فیلم‌های تابستان امسال ۹۰ میلیون بار دانلود غیرقانونی شدند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید فکر کنید رکوردشکنی فروش فیلم‌های تابستانی امسال، به معنای دانلود کمتر آن‌ها به‌صورت غیرقانونی باشد، اما میزان دانلود فیلم‌ها نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین فیلمی هم که به‌صورت غیرقانونی دانلود شده، جدیدترین قسمت Mad Max بوده است.

فیلم Mad Max: Fury Road با ۲۳ میلیون بار دانلود، در صدر جدول فیلم‌های تورنت‌شده قرار گرفته است.

بر اساس گزارشی که موسسه‌ی آماری Excipio داده است، از تاریخ ۲۱ ژوئن تا نهم سپتامبر سال جاری (۳۱ خرداد تا ۱۸ شهریور)، ۸۵/۳۴ میلیون بار دانلود غیرقانونی فیلم انجام شده است. این عدد ۲۹ درصد بیشتر از رقمی است که سال گذشته برای همین مدت زمان گزارش شده بود.

البته وب‌سایت Variety می‌گوید که افزایش دانلود غیرقانونی، ممکن است به دلیل بیشتر شدن فیلم‌های بلاک‌باستر تابستانی باشد. فیلم‌های تابستانی امسال، ۴/۴۸ میلیارد دلار در امریکا فروش داشته‌اند.

در نتیجه میزان دانلود غیرقانونی این فیلم‌ها هم بیشتر شده است. فیلم Mad Max: Fury Road هم با ۲۲/۹۰ میلیون بار دانلود، در صدر جدول بیشترین فیلم‌های دانلود شده قرار گرفته است. پس از آن، فیلم Jurassic World قرار دارد که ۱۸/۶ میلیون بار دانلود شده است. فیلم‌های Avengers: Age of Ultron، Insurgent و Terminator: Genisys هم به ترتیب با ۱۵، ۱۴ و ۱۳ میلیون بار دانلود، در ادامه‌ی جدول قرار دارند.

فیلم Mad Max: Fury Road هم‌چنین در صدر جدول پروفروش‌ترین فیلم در عرضه‌ی خانگی قرار گرفته است. این فیلم که ۱۲ روز است از عرضه‌ی خانگی‌اش می‌گذرد، در هفته‌ی اول فروش توانست جای فیلم Home را در جدول پرفروش‌ترین‌ها بگیرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی این فیلم، فروش ده برابری‌اش در مقابل Home بود.

Max_1

ماه گذشته، شرکت‌های «پارامونت»، «برادران وارنر»، «فاکس»، «سونی»، «یونیورسال» و «دیزنی» از بیش از ۳۰ وب‌سایت دانلود فیلم شکایت کردند و توانستند آن‌ها را ببندند. این سایت‌ها حتی فیلم Avengers جدید را یک هفته زودتر از اکران‌اش برای دانلود قرار داده بودند.

منبع: Variety



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما