کاهش فروش آیفون تامین‌کننده‌ها را نگران کرده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل طبق گزارش سه‌ماهه‌ی سوم امسال، ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون فروخته است که این رقم به نسبت ۴۷.۵ میلیون دستگاهی که سال گذشته در همین زمان توسط اپل فروخته شده بود، کم‌تر است. این دومین فصل متوالی است که اپل کاهش فروش آیفون را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته تجربه می‌کند و چنین اتفاقی تابه‌حال در گزارش‌های سالانه‌ی اپل وجود نداشته است.

رکود بازار فروش آیفون به‌غیر از اپل، بدون شک روی درآمد سایر شرکت‌ها هم تاثیر منفی می‌گذارد.

رکود بازار فروش آیفون به‌غیر از اپل روی درآمد سایر شرکت‌ها هم تاثیر می‌گذارد. صنعت تولید نمایشگر در ژاپن که نیمی از درآمد خود را از اپل دارد، بعد از مشاهده‌ی کاهش فروش آیفون از دولت ژاپن تقاضای حمایت کرده است. فاکس‌کان یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در گزارش سه‌ماهه‌ی خود کاهش درآمد به ۵۶۳.۷ میلیون دلاری را نشان داده که در مقایسه با ۸۱۸.۵ میلیون دلار سال گذشته حکایت از ۳۱ درصد کاهش درآمد دارد.

اما علی‌رغم همه‌ی این پیامدهای ناخوشایند و تحلیل‌های کارشناسان که فروش آیفون را ناموفق تعبیر می‌کنند، خود اپل کاملا به آینده خوش‌بین و امیدوار است. برنامه‌ریزی برای دریافت سفارش ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاه آیفون ۷ نشان می‌دهد این شرکت برای افزایش درآمد سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی امیدوار است.

با وجود این‌که سه‌ماهه‌ی آخر سال شامل فروش‌های ویژه‌ برای تعطیلات می‌شود و این‌که سفارش‌ها دو هفته قبل از معرفی رسمی آیفون جدید شروع می‌شوند، کارشناسان وال‌استریت ژورنال کل سفارش‌های آیفون ۷ را تنها ۶۵ میلیون دستگاه برآورد کرده‌اند. این برآورد شامل میزان فروش در بازه‌ی سه‌ماهه‌ی اوایل پاییز تا اوایل زمستان امسال است.

منبع: Phone Arena

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

راهنمای خرید آیفون


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۸ دیدگاه
  1. Next is Now

    اوضاع برای اپل از این هم وخیم تر خواهد شد

  2. علی

    اپل باید رو جهان سوم کار کنه. امیدواریم کاهش درامد اپل باعث شه که تو ایران نمایندگی بزنه

    1. سام

      امیدواریم نیاد چونکه ضرر میکنه حسابی و ورشکست میشه هیچ شرکت آمریکایی تو ایران نیست تو هیچ صنعتی آن وقت اپل که دومین و بارزشترین شرکت دنیاست بیاد ایران

      این حرفها زیاد ضرر برای اپل نیست شمکا ببین تو جدول شرکتهای پر ارزش و سرمایه دار دنیا اصلا اسامی سامسونگ و …میبینی

      1. Ali S

        اطلاعاتتون کامل نیست مجبور نیستید که بیاید خودتونو ناراحت کنید و کامنت الکی بدید.
        و اینکه واقعا برای این طرز فکرتون متاسفم که سرنوشت اپل براتون از ایران بیشتر اهمیت داره!! اگه اپل قانونی وارد ایران نشه شما هم باید خواب آیفونو ببینید پس بهتره انقدر دلسوزی برای اپل نکنید. جناب سام! خواهشا یک سر به لیست شرکت های ارزشمند دنیا بزنید که خبرش در دیجیکالا هم موجوده. متوجه میشید که سامسونگ سومین برند با ارزش دنیاست. درضمن این که یک برند نمایندگی داشته باشه یا نه به هیچ عنوان ضرر نمیکنه بلکه برعکس سود هم میکنه(وگرنه مراکز زنجیره ای این همه واسه جذب نمایندگی تبلیغ نمیکردن.)
        یه مورد دیگه، ماکروسافت آمریکا در ایران نمایندگی داره. گوگل هم محصول تولید نمیکنه که واسش نمایندگی بذاره. خوشبختانه الان دیگه هممون با مسخره بازی های اپل درمورد ایران آشناییم.
        و درضمن چیزی به اسم ((سرمایه دار ترین برند))نداریم و چنین رتبه بندی ای وجود نداره.
        درآخر ، دوست عزیز، لطفا برام (دومین و باارزش ترین شرکت دنیاس) رو ترجمه کنید. دوست من. شرکت محبوب شما هرقدر هم تو اقتصاد برتر باشه و پول رو پولش بیاد این محصولش هست که ارزش داره نه میوه پشت گوشیش.

      2. امیر

        بله سامسونگ دیده میشه . شما جدول جهانی را باید ببینی نه امریکا !!!! سامسونگ در کل از اپل بزرگتره چرا ؟ چون سامسونگ در واقع یک هولدینگ بزرگ هست که حتی تانک و موشک انداز هم میسازه همچنین کشتی . ساختمان و سد و ….

      3. مهدی

        قانع شدم. چون سامسونگ موشک انداز میسازه پس میرم نوت ۵ میخرم.

      4. Ali S

        نوت۷ بهتره اونو بخرید

      5. Next is Now

        دوست عزیز سامسونگ تو آخرین آمار منتشر شده سومین شرکت با ارزش دنیا بوده تازه در سال های گذشته همواره دوم بود که امسال گوگل جاش رو تصاحب کرد ندونسته نگید خواهشا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما