مدیاتک به زودی از پردازنده جدید خود با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G رونمایی می‌کند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
پردازنده جدید مدیاتک

شرکت مدیاتک قصد دارد در تاریخ ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت)، از پردازنده جدید خود که از اینترنت ۵G نیز بهره می‌برد، رونمایی کند.

با ورود اینترنت ۵G به بازار، شرکت‌های ساخت پردازنده برای ساخت محصولاتی مجهز به این نسل از اینترنت داده با یکدیگر به رقابت پرداختند. هم اکنون تمامی شرکت‌ها از حداقل یک پردازنده مجهز به ۵G بهره می‌برند به جز اپل که خب به احتمال زیاد چیپست A14 این قابلیت را به همراه خواهد داشت.

در این بین، مدیاتک که در بازار پردازنده‌ها مانند اگزینوس، کایرین، اسنپدراگون و سری A اپل آنقدرها محبوب و معروف نیست، سعی دارد با تولید محصولات میان‌رده ولی قدرتمند و مجهز، توجه کاربران را به سوی خود جلب کند. در ماه ژانویه امسال شاهد معرفی پردازنده‌های Dimensity 800 و Dimensity 1000 از این شرکت بودیم. حتی مدل +Dimensity 1000 این شرکت نیز اخیرا به همراه گوشی ویوو iQOO Z1 رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: پردازنده مدیاتک Dimensity 1000 پلاس با پشتیبانی از نمایشگر ۱۴۴ هرتزی رونمایی شد

امروز اما صفحه رسمی این شرکت در ویبو به وجود یک چیپست ۵G دیگر اشاره کرد که می‌تواند پردازنده +Dimensity 800 باشد با گرافیک قوی‌تر. درست مانند تصمیمی که کوالکام در قبال اسنپدراگون ۷۳۰ و اسنپدراگون ۷۳۰G گرفت.

پردازنده جدید مدیاتک

بیشتر بخوانید: سامسونگ و هواوی در صدر فروش گوشی‌های ۵G در فصل اول سال جاری

این پوستر هیچ اطلاعات دیگری در رابطه با پردازنده جدید مدیاتک مشخص نکرد بنابراین نمی‌توانیم چیزی را با قاطعیت در رابطه با آن بیان کنیم. آنر در تاریخ ۱۸ مه (۲۹ اردیبهشت) رویدادی را برگزار خواهد کرد که خب بعید به نظر می‌رسد در آن از پردازنده جدید مدیاتک استفاده شود. به خصوص اینکه هواوی چیپ‌های اختصاصی خود را تولید می‌کند.

می‌توان انتظار داشت پردازنده جدید مدیاتک به همراه گوشی ردمی K30i راهی بازار شود. شنیده بودیم این محصول به هنگام عرضه از اینترنت ۵G پشتیبانی خواهد کرد و از آن جایی هم که یک میان‌رده است، احتمال اینکه +Dimensity 800 قلب تپنده آن باشد بسیار زیاد خواهد بود. این گوشی قرار است با قیمت ۲۸۰ دلار راهی بازار شود که اگر این اتفاق رخ دهد شاهد ارزان‌ترین گوشی ۵G خواهیم بود که به بازار عرضه شده.

فعلا باید ۴ روز دیگر منتظر ماند و دید در رویداد پیش رو چه پیش خواهد آمد. نظر شما در رابطه با پردازنده‌های مدیاتک چیست؟ آیا گوشی‌های مجهز به این پردازنده‌ها که معروف‌ترین آن در بازار ایران ردمی نوت ۸ پرو است، ارزش خرید بالایی دارند؟

بیشتر بخوانید: ردمی K30i 5G برای کاهش هزینه به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به جای ۶۴ مجهز می‌شود

منبع: gsmarena



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

یک دیدگاه
  1. kian

    اینام مث اگزینوس سامسونگن بعد یه مدت افت میکنن. البته شاید جدیداش خوب باشن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما