ریشههای ترس (پیشنمایش رزیدنت اویل ۷)
مجموعه بازیهای رزیدنت اویل، در خاطرهی هر بازیکنندهای جای دارند. هر کسی هم با شمارهی خاصی از این مجموعه حال میکند؛ برخی «رزیدنت اویل ۲» را دوست دارند، برخی «رزیدنت اویل ۴» را بهترین شمارهی این مجموعه میدانند و برخی خاطراتشان از رزیدنت اویل، مربوط به «کد ورونیکا» است.
بازیهای رزیدنت اویل، تا قبل از رزیدنت اویل ۴، بیشتر شبیه به بازیهای ماجرایی ترسناک بودند؛ بازیهایی که به جای کشتن زامبیها، بیشتر باید در آنها معما حل و قصه دنبال میکردید. با این حال، رزیدنت اویل ۴ روند حرکت این مجموعه بازیها را تغییر داد. روند جدیدی که مجموعهی رزیدنت اویل به خود گرفته بود، آنقدر از سوی بازیکنندهها و حتی بازیسازان مورد توجه قرار گرفت که دوربین روی شانه و خیلی از عناصر بازیهای اکشن امروزی، به این بازی برمیگردند.
رزیدنت اویل ۷ روندی کاملا جدید دارد.
رزیدنت اویل ۴ با اینکه روندی اکشنتر پیدا کرده بود، اما هنوز هم عناصر معمایی و ماجرایی مجموعهی رزیدنت اویل را در خودش جای داده بود. با این حال، شرکت بازیسازی کپکام به جای حفظ عناصر اصلی این مجموعه، یعنی گشت و گذار در محیط، حل معما و در عین حال زنده ماندن در مقابل زامبیهای سختجان، قسمتهای بعدی رزیدنت اویل را به بازیهایی تمام و کمال اکشن تبدیل کرد.
کپکام که پس از موفقیت فروش رزیدنت اویل ۵، هنوز هم تصمیم به تکامل روند بازی این مجموعه نگرفته بود، با عرضهی رزیدنت اویل ۶ با بازخوردهای بسیار بدی مواجه شد؛ چه منتقدان و چه بازیکنندهها، از روند اکشن رزیدنت اویل ۶ راضی نبودند و یک رزیدنت اویل کلاسیک میخواستند. بازیکنندهها هر قدر هم که شخصیتهای رزیدنت اویل را دوست داشتند، نمیتوانستند با روند بازی کنار بیایند.
کپکام در این میان، «رزیدنت اویل: مکاشفات» (Resident Evil: Revelations) را عرضه کرد؛ عنوانی که بیشتر از عناصر کلاسیک رزیدنت اویل الهام گرفته بود و در محیطهایی بسته و ترسناک اتفاق میافتاد. این بازی آن قدر گل کرد که کپکام تصمیم گرفت تا شمارهی دوم آن را هم بسازد. «مکاشفات ۲» (Revelations 2) به یکی از بهترین بازیهای مجموعهی رزیدنت اویل تبدیل شد و کپکام در نهایت به نتیجه رسید که باید برنامههای جدیدتری برای رزیدنت اویل تنظیم کند.
رزیدنت اویل ۷، روندی کاملا جدید دارد؛ اما هنوز نمیدانیم که آیا این تغییر روند، قرار است تاثیری به اندازهی رزیدنت اویل داشته باشد یا نه.
برخورد نزدیک
بازیکنندهها بیشتر از هر چیزی، از کپکام میخواستند که رزیدنت اویل را به ریشههای ترسناک خود بازگرداند. کپکام هم بدون شک در اولین حرکت خود، به بازیهای ترسناکی که اخیرا عرضه شده و گرفتهاند نگاهی انداخته است. بازیهایی مثل «اسلندر» (Slender)، «فراموشی» (Amnesia) و از همه مهمتر PT، عناوین ترسناکی بودهاند که بدون مکانیکهای پیچیده و عجیب و حتی داشتن داستان، کاری کردهاند بازیکنندهها از روی صندلیشان به عقب پرت شوند.
رزیدنت اویل ۷ در پایه، ساختاری شبیه به این بازیها دارد. پس احتمالا لازم نیست به شما بگوییم که رزیدنت اویل ۷، یک بازی با دوربین اولشخص است. تغییر زاویهی دوربین در رزیدنت اویل ۴، پیامدهای بسیار خوبی برای این مجموعه در پی داشت و نمیدانیم که آیا تغییر دوبارهی آن، قرار است چه بازخوردی از سوی بازیکنندهها بگیرد.
فراموشی یا PT را بازی کردهاید؟ سیستمهای گشت و گذار در محیط و حل معماهای این دو بازی را نگه دارید و عناصر اکشن را هم به آن اضافه کنید؛ نتیجهی به دست آمده، رزیدنت اویل ۷ است.
طبق آن چه در تریلرها و تصاویر رزیدنت اویل ۷ دیدهایم، میتوانیم بگوییم که این بازی، عناصر کلاسیک این مجموعه را در خودش دارد؛ یعنی قرار است در محیط به دنبال کلید بگردید، درهای مخفی پیدا کنید و معما حل کنید. مثل بازیهای قدیمی این مجموعه، مجموعهی بزرگی از آیتمها را در اختیار دارید. میتوانید آیتمها را با یکدیگر ادغام و از آنها استفاده کنید. همین مکانیکها به خودی خود کافی هستند تا کمی شما را به یاد رزیدنت اویلهای قدیمی یا Dino Crisis بیاندازند.
با این حال، حل معماها و گشت و گذار در محیط، برای تداعی تمام و کمال حس رزیدنت اویل کافی نیستند و بدون شک، باید زامبیکشی هم بخشی از بازی باشد.
بهتر است به جای سلاح گرم، از چاقو یا تبر استفاده کنید؛ چون در بازی قحطی تیر است.
اسلحهها در رزیدنت اویل ۷، قرار است خاطرات قدیمی این مجموعه را برایتان دوباره زنده کنند. یعنی باید از همین حالا این هشدار را به شما بدهیم که بهتر است به جای سلاح گرم، از چاقو یا تبر استفاده کنید؛ چون در بازی قحطی تیر است.
با این حال، مثل رزیدنت اویلهای قدیمی، از سلاحهای کمری گرفته تا شاتگان و چاقوهای مختلف، در بازی پیدا میشوند و وسایل اصلی شما برای کشتن زامبی هستند.
اطلاعاتمان از روند بازی رزیدنت اویل ۷ کامل نیست، اما همین مقداری هم که توانستهایم از ویدیوهای بازی متوجه شویم، انتظاراتمان را از آن بسیار بالا برده است.
عمارت دیوانه
بخشی که فعلا هیچ چیز دربارهی آن نمیًدانیم، داستان رزیدنت اویل ۷ است. دربارهی داستان این بازی، کپکام فقط در این حد صحبت کرده است که تمام اتفاقات، در یک عمارت روی میدهند؛ درست مثل قسمت اول مجموعه بازیهای رزیدنت اویل.
میدانیم که قرار است در بازی، نوارهای کاستی پیدا کنیم که داستان و اتفاقاتی که در عمارت رخ دادهاند را در قالب فلشبک تعریف میکنند. این بخشها همچنین قابل بازی هستند.
موضوعی که بیش از هر چیز دوست داریم از آن بدانیم، چگونگی ارتباط رزیدنت اویل ۷ با دیگر قسمتهای این مجموعه است. واقعا نمیتوانیم یک رزیدنت اویل را بدون شخصیتهای محبوباش قبول کنیم. خودتان برای لحظهای تصور کنید که شخصیتهایی مثل «کریس ردفیلد»، «لیون کندی»، «جیل ولنتاین» یا «آلبرت وسکر» در بازی وجود نداشته باشند، به احتمال زیاد از بازی شاکی میشوید.
کپکام گفته است که داستان رزیدنت اویل ۷، چهار سال پس از وقایع قسمت ششم اتفاق میافتد. شخصیت اصلی بازی یک فرد معمولی به اسم «ایتن» است که برخلاف شخصیتهای مجموعهی رزیدنت اویل، سابقهی نظامی ندارد. ایتن به دنبال زن گمشدهاش، به یک عمارت متروک میرسد؛ عمارتی که متعلق به خانوادهای به اسم «بیکر» است.
قرار است داستان رزیدنت اویل ۷، با قسمتهای قبلی مجموعه ارتباط داشته باشد، اما به نظر میرسد خبری از شخصیتهای معروف رزیدنت اویل نیست.
بایوهازارد
فعلا که از روند بازی رزیدنت اویل ۷ چیز زیادی ندیدهایم، اما در قالب دموی آن، توانستهایم کمی از محیطهای بازی را تجربه کنیم. همین تجربهی کوتاه، دیدگاه خوبی از سبک ظاهری بازی به ما داده است. رزیدنت اویل ۷ از نظر گرافیکی قالب توجه است. محیطها بسیار واقعی ساخته شدهاند و میتوانند مثل PT، کاری کنند تا از محیط خانهی خودتان هم بترسید. با این حال، برخلاف PT قرار نیست با خانهای جنزده طرف شوید و دنبال هیولا و شبح بگردید.
سازندگان رزیدنت اویل ۷ گفتهاند که بازی عناصر ماورالطبیعه نخواهد داشت. طبق گفتهی سازندگان بازی، اینکه اسم رزیدنت اویل ۷، کلمهی «بایوهازارد» را به یدک میکشد، بیدلیل نیست و این موضوعی، ربطی به داستان دارد. احتمالا میدانید که مجموعهی رزیدنت اویل، در ژاپن به اسم بایوهازارد (Biohazard) شناخته میشود.
سازندگان رزیدنت اویل ۷ گفتهاند که بازی عناصر ماورالطبیعه نخواهد داشت.
زمان زیادی تا عرضهی رزیدنت اویل ۷ باقی نمانده است. بازی قرار است در دی ماه سال جاری عرضه شود. پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید دربارهی رزیدنت اویل بیشتر بدانید، دموی رایگان آن را از شبکهی پلیاستیشن و برای کنسول پلیاستیشن۴ دانلود کنید. این دمو Resident Evil 7: Beginning Hour نام دارد.
نام لاتین بازی: Resident Evil 7: biohazard
تهیهکننده: Capcom
سازنده: Capcom
سبک: اکشن اولشخص
پلتفرم: Xbox One، PS4، PC
تاریخ انتشار: ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷
من تمام نسخه های رزیدنت اویل رو بازی کردم. اما بهترینشون رزیدنت اویل۳ بود به نظرم.
هم فکری بود هم ترسناک و هم با کیبورد فقط میشد بازیش کرد که چون موس نبود خیلی سخت میشدو ترسناک.تو دوره خودش خیلی خوف بود.البته خب سنمونم کم بود!
نزدیک به ۱۳بار بازیرو تموم کردم :دی
اویل هم اکشن هم ترسناک.اویل ۶ رفت سراغ اکشن دیدین که چی شد.خدا کنه این تعادل رو حفظ کنه اما بعید می دونم
این بازیرو حال میده تو واقعیت مجازی بازی کنی به نظرم که تو واقعیت مجازی خیلی جالب میشه
درود
این سری هم مانند سری های قبل دارای تغییرات قابل توجهی هست
به شخصا اعتقاد دارم توی هرچیزی نبایدتکرار و کلیشه وجود داشته باشه
دوستانی که معترض هستن چرا مثل سری های قبل ساخته نمیشه
اگه مثل کارای اولش ادامه می داد خیلیا اونو خسته کننده و کلیشه ای میدونستن
دموی این نسخه رو بازی کردم،واقعا تاثیر گذاره.باید به این کمپانی بزرگی اعتماد کرد.
به نظر من که رزیدنت اویل ۴و۵ شاهکار بودن ، مزخرف ترین چیز راجع به رزیدنت اویل ۷ اینه که اول شخصه ، اینکه فقط دو تا دست میبینی
سری پنجش ک خیلی جذاب تر از شش بود امیدوارم این بهتر باشه
هییییی خداااااا ! دلم می خواد هر چی بد و بی راهه به این کپ کام کوفتی بگم ! خب که چی مثلا همیشه از یه طرف بوم میفته پایین اون از رزیدنت اویل شیش اینم حالا از این. چرا لیان و ایدا و کریس و اینا حضور ندارن چرا دوربینش اول شخص شده؟؟؟ خب چه فایده که عنصر ترس رو برگردونده اما باز خیلی بدی های دیگ مثل حضور نداشتن همین کارکترای معروف رو داره .
کپ کام از بهترین شخصیت منفی توی تاریخ بازی ها بهره برده بود منظورم وسکره بعد دیدین چه مسخره کشتش؟؟؟
واقعا از ته قلب از ته قلب دعا میکنم که بعد از این اویل یه اویل دیگ بسازن که مشکلات شیش رو بر طرف کرده باشه و اون کارکترای معروف باشن .
اگر این مشکلات رو توی یک نسخه ی اصلی مثلا همون اویل هشت برطرف کنه حاضرم با تمام جون و دلم قسم بخورم که جزو سه عنوان برتر زمینه و سبک خودش بشه و همه ی طرفداراشم راضی باشن.
1-زامبی های اسلحه به دست ( اینش دیگ واقعا گند واقعی زده بود به اویل ۶)
2-برگرداندن شخصیت های منفی بزرگ ( مثل وسکر ؛ والا کپ کام کارای بزرگ و عجیب زیاد کرده خب اینم روش تازه در جهت مثبت و بهتر کردن بازی هم هست)
3- زوج های دو نفره ( اگر همون معروف ها و با حال های قدیم رو مثل کلر ردفیلد و جیل ادامه بده و به عنوان پارتنر قرار بده خیلی بهتر از اضافه کردن کارکترای جدیده )
4-پیچدگی کم داستانی
5-استفاده ی کم از حضور لیان و کریس در کنار هم یا سکانس ها
6-نبود ترس
7-گرافیک کم یا متوسط
بخدا قسم اگر کپ کام بشینه بعد از اویل ۷ مثله ادم نظر طرفدارای این بازی رو تو یه شبکه ی اجتماعی رسمی بخواد ، قطعا یک مفهوم و نظر عمومی رو پیدا می کنه و با توجه به اون موضوع می تونه یه بازی عالی بسازه و همه رو راضی نگه داره. البته اشکالاتی رو هم که گفتم که نظر اکثریت هم هست رو بر طرف کنه
دوست عزیز فقط باید منتظر ریمیک ها بود وگرنه هیچ امیدی دیگه به سری اویل نیست… باید اسم این بازی رو هم عوض میکردن.
اویل فقط اویل۴ تا حالا ۲۰۰ بار بردمش آخر تکرار نشدنیه
@meisam8051
واقعا حرف دل خیلی ها رو زدی دوست عزیزم ؛ مخصوصا اونایی که با شماره های اول تا سوم اویل روی PS زندگی کردن ، واقعا یادش بخیر ، مطمئنم دیگه تکرار نمیشن …
منم به نظرم واقعا افسوس باید خورد برای شرکت کپکام که عملا باعث نابودی این فرانچایز زیبا که یه زمانی اسم پرابهت اش گیمر رو به وجد می آورد ، شد . این شرکت بعد از شماره سوم بازی عملا مثل موش آزمایشگاهی و بدون هیچگونه علاقه ای به بازی ، هر بلایی خواست سر این عنوان آورد و با استفاده از آزمایش و خطا همه کار باش کرد اگر چه این وسط شماره چهارم با توجه به خلاقیت ها و نوآوردی های شینجی میکامی تونست از منتقدا نمره قبولی بگیره اما بسیاری از Survival horror بازها رو هیچ موقع نتونست مثل ۳ شماره اول راضی نگه داره ؛ شماره های پنج و شش هم که اصلا با افتضاحی که شرکت کپکام به بار آورد عملا به Call of Duty با طعم زامبی تبدیل شد .
اما در مورد جدیدترین شماره بازی ؛ کاملا مشخصه که کپکام بدون توجه به ریشه های این فرانچایز محبوب ، با توجه به بازخوردهای خوب بازی هایی هم چون Alien: Isolation و Amnesia و Outlast در ایجاد حس ترس ، تصمیم گرفته که یک کپی کاری محض رو با سوءاستفاده از نام Resident Evil انجام بده بدون اینکه حتی ذره ای به نظرات دوستداران واقعی این عنوان فکر کنه . حتی اگر جدیدترین شماره بازی بتونه از منتقدا نمرات نسبتا خوب و یا حتی متوسطی هم بگیره بدون شک هیچ موقع ذره ای نمیتونه اون حس ناب یک بازی Survival horror رو منتقل کنه . پس از افتضاح شماره ششم بازی خبرهایی بود که این شرکت قراره در شماره هفتم بازی به ریشه های این فرنچایز محبوب برگرده اما با نشون دادن تریلر باورنکردنی بازی بصورت اول شخص !!! در مراسم E3 سال گذشته میخ محکمی به تابوت این فرنچایز کوبید ./
من حتما کنسول تهیه خواهم کرد . هیچ گاه لذت بازی با دسته رزیدنت اویل رو فدای موسو کیبرد نمیکنم
واقعا تاسف باره
*این که Resident Evil نیس یه بازی دیگس و برگرفته از سبک فیلم های ترسناک Slasher هست یا حتی کپی…
Saw,Scream,The Hills Have Eyes,Wrong Turn,………..
*دوستانی که رزیدنت اویل ۱ و ۲ و ۳ رو بازی کردن یا بازی های Alone In The Dark ,Parasite Eve ,Dino Crisis از پلی استیشن ۱ یادشونه واقعا با این بازی با عنوان Resident Evil کنار نمی تونن بیان….
*شاید یه عنوان دیگه داشت ، یه بازی تو سبک خودش می شد با طرفداراش…….
* یکی از زیبایی ها و مشخصه های بازی RESIDENT EVIL به همین سومین شخص بودنش هست نه اینکه بازی رو فقط با نمایش دادن دو تا دست که یه تبر یا تفنگ دستشه بری جلو…..
*دقیقا کاری که با سری بازی های Alone In The Dark کردن… قسمت اول Alone In The Dark یکی از بهترین بازی های ترسناک، معمایی ، اکشن با گرافیک عالی بود که با Resident Evil 3 که بهترین سری رزیدنت اویل هست رقابت می کرد…. اما در PS3 در قسمت دوم این بازی یعنی Alone In The Dark 2 وقتی که می خواستید با اسلحه یا چاقو یا تبر با مهاجمین درگیر شوید یا بطور مثال آتیشو خاموش کنید ، بازی از سومین شخص به اولین شخص تبدیل می شد و فقط دو دست همراه با اسلحه یا کپسول آتش نشانی در تصویر مشاهده می شد
*سبک شخص اول ، بیشتر بازی های اکشن جنگی رو جذاب می کنه مثل Call Of Duty , Battlefield ,Medal Of Honor و یا بازی هایی که برای تکنولوری VR ساخته می شن
*رزیدنت اویل ۴ هم یک نوآوری بود مثلا در گرافیک بازی ، در کنترل کردن دوربین بازی البته بیشتر در بخش اکشن بازی… اما بخش معمایی بازی افت کرده بود …. ولی فکر کنم همین سری ۴ بود که کلا این بازی محبوب ترسناک رو به مرز نابودی و ابتکار رسوند که نتیجش نابودی شد و دستاوردش RE5 و RE6 شد
*در آخر به نظرم هرچی شماره کنسولاشون می ره بالا…. سخت افزار قوی تر می یاد…..گرافیک چند برابر می شه ….در مقابل کیفیت بازی ها می یاد پایین …. حتی نسخه های قبلی خودشونم خراب می کنن ….(به خاطر سود خودشون چه مالی جه غیر مالی ) دیگه گمتر شاهد بازی های خوب هستیم
سلام آقای میرزایی خیلی ممنون به نظرم خیلی بهتر که با یکی از شخصیت های قبلی بازی نمیکنیم چون خیلی تکراری میشد خیلی دوست دارم این بازیو در سیستمم اجرا کنم واقعا دلم برای یک بازی ترسناک لک زده مخصوصا تو شبهای بلندوسرد زمستون
ای جونم شب های سرد و بلند زمستون:))))))))
اقا قرار نیست که همش کاراکترای قدیمی باشن..!!
فوتبال که نیست!!!!!!
باید خودتونو با تغییرات وفق بدید تا از بازی لذت ببرید
تو ذهنتون انتظار چیز های تکراریه قدیمی رو دارید که قبلا ازشون لذت می بردید واسه همین حال نمی کنید.
باید از چیزای جدید استقبال کنید!!!