[به‌روزرسانی] مسابقه کدام عکس، کدام گوشی؟ (مهلت شرکت تمام شد)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

می‌دانیم که بسیاری از شما همراهان دیجی‌کالا مگ به عکاسی با موبایل علاقه دارید. این را هم می‌دانیم که خیلی از شما به‌خوبی با گوشی‌های مختلف و نقاط ضعف و قوت هر کدام آشنا هستید. ولی آیا فکر می‌کنید بتوانید با دیدن یک عکس حدس بزنید با دوربین کدام گوشی گرفته شده است؟ خب بیایید امتحان کنیم. ۷ تا از برترین گوشی‌های بازار مهمان ما هستند و ما فرصت را غنیمت شمردیم تا به مناسبت تولد یک‌سالگی دیجی‌کالا مگ هم مقایسه‌ای بین دوربین آن‌ها ترتیب دهیم و هم هوش و قدرت تشخیص شما را محک بزنیم. برای برندگان هم جایزه‌هایی بسیار هیجان‌انگیز در نظر گرفته‌ایم.

جوایز:

نفر اول از بین هفت گوشی شرکت کننده در مسابقه یکی را به‌دلخواه به‌عنوان جایزه برمی‌دارد.

نفر دوم جایزه‌اش را از بین شش گوشی باقی‌مانده به‌دلخواه انتخاب می‌کند.

نفر سوم جایزه‌ی خود را از بین پنج گوشی دیگر به‌دلخواه می‌برد.

 

گوشی‌های شرکت‌کننده در مسابقه:

Samsung Galaxy Note 7

Samsung Galaxy S7

HTC 10

Huawei P9

Apple iPhone 6s

LG G5

Sony Xperia Z5 Premium

نحوه‌ی اجرای مسابقه:

برای مقایسه کردن کیفیت و توانایی دوربین این هفت گوشی، ما آن‌ها را در ۵ موقعیت عکاسی مختلف یعنی «عکاسی منظره شهری»، «عکاسی از نمای نزدیک»، «عکاسی سلفی»، «عکاسی در نور کم» و «عکاسی با فلش» برابر هم قرار دادیم. تمام عکس‌ها با استفاده از حالت خودکار و در شرایط کاملا یکسان گرفته شده است. برای شرکت در مسابقه کافی است عکس‌های هر موقعیت را با هم مقایسه کنید و حدس بزنید هر کدام از عکس‌ها با دوربین کدام‌یک از گوشی‌ها گرفته شده است. لینک فرم مخصوص شرکت در مسابقه هم در انتهای همین بخش قرار دارد که تنها با استفاده از آن می‌توانید پاسخ‌های خود را برای ما ارسال کنید. در نهایت هر کس تعداد بیشتری از موارد را درست حدس زده باشد برنده‌ی مسابقه خواهد بود.

مسابقه کدام عکس، کدام گوشی؟

همچنین می‌خواهیم در پایان مسابقه، گوشی‌هایی را که بهترین دوربین را دارند بر اساس رأی مخاطبان انتخاب کنیم. به همین دلیل در فرم پاسخ‌گویی علاوه بر حدس زدن این‌که هر عکس با کدام گوشی گرفته شده، از شما درخواست کرده‌ایم که در هر موقعیت عکاسی بهترین عکس را هم از دید خودتان انتخاب کنید. این انتخاب شما در امتیازی که می‌گیرید تاثیری ندارد.

ورود به فرم شرکت در مسابقه

نحوه‌ی انتخاب برندگان:

همان‌طور که گفتیم هر کس گوشی تعداد بیشتری از عکس‌ها را درست حدس زده باشد برنده‌ی مسابقه خواهد بود. هر حدس صحیح یک امتیاز مثبت دارد ولی برای حدس‌های اشتباه امتیاز منفی در نظر گرفته نخواهد شد. ولی توجه کنید که در هر بخش با هر گوشی تنها یک عکس گرفته شده است. بنابراین اگر در جواب‌های یک بخش برای دو عکس یک گوشی یکسان را انتخاب کنید حتی در صورت درست بودن یکی از آن‌ها امتیازی کسب نخواهید کرد. به سه نفر که در مجموع ۵ بخش بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند جایزه‌ای به شرحی که در ابتدا گفتیم تعلق می‌گیرد. اگر امتیاز برترین نفرات دقیقا با هم برابر باشد نفرات اول تا سوم با قرعه‌کشی تعیین خواهند شد.

زمان‌بندی:

برای شرکت در مسابقه مدت یک هفته، یعنی از امروز ۱۰ شهریور تا پایان ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۷ شهریور فرصت خواهید داشت. نتایج مسابقه، نفرات اول تا سوم و برترین گوشی‌ها از دیدگاه مخاطبان، ابتدای مهر ماه سال جاری اعلام خواهند شد. البته توجه داشته باشید که زمان اهدای جوایز ممکن است تا زمان عرضه‌ی عمومی گوشی نوت ۷ به تعویق بیفتد.

[به‌روزرسانی ۱۷ شهریور] به دلیل استقبال گسترده‌ی مخاطبان، مهلت شرکت در مسابقه به مدت یک هفته تمدید شد. بدین ترتیب افرادی که تا این لحظه موفق به شرکت در مسابقه نشده‌اند فرصت خواهند داشت تا پایان ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۲۴ شهریور پاسخ‌های خود را از طریق فرم مخصوص ارسال کنند.

[به‌روزرسانی ۲۵ شهریور] ضمن تشکر از تمام عزیزانی که در این مسابقه شرکت کردند، به اطلاع می‌رساند طبق اعلام قبلی مهلت شرکت در مسابقه راس ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۲۴ شهریور به اتمام رسید و فرم شرکت در مسابقه مسدود شده است. نتایج مسابقه در دست بررسی است و مراحل اعلام برندگان و اهدای جوایز طبق برنامه‌ریزی قبلی صورت خواهد پذیرفت.

گالری عکس‌ها:

حال که با تمام جزئیات شرکت در مسابقه «کدام عکس، کدام گوشی؟» که ویژه‌ی سالگرد تولد یک‌سالگی مگ ترتیب داده‌ایم آشنا شدید، بهتر است فرصت را از دست ندهید و کار مقایسه‌ی عکس‌ها و حدس زدن گوشی‌ها را آغاز کنید. در هر بخش نمونه‌ی عکس‌ها در اندازه‌ی کوچک‌تر به‌صورت یک گالری در کنار هم قرار داده شده و علاوه بر آن می‌توانید با استفاده از لینک‌هایی که در زیر هر گالری قرار دارد نسخه‌ی اصلی عکس‌ها را در اندازه‌ی کامل و بدون هیچ ویرایشی دریافت کنید.

مقایسه اول

«عکاسی منظره شهری»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه دوم

«عکاسی نمای نزدیک»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه سوم

«عکاسی سلفی»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه چهارم

«عکاسی در نور کم»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

مقایسه پنجم

«عکاسی با فلش»

دانلود عکس‌ها با اندازه‌ی کامل
دانلود عکس ۱ دانلود عکس ۲ دانلود عکس ۳ دانلود عکس ۴ دانلود عکس ۵ دانلود عکس ۶ دانلود عکس ۷

ورود به فرم شرکت در مسابقه



برچسب‌ها :
دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۳۷۲ دیدگاه
  1. مهدی

    عکس ۷ رو نمیشه دانلود کرد

  2. آرش محمودی

    با سلام،

    به نظرم بهتره در ارزیابی نهایی برندگان، عامل زودتر جواب رو فرستادن هم لحاظ بشه؛ درسته تا یک هفته فرصت داده شده، ولی به نظرم کسی که تو روز اول امتیاز بالایی کسب کنه، ارزش کارش بیشتر از اونی هستش که اونم امتیازش بالاست، ولی لحظات آخر مهلت تعیین‌شده، فرم‌اش رو submit کرده.

    با تشکر فراوان از دست اندر کاران برگزاری این مسابقه‌ی ابتکاری و جالب

    1. مهدی

      سلام
      داداش اگه قرار بود زودتر جواب دادن رو بزارن باید از همون اول جزو شرایط مسابقه می بود ، نه اینکه شما زود جواب بدی بعد بگی زودتر جواب دادن رو ملاک بزارید ، شرایط مسابقه اول مسابقه تعیین میشه و تا اخر مسابقه نباید عوض بشه ، بعضی از دوستان میگن اس ۶ رو اضافه کنید ، خب در این صورت ، تکلیف کسایی که تا حالا جواب دادن چی میشه ؟ اگر کمی دقت لازم رو ببرید متوجه میشید که امکان همچین چیزی نیست و با عوض شدن شرایط ، مسابقه کامل بهم میخوره

    2. فرزاد

      قربونت برم تو وقتی میری سر جلسه امتحان، استادت فرق میذاره بین کسی که اول برگه تحویل میده، یا کسی که نفر آخر برگشو میده؟ مسابقه همینه دیگه، توو المپیکم یه زمانی برای مسابقات میذارن، هیچوقت نمیگن هرکی ضربه اول رو زد قبولهههههههههه

    3. محمد داوری

      با سلام. این مسابقه خیلی خوبه. گوشی ها رو دقیق تر میشناسیم.
      اما چند تا ایراد اساسی داره:
      ۱. باید همه تصاویر روی پایه دوربین گرفته می شدند. نباید زاویه دوربین تغییر می کرد. هر گونه تغییر در نور و نسبت سایه باعث تغییر رنگ و روشنایی کل تصویر میشه.
      ۲. در قسمت عکاسی با فلش، نمیدونم چرا با ال جی G5 فول رزولوشن نگرفتین و به اسپکت ریشیو ۴:۳ تغییرش دادین. که اشتباهه.
      ۳. البته ایراد نیست ولی بهتر بود به جای دو تا سامسونگ یکیشون رو OnePlus3 میذاشتین.

      موفق باشین.

  3. Alireza

    ترتیب عکس ها توی توضیحات و مسابقه یکسانه؟

  4. سجاد

    سلام،ببخشید سوالی برام پیش اومده.گوشایی که میدین،میزان حافظه،رنگش رو چجوری میذارین؟تو این مورد حق انتخاب نداریم؟حافظه ١۶ گیگ نذارین یه وقتااا

  5. امير

    واقعا سخت بود (مخصوصا عکاسی با فلاش و سلفیش چون تو هیچ سایتی هم عکاسی با فلاش و سلفیشون رو مقایسه نکرده بودن)نزدیک ٢/۵ ساعت طول کشید ,پیر شدم
    واسه کنکور اینهمه تلاش نکرده بودم

  6. Amir kazemi

    ببخشید برنده های مسابقه چطوری متوجه می شوند که بردند منظورم اینه که بردنشان رو چه جور به اطلاعشون می رسانید
    امیدوارم بتونم جزع سه نفر بشم

    ارادتمند شما امیر هستم با هزار ارزو

    1. هم در سایت اسامی اعلام میشه و هم از طریق ایمیل به خود برندگان اطلاع رسانی میشه.

  7. م

    در هر بخش گوشی ۱ به طور مثال G5 یا در هر بخش تغییر میکند

  8. ارش فلاح

    ایا کسی یک عکس رو درست گفته باشه هدیه تعلق می گیره بهش؟

  9. Ali Reza

    ببخشید یه سوال
    لطفا جواب بدید
    آیا مگاپیکس عکس ها روی بالاترین حالت ه یا خیر؟

  10. پوریا

    سلام
    میشه از یک خانواده دو نفر شرکت کنه

  11. عرفان

    من حدود سه ساعت وقت گذاشتم…. مغزم دیگه نمیکشه …. خیلی سخته البته سختی کار اینجاس که بیشتر گوشی ها از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کردن و اندازه عکس یکی است… من که نمیتونم فرق عکس های note 7 رو با s7 تشخیص بدم خیلی شبیه هم هستن..در کل جالب بود

  12. امید

    سلام. تا پایان فرصت، می تونیم نظرمون رو تغییر بدیم و دوباره ارسال کنیم؟ ممنون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما