افزایش مهارت افراد میانسال به کمک بازی‌های آنلاین تقویت مغز

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تقویت مغز

براساس یکی از تحقیقاتی که در مقیاس بزرگی انجام شده، تقویت مغز به وسیله‌ی بازی‌های آنلاین که حافظه و مهارت استدلال را تحریک می‌کنند، برای افراد میانسال سودمند است.

افراد بالای ۶۰ سالی که بازی می‌کردند امتیازهای بالاتری در انجام فعالیت‌های ضروری روزانه داشتند.

محققان دانشگاه کینگز لندن (King’s College London) پی بردند که ورزش‌های ذهنی مثل بازی، ذهن فرد را هوشیار و آگاه نگاه می‌دارند و مهارت‌های مردم را در انجام فعالیت‌های روزانه مثل خرید و پخت و پز افزایش می‌دهند.

تعداد ۷۰۰۰ نفر از افراد ۵۰ سال و بالاتر برای آزمایش شش ماهه داوطلب شده‌اند. داوطلبان با همکاری BBC، انجمن آلزایمر و شورای تحقیقات پزشکی از میان عموم مردم جمع‌آوری شده بودند. تا جایی که محققان می‌دانستند، هیچ‌یک از داوطلبان، هنگام ثبت‌ نام، مشکل حافظه یا شناخت نداشتند.

بعضی از داوطلبان تشویق می‌شدند که هر چقدر دلشان می‌خواست به فواصل ۱۰ دقیقه‌ای بازی‌های آنلاین تقویت مغز انجام دهند. از گروه دیگر (گروه تحت کنترل) خواسته شده بود که در اینترنت موضوعات ساده را جست و جو کنند. محققان، پس از سه و شش ماه، آزمایش‌های شناختی‌ پایه‌ای روی سوژه‌ها انجام دادند تا تفاوت‌های میان این دو گروه را مشاهده کنند.

محققان پی بردند که پس از شش ماه، آن دسته از افرادی که بازی‌های تقویت مغز برای استدلال و حل مسئله انجام دادند، مهارت‌های شناختی بهتری از گروه دیگر داشتند. فواید آن بازی‌ها، در افرادی مشاهده شد که حداقل پنج بار در هفته بازی می‌کردند. افراد بالای ۶۰ سالی که بازی می‌کردند امتیازهای بالاتری در انجام فعالیت‌های ضروری روزانه داشتند.

محققان موسسه‌ی روان‌پزشکی، روان‌شناسی و علوم اعصاب در دانشگاه کینگز، می‌خواهند آزمایش طولانی‌تری را شروع کنند تا ببیند که آیا این روش می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری زوال عقل شود یا خیر. دکتر «داگ براون» از انجمن آلزایمر می‌گوید: “تقویت مغز با انجام بازی‌های آنلاین، به سرعت به یک صنعت مولتی میلیون پوندی تبدیل می‌شود و مطالعاتی از این دست، برای درک بهتر از پتانسیل‌های این بازی‌ها، حیاتی هستند.”

منبع: BBC



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. Farshad

    هیچی دیگه دو روز دیگه میبینیم پیرمردا دارن تو مترو کلش بازی میکنن ??

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما