شما بگویید: کنسول یا PC؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۱۲ دیدگاه
  1. ّFarzam

    سلام.از نظر من پیسی بهتره چون هر بازی بخوای میتونی رایگان دانلود کنی.میتونی بازی های قدیمی ک باهاش خاطره داری نصب کنی مثل revil 4 گه یه سیستم خوب ببندی با ۴ ملیون تا ۵سال همه بازی هارو خوب اجرا میکنه.من خودم ps4 دارم خیلی بازیارو نمیتونم بگیرم بعد واس فقط همین بازیای روزو داره خیلی بازی های قشنگ هستن که ps4 نداره خوبیای پی اس فور اینکه god of war داره و قیمت کنسول ارزونه ولی شما اگه کنسولو با بازیاش جم ببندین پول یه pc میشه.دیگه با خودتونه.

  2. Yousef

    بابا این که انقدر بحث نداره اگه پول داری برو bmw بخر اگه نداری همون ال ۹۰ خودمون و بخر اگه اوضات خیلی خرابه دیگه مجبوری پراید و بخری
    Bmw=pc
    L 90 =کنسول نسل هشت
    پراید=کنسول نسل هفت

  3. s.s.s

    به نظر من هردو عالی هستن .
    من خودم هر دو رو تجربه کردم و میگم pc درسته قیمتش بالاست ولی به گرافیکش می ارزه .
    ps4 موند عقب اونایی که میگن ps4 برن یه pc با قدرت بالا رو تجربه کنن تا معنای واقعی گیم رو بفهمن …

    1. s.s.s

      بله زنده باد pc بازها .
      چه حالی میده با ps4 وو… دوتا یا کانتر بازی کردخخ.

  4. DigiDaWood

    قطعا کامپیوتر
    اون زمانی که کنسول باز ها سر ۷۲۰p و ۱۰۸۰p می جنگیدن ، ما pc باز ها لذت ۴k رو می بردیم و به این جنگ کنسول باز ها می خندیدیم.

    اینکه بگی کنسول از pc بهتره چون اروزنتره مثل این می مونه که بگی پراید از اسپورتیج بهتره چون ارزونتره. خب درسته که جفتش هم ماشینه . درسته که اینم سواری میده اونم سواری میده. اما سواری این کجا و اون کجا.در مورد بازی هم همینطوره… توی پی سی برا بازی کردن دستت خیلی باز تره. واسه کرک،DLC ، MOD ،و… حتی بازی هایی هستن که می تونی راحت کارکتر رو به دل خودت ویرایش کنی. ولی توی کنسول خیلی از این امکانات نیست.

    درسته که کامپیوتر گرون تر در میاد اما کیفتش و کاراییش هم چند برابره . و با حدود ۴-۵ تومن میشه یه سیستم مناسب برای بازی جمع کرد. و هر چه بیشتر هزینه کنی حالش رو خواهی برد. و دیگه اینکه میشه به کامپیوتر دسته بازی وصل کرد و مثلا فوتبال یا مورتال کامبت بازی کرد. اما آیا میشه به کنسول ، ماوس و کیبورد وصل کرد؟ تا جایی که من میدونم نه و این بزرگترین نقطه ضعف کنسول هاست از نظر ما پی سی باز ها. آیا میشه بازی استراتژیک رو با کنسول بازی کرد؟ صد البته نه که مایه تأسفه. میشه مثلا کانتر استرایک گلوبال بازی کرد؟ به هیچ وجه به خوبی کامپیوتر نه. اگه شما با دسته کنسول بخوای در برابر یک بازیکن پی سی باز ، کانتر بازی کنی تا بخوای به خودت بجنبی هد شات شدی. و حتی نایف هم شدی. آیا بازی های سبک شوتر با کنسول لذتی به اندازه ی بازی کردن با کامپیوتر رو داره؟ حرفشم نمیشه زد.

    کامپیوتر هم مثل هر چیز دیگه ای مزایا و معایب خودش رو داره. با این تفاوت که معایب کامپیوتر کلی مزایا هم به همراه داره.
    معایب کامپیوتر
    -مهم ترین عیب کامپیوتر، هزینه ی بالای خریداری اون هست . باید وضع مالیت خوب باشه تا بتونی لذت کار کردن با یک کامپیوتر شگفت انگیز روتجربه کنی و لذتی شبیه حس پرواز رو داشته باشی. که البته این عیب یعنی قیمت بالا در واقع می تونه یک مزیت هم محسوب بشه. بدین منظور که اگه شما یک بار هزینه ای توی مایه های ۱۰ میلیون کنید تا ۱۰ سال حداقل بی نیاز هستید . چطور؟
    مثلا اگه شما یک کیس حدودا ۴ میلیون تومنی (بدون کارت گرافیک) جمع کنید و به اون یک کارت گرافیک فوق العاده مثل ASUS GeForce GTX Titan Z 12GB GDDR5 رو اضافه کنید (که قیمتش خود کارت حدود ۶-۷ میلیون هست) جمع کل هزینه شما میشه ۱۰ میلیون. اما من شخصا تضمین می کنم تا ۱۰ سال هر بازی رو با بهترین کیفیت می تونید اجرا کنید. چون این کارت به معنای واقعی یک هیولاست. کارت گرافیکی ای که درون خود کنسول های PS4 و XB1 وجود داره هیچ حرفی برای گفتن در برابر این کارت ندارن و چندین برابر ضعیف تر از اون هستن و از خیلی لحاظ حتی قابل مقایسه نیستن.
    این قیمت بالا که عیب به حساب میاد، مزایای بی شمار دیگه ای هم داره که شاید بعضی از اون مزایا به درد هر کسی نخوره. یکی از مزایای پرداخت هزینه گزاف برای خرید کامپیوتر اینه که دستت توی همه چیز باز هست. هم کرک می کنی. هم بازی رو آپدیت می کنی. DLC و MOD و محتوا های مختلف رو میتونی به راحتی نصب کنی. می تونی بازی رو دانلود کنی و برات مجانی در بیاد. می تونی گرافیک رو هر طور که مناسبت هست تنظیم کنی. می تونی از کامپیوترت همه جوره استفاده کنی. مثلا خوراک گرافیست هاست. کسایی که ۳D کار می کنن این سیستم براشون مثل هدیه الهی می مونه. در کل موارد استفاده از یک کامپیوتر حرفه ای بی شماره. میشه در یک سیستم دو عدد هم از این کارت داشت که دیگه خدا میدونه این سیستم چند برابر یک کنسول میتونه قدرت داشته باشه. یک قدرت بی انتها.

    -یکی از معایب کامپیوتر اینه که شما باید برای سرپا نگه داشتن اون، علم اش رو داشته باشی و باید رفتار با یک کامپیوتر رو بلد باشی .
    باید بتونی از لحاظ سیستم عامل، نرم افزار، امنیتی اطلاعاتی، امنیت نرم و سخت افزاری ، اینترنتی و … از پسش بر بیای. والا هر روز باید توی مغازه های خدمات کامپیوتر سرگردون باشی که این هم مشکلات خودش رو داره. و مسائل دیگه که توضیحش خیلی طولانی میشه و از حوصله این بحث خارجه.

    یکی از مزایای کامپیوتر اینه که با اضافه کردن یک دسته بازی هیولا مثل Razor یا Logitech ، دیگه هیچ مشکلی هم با هیچ سبکی از بازی ها نداری(منظورم فوتبال و مبارزه ای مثل مورتال کامبت هست).

  5. فقط کنسول

    سلام به همه .
    با هر pc گیمری که حرف بزنی ، اولین دلیلش قیمت کم بازی های pc یه ، واقعا کمه ؟ نه! برای pc هم باید ۲۰۰ تومن پیاده شی ، بعدش شاید کرکش بیاد ، توی سایت فروش بازی قیمت cod bo3 رو ۳۰ تومن نوشته بود خب شما که ۳۰ تومن میدی بدون بخش مولتی پلیر ، چرا ۶۰ تومن نمیدی یه دست دوم برا ps4 یا x1 بخری ؟ هم آفلاین رو داری هم مولتی پلیر .
    دومین دلیل pc بازها گرافیکه ، مثلا میگن با gtx 1080 گرافیک فولان بازی رو ۶۰ فریمه ،
    خب برادر من خواهر من ( دختران گیمر ) چرا من برم ۳ میلیون پول gtx 1080 و ۱میلیون و دویست پول intel core i7 بدم که آخرش بشه ۴,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ؟ اونم هر ۳ یا ۴ سال !
    با این مقدار پول میشه یه x1 یا ps4 خرید با یه پلاس ۱ ساله و کلی بازی .
    سومین دلیل هم کوچیک شمردن انحصاریای کنسولاس ،
    آنچارتد ۴ بده هیلو ۵ بده ، گاد اف وار بده گیرز اف وار بده ، فقط بازی های pc خوبه . این آنچارتد که بده متاش رو برو ببین بعد بیا بگو بده گاد اف وار رو ببین بعد بگو بده ،
    آخرین دلیل هزیون گفتن ! یادمه تو بحث x1 بهتره یا ps4 دیدم یکی میگه ( آنچارتد ۴ برا pc اومده دارم بازی میکنم) !! نثل اینه بگم دارم رو نینتندو سوییچ gta v میزنم ، تو عقل نمی گونجه.

    آماده ریپلی های پرشورتان هستم.
    پایان مقاله
    کنسول بازا ( nintendo swich ، x1 ،ps4 ، و ..)
    لایک کنن ببینم چند نفریم

    1. علیرضا

      برادر ها شما دارین میگین پلی استیشن ۴ با کامپیوتر پلی استیشن دارین میگین نه کامپیوتر به اون عظمت که فقط cpu آمریکا درست میکنه نه کشور های دیگه fifa18میخری تو کامپیوتر ۱۵ هزار تومن روps4 می خری ۱۱۰هزار تومن ps4 بازیش گرونه کامپیوتر سخت افزار

    2. Madamin

      دادا داری تند میریا!
      شما همین gta vرو توی پی سی و کنسول با هم بازی کن
      متوجه میشی
      نشونه گیری ک خاستی بکنی
      اونوقت میفهمی
      راجب کرکم بگی هر بازی واسه pc بخای کرکشو میدم
      بجز الکترونیک آرتز بقیه رو میشه کرک آنلاین بازی کرد
      Ps4 یا xbox داشته باشی
      بعد ۵ سال دود میکنه میره
      ولی pc بعد ۱۰ سال نهایتا چند تا قطعه به روز کنی
      (کیس و پورت هاشو، فنو مادربردو اینا ک عوض نمیشه)
      بعدش با pc بجز گیم میشه کارای دیگه هم کرد
      ولی کنسول نه
      ی سری بازی ها هم هستن روی ps4 نیومدن
      مث کانتر(گلوبال افنسیو اومده ولی ۱.۶ نه)
      شاید یکی بخواد گیمنت بزنه کنسول براش بهتر در میاد(۱۰۰ درصد)
      ولی برای کسی ک تو خونه بازی میکنه به هیچ وجه نه!
      ممنون از اینکه وقت گزاشتید خوندید
      با تشکر

  6. محمد

    اگر pc گران تره باید بگم هیچ گرونی بی علت و هیچ ارزانی بی حکمت نیست ,
    اولا در سیستم بازی ها گرافیک بهتری داره .
    دوما بازی کردن با سیستم بینهایت راحته اصلا نمی دونم بعضی ها چطوری می تونن با یک دسته یک وجبی بازی کنن !!!!!!!!!
    و در آخر اگر پولی در بساط ندارید به اجبار یک کنسول بخرید تا یکم وارد گیم بشید .
    ولی اگر می توانید سیستم بخرید بدونید هیچ کنسولی لذت بازی کردن با سیستم رو به شما نخواهد داد .
    این رو من میگم که هم ایکس باکس داشتم و هم این پی اس ۴ رو ولی از وقتی یه سیستم گیمینگ خوب بستم تازه
    متوجه شدم که گیم یعنی چی ؟؟.

  7. sajjad

    سلام. من خیلی وقته دارم از pc برای گیم استفاده میکنم ببینید بحث اصلی سره اینه کدوم جذابیت بیشتری داره.. خب از نظر جذابیت مجبوریم بگیم کنسول های گیم. چون فقط واسه گیم ساخته شدن نه برا چیزه دیگه ایی.. ولی شما نمیتونید به هیچ وجه با کنسول وب گردی کنید یا دانلود هرچیزی به غیر از اپدیت بازی ها.. نمیتونید اهنگ گوش بدید یا حتی یه طراحی کنید.. ولی هزاران کار بعلاوه این موارد در رایانه شخصی میشه انجام داد.. حالا بحث انلاین جداس چون هر پلتفرم سرور خاصه خودشو داره.. شما میتونید وسایل یا سخت افزار خودتونو برید راحت تعویض کنید حالا اگه بهترشو خواستید یکم پول سر میدید ولی دیگ کنسول خراب بشه یا قفل کنه هزینش بسیار بالاتر از pc خواهد بود. در کل اینکه سونی و دیگر شرکت ها کارشون اینه همیشه بروز تر از همه باشن پس قاعدتا سونی برایه گیم فقط این مدل کنسول رو تولید نمیکنه و زیر ساخت کنسول هایه دیگش صددرصد الان تو دستور ساخت یا حداقل درحد یه فرضیه هست.. و اگر هم مدله جدیدی تولید بشه شما مجبورید کنسولو با ضرر زیاد بفروشید یا بزارید تو انباری خاک بخوره.. ولی pc از اول همین بوده فوقش یه قطعه بر میداری یکی مشت ترشو جاش میزاری.. مهم اینه گیمری که داره از چلتفرم خودش استفاده میکنه راضی باشه. موفق باشید 🙂

  8. شاهین

    درود به شما دوستان .
    کی میگه ps4 بهتر از pc عه ؟؟ اگه انحصاریاشو می گید pc هم civilization و dota 2 و .. رو داره .
    اگه منظورتون آنلاین بازی کردنه باید عرض کنم با pc راحت تر میشه آنلاین زد.
    اگه گرافیکو میگید برید یه gtx 1080 بخرید بعد نظر بدید .

  9. مهران

    پیسی فقط از بازی های استراتژیک بهره منده ولی بازم کیفیت بازی های کنسول خیلی بالا تره پیسیه در ضمن جای این ک بخوایم هفت هشت ملیون واس یه پیسی بدیم میشه با حد اکثر دو ملیون یه پلی ۴ خرید بعدم با حد اکثر دو ملیون و نیم یه پیسی خرید واس بازی های استراتژیک اینجوری هم تو قیمت هم صرفه جویی میشه هم عاقلانه تره تا این ک بخوایم کلی پول واس یه پیسی بدیم الانم ک سرعت تکنلوژی خیلی بالا رفته بعد فوقش یه سال باز همون پیسی باید ارتقا پیدا کنه قضاوت با خودتون

  10. Saman

    pc خیلی بهتره هم از نظر گرافیک هم از نظر بازی pc
    عالیه.

  11. Sina

    دوستان از نظر من هر دو خوبن من هم نوت بوک دارم هم کنسول ps4pro دارم ولی هر دو خوبی و بدی هایی هم در مقابل هم دارند
    خوبی کنسول اینه ک وقتی میخری چهار سال اینا بخوبی بدردت میخوره گیم هاشو میتونه در حالت ۴k اجرا کنه و چون کار کنسول فقط گیم هست دردسر هایی مانند پی سی نداره ولی بازی هاش کرک نمیشن گرونن در کل گرون هم نیست چون ارزش واقعی گیم اینه رو این بازی زحمت های زیادی کشیده شده کرک ینی دزدی حالا کار زیادی باهاش ندارم.
    اما پی سی برای اینکه بتونی هر بازی های روز رو اجرا کنی و تو اخرین کیفیت به گرافیک و سی پی یوی قدرتمندی نیاز داری و رم بالا ینی مثلا له کنسول یکون نیم میدی ولی به گرافیک پی سی اگه بخوای هنوز خوب باشه یکو نیمم فقط به گرافیک اون خرج کنی در تحقیقات نشان داده شده که یک نفر برای اجرای تمامی بازی های روز باید هر شش ماه سیستم خود را ارتقا بدند ک قیمت این خیلی خیلی بالاتر است ولی خوبی اینم اینه ک ۶٠ درصد بازی هاش فعلا کرک میشن اما کم و کاسته ازش بیشتر میشه مخصوصا قسمت انلاین
    در کل ی نوت بوک متوسط برای کاراتون داشته باشین و ی کنسول برای گیم
    در خارج مردم بیشتر از کنسول برای گیم استفاده میکنند
    دوستانی ک هی گرافیک gtx 1080ti رو میگن به قیمت این میشه دوتا کنسول گرفت

  12. :)

    خب مسلمه که کنسول کارایی pc رو نداره(مثل میکس, برنامه نویسی و… )
    ولی شما با یک دهم پول یه pc gaming میتونی بازیهای روز رو بازی کنی و برای کارهای دیکه هم با یکی دوتومن یه pc معمولی بگیری
    کسایی هم که میگن کنسول واسه بازی نیست اینو بدونن که این دستگاها برای بازی کردن ساخته شدن نه کاری دیگه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما