شما بگویید: کنسول یا PC؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۱۲ دیدگاه
  1. هادی

    سلام من طرفدار دوآتیشه pc هستم و یکاتیشه کنسول پس کنسولو کم تر دوس دارم ولی کنسول به صرفه تره و تو مطلب نوشته pc انلاین نمیتونه cdkey باید بخری و راحت ان بزنی قیمتش مثل بازی های کنسوله بازی هایی که ان نمیزنی کرکشو بخر تو کنسول برا بازی اف هم ۲۰۰ پیاده میشی تنها بدی pc سیستم گیمینگ حداق ۵میلیون پیاده شو و نداشتن بازی های انحصاری سونی انحصاری های xbox رو داره مثل کوانتوم بریک گیرز وار امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره صحبتام

  2. اشکان مختاری

    به نظر من هر جفتش خوبه البته اگه برای بازی کردن میخواید قطعا ps4 بهتره.ولی نه برای کارهای دیگه میخوای لپ تاپ بهتره تازه با لپ تاپ هم میشه بازی کرد فرقی نمیکنه فقط فرقش اینه که اگه به بازی باشه کیفیتps4 بهتر از لپ تاپ یا(pc)وگرنه چیزای دیگه لپ تاپ. و نظر من شخصا لپ تاپ یا کامپیوتر یا(PC) هستش.

    1. بهنام

      بابا رو pc یه برنامه نصب می کنی حتی بازی های انحصاری هم می شه بازی کرد ولی مشکل من آنلاین بازی کردنه می خوام pc رو بهpcn وصل کنم نمی شه

  3. پويا

    اگر شما از pc استفاده کنید امکان دسترسی به بازی هاى نسل بعد و همین طور قبل برایتان فراهم است و لازم به خرید مجدد کونسول بعدی نیست و همین طور که کیفیت کامپیوتر از کونسول سر تر است.

  4. Abolfazl

    سلام دوستان
    ازبازی های انحصاری ps4نمیشه گذشت ولی دراین هم شکی نیست کهpcبرتری کامل داره من که هنوزهم بین کنسول وpcموندم

  5. Mgh

    سلام دوستان
    من ۶ سال پیش یه لپ تاپ hp رده متوسط خریدم
    رم ۶ گرافیک ۱ core i5
    تا به امروز که Gta v رو تموم کردم،بازی نشده نصب کنم و اجرا نشه!!!!
    حالا شما یه سیستم ببندی ۵ میلیون به جرات میگم تا ۵ سال دیگه به راحتی جواب میده
    من خودم بین کنسول و پی سی مرددم
    ولی واقعا بازی های شوتینگ!
    با دسته، لذت موس رو دارن؟
    به نظر من کنترلی که روی بازی پی سی وجود داره
    روی کنسول نیست
    دقت و کارایی موس و سرعت عکس العمل خیلی مهمه

    در ضمن قیمت بازی هم روی پی سی واقعا بی معناست
    با اینترنت نامحدود و شبانه هر دو شب میشه یه بازی دانلود کرد
    خوشتم نیومد یکی دیگه
    من ۹۰۰ گیگ بازی دانلود کردم به قیمت هیچ!!!
    اما در کنسول…

  6. سیاوش

    واسه گیم کامپیوتر مناسب است.

  7. حسن

    شما یه لحظه فکر کن بخوای شوتر اول شخص رو با دسته بری
    از تجسم تصور این حالات کهیر میزنم

    1. امیر حسین خدمتی

      ایکس باکس وان به کامپیوتر وصل میشه و میتونی از ماوس و کیبرد استفاده کرد

      1. Alireza

        سلام.واقعا xbox one به کامپیوتر وصل میشه؟با موس و کیبرد؟ چجوری؟

  8. محمد

    به نظرم پلی استیشن۴ پرو بهتره چون همین قطعات واسه کامپیوتر بخری راحت قیمتش دو برابر در میادکامل حساب کردم فقط یه چیزی هست کامپیوتر قابلیت های استفاده بیشتری داره

  9. محمد علی

    سلام به نظر من کنسول بهتره چون pc رو باید کسی داشته باشه که بتونه حداقل هر سال اپدیت کنه و خودتون میدونید چقدر هزینه بره ولی یه کنسول جدید که میاد حداقل تا ۷ سال بازی هایی که براش میاد رو بدون چونو چرا با گرافیک و سرعت بالا قبول میکنه و هیچ مشکلی هم ایجاد نمیکنه در کل pc واسه کسی خوبه که دلش بیاد واسه بازی کردن هزینه کنه وگرنه کنسول خییلی بهتره .

    1. XXX

      دقیقا نظراتت برعکس بود اون کنسوله که باید همیشه اپدیت شه بعد قیمت بازی هایی که کنسول داره ۲۰۰الی۳۰۰ هزار تومانه دیگه خودت برو فکر کن اگرم بریزی رو هارد ت یوقت دیدی هاردت خراب شد بعد بازی ها از بین میرن …برو به کامپیوتر بخر قیمتش نهایتا۳میلیونه خودتو تا ده سال ساپورت کردی…محمد علی تو این دوره زمونه از کنسول فقط برای بازی های فوتبال استفاده میشه حرفی که میزنی قبلش خوب فکر کن …(نظر شخصی من فقط کامپیوتر هستش)

      1. هاشم

        کیی گفته بازیای کنشول ۲۰۰هزار تومنه؟الان برو توی اینترنت بزن اکانتهای ترکیبی ببین چی میاره.با ۴۰هزار تومن میتونی ۱۰تا بازی جدید و باکیفیت داشته باشی.در ضمن کنسولps4 رو با ایکس باکس وان باید مقایسه کرد.نمیدونم هدف این سایت چی بوده که پی اس فور رو با pc مقایسه کرده؟خخخخخ

    2. امید

      با سلام من با محمدعلی خیلی موافقم توی تمام نظرات داشتم میگشتم دنبال کسی که به این واقعیت آشکار اشاره کنه که برای هر بازی جدیدی که در آینده میاد باید کامپیوترو آپگریدش کنی و کسائی که کامپیوتر دارن چرا هزینهء دوباره و یا سه باره مثل خودم انجام بدند؟
      خوب یه کنسول در کناره کارائیهای کامپیوتر بهترنیست آیا؟؟؟؟؟

  10. mohsen

    به نظر من pc از همشون بهتره.چون هم کیفیت و هم کلی امکاناتی داره که کنسول ها ندارن. و اگر شما بخواهین یه بازی مثل بتلفید رو با دستهps4 یا x box one بازی کنید خیلی سخت تر از بازی کردن این بازی با کیبورد و mouse هست.

  11. علی دانفی

    البت اگه بتونی هر دوش رو داشته باشی عالیه یه PC معمولی با رام ۸ و گرافیک ۲ واسم در اومد ۱.۷۰۰ بد نیست یه PS4 گرفتم ۱۵۰۰ ( پرو بود ولی کار کرده) رو هم با تخفیف داد ۳۰۰۰ تومن الان فک کنم بهتر باشه چون تو هیچکدوم مشکلی ندارم پیسنهادم اینه

  12. aidin

    با سلام به نظر منpc بهتره چون هر فردی براش یه روزی پیش میاد که با ورد تایپ کنه و مورد دیگه اینکه بانرم افزار های خاصی میتوان بازی های ایکس باکس و پلی استیشن بازی کرد به کامپیوتر میشه دسته وصل کرد اما به کنسول نمیشه کیبورد وصل کرد
    به همین دلیل pc بهتره

    1. Ali

      به کنسول میشه کیبورد و موس وصل کرد اول برو تحقیق کن بعد بگو

      1. حسین

        نمیشه بازی کرد باهاش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما