گوگل دوپلکس جایگزین مراکز تماس خواهد شد

۱۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل دوپلکس

طبق گزارش جدید سایت The Information، برخی از شرکت‌های بزرگ در حال آزمایش قابلیت‌های سیستم گوگل دوپلکس هستند تا از این سیستم برای مراکز تماس خود بهره ببرند.

در رابطه با همین گزارش باید بگوییم که مراکز تماس مبتنی بر فناوری ابری همین حالا هم صنعت رو به رشدی محسوب می‌شود و سال گذشته ارزش کلی این صنعت حدود ۶.۸ میلیارد دلار تخمین زده شد. در حقیقت با حرکت شرکت‌های بزرگی مانند آمازون، IBM، مایکروسافت و سیسکو به سمت بهره‌گیری از این قابلیت، تخمین زده می‌شود ارزش این صنعت تا سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

سخنگوی گوگل به The Information گفته که این شرکت در حال حاضر مشغول آزمایش این فناوری با استفاده از سیستم‌های دیگر شرکت‌ها نیست اما در ادامه افزوده که شرکت‌ها می‌توانند راه‌حل‌هایی را برای بهره‌گیری از این تکنولوژی پیدا کنند.

در آینده‌ی نه‌چندان دور بخش اعظمی از مراکز تماس در سرتاسر دنیا تعطیل می‌شوند.

اگر این فناوری گوگل از پس انجام چنین کاری بربیاید، پس می‌توان گفت که در آینده‌ی نه‌چندان دور بخش اعظمی از مراکز تماس در سرتاسر دنیا تعطیل می‌شوند و و افراد شاغل در این مراکز کار خود را از دست می‌دهند. در آخرین کنفرانس Google I/O، ارائه‌ی مربوط به گوگل دوپلکس سروصدای زیادی ایجاد کرد. این فناوری که می‌توان آن را گوگل اسیستنت پیشرفته‌تر در نظر گرفت، می‌تواند از جانب افراد تماس بگیرد و با لحن کاملا طبیعی مثلا یک میز در رستوران رزرو کند.

این ارائه به طور همزمان منجر به شگفت‌زدگی و نگرانی کارشناسان شد که نگرانی آن به مسائل اخلاقی پیرامون بهره‌گیری از این فناوری برمی‌گردد. البته گوگل چند روز بعد از این رونمایی اعلام کرد که گوگل دوپلکس قبل از شروع صحبت، خود را به‌عنوان یک دستیار دیجیتالی معرفی می‌کند.

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه