نظر منتقدان درباره قسمت ششم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی تاج و تخت فصل 8 قسمت 6

مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) بالاخره پس از سال‌ها با پخش قسمت ششم از فصل هشتم به پایان رسید. قسمت ششم فصل هشتم گیم آو ترونز تحت عنوان «The Iron Throne» پخش شد و در کنار قسمت سوم، طولانی‌ترین قسمت‌های این فصل را تشکیل دادند.

دیوید بنیاف و دن وایس کسانی که به عنوان خالقان سریال گیم آو ترونز شناخته می‌شوند خود کارگردانی قسمت آخر را برعهده داشتند. با پخش این قسمت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های شبکه HBO و جهان به پایان رسیده است.

فصل آخر مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» محل حرف و حدیث‌های بسیاری بود. بعضی از مخاطبان که سال‌ها مجموعه را دنبال کرده‌ بودند وقایع فصل آخر را پرشتاب و بی‌منطق دانستند در حالی که بعضی دیگر معتقد بودند فصل هشتم بهترین پایان‌بندی ممکن برای این سریال بود. همچنان که مخاطبان نگاه یکسانی به فصل هشتم نداشتند، منتقدان هم اختلاف نظرهای بسیاری را بروز دادند که در هفته‌های گذشته بخشی از آن‌ها را بازتاب دادیم.

ممکن است در این نوشته بخشی از داستان مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت لو برود

در ادامه بخش‌هایی از نظرات منتقدان آمریکایی را درباره آخرین قسمت مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» می‌خوانید:

دیوید سیمز – آتلانتیک

تصمیم ناگهانی تیریون و شرکا درباره برگزیدن برن استارک به عنوان پادشاه هفت اقلیم احتمالا تا حد قابل توجهی باعث تعجب بینندگان شده است. پس از آن همه جنگ و دشمنی میان دنریس، جان و سرسی، برن به عنوان یک رقیب، کاملا نادیده گرفته شده بود. او بیشتر به یک ویکیپدیای زنده شباهت داشت و در این فرایند شخصیت خود را نیز از دست داده بود.

حرکت برن به سوی تاج با همان سرعت ترسناکی رخ داد که هر پیچش داستانی دیگر در این فصل اتفاق افتاده بود. شاید کل تفاوتش برای من در این بود که هنگام رسیدن به قسمت آخر دیگر نگرانی خاصی نسبت به باورپذیری طرح روایی نداشتم و بیشتر کنجکاو بودم بفهمم همه چیز چطور به پایان می‌رسد… در این فصل شاهد تکرار چندین‌باره یک ماجرای یکسان بودیم: مجموعه‌ای از تلاش‌های ناموفق برای پیشبرد تعدادی از مهم‌ترین بخش‌های داستان به سریع‌ترین شکل ممکن. طبق معمول بازیگران در این فصل هم به نسبت آنچه در اختیار داشتند عملکرد خوبی نشان دادند… دیوید بنیاف و دن وایس در سال‌های اخبر بارها ثابت کرده‌اند که ژست‌های سینمایی را به ساختن تدریجی یک جهان باورپذیر ترجیح می‌دهند و سوزاندن تاج در پایان مجموعه هم آخرین ادا و اطوارشان بود.

کلی لاولر – یواس‌ای تودی

هنگامی که پخش گیم آو ترونز هشت سال پیش آغاز شد، کاملا واضح بود که با یک مجموعه متفاوت طرفیم. قصه‌ای که برده قواعد معمول ژانر فانتزی نبود و آن‌ها را شکست و زیر پا گذاشت. تراژدی و بی‌عدالتی همچون اژدها و جنگ بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت این مجموعه بود.

اما سریالی که آخرین قسمت آن شب یک‌شنبه پخش شد چنین سریالی نبود… سریالی بود بدون خلاقیت و کلیشه‌ای… همه چیز ساده و رو بود. حتی مهم‌ترین مرگ و میرها و گزینه پادشاهی. در واقع مجموعه پایان نیافت بلکه اساسا رها شد.

دانیل داداریو – ورایتی

طبیعی است که قسمت پایانی گیم آو ترونز تعداد کمی از افراد را راضی کند… باید در نظر داشت که پایان‌بندی این سریال از مجموعه رمان‌هایی می‎‌آید که خود هنوز پایان نیافته‌اند و این مجموعه از ابتدا به آن وابستگی داشته است. طبیعتا در چنین شرایطی افراد زیادی قانع نمی‌شوند آن هم با در نظر گرفتن زمانی که سریال برای فصل هشتم و پایان دادن به قصه در نظر گرفته بود.

در فصل آخر برخی از اقدامات واقعا هوشمندانه بود. در میان این اقدامات می‌شود به کشتن نایت کینگ در قسمت سوم اشاره کرد؛ حذف نایت کینگ به سریال اجازه داد که در سه قسمت آخر صرفا روی پایان‌ بازی در وستروس تمرکز کند. اما آنچه سریال در ساختنش شکست خورد ایجاد پیش‌زمینه‌ای مناسب برای به قدرت رسیدن برن یا مهم‌تر از آن برای پیدایش ناگهانی دموکراسی بود.



دیدگاه شما

پرسش امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

۲۵۹ دیدگاه
  1. مینا

    عاااالی بود !

  2. مهدی

    دو قسمت اخر رو خیلی بد جمع و جور کردن.
    کل فیلم بر این اساس جلو رفت که دنریس دنبال حذف برده داری و اجرای عدالت رفت و مرد رو از ظالم نجات بده و …
    ولی تو دوقسمت گند زدن به تمام مسیر داستان.
    بیشتر از اینکه از دیدن این دوقسمت ناراحت باشم، از این ناراحت شدم که چرا وقت گذاشتم و هشت فصل از سریالی رو دیدم که نتیجه ش اینقدر کلیشه ای و بی محتوا نسبت به مسیر داستان ش بود.
    واقعا دو قسمت آخر کل مجموعه رو خراب کرد.

  3. AMIRHOSSEIN

    یعنی خاک بر سر دیوید بنیاف و دی وایس با این داستان تموم کردنشون!فیلم اینقد بی منطق؟پول خودشونو تو ۷فصل زدن به جیب گفتن زودتر تمومش کنیم با ۶ قسمت بره پی کارش!برن چه غلطی کرد هفت فصل که بشه پادشاه هفت اقلیم؟بخدا اگه سرسی ملکه باقی میموند بیشتر راضی بودم.دنریس رفت جان و‌خانوادش رو تو شمال نجات داد؛بعد این بود حقش؟وفاداری جان این بود؟

  4. سعید

    همه دوستان فقط میان میگن بد بود و… خوب استاید بفرمایین چطور تموم میشد که طبق میل شما باشه خودتون نظر بدین ببینین چقد مخالف دارین

    1. بهمن

      من گفتم . ببینید اژدها کشته می شد . دنریس دیگه هیچ کاری از دستش بر نمیامد بکنه تو همین لحظه جان با ارتشش وارد می شد و جنگو تموم می کرد . این دوتا نوگلم با هم ازدواج می کردن . خطم به خیر . اصلا جفتشون می مردن . خاک تو سر جان که انقدر بد بختی کشید اخرشم حتی اینور دیوارم نه بلکه اون ور دیوار باید زندگی کنه ، زن نگیره بجه نیاره که برن تخت پادشاهیش به خطر نیافته . خاک تو سر بی لیاقتت کنن . حیف خون تارگرین ها که تو رگ تو بود. سرسی تو جنگ پیروز می شد شرافت داشت . دوستان آدرس کارگردان و نویسنده رو می خوام کمک کنید .

  5. احمدرضا

    آریا کلی صورت جمع کرده بود فصل های قبل این فصل حتی یک بار هم تبدیل نشد

    من مثلا انتظار داشتم قسمت پنج آریا دنریس رو بکشه و تبدیل بشه بهش بعد بیاد جان رو به مردم معرفی کنه و بگه ک شاه بر حق اینه، جان قبول نکنه و بحثشون بشه بعد آریا لو بره
    خلاصه درگیری خانوادگی پیدا کنن بعد سرسی بیاد همشون رو بکشه تا ما نبینیم این قسمت شیش مزخرفو
    اه

    1. احمدرضا

      ایول فانتزی!!!!!
      خخخخخخ….

  6. Mehdi

    چند سال این فیلم رو دنبال کردیم چ قسمت هایی رو رد کردیم و چه ماجراهایی که الانم تو ذهنمون هستش ولی دنی خیلی زحمت کشید برای این سریال و یهویی اینطوری حذف بشه یا هرکی بره برای خودش به نظرم فصل اخر باید حداقل تو ١٠ قسمت خیلی ارومتر و بهتر تموم میشد
    خیلی ناراحتم از ٢ قسمت اخره این سریال

    1. بهمن

      منم قبول دارم . دو قسمت آخر افتضاح بود

  7. آرش

    پایان آبگوشتی.
    فصلی مزخرف.
    یک کامیک ازش بسازن هم دیگه تمومه.
    احتمالا تو پایان بندی سریال از بالیوود کمک گرفتن.

    من اگر جای جورج مارتین بودم ازشون شکایت میکردم
    پایان بندی که داشت باعث میشه در آینده هم کسی این سریال رو به بقیه معرفی نکنه.
    یعنی گند کشبدن به اسم این سریال.
    یک کلام، طبل تو خالی بود. فصل اخرش با این همه سر و صدا بی منطق ترین و احمقانه ترین و قابل پیش بینی ترین فصل بود.

    هفته پیش دوستم گفت اگر سریال با همین سیستم کلیشه پیش بره بعید نیست جان دنذیس رو بغل کنه با خنحر بکشش بعدم بالاسر هم اشک بریزن.
    یعنی امروز باورم نمیشد حرفی که دوستم زد رو یک سریال بزرگ با اون پیشینه قوی و منطق بیاد مو به مو اجرا کنه !!!! مگه قصه پریان هست؟
    اخرش هندی بود

    1. منطقی

      منطق کی ؟؟؟؟
      مگه چه اشکالی داره قصه پریان؟؟؟ 🙂

    2. sam

      انتظار داشتی اخرش عروسی کنن؟و یا گل و بلبل بشه؟
      مگه فیلم ایرانیه؟

      1. بهمن

        انتظار داریم منطقی تموم شه . نه مثل فیلمای هندی

  8. mehdi

    خیلی از سوالها رو جواب ندادن
    برن تو تمام قسمتها کار خاصی نکرد همیشه هم میگفت من استارک نیستم نمیتونم پادشاه شمال بشم و فقط کلاغ سه چشمم اما الان خیلی راحت پادشاهی وستروس رو قبول کرد و منتظرشم بود انگاری در تمام قسمتها داشته نقشه میکشده که اخرش خودش بشه پادشاه

    1. هادی

      منم تو چهرهی برن می دیدم انگار کل این نقشه ها رو خودش کشیده بود که آخر پادشاه بشه و شمال هم مستقل کنه

  9. حسین

    به نظرم کاملا منطقی تموم شد و همه سر جای خودشون قرار گرفتن فداکارها, یاغی ها, دانا ها, سیاستمدارانو… زندگی همینه اخرش همه چیز میره سر جای خودش هرچی هم زور بزنی جاشون عوض نمیشه ,به نظر من عالی بود.

    1. بهمن

      الان برن رفت سر جاش؟ جان بدبختم رفت سرجاش؟
      فقط سانسا می شه گفت جاش منطقی بود از اولم همینو می خواشت

    2. فرهاد

      کجاش سرجایی خودش بود. وقتی سانسا به برن گفت که تو باید لرد وینترفل باشی چون پسر ارشد تدی. گفت من دیگه برن نیستم و بیشتر که در دنیایی حالا باشم در گذشتم. خودش از هرجوری دنیایی مادی درو نگه داشته باشد . حتی کلاغ سه چشم قبلی بیشتر عمرش در تنه ی درخت گذرانده بود.
      هیچ جاش منطقه ای نبود.

    3. مزدک

      دوست عزیز جان باید تا آخر عمرش با یه مشت وحشی که مثل حیوون شراب میخورن زندگی کنه؟ اینه جای هرکس متناسب با خودش؟ تعجب میکنم مطمئنید شما سریال بازی تاج و تخت رو دنبال می کردید؟؟؟

    4. مریم

      آفرین…

  10. دامون

    حیف از اون ۷ فصل قبل که این پایان بندیش شد . افسوس که به پایان بردن درست یک سریال هنری ست که حتی بینوف هم نداره . پایان بندی مزخرف لاست یادمون نره

  11. سارا

    مثه سریالهای رده سنی کودک و نوجوان تموم شد. حداقل همون دنریس میزاشتن زنده بمونه بهتر بود..خاک تو سر جان. آخرشم حقش بود. اسکل

  12. مریم

    به نظر من فقط میخواستن یه جوری سریع جمعش کنن.اما این میدونم هرطوری تموم می شد بازم مردم معترض بودن

    1. بهمن

      نه می تونستن خوب تموش کنن . مثلا اگر همه اژدها ها نابود می شدن و دنریس با کمک ارتش جان موفق به پیروزی می شد. این جوری متحد می شدن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما