معرفی فیلم نوروزی: استیو جابز (Steve Jobs)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در هشتمین روز از فروردین ماه و در دهمین قسمت از مجموعه مقالات معرفی فیلم‌ نوروزی قصد داریم یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین عناوین سال ۲۰۱۵ میلادی را معرفی کنیم. فیلمی که پروسه‌ی ساخت و اکران‌اش با حواشی جالبی همراه بود و نام این فیلم را حسابی در میان سینما دوستان و منتقدان سینمایی پرآوازه کرد. درباره‌ی فیلم سینمایی «استیو جابز» (Steve Jobs)، جدیدترین ساخته‌ی «دنی بویل» مشهور صحبت می‌کنیم. دنی بویل که در چند سال گذشته با فیلم‌هایی مثل «۱۲۷ ساعت» و «میلیونر زاغه‌نیشن» حسابی در میان سینما دوستان به شهرت رسیده بود سعی کرد با استیو جایز و دست گذاشتن روی سوژه‌ای حساس، یک بار دیگر در جوامع سینمایی خبرساز بشود؛ که البته همین‌طور هم شد.

فیلم سینمایی استیو جایز، همان‌طور که از نام‌اش پیداست در سبک زندگی‌نامه با ته‌مایه‌های درام ساخته شده است. فیلمی که در آن به زوایای جدیدی از زندگی شریک موسس شرکت اپل و یکی از برجسته‌ترین نام‌های تکنولوژی پرداخته می‌شود. تفاوت اصلی فیلم دنی بویل با فیلم‌های دیگری که پیش از این برمبنای زندگی پیچیده‌ی استیو جابز ساخته شده، مدل خاص فیلم‌سازی اوست. در جریان فیلم به سه تا از مراسم‌های رونمایی محصولاتی که جابز در ساخت آن‌ها به‌طور مستقیم دخالت داشته می‌رویم. در جریان هرکدام از این مراسم‌ها جابز با اطرافیان و خصوصا چهره‌های مطرح تکنولوژی مکالمات جذابی دارد که تاکنون در هیچ‌کدام از فیلم‌هایی که درباره‌ی بنیان‌گذار اپل ساخته شده، به‌چشم نخورده است.

00-1

یکی دیگر از عواملی که به جذابیت فیلم بیش از پیش کمک کرده، بازی کم‌نقص «مایکل فاسبندر» (Michael Fassbender) در نقش استیو جابز است. فاسبندر آن‌قدر در این نقش خوب بازی کرده بود که در نهایت داوران هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار را مجاب کرد تا او را به عنوان نامزد رشته‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، معرفی کنند. مورد مشابه درباره‌ی «کیت وینسلت» (Kate Winslet) هم اتفاق افتاده. وینسلت که در فیلم جدید  بویل در نقش دستیار جابز به ایفای نقش پرداخته هم به‌خاطر بازی خیره‌کننده‌اش نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین هنرپیشه‌ی نقش مکمل زن شد. فیلم جابز در این دو رشته نامزد جایزه‌ی اسکار شده بود که نتوانست هیچ‌کدام‌شان را با خودش به‌خانه ببرد.

در مجموع اگر از طرفداران ژانر بیوگرافی هستید یا حتی شرکت اپل و بنیان‌گذارش را حسابی دوست دارید، دیدن فیلم جدید بویل را از دست ندهید.

قبل از دیدن استیو جابز توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲ دیدگاه
  1. D&A

    این جور فیلما برای اینکه تاثیر درام داشته باشن. بعد گذشت زمان قابل توجه از فوت فرد ساخته میشن.
    ساختن این فیلم در این زمان بیشتر تاثیر علمی و مالی داره.

  2. بنیامین ت.د

    از نظر من ساخت این فیلم کار خوبی نبوده
    این که از زندگی شخصی افراد مشهور استفاده مالی بشه کار بسیار زشتیه
    استیو جابز انسان بزرگی بود و صحیح نیست زندگیشو بخاطر منافع مالی تبدیل به فیلم کنن
    امیدوارم مردم این فیلم رو تحریم کنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما