ما پاک نمیشه (البته نسل جدید این گوشیها خیلی قوی تر و بهتر شده اند). بنظرم اندروید به معنای واقعی کلمه ول هستش! => سخت گیری کم
    چه در ایران و چه در جاهای دیگر، برتری با اندروید هست(تا چند سالی به همین ترتیب خواهدبود). درصد کمتری از افرادجامعه که توان مالی بالاتری دارند و یا عاشق محصولات اپل هستند و یا عاشق مانور دادن هستند(!) نیز آیفون میخرند.

    نظر من اما “هیچکدام” است!… سیستم عاملی که من را راضی نگه داشته “ویندوزفون” است. ترکیبی از مزایای هر دو سیستم عامل قبلی. نه اونقدر سخت گیر و نه آنقدر باز. سیستم عاملی سبک و قوی.

  4. امیر

    به نظر من آندروید بهتره.محدودیت هایی که تو سیستم عامل ios وجود داره تو اندروید وجود نداره.شاید بگید که گوشی های آیفون روون تر و قوی تر هستند ولی در حال حاظر پرچمدارانی مثل G4 و NOTE 5 وV10 نه تنها چیزی کم ندارند بلکه قوی تر و بهتر هم هستند.اپل بعد از چند سال در سیستم عامل خودش قابلیت هایی اضافه کرده که خیلی وقت هست که در اندروید وجود دارد.مثلا دکمه ی shift که قبلا در ایفون های قبلی وجود داشت،برای بزرگ نوشتن حروف انگلیسی،برای هر حرف باید یک بار shift رو کلیک کرده و حروف رو می نوشتید که این قابلیت ساده پس از این همه سال تازه اضافه شده یا نداشتن یک فایل منیجر و یا گالری عکسی که همه چیز در اون به هم ریخته است یا نداشتن دکمه ی بازگشت که شما مجبورید با فشردن دکمه home به صفحه اصلی برگردید یا نداشتن بلوتوث(گرچه تنها اپل به اپل این قابلیت وجود دارد و کمی قدیمی شده است) و برای استفاده از برنامه هایی مثل زاپیا شما باید به یک مودم وای فای متصل باشید و مودم هم هرجایی در دسترس نیست.به عنوان مثال شما با گوشی خودتون یک عکس میگیرید و میخواهید اون رو به باقی دوستاتون ارسال کنید.برای ارسال باید از برنامه هایی مثل واتس اپ و تلگرام استفاده کنید که از کیفیت عکس کم میکنند و این چیز خوبی نیست.در زمینه ی آپدیت اپل بهتر کار کرده است و حرفی باقی نمی ماند ولی پرچمداران اندرویدی هم حداقل تا دو نسل از نسخه های بعدی اندروید رو دریافت خواهند کرد.

  5. سعید

    ویندوزفون از هر لحاظی از جفتشون بهتره

  6. mohsen

    یک کلام سیستم عامل اندروید سنگین است و حجم زیادی از رم رو اشغال میکنه
    من خودم g3 دارم اینو گفتم ک کسی نگه تعصبی نظر میده
    سیستم عامل خوب ویندوز و اگه بتونه تنوع نرم افزاریش رو به اندروید و ios برسونه بی رقیبه و مطمئنن بازار رو به دست میاره
    موفق باشید

  7. hamid

    دوستان بنده حدود سه ساله با آیپد اپل کار میکنم و حدود یک ساله با یه گوشی هوشمند میان رده از برند سامسونگ کار میکنم و خواستم نظرمو بگم.
    اپل از لحاظ ایده پردازی و خلق تکنولوژی تو جهان اوله و سامسونگ تقلیدی از اپله.چند نمونه مثال میزنم.
    ۱:اولین ایده گوشی با صفحه لمسی از اپل بوده.
    ۲:اولین استفاده از فلز به جای پلاستیک از اپل بوده.
    ۳.و جدیدترین اون لمس سه بعدی هست که هنوز سامسونگ همچین گوشی نزده و میخواد تو S7 بزنه.
    دوستان توجه کنند که اپل با مدل های کمی که تا کنون تولید کرده فروش در حد سامسونگ داشته و این یعنی اگر اپل گوشی میان رده و یا رده پایین تولید کنه(که با سیاست کاری اپل اصلا امکان نداره)سامسونگ باید تعطیل کنه.

    1. امیر

      اولین صفحه لمسی مال اپل بوده؟؟؟اون موقع که سونی اریکسون سری p رو وراد بازار کرد با صفحه لمسی و قلم اپل هنوز موبایل تولید نکرده بود

    2. حامد

      کاملا کپی نکردن تو ایپد پرو مشخصه !!! کافی بود بگه اینم سرفیس ما 😀

      1. شاهين

        سرفیس از همون اولش تلاش مایکروسافت برای کپی کردن آیپد بوده .

      2. حامد

        پس چی شد اپل باز پرو زده از رو سرفیس
        یکم منطقی باش و قبول کن کپی کرده

      3. حسن کریمی .اپل.دیجی کالا و مک

        من با نظر اقا شاهین به شدت موافقم
        این شرکتها که تو چین و کره و تایوان و هنگ گنک و….
        کارشون کپی از اپله
        ۱۸ شهریور ایفون معرفی میشه
        ۲۰ شهریور سامسونگ و سونی و اچ تی سی و……فتو کپی همونو با همون امکانات میدن بیرون
        فقط لوگوی اپل رو کپی نمیکنن که اینم جای شکرش باقیه

  8. Sahab

    سلام خدمت دوستان گلم میخواستم اگه اجازه بدن منم یه نظری بذارم من خودم تعمیر کار موبایل (هم سخت افزار هم نرم افزار) هستم دوستان اول از همه بگم که من هیچ تعصبی روی هیچ پلت فرمی ندارم و اینکه هیچوقت نمیشه سیستم عاملا رو با هم مقایسه کرد اول از اندروید شروع میکنم که اکثر دولوپرا یه دونه از دیوایسای اندرویدو دارن و از باگ های نرم افزاریشون در سرعت (البته گوشی های رعده متوسط و پایین )و آپدیت های کم برای دیوایسشون نا راضی نیستند چون کارشون با گوشی چیز دیگست و اصلا اندروید برای یه کاربر معمولی خوب نیست به نظر من و فقط به درد کسایی میخوره که استفاده سنگین از گوشی دارن و میخوان آخر و عاقبت گوشی رو بکشن بیرون ولی ای او اس به درد این کارا نمیخوره و فقط به درد استفاده ساده از گوشی و بازی کردنو این کارا میخوره و به هیچ وجه به درد کسایی که دولوپر یا برنامه نویس هستن نمیخوره و هر کس بر اساس استفاده ای که از گوشی داره باید گوشی بهره و اصلا نباید به این فک کنه که کلا کدوم سیستم عامل به دردش میخوره البته سرعت و بهینه سازی و یک پارچگی آی او اسو نمیشه به راحتی ازش گذشت ولی برای کاربرانی که میخوان بالای ۲ ملیون پول بدن میتونن با خیال راحت گوشی اندروید تهیه کنن و اصلا نگران سرعت نباشن چون به هیچ وجه ازش هنگی نمیبینن ولی اگه کسی نگرانه آپدیت بودن گوشیشه ۳ راه داره یا ایفون بگیره یا سری نگسوز گوگل یا هر برندی بگیره و کاستوم رام بزنه در کل باید دوباره تاکید کنم که استفاده هر کس از گوشی متفاوته و نمیشه سیستم عاملا رو به صورت کلی با هم مقایسه کرد با تشکر از اینکه وقت گذاشتینو این مطلبو خوندین البطه باید بگم که خودم چون برنامه نویسم گوسی اندروید (نوت ۴)دارم و تا حالا که آپدیتم ?

  9. حامد

    فقط ویندوزفن ۱۰ یا پرچمدازی که معرفی کرد عملا گوشی یه لپتاپ دستتون !!!

  10. حمید

    پس ویندوز فون چی؟
    عجبا!

  11. حمید رضا

    خوب اول از همه ممنون که نظرم رو گذاشتید.دوما نظرم یکم طولانیه ولی خالی از لطف نیست.
    من بر خلاف همه کسایی که نظر دادن از هر سه سیستم عامل اندروید،آی او اس و ویندوزفون استفاده کردم!!!. بنابراین بدون جانبداری نظر میدم.دلم از آی او اس به عنوان یک کاربر ایرانی خیلی پره.علتش ر و هم در مجموع در انتقادات بقیه میتونید ببینید و تکرار نمیکنم.قسم میخورم که تمام کاربرای محترم آی اواس حتی اگر به ظاهر جانبداری میکنن ولی تو دلشون ارزو میکنن کاش موبایلی با آرم سیب گاز زده و سیستم عامل اندروید وجود داشت! باید برای خودم متاسف باشم که ۷۰ درصد پولی که برای خرید آیفون ۶ دادم سود شد برای اپل.به همین راحتی.دوستانی که میگن ای او اس بهینس که با دو گیگ رم به اندازه ۴ گیگ اندروید بازدهی میده مثل من دارن خودشون رو گول میزنن.این به هیچ وجه برای من و شما که خریدار هستیم ارزش نداره.چون اپل پول ۴ گیگ رم نوت۵ را از منو شما گرفته تا ۲ گیگ بر روی گوشیامون قرار بده.پول ۱۶ مگاپیکسل دوربین نوت ۵ روهم ازمون گرفته تا هشت مگاپیکسل بدون لرزشگیر اپتیکال رو گوشیامون بزاره.پول صفحه نمایش ۵.۵ اینچی qhd سوپرامولد رو ازمون گرفته ولی رو گوشیامون فول اچ دی هم نصب نکرده تازه با صفحه ای که به طور محسوسی کوچیکتره.به بهانه تامین امنیت سرتاپای سیستم عامل رو پر از محدودیت کردن تا برای بقا مجبور به استفاده از انحصارات خودشون باشیم.حافظه ۳۲ گیگ رو هم دیگه نساختن تا مجبور بشیم ۶۴ گیگ گرونتر رو بخریم. به ما میگن همینا براتون کافیه ولی گویا پولی که ما میدیم براشون کافی نیست.نشون به اون نشون که طبق اخبار رسمی از جمله همین اخبار دیجی کالا ۹۰ درصد سود عملیاتی کل بازار موبایل دنیا به حساب اپل سرازیر میشه.در حالی که سهم اپل از تعداد کل بازار زیر ۴۰ درصده.چون هممون باهوشیم میفهمیم که یعنی با تمام احترام و ذوق اپل در حال سرکیسه کردن من و شماست.شما دوستان رو نمیدونم ولی من دیگه سراغ اپل نمیرم چون دوست ندارم کسی سرم رو کلاه بذاره.و در نهایت باید بگم که از نظر من سیستم عامل یک پارچه جدید مایکروسافت آینده دار ترین سیستم عامل خواهد بود . ببخشید طولانی شد.

  12. mohammad

    کلاسش به کل اندرویدی ها می ارزه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما