شرکت Light مشغول ساخت یک گوشی مجهز به ۹ دوربین است

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شرکت Light

شرکت Light ، که سازنده‌ی دوربین عجیب و غریب L16 است، گویا تصمیم گرفته شانس خود را در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند امتحان کند. L16 دوربین جمع‌وجوری بود که ۱۶ لنز در بدنه‌ی آن تعبیه شده بود. طبق گزارش واشنگتن پست، این شرکت در حال ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی گوشی‌های مجهز به ۵ تا ۹ دوربین است.

به گفته‌ی این شرکت، این نمونه‌ی اولیه‌ی فعلی می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی را بگیرد و در ضمن در محیط‌های تاریک هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به زیبایی می‌تواند حالت بوکه را در عکس پیاده کند. از بسیاری از جهات، حرکت شرکت Light از دوربین L16 که به دلیل نرم‌افزار ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت به سمت گوشی‌های هوشمند، حرکتی منطقی محسوب می‌شود. زیرا این دوربین عکاسی هرچند بسیار جذاب محسوب می‌شد، اما در مقابل گوشی‌های پرچم‌دار مجهز به دوربین‌های پیشرفته، حرف زیادی برای گفتن نداشت. دوربین ۲ هزار دلاری L16 هرچند سروصدای نسبتا زیادی راه انداخت، اما عمدتا فقط به‌عنوان یک نوآوری نسبتا جالب مورد توجه قرار گرفت. این شرکت با ارائه‌ی فناوری دوربین‌های چندگانه به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ها، می‌تواند از جانب آن درآمد بیشتری کسب کند.

دوربین L16

دوربین L16

با توجه به حرکت شرکت‌ها به سمت بهره‌گیری از دوربین‌های سه‌گانه، این فناوری شرکت Light می‌تواند این رقابت را وارد مرحله‌ی جدیدی کند. زیرا همین الان هم گوشی‌های مجهز به ۴ دوربین به بازار عرضه شده (مانند هواوی P20 پرو و HTC U12 پلاس) و طبق برخی از شایعات گوشی ال‌جی V40 احتمالا از ۵ دوربین بهره می‌برد که رکوردی در این زمینه محسوب می‌شود. در ضمن باید بگوییم از آنجایی که شرکت Light مدت‌ها پیش ۱۶ لنز را در یک بدنه تعبیه کرده، به همین خاطر تعبیه‌ی ۹ لنز در بدنه‌ی یک گوشی هوشمند دیگر برای افراد پیگیر نوآوری‌های این شرکت خبر چندان عجیبی محسوب نمی‌شود.

خوشبختانه برای مشاهده‌ی این گوشی هوشمند لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانیم، زیرا طبق گزارش واشنگتن پست، شرکت Light تصمیم دارد تا چند ماه دیگر یک گوشی مجهز به این فناوری را رسما معرفی کند.

منبع: The Verge



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما