شما بگویید؛ اندروید یا iOS؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اندروید در برابر iOS

اندروید بهتر است یا iOS؟ نزدیک به ۸ سال است که طرفداران دو آتشه‌ی گجت‌های دیجیتالی سعی می‌کنند به این سوال پاسخ بدهند. ما هم اینجاییم تا با کمک شما به قانع‌کننده‌ترین دلایل برسیم.

‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

طرفداران سرسخت اندروید و iOS گاه با دلایل منطقی و گاه غیر‌منطقی می‌خواهند شما را قانع کنند تا یک گوشی اندرویدی بخرید یا مستقیم سراغ آیفون بروید. برخی از این دلایل با گذشت زمان بی‌معنی می‌شوند: به‌طور مثال دیگر نمی‌توان به گوشی‌های اندرویدی به‌خاطر نداشتن حسگر اثر انگشت ایراد گرفت. روزبه‌روز‌ دستگاه‌های اندرویدی بیشتری به این حسگر مجهز می‌شوند. از طرف دیگر، اگر تا دو سال پیش می‌گفتیم آیفون به خاطر نمایشگر کوچکش از قافله عقب‌مانده، دیگر باید حرف خود را پس بگیریم؛ حالا با آیفون‌های ۴/۷ و ۵/۵ اینچی می‌توانیم از قابلیت‌های iOS بیشترین بهره را ببریم.

در کنار اندروید و iOS، ویندوز هم با تمام پتانسیل‌هایش حضور دارد. ما در مطالب بعدی به این اکوسیستم پویا و درحال احیا در دستگاه‌های موبایل خواهیم پرداخت؛ اما این‌جا به‌طور کامل می‌خواهیم روی اندروید و iOS‌ تمرکز کنیم.

بیایید خیلی ساده به جهان‌بینی این دو سیستم عامل نگاهی داشته باشیم: iOS در انحصار اپل است. اگر iOS‌ را دوست ندارید، کلا باید قید آیفون را زده و گوشی دیگری بخرید. در این سیستم عامل همه‌چیز به همان شکلی است که اپل می‌پسندد. اپل بررسی می‌کند که شما چه می‌خواهید و چه‌چیز به‌صلاح شماست؛ سپس آن را در قالب یک پکیج آماده پیش روی شما قرار می‌دهد. اما داستان اندروید کمی فرق دارد. گوگل پس از خرید «شرکت اندروید» در سال ۲۰۰۵، به‌تدریج اکوسیستم موبایل خود را روی این سیستم عامل بنا کرد. به‌جز دستگاه‌های نکسوس، اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی با تغییرات ظاهری چشم‌گیری روانه‌ی بازار می‌شوند؛ در اندروید، دست کاربر کاملا باز است و به‌راحتی می‌تواند از اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌اش به‌جای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم استفاده کند. حتی کاربر می‌تواند به‌وسیله‌ی اپلیکیشن‌های لانچر، رابط کاربری دستگاه را به‌سلیقه‌ی خودش تغییر دهد. در یک کلام، اندروید «قابلیت شخصی‌سازی» بیشتری دارد. یک نکته‌ی مهم دیگر هم وجود دارد: شما تقریبا بدون دردسر می‌توانید از اکثر اپلیکیشن‌های گوگل روی اکوسیستم iOS‌ استفاده کنید. گوگل در این مورد بذل‌و‌بخشش زیادی دارد! اما در سوی دیگر ماجرا، اپل علاقه‌ای ندارد کاربران دستگاه‌های اندرویدی از اپلیکیشن‌های اختصاصی‌اش استفاده کنند. شاید شوخی به‌نظر برسد، اما با جستجو در گوگل پلی، تنها یک اپلیکیشن اپل را پیدا می‌کنید؛ آن‌هم Move to iOS است و به‌درد کاربرانی می‌خورد که می‌خواهند از اندروید به iOS‌ مهاجرت کنند.

کاربران در اقصی نقاط دنیا دلایل مشترکی برای دفاع از این سیستم‌های عامل دارند. با در نظر گرفتن کاربران ایرانی می‌توان یک جمع‌بندی ساده انجام داد:

مزیت‌های اندروید و iOS

در کنار این مزیت‌ها، هر کدام از این سیستم‌های عامل مشکلات خود را هم دارند؛ به‌طور مثال، تنوع زیاد در سخت‌افزار، آن‌هم بعضا با کیفیت پایین، یک معضل بزرگ در دستگاه‌های اندرویدی است. بی‌کیفیت بودن برخی از گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی به‌طور مستقیم با ایجاد یک تجربه‌ی نامطلوب در کاربران در ارتباط است. برخی از کاربران هم از محدودیت‌های محصولات اپل می‌نالند. اتکای بیش‌ازحد به برنامه‌ی «آی‌تیونز» برای مدیریت فایل‌ها و برنامه‌ها ازجمله‌ مواردی است که خیلی از کاربران را به سمت محیط باز اندروید می‌کشاند.

جدا از این موارد، بیایید یک بار دیگر نقاط ضعف و قوت این دو اکوسیستم را مرور کنیم و نظرات همدیگر را به چالش بکشیم تا به پاسخ‌های درست‌تری برسیم؛ پاسخ‌هایی که از تجربه‌ی کاربری ما ایرانی‌ها ریشه گرفته. شما این فرصت را دارید که با دلایل منطقی‌تان با یکدیگر مخالفت کنید و تجربه‌های خود را با همدیگر به‌اشتراک بگذارید.

‌‌‌ ‌‌

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۴۳۶ دیدگاه
  1. وحید

    بنظر من باید گوشیهای هم قیمت را باهم مقایسه کرد یعنی نمیشه یه گوشی یک میلیونی را با آیفون ۶s تقریبا ۳میلیونی مقایسه کرد. آیفون ۶s را باید با z5 سونی و نوت ۵ سامسونگ یا اس ۶ مقایسه کرد. آیا اندروید تو سونی z5 یا نوت ۵ یا اس ۶ سامسونگ روون نیست؟ هنگ داره؟

  2. محمد رضا مصلی نژاد

    به نظر من اندروید بهتره چون تنوع انتخاب داری برای خرید محصولاتی که با استفاده از اندروید تو بازار هستند و همین طور در بازه های مختلف قیمتی و با کارایی های متفاوت مثلا با یک هزینه پایین می شه یه گوشی اندرویدی خیلی خوب خرید که تمام نیاز شما رو تامین کنه ولی اپل نه و یه چیز دیگه استفاده راحتر اندروید هست که خیلی راحت میشه به یک نفر که تا حالا گوشی دکمه ایی دست ا بوده تمام امکانتش رو یاد داد و گذاست تا از این همه امکانات لذت ببره مثل پدر و مادر خود من در کل اندروید رو برای راحت تر بودنش و کاربر پسند تر بودنش و متنوع تر بودنش بیشتر دوست دارم ولی اگه واقعا هم می خواد مقایسه ایی صورت بگیره باید مثلا ایفون ۶ رو با نوت ۵ یا جی ۴ یا اس ۶ مقایسه کرد که باز هم فکر کنم تو خیلی از موارد از طراحی گرفته تا همون کلاس و غیره اندروید بتونه منطقا پیشی بگیره

  3. جمال مینافام

    یه کلام. هرکی اندروید داره میگه اندروید بهتره. هرکی آیفون داره میگه ایفون بهتره.

    1. مسترس

      و هرکس آیفون و اندروید رو باهم داره میگه (آیفون) بهتره

  4. قاسم صادقیان

    من شخصا اگر فقط بین این دو مدل گیر کرده باشم میرم سراغ اندروید چون با اندروید راحت تر میتونم کارهای مورد نظرمو انجام بدم ولی مخالف مقایسه هستم
    بنظرم بهتره بگیم کدوم گوشی برای چه کسانی مناسب تر است
    چه باور کنید چه نه هر دو سیستم عامل در حد انتظار یک آدم حرفه ای نیستن ولی خب بهرحال هر کدوم یک مزیتی دارن
    اگر قرار باشه بگیم کدوم سیستم عامل عالیه خب من شخصا به عنوان یک کاربری که تا حدودی به قابلیت های این دستگاه ها آشنایی دارم میگم هیچ کدومش در اون حدی که من انتظار دارم نیستن
    چرا؟ خیلی ساده است من اون چیزهایی که انتظار دارم تو هیچ کدومش نمیبینم یا حداقل به اون شکلی که مورد نظرم هست
    خیلی چیزها هست تو کامپیوترمون که یک تلفن هوشمند امروزی میتونه داشته باشه چون قدرت سخت افزاریشو داره اما ندارن هیچ کدوم
    بهرحال من با هر دو سیستم عامل خیلی کار کردم و هم آیفون ۶ داشتم هم گرونترین مدل های اندروید
    هیچ کدوم اونجوری که دلم میخواسته نبودن
    همونطور که توی کامپیوتر هم تا اینجا فقط با ویندوز ۷ راحتم و حتی از ویندوز ۱۰ هم خوشم نمیاد
    بهرحال این هم صلیقه ایه دیگه
    اما دوستان یک موردی که هست این دوتا شرکت برای ما نیستن و نباید ازشون انقدر دو آتیشه طرفداری کنیم
    در نهایت اگر قرار باشه ازم سوال بپرسن چجور سیستم عامل و در کل گوشیی دوست دارم که داشته باشم
    میگم دوست دارم تلفن همراهم یک رایانه همراه باشه که در حالت عادی ازش به عنوان یک دستگاه تلفن همراه با قابلیت اجرای بازی و پخش موسیقی داشته باشم و در حالتی که به تلویزیون وصلش میکنم بتونم به عنوان یک رایانه ویندوزی تمام صفحه ازش استفاده کنم حالا سرعت اجراش و محدودیت قدرت سخت افزاریش هر چقدر که میخواد باشه ولی یجورایی همه کاره باشه
    بتونم کیبورد و ماوس وایرلس بهش بزنم و روی تلویزیونم وارد اینترنت بشم و حتی فیلم های فول اچ دی پخش کنم و از نرم افزار آفیس استفاده کنم
    یک سری قابلیت های ابتدایی بهرحال در حد سخت افزارش
    خب همچین دیدگاهی خود به خود باعث پیشرفت سخت افزار تلفنهای همراه هم میشه حداقل در حد تبلت های ویندوزی با سی پی یو اتم میشن بهرحال

  5. محمدرضا گلستان

    من در بین گوشی و تبلتهای هوشمند

    ۱. HTC pro: جز اولین گوشی های هوشمند ویندوزی. تاچ فشاری. با صفحه کلید Qwerty
    ۲. تبلتSamsung Galaxy Tab 2 یه تبلت بسیار عالی در دوره خودش (سال ۹۰)
    ۳.گوشی Samsung Galaxy Star (یک گوشی با حداقل سخت افزار دو سیم کارت)
    ۴.گوشی Haier یک گوشی از شرکت هایر با سیستم عامل اندروید
    ۵. Apple iphone 6 – 128Gig
    رو تجربه کردم

    تجربه سیستم عامل ویندوز با HTC
    اندروید با Samsung
    اندروید با Haier و البته کم و بیش با دیگر برندها
    ios با Apple

    و اما جمع بندی من
    ———————-
    بدترین تجربه من ویندوز بود. البته حق میدم ویندوز سالهای ۸۷-۸۸ با امروز متفاوت بود. اما به هر حال خدایگان هنگ بود.

    اندروید رو فقط بایستی با سامسونگ تجربه کرد. چون واقعا رابط کاربری اش با اندروید در هر برند دیگه ای متفاوت و بسیار بهتره.

    iOS رو وقتی تجربه کنی اگر اهل مانورهای زیادی با گوشی باشی هر روز لعنت می فرستی. در عین حال هر روز از کار با گوشیت لذت می بری. و هر چه به برگشت به اندروید فکر می کنی نمی تونی به خودت بقبولونی این برگشت رو. از طرفی مدام ترفندهای جدیدی برای بهره مندی از امکاناتی که محدود شدن یاد میگیری.
    چون اپل دیدگاه اصلیش سادگیه. یه مثال می زنم. اپل هندزفری ای رو میزاره رو گوشیش و سه تا کلید تعبیه می کنه. دو تاش کنترل ولوم هست و یکیش پخش آهنگ. اما همون پخش آهنگ با ۲ ضربه آهنگ بعدی رو پخش می کنه و با ۳ ضربه آهنگ قبلی.
    اما همین امکان رو در گوشی های شرکتهای دیگه اگرررررر در دسترس داشته باشیم بصورت یه هندزفری با کلی کلید خواهد بود. پس می بینید که اپل احترامی به تازه واردان به تکنولوژیش نمیزاره و در عوض اصول طراحی ساده رو رعایت می کنه تا شما یک حس لاکچری بودن رو از کار با دستگاهش بگیرین.
    یه مثال در زندگی واقعی. آدمای جنگولک و جلف یه تی شرت با کلی نوشته رنگ وارنگ روی اون و عکس و مکس متفرقه و شلوار جین با کلی طرح شور و پاره پوره و یه کفش جیغ می پوشن. اما یه جنتلمن واقعی یه تی شرت ساده با یه طرح ساده اما آگاهانه با طراحی اصولی از جمله رعایت نسبت طلایی و دیگر اصول طراحی می پوشه و با علم کامل اون رو با شلوارش که بازم ساده و تک رنگه و همچنین کفش با کفیت هم در جنس و هم طراحیش ست می کنه. نتیجه اینکه فرد دوم ناخواسته در هر جلسه کاری، دوستانه و غیره حرفه ای و با کلاس دیده میشه
    اشتباه نکنید کلاس این نیست که بگی من پولدارم. کلاس رعایت تمامی عناصر شخصیتیه. خوب امروز روز موبایل و … جزیی از شخصیت شما هستند پس خوبه زیبا باشن و زیبا طراحی شده باشن.

    این از دیدگاه کلی اپل.
    برمیگردم و ریز تر بررسی می کنم.
    در مورد گوش دادن به آهنگ. خوب توی اندروید سامسونگی شما امکان این رو که خیلی راحت با وصل کردن گوشی آهنگ بریزید روی گوشیتون. اون هم بصورت فولدری و خیلی حرفه ای و شیک با موزیک پلیر خود سامسونگ رو دارید. البته در گوشی های جدید سامسونگ این اپ حذف شده. چرا شو نمیدونم. بنابراین سامسونگهای جدید و اندرویدهای دیگر گوشی این ضعف رو پیدا می کنن که شما یه اپ خوب پخش فولدری موزیک پیدا کنین. که هیچ کدوم آنچنان حرفه ای و شیک نیستن

    اما اپل هیچ فایل منجری نداره. و شما فقط از طریق آی تیونز پلی لیست می سازین و آهنگا رو توی پلی لیستا می ریزین. از طرفی واسه یه آدم خوره موزیک این جذابه چون خیلی شیک و منظم پلی لیست هاش رو مدیریت می کنه. میتونه یه آهنگ ۱۰ مگابایتی رو یه بار رو گوشیش بریزه اما در چندین پلی لیست مختلف داشته باشدش. و … البته امکان پلی لیست رو در اندروید هم دارین شما اما بزارین مشکلاتش رو بگم در اندروید. حداقل در موزیک پلیر سامسونگ این مشکل بود که اگه مموری جدا می شد پلی لیست ها خالی میشدن. از طرفی شما بایستی پلی لیست رو از داخل گوشی مدیریت کنین صرفا. و با کامپیوتر این امکان نیست.
    اما مزیت دیگه پخش موزیک روی اندروید اینه بلاخره کپی رایتی برای فایل در نظر گرفته نشده و شما می تونید آهنگ رو از طریق شبکه های ارتبطای مثل تلکرام با دوستاتون به اشتراک بزارید. اما این کار در اپل امکان پذیر نیس.

    در یک کلام هر جایی که کپی رایت نقض بشه اپل شما رو محدود می کنه.

    در مورد انتقال هر گونه فایل باز همین مساله وجود داره که شما در اپل فقط با آی تیونز امکانشو دارین. اما در اندروید کاملا دستتون بازه.

    در زمینه دوربین و سخت افزار اگر پرچم دارهای اندرویدی رو با اپل مقایسه کنیم شاید تفاوت جزیی باشه و به شخصه فقط امکان فیلمبرداری ۲۴۰ فریم رو برای فیلمبرداری SLOW MOTION توی اپل خاص و جذاب می بینم.

    سیستم عامل IOS کاملا بهینه اس و هنگی نداره و در کل روونه. اما همین اتفاق در نمونهای مشابه اندرویدی با سخت افزار بالاتری انجام میشه.
    با اینکه طرفداران اپل این رو برتری می دونن و من خودمم که یک متخصص تکنولوژی ام واسم جالبه این بهینه بودن. اما از دید کاربر میگم واسه کاربر چه فرقی داره که گوشیش با ۲ گیگ رم هنگی ای نداره یا با داشتن ۴ گیگ رم؟ مهم اینه اون یه اندازه پول داده و هر دو گوشی هنگی نخواهند داشت.

    پس اگر محدودیت رو قبول ندارید اصلا سراغ اپل نیاید و اگر حس خاص رو در تمامی منوهای گوشیتون میخواین تجربه کنین بیاید سراغ اپل.
    البته آماده باشید تا مدتها کلافه شین چون خیلی از آپشن های اپل مثل همون مثال هندزفری نهفته و تو در تو هستن.

    1. ahmadreza

      انصافا وقتی هشت نه ساله با وینوزفون کار نکردی چرا بدش رو میگی آخه؟ شما یه ۹۵۰xl مایکروسافت رو بگیر دل نمی کنی… هم نو آوری داره ( باز کردن قفل با عنبیه چشم ) هم طراحی عالی سخت افزار بی نظیر سیستم عامل فوق العاده روان و بی نقص

  6. علی غفاری

    سلام.من تقریبا هر هفته یک گوشی دستمه و گاهی اوقات دوتا.دست دوم میخرم.
    با تمامی برند ها به جز سونی حد اقل یک هفته تجربه ی کار دارم .تمام مزیت ها و بدی های گوشی هارا هم مینویسم توی دفتر .در اینده هم دلم میخواد یه کار خونه ی موبایل سازی بزنم چون بهش علاقه دارم و حتی قصد دارم رشته ی تحصیلیمم بر این اساس انتخاب کنم.بگذریم.
    از نظر من تعصب بیش از حد روی یک موضوع و غرور بیش از حد باعث شکست برندها میشه و بی توجهی بهنیاز های کار بر باعث شکست برندها میشه .مثل نوکیا
    از نظر من هیچ کار بری نتونسته به تمام نیاز های خودش توی گوشی ها برسه و یک گوشی کار برپسند و خوب را تجربه کنه.دلیلش هم تعصب بیش از حد برند ها بر روی تعصبات خودشونه.
    مثلا اپل یک سیستم عامل بسته چه از نظر ارتباط با دیوایس های دیگر و چه از نظر کم کردن دخالت کار بر بر روی تلفنش هست و یا پشتیبانی نکردن از زبان فارسی
    و گوگل تعریف بدی از یک سیستم عامل در ذهن خود دارد.مثلا بی تو جهی ها به مدریت رم یا استفاده از حداکثر قدرت پردازنده.
    اما اگر کمی دقت کنیم این دو سیستم عامل کمی از گذشته ی خود فاصله گرفته اند و به سمت هم حرکت میکنند .ودر اینده خواهید دید که جای این سیستم عامل عوض خواهد شد
    از نظر من اگه تمام شرکت ها باهم متحد میشدند و به جای زدن هزار گوشی مختلف و گیج کردن کاربران یک گوشی در سه سطح مختلف با توجه به بودجه کاربران میساختند نتیجه بسیار بهتر میشه.

  7. محمد i

    هکرها حسگر اثرانگشت رو تونستن توی سامسونگ و htc هک کنن اما هنوز موفق به هک touch id اپل نشدن!
    یعنی تونستن از راه دور به سیستم سامسونگ پی دسترسی داشته باشن.
    همچنین روش جدید برای مفوذ به کل سیستم اندروید جدیدا پیدا کردن که شرکتهای گوگل، سامسونگ، ال جی، سونی و htc درحال کار برای رفع این باگ امنیتی هستن!
    منوهای ios خیلی شسته رفته تر از اندرویده

  8. ملکی

    سلام
    سیستم عامل ios کنترل بیشتری روی برنامه ها (در زمان بستن هر برنامه ) دارد لذا نیاز کمتری به رم پیدا میکند. هنگام کار کردن با آن از سرعت عمل بالاتری برخوردار است در حالی که سیستم عامل android نیاز به رم قویتری از نظر سخت افزاری پیدا میکند. تا حالا گوشی همراه اپل نداشتم اما این یکی از مزیتهای ios است .

  9. وحید

    مشکلات جیلبریک ios:
    کاهش سرعت، کاهش پایداری، کاهش امنیت، مصرف بیشتر باتری.
    اگه ios را جیلبریک نکنید واقعا محدودیتاش، چون که زیاده خسته کننده و دردسر ساز میشه. من خودم آیفون دارم و تا حالا ویندوزفون نداشتم پس نمیتونم راجبه وینفون نظر بدم ولی اندروید هم داشتم.
    کسایی که میگن ios هنگ نمیکنه از گوشیشون زیاد کار نکشیدن وگرنه هنگی داره. در اینکه ios روان تر از اندرویده شکی نیست ولی علت این روانی سبک تر بودن ios هستش نسبت به اندروید اگه تمام قابلیتهای اندروید رو ios میذاشتن بازهم همینطور روان میشد؟! ما راجبه سیستم عامل حرف میزنیم نه راجبه گوشی. دراینکه آیفون از نظر سخت افزاری جز گوشیهای نامبر وان محسوب میشه شکی نیست ولی واقعا نباید متعصبانه برخورد کرد و باید به نواقص و کمبودهای سیستم عامل ios توجه کرد. اگر حرف دوستان درست بود چرا پس اپل در ios9 از اندروید کپی برداری کرده و یه سری از قابلیتهای اندروید را اضافه کرده مثل حروف بزرگ و کوچک کیبورد یا مدیریت باطری که در ios های قبلی نبود! پس خود اپل هم به این نتیجه رسیده که دست از تعصب خودش برداره و به نیاز بازار توجه کنه. تا وقتی استیو جابز زنده بود ایفون فقط ۴ اینچی داشت چون استیو اجازه نمیداد ولی بعد از مرگش دست از تعصب برداشتن و ایفون های بزرگتر تولید کردن. ولی متاسفانه کند این کارو انجام میده و نسبت به نظر مشتریها دیر واکنش نشون میده. بنظر من باید ios یه تکونی به خودش بده و محدودیتهای آزاردهندشو برطرف کنه.

  10. سهیل

    به نظر من جفت سیستم عاملا خوب هستن ولی :
    اندرویید:
    اگه سخت افزار گوشیتون بالا باشه هیچوقت هنگ نمیکنه ، آزادی عمل دارین و همه کار میتونید بکنید… یه آهنگ بخوای بریزی دیگه دردسر نداری میریزی تو فلش دوسوت تو گوشیتون کپی میکنید نه احتیاج به نصب نرم افزار تو کامپیوتر داره نه چیزی … تنوع مدلا بالاس و هر سلیقه ای داشته باشین ساپورت میکنه… در ضمن اونایی که میگن اندرویید هنگ میکنه محاله ممکنه گوشی سخت افزار بالا داشته باشین و هنگ کنه!!اگر ام این مشکل با سخت افزار بالا بوده قطعا یه مشکلی خوده گوشی داره یا ضربه خورده یا …. که تو همه برندها پیش میاد.
    IOS :
    اپل علت معروفیتش بخاطر سیستم عاملشه
    روان و نرم
    ولی محدودیتش آزار دهنده است میگین قانون کپی درایت ولی من توقع دارم گوشی میگیرم یکی از جوانبش این باشه که دیگه دغدغه ای نداشته باشم که بخوام یه آهنگ بریزم حتما کامپیوتر داشته باشم یا …. ، دوس دارم راحت باشم با گوشیم یعنی یه آهنگ رو کمتر از یک دقیقه بریزم ( زمان کم منظورمه )

    خلاصه که جفتشون خوبه ولی شخصا ویندوز فون و اندرویید رو خیلی بیشتر دوس دارم چون سختی نمیکشم و راحت ام

  11. آرش

    با عرض شرمندگی به علت خستگی غلط املایی فراوان بود شرمنده

  12. آرش

    با سلام راستش اینکه کدوم سیستم عامل بهتره و نظر دادن در مورد اون بستگی به تجربه کاربران از اون سیستم عامل مربوطه مثلا من خودم تا همین چند وقت پیش داشتم با سیتم عامل سیمبین بله نوکیا کار میکردم خودمم خدکات مبایل داشتم تو منطقه ای هم که هستم هوش هواوی زیر دستم میومد من چون کاربری هواوی های سطح پایینی که دستم میومد ودائما هنگ میکردن رو میدیدم و از سیستم عامل اندرویید بیزار شدم تا خودم اندرویید خریدم ای انتخابم به خاطر کارم بود من تو یک ماه دو گوشی اندروید خریدم در اولی مشکل کمبود حافظه داشتم و به سرعت درش کردم با اینکه این سیستم عامل منبع باز بود ولی نه با روت نه با هیچ کدو از آموزش هایی که تو فروم های مختلف بود نتونستم حافظه داخلی یه گوشی اندرویید ۴.۴ رو افزایش بدم قبل از ادامه میخوام بگم تمام اطرافیانم ویندوزفن دارن و من همیشه دوست داشتم یه وین فن بخرم چون عالیو رون بود هنگی ندیده بودم البته ایراداتی هم داشت که با هر آپدیت بهتر هم میشد هنوزم هیچ عکسی بهتر از عکس های لومیا ۹۳۰ ندیدم ،خلاصه رفتم دنباله یه اندروید دیگه همیشه میگفتم اپل که یه حافظه داخلی داره که غیر قابل افزایش و رم نمیخوره ،ویندوز هم ای خوبی رو داره از حافظه رم استفاده کنی و همه برنامه هارو اون تو نصب کنی ای کاش اندرویید هم داشت نه سونی نه سامسونگ چنین قابلیتی نداشتن واسه کارم مجبور به خرید اندروید بودم و دلو به دریا زدم و با تحقیق فراوان یک هواوی هانر ۳c lite خریدم این گوشیه ارزون نظرم رو در مورد اندروید عوض کرد این قابلیت رو داشت که دیسک پیشفرض رو روی کارت حافظه بزاری با داشتن حافظه ۱۶ گیگ من هنوز یک گیگ از حافظه داخلی رو مصرف نکردم در حالی که ۱۸ گیگ بازی دیتادار توی رم ۳۲ ریختم وهنوز بدون هنگ داره کار میکنه .
    نتیجه اینکه وقتی تو اندروید برنامه رو میبندی بازم تو تسک هست ولی تو ویندوز نیست تو ایفن هم نیست همین دلیل سنگین شدن و گاهی کندی هس ،خیلی ها از هنگ نکردن ایفن میگن ولی جدا هیچ سیستم عاملی در دنیا تا به حال ساخته نشده که هنگ نکنه در کمال نا باوری در تجربه استفاده از ایفن ۶ دیدم که گوشی تو گالری هنگ کرد گوشی خاهر زاده خانومم که برای ساخت اپل ای دی پیشم اومده بود گوشی تا ۲ دقیقه هیچ پاسخی نمیداد و گفتم فقط باید صبر کرد و بعد از ۲ دقیقه درست شد.
    ببینید ما باید تعریف هنگ رو بدونیم اینکه میگیم هنگ نداره کلا اشتباه ابر رایانه هم هنگ میکنه ولی به ندرت.هنگ یک وقفه دواعمال دستور هست وقتی تعداد دستورات ورودی بیشتر از حد تمرکز سی پی یپ تو پردازش دستوری خاص باشه نگ اتفاق می افته در واقه سیستم داره کار میکنه ولی پاسخی نمیتونه بده تا دستور های قبل رو به پایان نرسونه دستور جدیدو اجرا نمیکنه پس هنگ برای همه دستگاه ها هست فقط به خاطر قدرت سخت افزار تو بعضی دستگاه ها به ندرت اتفاق می افته.ios سیستم عامل رونی هست و اپلیکیشن های خوبی داره و بروز ولی نمیشه محدودیت هاش رو نادیده گرفت،این واقعیت هست نه تعصب من رو سیستم عامل ،
    اندروید هم خیلی پیشرفت داشته و گوشی های سطح بالاش واقعا تو پردازش نیبس به ایفن چیزی کم ندارن اما یه بدی بزرگ اندروید داره اونم وابستگی شدیدش به سخت افزاره و باید یه سیستم قوی داشته باشی که از اندروید لذت ببری،و اما ویندوت که بین این دوسیستم عامل قرار داره در محدودیت و آزادی عمل البته فعلا سیستم عامل خوبی هست
    در مجموع من به نضرم اگه سیمبین بهینه میشد و سخت افزار های قویتری براش در نظر میگرفتن شاید الان گوشه کمد خاک نمیخرد،این رو بدونین سرچ سیمبین مثل کامپیوتر بود که تو هیچ کدوم از این سیستم عامل ها نیست کلی چیز دیگه مثل تعداد فیلد های دفترچه تلفن که هیچ کدوم از سیستم عامل ها به کملی سیمبین نیست فکر نکنین منظورم اینه که سیمبین عالیه منظورم اینه که تجربه هر کس با کاربری سیستم عامل و آشنایی با تمامی چموخم های اون سیستم هست که واسه یک نفر سیستم عامل برتر رو تعریف میکنه اندروید های امروزی با اندروید های چند ساله قبل واقعا فرق میکنن،همینطور ویندوز نسبت به قدیم چقدر بهتر شده همینطور ای او اس .بیاید حد اقل نظرمون با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز و واقع بینانه با شه نه از روی تعصب با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما