به نظر شما این دختر ساختگی است یا واقعی؟
قبل از هر چیز به این سه عکس در ادامه نگاه کنید و حدس بزنید که در اولین نگاه، دختری که میبینید واقعی یا غیر واقعی به نظر میرسد؟ (برای اینکه عکسها را بزرگتر ببینید روی آنها کلیک کنید.)
عکسهایی که در پایین میبینید، یا به دختری ژاپنی به اسم Saya تعلق دارد یا اینکه بهترین رندر سهبعدی است که تا به حال دیدهایم. امکان ندارد در نگاه اول این موضوع را متوجه شوید که این دختر، توسط کامپیوتر ساخته شده است.
سازندگان این رندر سهبعدی که دو ژاپنی هستند، میگویند سختترین بخش ساخت Saya، ساخت پوست او بوده است. اگر به پوست این مدل سهبعدی دقت کنید، میتوانید بازتاب نور و همچنین میزان رطوبت کافی را به واقعیترین حالت ممکن روی آن ببینید. سازندگان این مدل میگویند که برای ساخت موی Saya تلاش زیادی کردند، اما هنوز هم از نتیجهی نهایی راضی نیستند.
میتوانید در پایین، تصاویر این مدل سهبعدی را به صورت Wireframe و همچنین بدون بافت ببینید. قرار است Saya در فیلمی به عنوان بازیگر استفاده شود. البته ساخت همین مدل وقت زیادی را از دو سازندهاش گرفته است و احتمال ساخت فیلمی با این کیفیت، موضوعی دور از ذهن به نظر میرسد.
به نظر شما، چقدر زمان میبرد تا انیمیشنها یا بازیهای ویدیویی آینده به چنین سطحی از کیفیت برسند؟
منبع: Engadget
دختره واقعی نبود….. یکی جواب بده
البته انیمیشن ها هینطوری بمونن بهتره چون در غیر اینصورت شبیه فیلم میشن و خیلی از طرفدارای خودشونو به خصوص در سنین کوچیک از دست میدند.
چند انیمیشنی هم که سعی شده اینطوری توش کار بشه زیاد موفق نشدن.
برای برخی بازی ها همین الانبه این حد کیفیت رسیده و تا ۲ یا ۳ سال آینده خیلی از شرکتهای دیگه هم به این حد میرسند
البته بازی gta V با آخرین حد کیفیت خود سر کامپیوتر و رزولوشن 4k تو بعضی صحنه ها شبیه این میشه(نه با سیستم های ساده و حتی بعضی سیستم های قوی) و برای NEED FOR SPEED جدید هم چنین تصاویری منتشر شده ومثل:
http://static1.gamespot.com/uploads/original/1539/15391776/2909917-2479418915-Qt2s3.jpg
که سمت چپی in-ENGINE هستش
یا
http://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2015/09/CPL68E_W8AAgFeP.jpg
نکته جالب اینجاست که تو این عکس فقط شخصیت اصلی با موتور گرافیکی طراحی شده ولی تو بازیها تمام محیط با موتور گرافیکی طراحی میشه.
تو تصویر بالا هم موی شخصیت به جز قسمت فرق سر یکم زیادیغیر طبیعی طراحی شد و پوستش هم مصنوعی طراحی شده.
البته کار طراحانش خیلی خوب بوده و به عنوان نمونه عادی عالی طراحی شده ولی این قدر شایسته تشویق نیست چون همونطور که گفتم تو خیلی بازیها طبیعی ترم کار شده.
این دیگه چه مدلیه
من ۱۵ روزه دارم رو یه مدل کار میکنم تازه کیفیتش شده اندازه بازی های سال ۲۰۰۵
به نظر شما سریعترین و بهترین برنامه که بهترین خروجی رو به یونیتی داشته باشه چیه؟
از مایا راضی نیستم
میزنه همه چی رو نصفه نیمه میکنه
عجب نویسنده گفته نگاه کنید… در اولین نگاه معلوم الکی یا نه و چون در نگاه اول واقعا معلوم نبود رای نه دادم بعد ملت اومدن توضیح های بسیار سخت گیرانه دادن نویسنده هم تایید کرده بالاخاره با دقت قضاوت کنیم یا در نگاه اول؟
یا حسین !
نرم افزارهایی که باهاش این مدلو زدن ( Maya, ZBrush, MARI, Nuke, Vray ) مدل خوبی شده ”
خیلی ساده بود
این تصویر ها رو گیمر ها خیلی راحت میتونن تشخیص بدن از کراوات و لباسش کاملا مشخص بود نیازی به زرنگ بودن وهوش بالا داشتن هم نیست فقط یکم دقت میخواد .
اگر تریلر انیمیشن the jungle book که توسط دیزنی درحال ساخت است را ببینید متوجه می شوید که به این کیفیت در انیمیشن رسیده ایم. در صنعت بازی سازی هم به نظر من حداکثر تا پنج سال دیگر به این کیفیت تصاویر می رسیم.
تا سال ۲۰۲۰
سوالی که پیش میاد اینه که چرا ایده های اولیه ساخت انیمیشن یا بازی شخصیّت ها کره ای ژاپنی یا چینی هستن احتمالا این ایده ها متولد این کشور ها هستن!
به نظر من حداقل ۱ سال حداکثر ۲ سال دیگر …