برای سفر به موردور دقیقا چه مقداری انرژی نیاز داریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

ناپلئون جمله‌ی معروفی دارد که می‌گوید: “یک ارتش با حمایت شکم‌اش حرکت می‌کند.” «یاران حلقه» هم فرق زیادی با یک ارتش ندارند. مخصوصا که در مجموعه رمان‌های «تالکین»، از نبود غذا برای ساکت کردن صدای شکم هابیت‌ها زیاد حرف زده می‌شود. محققان با محاسبه‌ی میزان مصرفی انرژی مورد نیاز تمام گونه‌های نژادی در سرزمین میانه، میزان دقیق کالری مورد نیاز برای سفر از ریوندل به موردور را مشخص کرده‌اند.

محققان با محاسبه‌ی میزان مصرفی انرژی مورد نیاز تمام گونه‌های نژادی در Middle Earth، میزان دقیق کالری مورد نیاز برای سفر از ریوندل به موردور را مشخص کرده‌اند.

با توجه به مطالعات جدیدی که دو محقق انجام داده‌اند، این امکان فراهم شده است تا میزان دقیق انرژی لازم برای گذر از موردور را بدانیم. «اسکای روزتی» و «کریشو منهرن» دو محققی هستند که نتایج تحقیقات خود را در نشریه‌ی Journal of Interdisciplinary Science Topics منتشر کرده‌اند. طبق گفته‌ی آن‌ها، تمام ۹ عضو یاران حلقه، برای سفر ۹۲ روزه‌ی خود به سمت موردور، باید دقیقا ۱ میلیون ۷۸۰ هزار و ۲۱۴ کالری مصرف کنند.

تحقیقات انجام شده کار ساده‌ای هم نبوده است. برای محاسبه‌ی میزان کامل کالری‌های مصرفی سفر به موردر، «روزتی» و «منهرن» در ابتدا انرژی مصرفی افراد مختلفی که در گروه یاران حلقه بوده‌اند را با توجه به نژاد آن‌ها محاسبه کرده‌اند. این گروه متشکل از چهار هابیت، یک الف، یک دورف و سه انسان است. این محققان مکانیزم بدن نژادهای مختلف را قبلا در مقاله‌ی دیگری به اسم «میزان سوخت و ساز پایه‌ی نژادهای سرزمین میانی» یا Base Metabolic Rate of Species in Middle Earth منتشر کرده‌ بودند.

Fellowship

برای مثال در تحقیقات قبلی آن‌ها، میزان کالری مورد نیاز یک هابیت در روز، ۱۸۰۰ کالری محاسبه شده است؛ در حالی که از سوی دیگر الف‌ها روزانه تنها نیاز به ۱۴۰۰ کالری دارند.

برای محاسبه‌ی میزان انرژی که یاران حلقه برای سفرشان از «ریوندل» به موردور نیاز داشتند، بخش‌هایی از سفر آن‌ها حذف شده است. محققان فقط میزان انرژی لازم برای سفر را حساب کرده‌اند. یعنی برای مثال (خطر لوس شدن) مرگ گندالف در «موریا» و انرژی مصرفی مبارزات او در این مکان (پایان خطر لوس شدن) در محاسبات لحاظ نشده‌اند.

محققان تنها به محاسبه‌ی انرژی لازم هم بسنده نکرده‌اند. آن‌ها هم‌چنین با بررسی نان‌های Lembas که توسط الف‌ها به یاران حلقه داده می‌شود، می‌گویند که هر کدام از این نان‌ها ۲۶۳۸.۵ کالری دارند. اگر یاران حلقه می‌خواهند خوراک خود را در سفرشان تامین کنند، می‌توانند از ۶۷۵ قرص نان Lembas استفاده کنند.

Lembas

حدود چند ماه پیش، محققان دیگری با بررسی اتفاقات طبیعی در سرزمین میانه، به این نتیجه رسیدند که احتمالا میزان غلظت اکسیژن در این مکان بیشتر بوده است. آن‌ها میزان سرسختی و پایداری بالای افراد این منطقه را به این موضوع ربط داده بودند.

می‌توانید از این لینک تحقیقات منتشر شده را مطالعه کنید.

منبع: Popsci



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما