شما بگویید: کنسول یا PC؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۱۲ دیدگاه
  1. آرین

    از نظر من میتونیم هر دو شون رو داشته باشیم اول کنسول رو میگیریم بعد هر چی پول موند صرف pc میکنیم من خودم همین کارو کردم اول ps4 pro گرفتم ۲ ملیون بعد مادربرد-cpu-ram-grapick هر قطعه رو کم کم میگیریم

    1. رضا

      اصلا خوب نیست
      خب پولش رو بزارید روی یکی از اینا مثلا یه کامپیوتر خوب بگیرید با قیمت ۶ میلیون که دیگه خیالتون راحت باشه
      یا یه ps4 یا ps4 pro بگیرید که ارزون تره بقیه پولتون رو هم نگه دارید

  2. سهیل

    اصلا وقتی حرف از مد redux gta v میشه
    که gta v رو مثل فیلم واقعی میاره
    کنسول چیزی واسه گفتن نداره????????????????????????

  3. سهیل

    من خودم یه pc گیمینگ غول دارم.
    ۴ میلیون پولشه
    Cpu core i7
    vga gtx 970
    ram 16gb
    ssd 500gb
    و…
    الان بازی های gta v.batman arkham knight.witcher3.need for speed رو دارم روشون بازی میکنم
    رو بالاترین کیفیت
    خدایی قیمت کامپیوتر من با ۲۰ تا بازی ps4 برابری میکنه
    Ps4 هم بازی کردم
    خدایی مثل pc حال نمیده

  4. Mehrdad

    من خودم پارسال یه سیستم بستم ۳ میلیون ۱۶ گیگ رم/۴ گیگ جی تی ایکس ۹۶۰/ پردازنده کور آی فایو ۶۶۰۰ با فرکانس ۳.۳ /هارد ۱ ترا/یه پاور ۶۵۰ وات عالی/ ولی خب الان بازیای جدید که میاد نمیتونم رو عالی ترین گرافیک بازی کنم و برای اینکار باید پردازنده و کارت گرافیکم زیر قیمتی که خریدم بفروشم و به اندازه ی پول یه کنسول بزارم روش تا گرافیک و پردازنده جدیدی بخرم( تازه اگر کسی سی پی یو رو بخره چون به هر مادر بوردی نمیخوره) و بعد از دوسال دوباره همین آشو همین کاسه ولی یه کنسول توی یه محدوده زمانی مشخص(۶ تا ۸ سال) براحتی تمام بازیای روز دنیا روش اجرا میشن بدون هیچ لگ و افت فریم و با حداکثر کیفیت ممکن چون حداقل و حداکثر قدرت کنسول مشخصه و برای خمه یکسانه اما کامپیوتر کف قدرتش کف زمینه و سقف قدرتش سقف آسمون و بازیسازا سعی میکنن با بهترین گرافیک بازیارو بسازن ولی خب یکی هم باید بتونه پول این همه ارتقارو بده ولی کنسول توی اون بازه ی زمانی که هستش هیچ ارتقایی نمیخواد و فقط بازی میخواد برای اجرا و امروزه کنسولا اونقدر پیشرفته شدن که بعضی کارای کامپیوتر رو انجام بدن(مثل وب گردی و دیدن فیلم) و حتی کارایی که خیلی از کامپیوتر ها انجام نمیدن مثل پخش دیسک بلوری که واسه کامپیوتر به تنهایی باید(حداقل) ۳۵۰ هزار تومان هزینه کنید تا یه پخش کننده بلوری بخرید.
    در کل از بحث اصلی خارج نشیم این بحث درباره ی بازی کردنه یا با کنسول یا با کامپیوتر و مهم اینه که شما چی دوست دارین و جیب شما چقدر توان داره بقیش مهم نیست اگر کسی میتونه هر دوسال یکبار نزدیک به دو میلیون هزینه ی ارتقای سیستم بده خب بهتر کامپیوتر بخره و بازدهی و کارایی و کیفیت بیشتر نصیبش بشه ولی کسی که جیبش در این حد نیست بهتر همون کنسول رو بخره و تا چند سال بهترین بازیای دنیا رو بازی کنه و لذت ببره و حتی آنلاین بازی کنه بیشتر لذت ببره چیزی که تو کامپیوتر کمتره(بخاطر کرک بودن بازیها و گران بودن بازیهای اورجینال)و کسایی که میگن بازیهای کنسول گرونه به هیچ وجه اینطور نیست از بازیهای کامپیوتری ارزان تره چون الان بازی های دیجیتالی اومده و با ۲۰۰ هزار تومان راحت ۱۵ تا ۲۰ بازی میریزی رو کنسولت و حتی آنلاین هم میتونی بازی کنی درحالیکه با بازی های ۱۵ یا ۲۰ هزار تومانیه کامپیوتر به زور میشه بخش آفلاین رو بازی کرد.
    در کل میگم انتخاب با شماست نه با هیچکس دیگه من که خودم میخوام تابستان امسال یک پلی استیشن۴(یا اسلیم یا پرو)بخرم و در کنارش کامپیوترم هم رو دارم شما هم با هرچی بیشتر عشق میکنید بخرید چون مهم شمایید دوستان(برای چندمین بار????????)
    امیدوارم نقدم کمکتون کرده باشه و از خوندنش خسته نشین

    1. رضا

      دوست عزیز شما ۶تا ۸ سال رو زیاد گفتید
      حدودا ۴,۵ سال تازه اگه وقتی کنسول جدید رو با اختلاف زمانی کم بخرید نه وقتی که سه سال از اومدنش گذشته
      مثلا اگه الان ایکس باکس وان اکس رو بخرید وقتی که بیادبله خیلی خوب براتون کار میکنه ولی هنوز نیومده پس باید ps4 بخرید که ۲,۳ سال بعد هم باید جدیدش رو تهیه کنید . دیگه به شرایط زمانی بستگی داره اونطوری انتخاب کنسول میتونه انتخاب خیلی خوب یا خیلی بدی باشه

  5. Gunner

    کسایی که میگن pc گرون میوفته من دارم یه کیس با گرافیک چهار و رم ۱۶ میبندم با هارد ۲ ترا و فن بسیار بسیار قوی و سی پی یو ۱۸هسته ۳.۱ و۳۲ بانده قیمتش میشه ۲.۸۰۰ کنسول میشه ۱.۴۰۰ قیمت هر بازی کنسول هست ۲۰۰ هزارتومن ۴ تا بازی بگیری یعنی میشه ۸۰۰ هزارتومن حالا انتخواب با خودتونه

    1. رضا

      دوست عزیز گرافیک حجمش مهم نیست
      الان یه ۱۰۵۰ دو گیگ از خیلی از ۴ گیگ های قدیمی بهتره دوما سی پی یو ۱۸ هسته برای بازی لازم نیست سوما ۱۶ گیگ رم ddr3 1600mh رو با ۱۲ گیگ ddr4 3000mh رو اصلا مقایسه هم نکنید چون معلومه ddr4 بهتره

  6. Phenomenal

    سلام
    من ۲ میلیون تومن پول دارم
    ب نظرتون pc مو ارتقا بدم یا کنسول بگیرم؟
    سیستم الانمم خیلی ضعیفه
    از نظر پولیم بیشتر نمی تونم جور کنم
    لطفا راهنماییم کنین

    1. سید

      برای کسایی که کم پول دارن کنسول های بازی پیشنهاد میشه اما کسایی که میخوان بازی رو با کیفیت و با مود دلخواه خودشون بازی کنن بهتره بگم کامپیوتر بخرن
      من خودم حدود یک میلیون و دویست هزینه کردم اما با کمی درنگ تونستم سیستم عالی بخرم
      گرافیکش GT730 ایسوزه
      رمش ۸ گیگابایته
      هارد درست حسابی نداره که اونم با دویست هزار تومن میشه یه هارد یک ترابایتی خرید
      من خودم بازی هک میکنم و مود میسازم و ماشین هایی که علاقه دارم رو با نرم افزار میسازم و تو بازی میارمشون
      اگه کسایی که مود میسازن و مود میخوان برای بازیهاشون ، بهتره کامپیوتر داشته باشن تا کنسول
      نظر من که نه اما تا جایی که اطلاع دارم میدونم که آمار نشون داده pc بهتره
      با تشکر 🙂

    2. محمد رضا

      Pc تو ببر بالا

  7. ماهان

    اقا در یک کلام اگه خیلی پولداری کنسول و بگیر پی سی ام بگیر برای کیفیت بهتر بعضی از بازیا ولی اگه مث من‌کم پولی کنسول بگیر. تمام !

  8. هاشم

    دوستان از نظر گرافیکی pc قابل مقایسه با کنسول نیست. بازیای ps4 بسیار روان تر از بازیهای pc هستش. و این حرفو با دلیل میزنم چون مقایسه های گرافیکیش رو دیدم.شما هم برید نگاه کنید.بعدش متوجه میشید که چه فکرای اشتباهی راجب pc میکردید.

  9. هاشم

    من PS4 رو انتخاب میکنم.چون صنعت گیم روز به روز داره پیشرفت میکنه و گرافیک و چیزای دیگه بازیها بالاتر میره و PC شما توان اجرای اونو ممکنه نداشته باشه یا تیک بزنه و… .ولی با کنسول تا چند سال دیگه هم خیالت راحته که بازیهایی که میخری راحت اجرا میشه.قیمت هم که دیگه هیچی.۵۰تومن میدی واست توی هارد کنسول ۱۰تا بازی جدید میریزه راحت بازی میکنی.

    1. رضا

      دوست عزیز خب صنعت گیم که نمیاد فقط سخت افزار مورد نیاز روی pc رو ببره بالا
      روی همه چیز سخت افزار مورد نیاز میره بالا
      حالا کنسول بعد از چند سال دیگه نمیتونه بازی ها رو ۳۰ فریم هم بیاره ( بستگی به بازی هم داره )
      بعد از اون یه کنسول جدید لازمتون میشه
      بعد این قضیه ۵۰ تومن ۱۰ بازی رو نفهمیدم اگه هست خب بگید بقیه ۲۰۰ تومن ندن پول یه بازی!!

  10. محمد

    کنسول خیلی بهتره به دلایل زیر
    ۱.اینکه کنسول بسیار ارزون تر در میاد مثلا یه کامپیوتر با مشخصات ps4 حدود پنج الی شیش ملیون پات میفته ولی با یه ملیون میشه کنسول خرید.
    ۲.اصن کنسول برای بازی ساخته شده و گرافیکی که کنسول داره رو عمرا تو پی سی ببینید.
    ۳.خدایی بازی با دسته صد برابر با حال تر از کیبرده راحت روی مبل لم میدی و بازی میکنی اما موس و کیبرد…
    حتی بازی های نقش اول هم اگه با دسته را بیفتی راحت تر از موس و کیبرده.
    ۴.بازی های انحصاری ک برای ps4 اومده را فقط نگا کنید در موردش حریفی ندارم…
    خودتون قضاوت کنین.

    1. علی

      در جواب محمد :
      ۱. ۶ میلیون خرج میکنیم تا ۱۵ سال بسه.
      ۲.درسته کنسول باسه بازی درست شده ولی پی سی گیمینگ هم برا بازیه
      ۳.درمورد دسته هم بگم pc دسته بیسیم میخوره و میتونی رو مبل بشینی و بازی کنی
      ۴. پارسال که آنچارتد ۴ اومد الان باسه پیسی اومده برو تو بازار ببین .

  11. محمد رضا

    ۱۵۰۰,۱۶۰۰ برای کنسول ک فقط میشه باهاش بازی کرد و امکانات دیگه ای ندارم یکم زور ولی از نظر گرافیک بخوای گرافیک کنسول بهتره ولی امکانات کمپیوتر بیشتر از کنسول هست در اکثر زمینه ها . اگر بخوای سیستم گیمینگ دستو پا کنی برای pc با دو ملیون هم میشه ی سیستم گیمینگ دستو پا کرد . بستگی ب نیازت و سطح توقع شما داره من خودم میخوام ی سیستم گیمینگ جم کنم . مین b150 .رم ۸ .cpu i3 7100,گرافیک ۲,۷۵۰ هاردم ک دارم ی حافظه ssd120 هم میندازم خودشو میترکونه . از نظر سرعت همه چی. شما اگر بخوای پا ب پا تکنولوژی بخوای بیای جلو یکم هزینه بر هست ولی اگر کسی ک پولشو داره میتونه سیستم گیمینگ قوی تری هم ببنده . با توجه ب این ک ن دنیایی گیمینگ متوقف میشه ن کامپیوتر بازی ها هم ک روز ب روز دارن رشت میکنن و سیستم مورد نیاز بالایی برای اجرا میخوان من طرف صحبتم با اون دسته از ادمایی هست مثل خودم ک زیاد پول دار نییستن شما ک داری ۱۵۰۰ خرج میکنی ۵۰۰،۶۰۰ تومن دیگه خرج کن امکانات بیشتری دریافت کن ۱۶۰۰ فقط برای بازی یکم زیاده ادم زورش میاد

  12. عباس

    سلام به نظر من pc بهتره اول اینکه کامپیوتر کاربرد های زیادی داره ولی کنسول ها فقط برای بازی کردن هست دوما من خودم جدیدترین بازی های کامپیوتر از یه جا مطمئن میگیرم که نیازی به کرک و اینا نداره با قیمت یک دهم بازی های کنسول سوما برای اجرای بازی های بروز نیازی به ۵ میلیون هزینه کردن نیست چون میشه با نصف این قیمتم یه سیستم خوب دست و پا کرد من خودم ۱۵ ساله با کامپیوتر بازی میکنم ازش راضیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما