اپل خرید بخش مودم موبایل اینتل را تایید کرد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اینتل

اپل تلاش‌های خود را برای کاهش وابستگی به مودم‌های کوالکام از مدت‌ها قبل آغاز کرده است. برای چند سال، این شرکت از مودم های اینتل برای گجت‌های خود استفاده کرد اما بعد از توافق بین اپل و کوالکام، مودم‌های موبایل اینتل دیگر مهم‌ترین مشتری خود را از دست دادند.

در همین رابطه، از مدت‌ها قبل شایعاتی در مورد تمایل اپل برای خرید کسب‌وکار بخش مودم موبایل اینتل مطرح می‌شد و حالا اپل تایید کرده که این شرکت با پرداخت ۱ میلیارد دلار این بخش از شرکت اینتل را خریداری کرده و این معامله در انتهای سال جاری نهایی خواهد شد. بر اساس این معامله، حدود ۲۲۰۰ کارمند اینتل شاغل در بخش مودم های موبایل اینتل‌ روانه‌ی شرکت اپل می‌شوند و در کنار آن، اپل می‌تواند از مالکیت معنوی و تجهیزات مربوط به این تکنولوژی‌ها هم بهره ببرد.

بعد از نهایی شدن این قرارداد، اپل می‌تواند از بیش از ۱۷ هزار پتنت مربوط به فناوری‌های بی‌سیم، از پروتکل‌های مربوط به شبکه موبایل گرفته تا معماری مودم، استفاده کند. در این میان اینتل‌ هم به توسعه مودم‌های مختص کامپیوترها، گجت‌های اینترنت اشیاء و اتومبیل‌های خودران ادامه خواهد داد و فقط توسعه‌ی مودم‌های مربوط به موبایل را کنار می‌گذارد.

اپل حالا با بهره‌گیری از این تعداد متخصص و تکنولوژی، می‌تواند با سرعت بیشتری در جهت توسعه مودم‌های اختصاصی برای گجت‌های خود گام بردارد. با این کار، اپل وابستگی خود را به شرکت‌های دیگر کمتر می‌کند و در ضمن می‌تواند با توسعه تکنولوژی‌های اختصاصی مربوط به گجت‌های خود، امکانات جذاب‌تری را برای کاربران محصولات خود به ارمغان بیاورد.

منبع: GSM Arena

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. میثم

    یک میلیارد کم به نظر میاد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما