آثار جدیدی از انسان‌های عصر یخبندان کشف شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

محققان توانسته‌اند آثار جدیدی از آخرین دوره‌ی عصر یخبندان کشف کنند. این آثار جدید، لوح‌های سنگی را شامل می‌شود که ظاهرا روی آن‌ها نوشته شده است.

آثار جدید در کشور «جرزی» (Jersey) پیدا شده‌اند. جرزی جزیره‌ای در نزدیکی فرانسه و یکی از مستعمره‌های انگلستان است. لوح‌هایی که محققان در این جزیره پیدا کرده‌اند، بی‌شباهت به لوح‌هایی که چندی پیش در آلمان و جنوب فرانسه پیدا شده بود، نیستند.

تیم تحقیقاتی این کشف نمی‌خواهد تا بررسی‌های دقیق‌تر، ادعای بزرگی بکند.

باستان‌شناسان هنوز بررسی‌های دقیق خود را انجام نداده‌اند، اما تخمین می‌زنند لوح‌های پیدا شده حداقل ۱۴ هزار سال قدمت داشته باشند. این موضوع، منطقه‌ای که اکتشافات در آن انجام شده را به یکی از سردترین دوره‌های عصر یخبندان مربوط می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

The flat stones appear to be broken fragments of a larger tablet

سنگ‌های پیدا شده شبیه تکه‌هایی از یک لوح بزرگ هستند.

این صفحه‌های سنگی پیدا شده هم‌چنین از قدیمی‌ترین آثار هنری انسانی که در سال ۲۰۰۳ در «داربی‌شایر» پیدا شده بود عمر بیشتری دارند.

با تمام این اوصاف، تیم تحقیقاتی این کشف نمی‌خواهد تا بررسی‌های دقیق‌تر، ادعای بزرگی بکند. دکتر «چنتل کانلر» (Chantal Coneller) مدیر «پروژه‌ی عصر یخبندان» (Ice Age Project) است و پنج سال گذشته را در سایت اکتشافی «لس وارینز» در جنوب جرزی گذرانده است. او درباره‌ی کشف‌شان می‌گوید: “ما مطمئن هستیم که هنر جدیدی از دوره‌ی ماگدالنی کشف کرده‌ایم.”

دوره‌ی ماگدالنی به ۱۳ تا ۱۶ هزار سال پیش بر می‌گردد. در این دوره، انسان‌ها پس از آب شدن یخ‌ها به زندگی در اروپا روی آورده بودند.

So far the team has unearthed three engraved fragments - and they hope to find more

تیم تحقیقاتی تا به الان سه تکه سنگ پیدا کرده است.

دکتر کانلر ادامه می‌دهد: “امیدواریم این تنها ابتدای کار باشد. در سایت‌های آلمانی صدها لوح پیدا می‌کنیم، اما در حال حاضر فقط تکه‌ای را پیدا کرده‌ایم که احتمالا بخشی از یک اثر بزرگ‌تر است.”

Archaeologists have been working at the Les Varines site for five summers

باستان‌شناسان پنج تابستان است که در سایت «لس وارینز» مشغول به کار هستند.

دکتر «سیلویا بلو»‌ از موزه‌ی تاریخ ملی لندن، در حال حاضر مشغول بررسی میکروسکوپیک سنگ‌ها است. او درباره‌ی کشف انجام شده می‌گوید: “می‌توانیم با اطمینان بگوییم که این سنگ‌ها طبیعی نیستند و با ابزارهای سنگی ساخته شده‌اند. آن‌ها هم‌چنین هیچ مورد استفاده‌ای ندارند.”

سنگ‌های دیگری که تا به امروز در سایت‌های ماگدالنی پیدا شده بودند، تصاویری مثل اسب یا حیوانات دیگری را نشان می‌دادند.

منبع: BBC



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما