شرکت DJI توقف تولید پهپادهای سری فانتوم را رد می‌کند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فانتوم

اگر فقط اندکی اهل استفاده از پهپادها یا پیگیر خبرهای مربوط به آن‌ها بوده باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که مدل پهپاد موجود در تصویر اصلی این مطلب، فانتوم از شرکت DJI است. این پهپادها نقش زیادی در افزایش محبوبیت این گجت‌ها ایفا کرده‌اند و در سرتاسر جهان می‌توان تعداد زیادی از آن‌ها را مشاهده کرد. اما حالا، گزارش‌هایی مبنی بر توقف تولید این پهپادهای محبوب به گوش می‌رسد.

البته این موضوع بیش از یک شایعه است، زیرا یکی از مدیران ارشد DJI ماه گذشته در جریان یک پادکست گفته: «بله، عمر پهپادهای سری فانتوم به غیر از Phantom 4 Pro RTK به پایان راه خود رسیده است.» او برای این سوال که چرا دیگر خبری از فانتوم ۴ نیست، این پاسخ را ارائه داده است.

Phantom drones

روز گذشته، سایت DroneDJ که خبرهای مربوط به پهپاد ها را پوشش می‌دهد، گزارش داده که ساخت فانتوم ۵ هم منتفی شده است؛ پهپادی که ظاهرا قرار بوده از قابلیت تعویض لنز پشتیبانی کند. اما در این میان، شرکت DJI هنوز این گزارش‌ها را تایید نمی‌کند و طی ۵ ماه گذشته، عدم ساخت فانتوم ۴ را به کمبود مواد اولیه نسبت می‌دهد. همچنین مدیر روابط عمومی DJI هم گفته که آن‌ها برنامه‌ای برای ساخت فانتوم ۵ نداشته‌اند که این برنامه‌ها را لغو کرده باشند و تصویری که به‌عنوان این محصول منتشر شده، فقط برای یک مشتری طراحی و ساخته شده است.

با توجه به اینکه DJI می‌گوید برای ساخت فانتوم ۴ با کمبود قطعات مواجه شده، پس طراحی و ساخت یک پهپاد دارای قابلیت پشتیبانی از لنزهای مختلف آن هم فقط برای یک مشتری بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ البته شاید هم مشتری مذکور یکی از شاهزادگان عربستان سعودی بوده است. در هر صورت توقف تولید پهپاد های سری فانتوم چندان هم بعید به‌نظر نمی‌رسد زیرا طی سال‌های اخیر پهپادهای جمع‌وجور Mavic توانسته‌اند موفقیت زیادی را کسب کنند و احتمالا DJI می‌خواهد تمرکز خود را فقط به یک سری از پهپادهای مصرفی معطوف کند.

منبع: The Verge



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما