فورد خودروی بدون راننده‌اش را در شهری ساختگی آزمایش می‌کند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در تیر ماه امسال، دانشگاه میشیگان اقدام به ساخت شهرکی برای آزمایش خودروهای هوشمند و بدون راننده کرد. شرکت خودروسازی «فورد» اولین شرکتی است که خودروی‌اش را برای آزمایش به این شهرک برده است.

برای هر چه واقعی‌تر شدن شهرک Mcity، جاده‌هایی با جنس مختلف در آن ساخته شده‌اند.

شهرک Mcity که در تیر ماه سال جاری افتتاح شد، چند لاین مختلف با طول‌های ۲، ۳ و ۴ مایل دارد. این راه‌ها هم‌چنین درست مثل یک شهر واقعی، تقاطع‌های مختلف و هشدارها و علامت‌های ترافیکی دارند.

‌‌‌‌‌‌

Mcity

شهرک Mcity قبل از ساخت.

شرکت فورد گفته است که تا پنج سال آینده، خودروی بدون راننده و هوشمندش را عرضه خواهد کرد. خودروی فورد از دوربین‌ها، رادار و نرم‌افزاری برای بررسی نقشه‌ی اطراف به‌صورت سه‌بعدی استفاده می‌کند؛ در نتیجه می‌تواند محیط پیرامون‌اش را تشخیص دهد.

«رایان یوستیس»، از دانشگاه میشیگان درباره‌ی شهر ساختگی‌شان گفته است: “هر مایل که در اینجا رانندگی می‌شود، برابر با ۱۰، ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ مایل رانندگی روی جاده است.”

برای هر چه واقعی‌تر شدن شهرک Mcity، جاده‌هایی با جنس مختلف در آن ساخته شده‌اند. لاین‌هایی برای عبور دوچرخه هم در این شهرک وجود دارند.

FordFusionHybrid

Fusion Hybrid

خودروی بدون راننده‌ی فورد Fusion Hybrid Autonomous Research Vehicle نام دارد و در پروژه‌ای به اسم Smart Mobility Plan در این شرکت ساخته می‌شود.

منبع: Wired



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما