نقدها و نمرات Shadow of War منتشر شدند؛ آیا موفقیتهای سایهی موردور تکرار میشود؟
«سرزمین میانه: سایهی موردور» (Middle-earth: Shadow of War) در سال عرضهی خود، یعنی سال ۲۰۱۴، جوایز زیادی دریافت کرد. این بازی توانست حتی به عنوان بازی سال از سوی منتقدان زیادی، مثل وبسایت گیماسپات، انتخاب شود. سه سال از عرضهی سایهی موردور گذشته و دنبالهی آن به اسم «سایهی جنگ» (Shadow of War) وارد بازار شده است.
منتقدان هم به مناسبت عرضهی این بازی، نقدها و نمرات خودشان را نسبت به آن منتشر کردهاند. به غیر از منتقد گیماسپات که پشت سر هم از بازی ایراد گرفته، بقیه از بخش بخش سایهی جنگ تعریف کردهاند. منتقدان گیماسپات نوشته است که بازی با اینکه از نظر روند بسیار لذت-بخش است، ولی مشکلات زیادی هم گریبان آن را گرفته است؛ مشکلاتی مثل داستان و شخصیتهای بد، سیستم ارتقای بدون استفاده و همچنین خریدهای درون برنامهای.
در ادامه خلاصهی تعدادی از نقدها را برایتان جمعآوری کردهایم.
GameSpot: نمرهی ۷ از ۱۰
«مشکلاتی مثل فروشگاه داخل بازی و منوها و سیستم غارت، بازی را بد نکردهاند، ولی اگر وجود نداشتند بدون شک بازی تجربهی بهتری داشت. بازی سعی میکند از شمارهی قبلی خود بزرگتر باشد، تواناییها بیشتر هستند، سلاحها بیشتر شدهاند، ارکها بیشتر شدهاند؛ با این حال، احساس میکنید که از بازی بیشتر میخواهید. در اساس، بازی تجربهای سرگرم کننده است و لحظات شگفتانگیزی را هم در خود جای داده. فقط دوست داشتیم که بازی میدانست چه زمانی باید عقب بکشد.»
IGN: نمرهی ۹ از ۱۰
«مثل بتمن: شهر آرکام که روی پایههای تیمارستان آرکام ساخته شده بود، سایهی جنگ هم بسیار بزرگتر از سایهی موردور است و نتیجهی خوبی هم از این موضوع گرفته. گسترش خوب سیستم Nemesis تنوع زیادی در بازی به وجود آورده و حملههای بزرگ به قلعهها هم به خوبی از شخصیتهایی که سیستم Nemesis میسازد استفاده میکنند. مبارزات با ارکها هم چه در بخش داستان و چه در حالت آنلاین بسیار لذت بخش و خاطرهانگیز است.»
Game Informer: نمرهی ۹.۵ از ۱۰
«سایهی جنگ انتظاراتی که قسمت قبلی به وجود آورده بود را پاسخ میدهد و در عین حال قصهی تیره و تاریک و خشنی که در دنیای ارباب حلقهها تعریف کرده بود را تمام میکند. در ابتدا از تغییراتی که استودیوی مونولیث در این دنیا وارد کرده بود ناراحت بودم، ولی در نهایت خودم را غرق یک ماجراجویی عالی فانتزی کردم. استودیوی مونولیث هیجانی که داشتن قدرت دارد را به خوبی نشانتان میدهد.»
GamesRadar: نمرهی ۴.۵ از ۵
«بیشتر اوقات، بازی تجربهی عمیق و چند لایه و حماسی است. مناطق مختلف بازی زیبا و متنوع هستند و دیدن و نابود کردن نیروهای سارون همیشه سرگرم کننده است. اگر بخشهایی از بازی خوب از آب در نیامدهاند یا خسته کننده میشوند، به خاطر وسعت زیاد بازی است. حس نقشهی اساسینز کرید ۲ که پر از آیکون مختلف برای برجها، آیتمها و دیگر چیزهاست، در این جا هم پیدا میشوند. من بازی را ۱۰۰ درصد نکردم، ولی اگر به دنبال این کار هستید زمان بازی کردنتان سه برابر میشود. قرار نیست یک آخر هفته پای بازی بنشینید و آن را تمام کنید. سایهی جنگ بازی است تا بخرید و برنامههایی که تا پایان سال دارید را کنسل کنید.»
میتوانید در ادامه تمام نمراتی که به بازی داده شده است را ببینید:
- God is a Geek: نمرهی ۱۰ از ۱۰
- PlayStation LifeStyle: نمرهی ۹.۵ از ۱۰
- Game Informer: نمرهی ۹.۵ از ۱۰
- IGN: نمرهی ۹ از ۱۰
- Critical Hit: نمرهی ۹ از ۱۰
- Shacknews: نمرهی ۹ از ۱۰
- GamesRadar: نمرهی ۴.۵ از ۵
- GamingBolt: نمرهی ۹ از ۱۰
- Wccftech: نمرهی ۸.۹ از ۱۰
- IGN Spain: نمرهی ۸.۹ از ۱۰
- Push Sqaure: نمرهی ۸ از ۱۰
- Gadgets 360: نمرهی ۸ از ۱۰
- USgamer: نمرهی ۴ از ۵
- VideoGamer: نمرهی نمرهی ۸ از ۱۰
- TheSixthAxis: نمرهی ۸ از ۱۰
- PlayStation Universe: نمرهی ۸ از ۱۰
- Press Start: نمرهی ۸ از ۱۰
- Polygon: نمرهی ۷.۵ از ۱۰
- PC Gamer: نمرهی ۷۳ از ۱۰۰
- GameSpot: نمرهی ۷ از ۱۰
- GameBlog: نمرهی ۷ از ۱۰
گیم اسپات با دهی که به Divinity داد و نمر ه ای که به sow داد واقعا به یکی از سایتای محبوبم تبدیل شد 😀 کاش اینقد نمرات این جوری بدن تا نسل سیستم مبارزه کلیک فست از بازی های نقش افرینی منقرض بشه 😀