آیفون ۷ از مک بوک ایر سریع‌تر است

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از مهمترین تغییرات سخت افزاری به وجود آمده در آیفون ۷، وجود تراشه‌ی A10 Fusion روی این تلفن همراه هوشمند بوده است. این تراشه‌ی چهار هسته‌ای آمار خیره کننده‌ای از خودش به جا گذاشته و در حال حاضر قوی‌ترین گوشی دنیا از دیدگاه بنچمارک AnTuTu به حساب می‌آید.

آیفون ۷ از مک‌بوک ایر و مک‌پرو سال ۲۰۱۳ قوی‌تر است.

در آزمایش‌های جدیدی که روی تراشه‌ی آیفون ۷ در بنچمارک GeekBench صورت گرفته، باز هم شاهد نتایج بسیار خوبی در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بودیم. حتی مشخص شد که قدرت این تراشه از قدرت «مک‌بوک ایر» (MacBook Air) هم بیشتر است.

«جان گروبر» (John Gruber) از سایت MacRumors که این آزمایش را انجام داده، به این موضوع اشاره کرده که امتیاز آیفون ۷ در اجرای برنامه‌های مختلف در حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای از مک‌بوک ایر بیشتر بود. البته او گفت که تنها مک‌بوک ایر با پردازنده‌ی Core i7 شرکت اینتل از آیفون ۷ قوی‌تر بود.

پس از منتشر شدن این آمار، مشخص شد که آیفون جدید در حالت تک هسته‌ای از مک‌بوک پرو سال ۲۰۱۳ هم قوی‌تر است. البته نباید انتظار داشته باشیم که آیفون جایگزین لپ‌تاپ و کامپیوترها شود؛ اما این نتایج به این موضوع اشاره می‌کنند که اپل محصولی بسیار قدرتمند را راهی بازار کرده است.

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌‌

Drone_Footer

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۱۹ دیدگاه
  1. احمدرضا

    بمن بین ایفون ۵ و ایفون ۶ تفاوت کمی می بینیم . کلا اپل برای محصولاتش یک اصالت خاصی قائل . به طور که وقتی ندونی ٫ می توانی بگی این ها از یک خانواده اند.

  2. احمدرضا

    کمترین تغییر اینکه گوشش صفحه را بگیری خم کنی و بگی کاراییش زیاد شد؟؟؟- این گوشی همه چیش فرق کرده به جزء ظاهرش (دوربینش – سخت افزارش – رمش – کابل هاش اتصالش – سیستم عاملش) اون موقع هیچیش عوض نشده ؟؟؟؟- شما وقتی میری پشت شیشه یا تو یک فیلم گوشی فقط می بینی ظاهرش جذب می کند اما اگر دو روز باهاش کار کنی و لذت تغییر درک کنی سال ها عاشق یک برند می شی ٫‌این چیز که اپل همه اش براش کار کرده و می کند . بعدم دوست من با پل استشن ۴ که مقایسه اش نکردم که – وقتی می گی کنسول بازی به این معنی نیست که باید پلی استشن باشد تا بتوانی باهاش کار کنی یا بازی کنی که – من برای کارهای محاسباتیم مجبور با یک کامپیوتر ۲۰ میلیون تومانی که دانشگاه در اختیارم قرار داده کار کنم . اما داشتن اون به این معنی نیست که لپ تاپ نمی خوام که -مطمئنن بودن یک سری بازی که بشد دست جمعه ی کار کنی و روان تر از اندروید هم اجرا کند ٫ که می کند هم – خریدارهای خودش پیدا می کند – جالبه که چند سال در مورد بدنه ی مک بوک ایر که ۵ سال تغییر نکرده همین ایراد می گیرند٫ اما همین امسالم تو نمایشگا IFA سایر برند ها میاند محصولشون با مک بوک ایر مقایسه می کنند .

  3. Next is Now

    قدرت سخت افزاری ساده ترین ارتقای یک اسمارتفون جدیده که واقعا دیگه هیچ جذابیتی برای کاربر نداره چون از یه جایی یه بعد هیچ احتیاجی به سخت افزارهای قدرتمند تر نیست و باید بگم این اسمارتفون هیچ چیز تازه ای برای کاربر نداره و قطعا در فروش شکست خواهد خورد

    1. سام

      ایفون ۷ یا همین سخت افزارش قویترین گوشی دنیا اعلام شد.

  4. رضا

    موبایل و تبلت نمیتوانند جایگزین کامپیوتر شوند -هر دوی این وسایل از اجرای برنامه های ساده کامپیوتر هم عاجزند – این ارقام صرفا” تبلیغات برای فروش هستند و بس

    1. سام

      اشتباست بله جایگزین شده اند.

      1. رضا

        دوست خوبم شما فرض کن یک مهندس طراح – یک نفر محاسب – یک متخصص آزمایشگاه – یک تایپیست حرفه ای – یک جراح متخصص که میخواهد تصاویر رادیولوژی یا MRI بیمار را مشاهده کند – یک گرافیست حرفه ای و … چگونه میتوانند از اپل آیفون ۷ یا نوت ۷ بجای کامپیوتر استفاده کنند؟؟؟ / موبایل بجز قابلیت مکالمه که کارکرد اصلی اش است , در بهترین حالت بدرد شبکه های اجتماعی و انجام بازی ها میخورد و نمیتوان آن را جایگزین کامپیوتر دانست حتی اگر از نظر آماری برروی کاغذ از یکدستگاه PC قوی تر باشد

      2. محمدعلي بهراميان

        خب عزیز من دیجیکالا هم گفته علارغم اینکه نمیتونه جای کامپیوتر رو بگیره ولی از خیلی کامپیوترا قوی تره

  5. damdeok

    عالی

  6. M. Hosein Najafi

    خب که چی .. وقتی نرم افزار نیست که از قدرت استفاده کنه ب چ درد میخوره .. مثلا برنامه های ویندوز یا مک ، هرچقدر هم به رم و سی پی یو و اینچیزا استفاده کنی ، بازم برنامه هایی هستن که نیاز بیشتری داشته باشن یا میتونی از اون قدرت استفاده واقعی بکنی با نرم افزارای قوی .. ولی رو آیفون هیچ نرم افزاری نیست که این قدرتو نیاز داشته باشه !

  7. ali

    حالا هی بگین که هیچ فرقی با آیفون۶s نداره

    1. TIM

      الان هم میگیم…
      افزایش سرعت یک مورد طبیعی و معمولیه بعد از گذشت یک سال از معرفی آیفون قبلی و این گوشی هیچ نوآوری ویژه و چشمگیر برای صرف هزینه گزاف چندمیلیونی را نداره…
      تا نسل بعدی آیفون شاید باید صبر کرد و یا از این پلتفرم مهاجرت کرد. چون اپل به نظر میرسه به مشکل حادی در نوآوری برخورد کرده و تنها به یک شرکت مقلد تبدیل شده و تنها قابلیت های اندروید و گوشی های دیگه را داره به آیفون های جدید منتقل میکنه و یا محدودیت های بیشتری داره اعمال میکنه (مثل برداشتن جک هدفون). احتمالا آیفون ۸ هم علیرغم تبلیغات چیز ویژه ای برای ارایه نخواهد داشت.

    2. حسن ر.

      این قدرت اضافی در حال حاضر چندان کاربردی ندارد. آیفون ۶s به‌اندازه کافی قوی بود.

    3. محسن

      هیچ فرقی نداره ! قبلا هم سرعت آیفون در اجرای برنامه ها و بازی ها خیره کننده بود و از برترین دیوایس های اندرویدی خیلی جلوتر بود !
      اینکه سرعت آیفون در اجرا خیلی زیاده یه مزیت به حساب میاد که در کنار نبود خیلی از آپشن ها مثل:

      ۱- نبود استاندارد جک ۳.۵ برای هدفون های حرفه ای
      ۲- نبود بلوتوس استاندارد برای ارتباط با سایر پلتفورم ها
      ۳- عدم توانایی در شخصی سازی سیستم عامل
      ۴- نبود امکان انتقال آسان و کار کردن با تمام فایل ها
      ۵- دردسر زیاد برای برنامه نویسان برای گسترش
      ۶- سرکوبی تمام رقبای نرم افزاری مثل اپ مارکت های ایرانی و…
      ۷- خودشیفتگی و عدم قبول مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری
      ۸- عدم استفاده از استاندارد های جهانی مثل USB

      1. محمدعلي بهراميان

        درسته دوسته عزیز ولی یه نگاهی به فیلم steve jobs 2015 بنداز ، وازنیاک به استیو میگه برای فروش بیشتر محصولاتت باید سیستم عاملت اپن سورس باشه و از پورت های بیشتری استفاده کنی ، استیو میگه هرکی خواست دستگاهش ویروسی نشه همینو بخره و درک کنه چرا پورت هامون کمه ، هرکی هم خواست دستگاهش ویروسی شه خب مکینتاش نخره ، اپل الان داره عقیده استیو جابز رو روی تمام محصولاتش اجرا می کنه و میبینید که فروش محصولاتشم بد نیست، شمام اگه میخوای دیوایسات آزاد باشه و ویروس بگیره خب اپل نخر !

  8. احمدرضا

    یک کنسل بازی قدرتمند که تو جیب هم جا می شود . فراموش نکنید که شما می توانید تصویر روی گوش را روی مک بوک ٬ ای مک ٬ یا از طریق itv روی تلویزیون بندازی و دقیقا مثل سایر کنسول ها باهاش بازی کنی – البته تحمل اینکه چقدر می توانی بهش فشار بیاری هم خیلی مهم – البته مثل سایر کنسول بازی ٬ وجود بازی ها که بشد دسته جمعی بازی کرد خیلی مهم تا بشد این حرف زد ٬ اما اگر مثلا بشد روش دسته جمعی ps4 بازی کرد با وحود اینکه همیشه همرات خیلی حال می دهد

    1. SONY

      کنسول بازی قدرتمند الان مثل PS4 PRO دارای ۴.۲ ترافلاپس یا همان ۴۲۰۰ گیگا فلاپس قدرت گرافیکی است… این گوشی یک دهم ترافلاپس یا به عبارت دیگه ۱۶۰ گیگا فلاپس قدرت داره… حالا ۴۲۰۰ گیگا فلاپس سونی پلی استیشن پرو را با ۱۶۰ گیکا فلاپس آیفون ۷ مقایسه کن میشه کمتر از ۴ درصد. یعنی قدرت این گوشی با این همه هیواهو ۴ درصد قدرت پلی استیشن پرو که یک کنسول پرقدرت هست هم، نیست. پس با احتیاط از الفاظ استفاده کنید…

    2. حسن ر.

      در اینجا صرفا به قدرت CPU چیپ درون آیفون ۷ اشاره شده است. برای رقابت با کنسول‌های بازی می‌بایست GPU قوی و RAM بسیار بیشتری داشته باشد.

    3. شهاب

      البته فقط با مدل پلاس میشه اینکارو کرد چون معمولیه رزولوشن پایین تری داره و نتیجه زیاد جالبی در ابعاد بزرگ نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما