شما بگویید: کنسول یا PC؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند وقت پیش بود که از شما، درباره‌ی اینکه کدام کنسول نسل هشتمی بهتر است پرسیدیم. کل‌کل‌های زیادی در پاسخ به این سوال شنیدیم و بیشتر افراد، به طرفداری از کنسول خودشان پرداخته بودند؛ با این حال، برخی هم آن میان از برتری پلتفرم رایانه‌های شخصی گفته بودند. همین موضوع هم ما را برانگیخت تا کنسول‌بازها را در مقابل PCبازها قرار دهیم.

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت.

بیایید قبل از هر چیز، نگاهی کلی به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها بیندازیم. کنسول‌ها از نظر قیمتی از یک کامپیوتر ارزان‌تر هستند. در حال حاضر اگر بخواهید کامپیوتری بخرید که بازی‌های روز را روان و راحت، آن هم نه با آخرین حد کیفیت، اجرا کند، باید حداقل ۸-۹ میلیون تومان پیاده شوید. از سوی دیگر، کنسول‌ها حدودا یک میلیون تومان برای‌تان هزینه بر می‌دارند. بازی‌ها هم چه روی کنسول‌ها و چه روی کامپیوتر، برای‌تان خرج برمی‌دارند.

در حال حاضر، بازی‌های جدید روی کامپیوتر دیگر کرک نمی‌شوند و باید به فکر تهیه‌ی نسخه‌های اصل بازی‌های کامپیوتر باشید. در نتیجه از نظر قیمتی، بازی‌های PC تفاوت زیادی با کنسول ندارند و برای هر بازی باید همان ۲۰۰ هزار تومان را هزینه کنید.

با این حال، تجربه‌ی بازی کردن روی PC تفاوت‌های زیادی با کنسول دارد. برای مثال، هنوز هم خیلی‌ها عقیده‌ای به بازی کردن اکشن‌های اول شخص روی کنسول ندارند؛ البته کنسول‌ها هم سال‌ها است که به پلتفرم اصلی بازی‌هایی مثل Call of Duty یا Halo تبدیل شده‌اند.

کامپیوترها گرافیک بسیار بالاتری را در مقایسه با کنسول ارایه می‌ًدهند؛ طوری که اگر در حال حاضر بخواهید با وضوح تصویر ۴K بازی کنید، تنها راه‌تان جمع کردن یک سخت‌افزار خوب برای بازی است.

Table_PC_Console

اگر روی کامپیوتر بازی کنید، امکان دستکاری کردن بازی‌ها هم برای‌تان وجود خواهد داشت. البته امکان Mod کردن برخی بازی‌ها مثل فال‌آوت۴ یا اسکایریم روی کنسول هم فراهم شده است، اما این امکان هنوز هم به گستردگی رایانه‌های شخصی نیست. می‌توان بازی‌های کامپیوتر را تمام و کمال دستکاری کرد.

برای آنلاین بازی کردن، کنسول‌ها اصولا پلتفرم بهتری هستند؛ طوری که سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، امکانات فراوان زیادی را ارایه می‌دهند و از همه مهم‌تر، حسابی امن هستند.

موضوع نهایی، بازی‌ها هستند. خیلی‌ها به بازی‌های استراتژی علاقه دارند؛ پلتفرم اصلی این بازی‌ها هم رایانه‌های شخصی است. برای مثال، اگر می‌خواهید تمدن، توتال وار یا سیمز بازی کنید، نمی‌توانید به سمت کنسول بروید. از طرفی دیگر هم اگر قصد دارید آنچارتد، هیلو یا گیرز آو وار بازی کنید، نباید روی کامپیوتر دنبال آن‌ها بگردید.

تمام این‌ها را گفتیم تا شما را برای بحث و جدل آماده کنیم. نظر نهایی را قرار است شما بدهید. تا آخر این هفته به شما فرصت می‌دهیم تا به سر و کله‌ی یکدیگر بزنید و از پلتفرم مورد علاقه‌تان دفاع کنید؟ شما بگویید: کنسول بهتر است یا PC؟

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۵۱۲ دیدگاه
  1. علیرضا

    به نظر من بستگی به سلیقه ی کاربر داره و نوع بازی که دوس داره انجام بده
    در مورد کیفیت باید بگم کامپیوتر خیلی قوی تر و بهتر میتونه اجرا کنه چرا کانفیگ بالایی میشه براش در نظر گرفت ولی کنسول امکان ارتقا نداره (البته تجربه نشون داده که کنسول ها ام حداقل تا چند سال میتونن بازی های جدیدو اجرا کنن که از این نظر با توجه به قیمت پایینشون مقرون به صرفه تر هم هستن )
    اما راجع به بازیا هم بگم که خب واقعا توی کامپیوتر میشه با گرافیک بهتر خیلی از بازی هارو تجربه کرد اما اینم باید اضافه کنیم که بعضی از بازی منحصرا برای یه کنسوله که بسیار هم وسوسه کنندس
    به نظر من هر جفتش خوبه یه وقتایی کامپیوتر و یه وقتایی هم کنسول اگه تنوع طلب هستین مثل من
    در مورد آنلاین بازی کردن هم خب امنیت کنسول ها بالاتره اما تنوع بازی های کامپیوتری بیشتره که خب اینم باز سلیقه اییه اما من با کامپیوترو تو این یه مورد ترجیح میدم

  2. رضا گرانمایه

    سلام
    در مورد این که کنسول بهتره یا PC باید گفت که در این مورد نظرات به دو دسته کلی تقسیم می شوند. اول این که از نظر فنی بهتره بودنشان انتخاب بشه و دوم به سلیقه کاربر برمیگرده که کلا حالش به دسته بهتره یا موس و کیبرد.
    من خودم حدود ۱۶ ساله که بازی می کنم. تو این ۱۶ سال همیشه PC و کنسول ها رو در کنار هم داشتم و ترجبه بازی کردن به صورت جدی و در مدت زمان طولانی رو داشتم. به طور مثال، من ۵ سال با عدد حدودوی ۸۶۰۰ ساعت PlayTime بازی WOW را تجربه کردم و هیچ وقت هیچ بازی روی کنسول نتوانست تجربه ای نزدیک به WOW رو برام زنده کنه. از سوی دیگر، بازی هایی مثل FIFA، Dark Souls، Bloodborne، Forza، Gears of War و بسیاری موارد دیگر، تجربه ای شگفت انگیز برای من داشتند که هرگز PC نتواست آن ها را برای من به ارمغان بیاره.
    در مورد قیمت خیلی مشخصه که بازی با کنسول ها بسیار مقرون به صرفه تره. چراکه اجرا کردن بازی ها روی PC در بالاترین درجه گرافیکی، نیاز به بروزرسانی سخت افزاری به صورت مداوم داره. گفتنی است که هیچ گرانی به حکمت نیست؛ در نتیجه استفاده از PC رده بالا قطعا ترجبه گرافیکی بسیار بهتری از بازی های MultiPlatform در مقایسه با کنسول ها به شما می دهد.
    لازم به ذکر است که عناوین انحصاری صرفا برای مدت کوتاهی می تواند برتری هایی بین دو پلتفورم PC و کنسول ایجاد کند به صورت کلی نمی توان از این مورد به عنوان یکی از معیار های مقایسه استفاده کرد.
    حالا باید دید که آیا گرافیک بهتر یا هزینه کمتر؟
    و از بعد دیگر نظر، موس و کیبرد یا دسته کنسول؟

  3. ابوالفضل

    *** اول از همه لپ تاپ مصرف خاص داره وبرای همه توصیه نمیشه و برای بازی مضحک ترین و مسخره ترین وسیله همین لپ تاپ، اصلا هرکسی که میخواد بصورت حرفه ای چه بازی کنه و چه با نرم افزار کار کنه به یک دستگاه کامپیوتر با سخت افزار مناسب نیاز داره(لپ تاپ در دو حالت استفاده میشه یا برای افرادی که همیشه در حرکتند و نیاز مبرم به کامپیوتر دارند یا برای افرادی که صرفا بعنوان یک وسیله تزئینی ازش استفاده میکنن یعنی زیاد پشت کامپیوتر نیستند)

    *** و اما کنسول به نظر من در موارد زیر نه تنها مفید بلکه لازم هم هست:
    – برای رده ی های سنی پایین ، برای فوتبال بازی کردن ، برای افرادی که نمیخوان هزینه گزافی برای بازی کردن بپردازند و کلاً گرافیک و جزئیات بازی ها متحیرشون نمیکنه و اصلا درکی ندارن ازش و در آخر کارای مسخره ای که کلاً افراد جدی اهلش نیستن(مثل کینکت و امثال اینها)

    *** ولی برای کسانی که اولاً درک واقعی از پیشرفت تکنولوژی و تجربه استفاده از کامپیوتر در گذشته رو دارند، یعنی میدونن کارت گرافیک ۱۶ مگ TnT انویدیا که اومد چه تحولی در بازی ها داد و چی بود و الان به کجا داریم میریم ثانیاً اهل استفاده از کامپیوترن یا به اصطلاح عمرشون پای کامپیوتر و سخت افزار گذروندن و از نصب و استفاده از سخت افزار لذت میبرن (یعنی از جزئیات سخت افزار ها و پیشرفتشون سر در میارن) نتیجه میگیریم PC و استفاده از اون برای هرکاری چه تخصصی و چه بازی براشون لذت بخشه و هر روزش تجربه ای جدیده . اگه عشقشون PC باشه هزینه هم بابتش صرف میکنن.بخصوص گیمر ها میتونن تمام تخصص و هنر و ظرافت اون شرکت بازی ساز و خودشون از نزدیک ببینند و اون موقع راجع به بازی نظر بدن.
    کلام آخر:
    کنسول مثل یک باغچه کوچیکه که میتونی با نهایت آرامش توش بازی کنی ولی حق نداری پات بیرون بزاری ولی کامپیوتر یک دنیای بزرگه که کاری نیست که نتونی باهاش انجام بدی
    *موفق باشید*

  4. سیدمحمدرضا

    سلام. همتون میدونید که سخت افزار ps4 چیه. ولی قیمتش حدودا یک و نیم میلیونه،درست؟ خب شما اگه بخواین همین سخت افزار رو روی یک pc جمع کنید قیمتش بیشتر از ۵-۶ میلیون میشه«تا بتونیم این حرف دیجیکالامگ که میگه گرافیک بهتر و سخت افزار قویتر رو صحت ببخشیم» لزوما هر pc ای از کنسول ها قوی تر نیست. درضمن شما هیچوقت نمیتونید عناوین عالی ای مثل uncharted یا god of war روی pc تون تجربه کنید! برای کنسول ها هم میشه ماوس و کیبورد تهیه کرد(حداقل ps4 که میشه).ولی اگه توانایی تهیه یک pc قدرتمند رو دارید حتما pc انتخاب بهتری خواهد بود.

    1. Dino Crisis For Ever

      جدا یه سیستم ۶ تومنیو با سیستم کنسول مقایسه میکنی؟
      یه سیستم ۶ میلیونی GTX 1080 و core i7 6700 و ۳۲ گیگ رم پی اس ۴ قورت میده

  5. m.y2

    من خودم ۶ سال پیش یه xbox 360 مدل الایت گرفتم که به لطف پشتیبانی فوق العاده مایکروسافت تا به امروز براش بازی میاد و تا ۱ سال دیگه هم پشتیبانی میشه. در کنارش یه لپ تاپ ۳ تومنی asus n550j گرفتم هم واسه کار های ویندوزی که تازگیا بیشتر از بازی کردن باهاش کار میکنم و هم واسه یه سری بازی ها که برای ایکس باکس دیگه منتشر نمیشه. بیشتر فیفا و کالاف و بتلفیلد بازی میکنم. توی بازی های کالاف و بتل که حرف نداره . توی فیفا هم کافیه یه کابل hdmi و دستگاه وایرلس برای دسته ایکس باکس بگیرم تا با گرافیک بالاتر ایکس باکس همون بازی هارو چند نفره بازی کنم. وقتی فیفا ۱۶ نصب کردم روش کلا با xbox 360 فرق داشت و امکانات و گرافیک فوق العاده ای داشت. قطعا قابلیت های یک pc و ویندوزش بیشتر از یک کنسول است و با خرید pc شما پول دنیایی از امکانات که مایکروسافت با ویندوزش به شما داده را میپردازید .

  6. farhad

    یدونه ps2 از صد تا pc بهتره.بازی با کنسول یه چیزه دیگست

  7. Javad

    با سلام. بنظر بنده داشتن یه کنسول تو هرخونه که گیمر داره واجبه. بلکه نه برای تمامی بازی ها . منظورم بازی های دور همی مثل فوتبال و… و تجربه کردن هربازی تو پلتفرم خودش لذت بخشه. شما بازی هایی مثل Uncharted , Last of us و خیلی از بازی های انحصاری رو وقتی که تو کنسول تجربه کنید میتونید لذت بازی کردن با کنسول رو درک کنید. و درضمن بازی های مشترک مثل کال آف دیوتی بخصوص که شوتر هست، روی پی سی بهتره و همیشه کرک شدش در دسترسه. کنسول رو شما باید دو سه تا بازی براش تهیه کنی بعد میتونید براحتی تعویض کنید که الان بازی کننده های کنسول زیاده.بازی هایی مثل wow , overwatch , dota2, و خیلی از بازی های دیگه فقط تجربه کردنش روی پی سی لذت بخشه. نیازی هم نیست شما فول ترین پی سی رو داشته باشید، تو هرخونه ای مسلماً داشتن پی سی برای کاربرد های دیگه نیازه. پس با اندکی هزینه بیشتر شما میتونید کیس تون رو درحد اجرای بازی های امروزی برسونید(نه حداقل). نیازی نیست پُز سیستم آخرین مدل رو بدین. بنظر بنده دوستان ابتدا یه کنسول ps3 یا xbox360 رو تهیه کنن که هم خودش و هم بازی هاش ارزون و فراوانه و بعد از تجربه بازی ها. بیان سراغ نسل هشتمی که نیازی نیست همه بازی هارو روی نسل هشت انجام بدید. ولی اگر سن و سال کمتری دارید و دائماً دوست دارید بازی کنید و وقتش رو هم دارید، شامل هزینه میشید و باید دائماً بدنبال تهیه کردن بازی باشید. که بازهم اگر بازی های فیزیکی کنسول رو تهیه کنید میتونید به درصد زیادی از پولتون دوباره برسید. اما بازی های پی سی هرچند ارزون تره ولی دیگه کسی نمیاد ازتون بخره. (خلاصه گیمر بودن دردسر های خودش رو هم داره 🙂

  8. اميرعلي

    سلام
    به قول رییس شرکت ولو:
    پی سی گیمینگ در خطر نیست.پی سی گیمینگ خوده خطره!
    هرچقدر هم که کنسول ها تلاش کنند هیچ کنترلری حس بازی با ماوس و کیبورد رو تداعی نمیکنه!
    هرچقدر هم که پی سی گرون باشه بازم ارزششو داره چون:
    پی سی Valve داره،پی سی محدودیت سخت افزاری نداره،پی سی ماد داره،پی سی Emulator داره(یعنی همه کنسول های قبل نسل هفت رو میشه روش اجرا کرد!)،پی سی ماوس و کیبورد داره،پی سی ….

    1. عباس

      داداش اصلا لازمم نیس پول زیادی خرج پی سی بشه من خودم لب تاپ گیمینگ لنوو y700 با ۴ تومن خریدم عالییییه رد خور نداره
      بازی فال اوت رو با رزولیشن فول اچ دی و سطح بالا ترین سطح گرافیکی ۳۵ فریم ازش گرفتم و با قرار داد رو سطح گرافیکی متوسط تا ۴۵ فریم رفت
      حتی بازیی بسیار سنگین ویچر ۳ که دیگه فکر نکنم سنگین تر از این بازی باشه در سطح گرافیکی متوسط با رزولیشن فول اچ دی ۳۰ فریم گرفتم که این نشونه قدرت این لپ تاپه واقعا اجرای بازی ویچر با لبتاپی که ۴ تومنه کاملا غیر ممکنه ولی این لب تاپ از پسش بر میاد یه نکته که هست باید بگم اینه که لبتاپ های گیمینگ با قدرت بالایی ک دارن و با قیمت نه چنداد بالا قابل حمل هستند و در مسافرت به خوبی میشه استفاده کرد ولی کی تاحالا تونسته کنسول با تلویزیون ۴۰ اینچی خونه رو حمل کنه ؟؟
      فقط PC

  9. MeP

    به نام خدا
    طبیعتاً کنسول به صرفه تره. ولی خریدن قطعات منتخب خودمون،مطمئناً باخریدن قطعاتی که به وسیله یک شرکت انتخاب شده برابری نمی کنه.
    این که شخصی بخواد بین کنسول و pc یکی رو انتخاب کنه،بیشتر به این بستگی داره که بازی های انحصاری sony رو می خواد یا microsoft.
    چونpc،یعنی همون انحصاری های microsoft.
    در نتیجه،جدا از فاکتور قیمت،مبحثی که مهمه همون بازی های انحصاریه.
    البته سرور های آنلاین هم مهم اند. ولی اول باید یه بازی انحصاری خوب باشه که بشه آنلاین بازی کرد.

    1. MAHAN 5

      اشتباه نکن . کتمپیوتر گرافیک قویتر ،سخت افزار قویتر ،Mouse و کیبورد داره د ضمن از نظر آنلاین هم هیچ محدودیتی برای سرور نداریم وبازی ها هم ارزانتره اگر دنباله آنلاین بازی کردنید میتونید با سرچ کردن تو اینترنت که چجوری بازی کرک شده یا کپی آنلاین کنیم راحت کارتون رو با mod انجام میدید. حتی سرور های ایرانی هم وجود داره و آنلاین بازی کردن با کامپیوتر مثل رفتن داخل یه جای بی نهایته در صورتی که کنسول فقط باید به شبکه نتورک اون کنسول متصل شید. گفتی PC خیلی بهتره.؟

  10. هادی هاشمی

    پرچم PC بالاست

  11. حمید

    سلام برام جالبه که این بحث اینقدر داغه. بگذریم…
    من تازگی ها یه PS4 خریدم… باید بگم این کنسول حرف نداره!!!! بهترین تجربه گیمینگ کل عمرم رو دارم!!!! خیلی کنسول پیشرفته و راحتیه! سیستم عمال سونی هم که واقعا عالیه و حرف نداره!
    راستشو بخواید من خودم بین PS4، PC و لپ تاپ مونده بودم کدومو بگیرم… و در نهایت به این نتیجه رسیدم که PS4 برای من از همه بهتره. چرا؟ به چند دلیل اولا ارزون واقعا نسبت به قیمتش زیادی خوبه! و از طرفی هم آنلاین بازی کردن خیلی توش لذت بخشه، در مورد گرافیک هم باید بگم که من قبل از خرید تو YouTube یه سرچی زدم و مقایسه گرافیک بین سه تا سیستم برتر رو نگاه کردم، باور کنید هیچ فرقی نداشت (روی FULL HD دیدم) و اونجا بود که قید گرایک البته هزینه خیلی بالای PC رو زدم و PS4 رو خریدم، و الان هم خیلی راضی هستم!
    حالا این وسط لپ تاپ چی میشه… الان میگم بهتون!
    لپ تاپ مزخرف ترین سیستم برای افرادیه که محدودیت مال دارن!!! و نمی تونن یه چیزی مثل GX 700 رو بخرن! وگرنه غول هایی GX 700 از صد تا PS4 و PC بهترن! (حداقل برای گیمر های نیمه معمولی با موارد خاص کاری ندارم).
    مثلا اگر لنوو Y700 رو بگیریم که قیمت ارزون ترین مدلش از PS4 بیشتر از دو برابره! با گرافیک GTX 960M اش واقعاً به درد نخوره! و به سختی می تونه بازی هایی مثل GTA V رو روی Ultra ران کنه! (این یعنی یه سال دیگه بازی نکنی بهتره!)
    و یه دلیل دیگه که بازم ارزش خرید لپ تاپ رو پایین میاره اینه که تو با همون قیمت Y700 می تونی یه سیستم خیلی خوب حداقل با گرافیک GtX 960 ببندی که واقعا خوبه!
    ولی بازم اولا گرونه دوما خیلی بازی کردن و نصب کردن و… اش مسئله داره (هی ارور میده! بازی اصل براش کمه، اکانت استیم گرونه، ممکنه سیستم نتونه ران کنه به هر دلیل کوفتی که اصلا معلوم نیست چیه!!!)
    در کل PC خیلی خوبه به شرطی که اولا پولش رو داشته باشین، دوما خوره کامپیوتر باشین!!!
    وگرنه SONY PLAY STATION 4 عشق است!!!
    خودمم می خوام یه PC در حد ۱.۵ میلیون برای کارای عکاسی و… ام بگیرم.

  12. محمد رضا

    اول نمیخواستم کامنت بزارم ولی بعد از اینکه نظرات خنده دار بعضی از کنسولی ها رو خوندم نتونستم جلوی خودم روبگیرم . چند تا نکته رو بگم که اولا به هـیچ وجه دسته بهتر از موس و کیبرد نیست دوستان به قابلیت ها و سرعت موس اشاره کردن ولی از قابلیت های کیبرد کسی حرفی نزد در بازی های کنسولی به دلیل اینکه تعداد دکمه ها بر روی دسته بسیار کمه اقلب یک دکمه چندین کارایی در حالت های مختلف داره که تو بعضی از بازیها مثل witcher و fallout واقعا اذیت میکنه ولی در کیبرد برای هر اکشنی یک دکمه مجزا بر روی کیبرد در نظر گرفته شده تازه اگر هم در مواردی محدود مثل بازی ها ورزشی و یا مبارزه ای دسته ها برتری نسبت به کیبرد داشته باشن اصلا مشکلی نیست دسته های مختلفی با قیمت های بسیار مناسب برای پی سی موجوده که میتونی هر کدوم رو که دوست داشتی بخری تازه میشه از دسته های کنسول های جدید هم بر روی پی سی استفاده کرد دسته xbox360 ,xbox1 و حتی دسته ps4 رو هم به راحتی میشه با پی سی pair کرد و این یعنی حق انتخاب بیشتر . در مورد قیمت هم خوب کاملا منطقی هست که شما برای دستگاهی که کارایی بیشتری داره باید پول بیشتری پرداخت کنی با کنسول شما فقط میتونید بازی کنید و لی در پی سی علاوه بر بازی کردن هزاران امکان دیگه براتون فراهم میشه از ادیت فیلم و عکس گرفته تا دانلود و وب گردی، آرشیو کردن فیلم و کارهای حرفه ای که اگر اهلش باشی حتی ازش پول هم میتونی دربیاری و خرجی که برای تهیه کردن یه کامپیوتر گرون کردی رو چند برابر در بیاری . راجع به گرافیک هم که اصلا جای بحثی وجود نداره چون که هـیچ کنسولی تا به امروز نتونسته که بازی ها رو ۴k اجرا کنه نمیدونم اون کسی که گفته بود ps4 رو به تلویزبون ۴k وصل کردم و بارزولیشن ۴k بازی کردم فازش چی بوده ؟! در مورد عمر بیشتر کنسول ها هم چند نفر نوشته بودن که باید بهشون بگم همین که بعد از گذشت کمتر از ٣ سال از عرضه کنسول های جدید شرکت های سونی و مایکروسافت نسخه جدید و قوی تری از اون ها رو میخوان تولید کنن نشون میده که عمر کنسول ها روز به روز داره کمتر میشه و ps4 و x1 از همین امسال قدیمی به حساب میان و هنوز چند تا بازیه درست وحسابی براشون عرضه نشده که دارن از رده خارج میشن و جاشون رو به ورژن ها ی قوی تر میدن ولی شما با یک پی سی مدل ۴ سال پیش هم هنوز همه بازی ها رو میتونین با کیفیت خوب و با ستینگ گرافیک high بازی کنین و از آخرین تکنولوژی های گرافیکی در بازی ها لذت ببرین مثل nvidia hair و tessellation و g-sync . دست آخر هم باید به مواردی همچون مود های بسیار زیاد و مختلف برای اکثر بازی های پی سی اشاره کنم که واقعا تجربه بسیار متفاوتی رو ایجاد میکنه اگر فقط یک بار بازیه fallout 4 رو با انواع مود ها و پلاگ این های مختلف بازی کنید اونوقت متوجه میشین که تو چه دنیای محدودی در کنسول ها هستید . عناوین اختصاصی کنسول ها هم هـیچ وقت منو به خودشون جذب نکردن از بازیهای کپی پیست halo و gears of war که تا حالا ١٠ تا نسخه ازشون دادن بیرون بگیر تا بازی های به اصطلاح button mashing مثل heavy rain و the last of us .

    1. علیرضا

      دوست عزیز من طرفدار کامپیوترم اما خدمتتون عرضکنم که بازی last of us یا بهتره بگیم شاهکار ناتی داگ مثل heavy rain نیست
      من همیشه کامپیوترو ترجیح میدم اما برا عناوین انحصاری باید قبول کنیم که سونی واقعا شاهکار کرده و به نظرم ارزش خریدن و تجربه رو داره
      به شما دوست خوبم هم پیشنهاد میکنم حتما بازی های انحصاری رو تجربه کنید مثل :last of us . god of war .uncharted .until dawn …..
      ا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما