افت بازار تبلت برای هشتمین فصل متوالی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فروش تبلت در بازار جهانی کماکان در حال کاهش است. این بازار در هشت فصل گذشته با کاهش فروش به فصل‌ها و دوره‌های قبل از خود مواجه بوده. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.
 
آمار IDC نشان می‌دهد بازار فروش تبلت در سطح جهانی کاهشی ۱۴٫۷ درصدی را نسبت به فصل مشابه در سال گذشته تجربه کرده است. هیچ کدام از بزرگان بازار تبلت طی سه‌ماهه‌ی اخیر موفق به فروش بیش از ۱۰ میلیون دستگاه تبلت نشده‌اند.
 
آمار نشان می‌دهد که طی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ مجموعا ۴۳ میلیون دستگاه تبلت در دنیا به فروش رسیده است. IDC آمار فروش دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ را بیش از ۵۰٫۵ میلیون دستگاه تبلت گزارش کرده است.
 
این نشان می‌دهد با وجود پیشرفت‌های صنعت تبلت و امکانات جدیدی نظیر کیبردهای اختصاصی و …، فروش این ابزارها رشد کافی نداشته و نسبت به دوره‌های گذشته با کاهش نیز مواجه شده است.
 
گزارش IDC نشان می‌دهد اپل کماکان در جایگاه نخست است و توانسته ۹٫۳ میلیون آیپد را طی فصل گذشته در ۲۰۱۶ به فروش برساند. سامسونگ با ۶٫۵ میلیون دستگاه تبلت در جایگاه دوم است. هر دو این شرکت‌ها به ترتیب با کاهش ۶٫۲ و ۱۹٫۳ درصدی در فروش تبلت مواجه شده‌اند.
 
البته آمازون طی این دوره نسبت به دوره‌ی قبل رشد چشمگیری در فروش تبلت داشته و توانسته فروش هشتصدهزار دستگاه تبلت در فصل مشابه ۲۰۱۵ را به ۳٫۱ میلیون دستگاه در این فصل برساند که رشدی ۳۱۹٫۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچین لنوو و هواوی توانسته‌اند با فروش ۲٫۷ و ۲٫۴ میلیون تبلت طی این دوره خود را به جمع پنج برند بزرگ عرضه‌کننده‌ی تبلت برسانند.
 
لازم به ذکر است که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶، پنج برند اول عرضه‌کننده‌ی تبلت (اپل، سامسونگ، آمازون، لنوو و هواوی) بیش از ۵۵٫۸ درصد این بازار را در قیاس با سایر مدعیان در اختیار داشته‌اند.

منبع: Ubergizmo
راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۴ دیدگاه
  1. a faN

    اصلا تبلت سرفیس پرو ماکروسافت تو این مقاله قرار هم نداده . امازون بیشتر ای ماکروسافت داشته .

    1. سام

      ماکرو سافت همیشه بدفروش
      سرفیس اصلا فروشی نداره

  2. امید

    فکر کنم دیگه سرفیس پرویی ها فهمیدن در برابر اپل هیچی نیستن حتی جزو پنج تای اول هم نیستن بعد ایپد پرو رو مسخره می کردند دیگه فکر کنم واضحه فروش تبلت های کدوم شرکت بیشتره. اما خداوکیلی سرفیس پرو ۴ هم تبلت قشنگیه . سرفیس ماکروسافت هم یکی از بهترین دیوایس های دنیا بوده و البته خودم هم تعجب کردم چرا ماکروسافت جزو پنج تای اول نیست جدا چرا؟

    1. هادی

      چون گرونه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما