آیا آیفون از بازار ایران جمع می‌شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده اگر شرکت اپل تا پیش از اجرای طرح رجیستری، نسبت به تاسیس نمایندگی در ایران اقدام نکند، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری آیفون‌های این شرکت را در کل بازار ایران اجرایی خواهد کرد.

عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با کالای قاچاق به خبرگزاری تسنیم گفته که این نهاد به‌زودی تصمیمی جدی در مورد شرکت‌هایی که محصولاتشان را بدون نمایندگی در ایران به فروش می‌رسانند اتخاذ می‌کند. او به «آیفون» اشاره می‌کند و می‌گوید پیش از این، ابلاغیه‌ی جمع‌آوری این محصول به تمام کشور صادر شده. او ادامه می‌دهد: « اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی [اپل] اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعا تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند جمع‌آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت.»

apple

اما «طرح رجیستری موبایل» چیست و چه زمانی اجرایی می‌شود؟ طرح رجیستری با مشارکت گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه به اجرا گذاشته می‌شود. در بخشی از این طرح، یک بانک اطلاعاتی جامع از کدهای منحصربه‌فرد تلفن‌های همراه (IMEI) تهیه می‌شود و بر اساس آن گوشی‌های که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شوند از دریافت خدمات مخابراتی محروم خواهند شد. پیش از این مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق، اجرایی شدن این طرح را منوط به تکمیل این بانک اطلاعاتی دانسته بودند.

عباس نخعی پیش از این در خصوص زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات این طرح و تاکید معاون اول رییس جمهور بر اجرای هرچه سریع‌تر آن، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد. طبق برنامه‌ای که سازمان مبارزه با قاچاق تدارک دیده باید انتظار داشت که خدمات مخابراتی اپراتورهای کشور تنها به گوشی‌های موبایلی ارایه شود که از مبادی رسمی و به‌صورت قانونی وارد شده و کدهای مخصوص طرح رجیستری را اخذ کرده باشند.

‌‌‌      ‌

اگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نهادهای مرتبط بخواهند به حرفشان عمل کنند، باید تا چند روز دیگر انتظار جمع شدن تمام آیفون‌های بازار را داشته باشیم. نظر شما چیست؟ آیا چنین اتفاقی می‌افتد؟

بروزرسانی [۹۵/۴/۳۱]: آیفون‌های بازار ایران در یک‌شب غیب شدند

بروزرسانی [۹۵/۵/۲]: آیفون همچنان در کما؛ آیا طرح رجیستری اجرایی شده؟

   ‌

منبع: تسنیم

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۱۴ دیدگاه
  1. محمد

    با تشکر از زحمات برادران قاچاقچی فکر نمیکنم بتونن عملی کنن

  2. صادق

    اولا که این طرح برای گوشی هاییه که بعد از این وارد بشن. اینجوری باشه که خود روحانی و جهانگیری هم باید آیفون هاشونو بندازن دور!
    دوما این طرح یه جور اولتیماتومه به شرکتای داخلی که سریع تر اعلام نمایندگی کنن. چون این شرکتا دوس ندارن به عنوان نماینده اعلام بشن، چون تمام خدمات گارانتی و مالیات شامل حال شرکت نماینده میشه، البته به علاوه حق انحصار واردات آیفون.
    سوما زیاد نگران نباشید، هر سال یک میلیون آیفون خریداری میشه تو ایران، یه راه حلی براش پیدا می کنن ????????

  3. مرتضی نظری

    خیلی از دوستان واقع کوته فکر هستند
    مشخصه که این کار به نفع مردم هست… اپل یا هر شرکت دیگه هم اگر نمایندگی نداشته باشه، بازار بزرگ ایران رو از دست میده و این به ضرر خودش هست… پس احتمال زیاد اپل هم میاد نمایندگی میزنه و اونوقت پشتیبانی محصوالات هم مطمعنن بهتر و بیشتر میشه…
    هرچند اگر این طرح خوب اجرا نشه یکم وضوعیت فرق میکنه!

  4. M . G

    والا همون جریان kfc هست…
    اومد تو ایران نمایندگی زد گفتن دکورش امریکاییه سه روز بعد جمعش کردن
    مسخره کردن خودشونو

  5. یعقوب

    ببخشید شاید مقایسه من درست نباشه ولی میخواستم بدونم تمام ماشینهایی که تو ایران هستش نمایندگی دارن مثل فراری بوگاتی یا هامر اونا که تو کوله پشتی قاچاق نمیشن پس چرا جمعشون نمیکنن ؟ ولی اپل چون مردم میرن سراغش و غیر قابل نفوذه غیر قانونیه

  6. امید

    خواهشا دیجیکالا پاسخگوی این سوا ل باشه…گوشی هایی ک قبلا خریدیم مثل ایفون ۶ بعد از اجرایی شدن طرح, خارج از خدمات مخابراطی قرار میگیره؟

  7. Parsa

    یعنی چی محصولات اپل رو میخوان جمع کنن کلی ملت پول ایفون و ایپد و مک بوک دادن شده یه بار یه تصمیم به نفع مردم بگیرن

    1. امیرعلی

      خوب دیگه میگن به جای این که پول به محصولات اپل بدین بیان گوشی های ساخت ایران رو که الآن داره تو تلویزیون هم تبلیغ می کنه بخرین. به زودی دوستان ی شرکتی به نام مثلا گلابی یا پرتغال هم میزنن میگن این رقیب اپل هست بیان کامپیوتر ساخت داخل با سیستم عامل ملی بخرین حالشون ببرین!!!!

    2. سجاد

      آیفون های توی بازار ، نمیگه که آیفون های دست مردم

  8. Abc

    اگر راست میگن جلو اون قاچاق جنس های بی کیفیت چین که از دارو گرفته تا لوازم دیگه میشه رو بگیرن که تولید داخلی رو هم بد بخت کرد نظر قبلی رو دی جی بعد از یک دقیقه سریع برداشتی حقیقت تلخه نه ????????

  9. پیمان

    با سلام خدمت مسئولین سایت خوب دیجیکالا و دوستان عزیز.
    بنده حدود ۲ماه پیش یه دستگاه سامسونگ اس۶ خریدم که بدون گارانتی بود و سری T هستش که با سریF که برای خاورمیانه هستش فرق داره.میخاستم بدونم که گوشی من قاچاق هستش یا نه.و اگر قاچاق هستش شامل گوشی هایی که قبل اجرای این طرح خریداری شده هم میشه یا خیر.لطفا کسایی که اطلاع دارن جواب بدن.باتشکر

  10. امیر حسین برزگر

    بهترین طرح هست برا شرکتی که نه به ایرانی و نه جامع ایرانی اهیمت نمیده و اصلا فارسی سازی هم نمی کنه

    1. امیرعلی

      خودت داری میگی این شرکت به ایران و ایرانی اهمیت نمی ده. پس اصلا نمیاد به خاطر این طرح ها تو ایران نمایندگی بزنه!!!

    2. sepehr

      عزیزم این مشکل اپل نیس مشکل مملکت خودته

  11. hamed

    من کار ندارم به این چیزا گوشایی که از دیجی خریدم دوسال پیش عضو طرح ریجستری هست ???????? ….ایفون ملی خوبه طرح خوبه من که موافقم همه شرکتاا حتی امریکاییس باید نمایندگی رسمی بزنن یعنی که چی ما ایرانیا نمایندگی رسمی نداشته باشیم

  12. امين

    سلام.
    کی گفته این طرح رجیستری اجرایی نمیشه. برنامه ریزی اجرای طرح بسیار دقیق هست. از این لحظه (ساعت ۲:۵۰ روز ۲۷ تیر ۹۵) دقیقاً ۶۵ روز و ۱۱ ساعت و ۱۰ دقیقه دیگه طرح اجرا میشه. رد خور هم نداره و این بار دیگه تمدیدی در کار نیست. فاتحه همه گوشیهای قاچاق خونده شده است.
    البته باید یه فکری برای گوشیهایی که قبلاً خریداری شده بکنن.
    زمان باقیمانده تا اجرای طرح، شد ۶۵ روز و ۱۱ ساعت و ۷ دقیقه.

    ساعت ۸:۰۰ صبح روز ۱ شهریور ۱۳۹۵

    1. امیرعلی

      عزیزم، این طرح با این اوصاف اگر اجرایی بشه ظرف چند روز مردم دم ستاد اجرا کننده این طرح تحصن می کنن. الکی نیست که یکدفعه گوشی که یکی دو سه سال پیش خریده و داره باهاش کار می کنه قطع بشه!!!! ضمنا کلی مسائل اجتماعی پیش میاد مردم میریزن تو اون مغازه ها و نمایندگی هایی که گوشی ازشون خریدن میگن پولمون پس بدین!!!! می دونی چه هرج و مرجی میشه!!!! این طرح اجرا هم بشه سریع به خاطر تبعاتش متوقف میشه مگر اینکه بگن به گوشی هایی که تا قبل از اجرای طرح رجیستری وارد شبکه شدن کار نداریم و بگن هر کی میخوادبعد از این گوشی بخره و گوشیش رجیستر نشده هست تشریف بیاره پیش خودمون گمرکیش رو بده تا IMEI رو ثبت کنیم در غیر اینصورت این طرح به یک هفته هم اجراش نمی کشه!!!!

      1. sepehr

        هیچ مشکلی برای ایفون داران قبلی پیش نمیاد

      2. احمد

        به گوشی هایی ک قبل از این طرح وارد شبکه شدن کاری ندارن حتی اگه آیفون باشه

    2. امين

      ببخشید، ۳۱ شهریور بود، اشتباهی گفتم ۱ شهریور.

    3. BisMark

      الان ۶۵ روز تا اول شهریور مونده ؟ 😐

    4. آنا

      اقاامین من ایفون گرفتم ولی هنوز به دستم نرسیده که فعال کنم من واقعا باید چیکارکنم ایا مهلتش تمدید شده تاشهریور؟چرااخه همچین تصمیمای چرتی میگیرن یعنی حتی تویه نوع گوشی ماهم باید دخالت شه .الان یکی مث من واقعا بایدچیکارکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما