آیا آیفون از بازار ایران جمع می‌شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده اگر شرکت اپل تا پیش از اجرای طرح رجیستری، نسبت به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام نکند، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری آیفون‌های این شرکت را در کل بازار ایران اجرایی خواهد کرد.

عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با کالای قاچاق به خبرگزاری تسنیم گفته که این نهاد به‌زودی تصمیمی جدی در مورد شرکت‌هایی که محصولاتشان را بدون نمایندگی در ایران به فروش می‌رسانند اتخاذ می‌کند. او به «آیفون» اشاره می‌کند و می‌گوید پیش از این، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری این محصول به تمام کشور صادر شده. او ادامه می‌دهد: « اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی [اپل] اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعا تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند جمع‌آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت.»

apple

اما «طرح رجیستری موبایل» چیست و چه زمانی اجرایی می‌شود؟ طرح رجیستری با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه به اجرا گذاشته می‌شود. در بخشی از این طرح، یک بانک اطلاعاتی جامع از کدهای منحصربه‌فرد تلفن‌های همراه (IMEI) تهیه می‌شود و بر اساس آن گوشی‌های که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شوند از دریافت خدمات مخابراتی محروم خواهند شد. پیش از این مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق، اجرایی شدن این طرح را منوط به تکمیل این بانک اطلاعاتی دانسته بودند.

عباس نخعی پیش از این در خصوص زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات این طرح و تاکید معاون اول رییس جمهور بر اجرای هرچه سریع‌تر آن، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد. طبق برنامه‌ای که سازمان مبارزه با قاچاق تدارک دیده باید انتظار داشت که خدمات مخابراتی اپراتورهای کشور تنها به گوشی‌های موبایلی ارایه شود که از مبادی رسمی و به‌صورت قانونی وارد شده و کدهای مخصوص طرح رجیستری را اخذ کرده باشند.

‌‌‌      ‌

اگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نهادهای مرتبط بخواهند به حرفشان عمل کنند، باید تا چند روز دیگر انتظار جمع شدن تمام آیفون‌های بازار را داشته باشیم. نظر شما چیست؟ آیا چنین اتفاقی می‌افتد؟

بروزرسانی [۹۵/۴/۳۱]: آیفون‌های بازار ایران در یک‌شب غیب شدند

بروزرسانی [۹۵/۵/۲]: آیفون همچنان در کما؛ آیا طرح رجیستری اجرایی شده؟

   ‌

منبع: تسنیم

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۱۴ دیدگاه
  1. علی

    به نطر من ایده خوبیه.ایفون هم اگه می خواد بیاد نمایندگی بزنه تا بتونه به ایرانیا بفروشه.کلاس نزاره واسه ایران.تو ایران فروشش خبلی خوبه.این کار شاید باعث شه بیاد نمایندگی بزنه.

  2. EMI

    اپل هم انگار منتظره بیاد تو ایران نمایندگی بزنه اونم اومد

  3. Reza

    دوستان خیالتون راحت باشه که صد در صد این طرح اجرایی میشه چونکه مثل قبل نیست و تکیه به قوای محکمی داره که این قوا تمام ارگانای مرتبط هستن

  4. آنا

    من ازهمه چی خودم زدم پولمودادم برا ایفون چون معتقدم اگه محدودیتایی داره لااقل مث بقیه گوشیا لازم نیست هرساله به خاطر هنگ کردن وخراب شدن یکی دیگه گرفت .اگه این طرح اجراشه درحق من یکی خیلی بدمیکنن یعنی هنوز به دستم نرسیده باید قیدپولمو وهمه چیوبزنم واقعا میخان چیو ثابت کنن بااین تصمیم خیلی مزخرف .من واقعا عصبی شدم …

    1. احمد

      بابا چه شوکی… گفتن گوشیی که هست و داری استفاده میکنی خب رجیستر شده که میتونی استفادش کنی. این فقط از این به بعد هستش. الان تو مغازه میری بخری و سیمتو میذاری توش و به شبکه متصل نمیشه یعنی مشکل داره و خب نمیخریش دیگه.

  5. آنا

    لطفا هرکی درخصوص تمدیدمهلتش چیزی میدونه راهنمایی کنه من که خیلی شکه شدم بی انصافیه اخه چرا

  6. مهرنوش

    این مسخره بازیا چیه -اصلا این طرح یه شوخی با شعوره مردمه -مردم را از حق طبیعیشون و انتخاب گوشی هم میخواند منع کنند

    1. احمد

      چرا از این دید نگاه نمیکنی:
      اپل اگر میخواد به شما و این همه کاربر ایرانیش احترام بگذاره بیاد و نمایندگی در ایران بزنه. و اگر حاضر نیست به شما و دیگر ایرانیان احترام بگذاره خیلی هم خوبه که با این طرح بزنیم تو پوزش.

  7. پوریا

    دقیقا این طرح کی اجرا میشه ؟؟؟؟؟ تا ما قبلش این گوشیو بگیریم!!!!!!!!!!!

    1. معین

      دوست عزیز ربطی نداره.در صورتی که طرح اجرایی بشه(که گفتن از ابتدای مرداد) بانک اطلاعاتی IMEI گوشی هایی که اصل هستند و بصورت رسمی و قانونی توسط نماینده وارد کشور شدند دارای آنتن از شرکت های مخابراتی و گوشی هایی که بصورت قاچاق وارد شدند مثل آیفون که نمایندگی ندارن آنتن دریافت نمیکنن.

  8. matin

    سلام ببخشید .می خواستم بدونم اگ بخوام تا۱۰روزه دگ گوشیه اپل بخرم عضو طرح رجیستری هست یا نه؟؟لطفا جواب بدین

    1. مهرنوش

      نه بابا بخر اینا شوخیه

    2. علی

      اگه ایفون نمایندگی بزنه اره

    3. یاسین

      شما گوشیتو بخر نگران این هم صحبت ها هم نباش.

    4. hamed

      من با نمایندگی وقایع گستر فارس صحبت کردم گفت گوشی های ما جز این طرح نیست

      1. مهسا

        واقعا این رو گفتن؟

  9. kian

    “گوشی های قاچاق” دغدغه اصلی مملکت ما شده 😐

    1. آریاراد

      دغدغه اونی شده که زورش میرسه و میخواد از فروش اپل سود ببره.

  10. محمد امین الیاسی

    پس ما که تازه آیفون خریدیم تکلیفمون چیه ؟ فقط میخوان جلوگیری پیشرفت بگیرن واقعا که ….

  11. Majid

    اصلا همچین چیزی امکان نداره این قانون حداقل برای اون دسته از افرادی که از قبل خریداری کردن امکان پذیر نیست از هر ٢ایرانی ١نفر آیفن داره

  12. MAJID

    سلام.فقط منتظرم این طرح اجرا شه تا این برند حقه باز از کشور خارج شود هیچ خدماتی که نداره برای ایران نه کیبرد فارسی داره نه تقویم فارسی داره اصلا هیچ جای سایت اپل و گوشیاش اسم ایران برده نشده این ها اصلا براشون مهم نیست که تو ایران فروش برود یا خیر و اصلا هم ایرانی هارو ادم حساب نمیکنند برعکس مایکروسافت که در ویندوز ۱۰ کلی خدمات برای ایرانی ها اضافه کرد از جمله زبان فارسی و تقویم فارسی و همچنین موقع ساختن اکانت لایو کشور ایران هم توش هست.باتشکر از دیجی کالا

    1. امین

      شما کاملا مشخصه اصلا ایفون را از نزدیک ندیده اید
      هم تقویم فارسی دارد
      هم کیبورد فارسی !

      1. حسين

        دوست عزیز و سهام دار اپل، منظور اوشون این بود به صورت اورجینال و گرنه که بله تو استور همه چیز پیدا میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما